Side 3 av 7 FørstFørst 12345 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 133
    Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2019
    Er så lenge siden jeg har skrevet her, så jeg måtte til med ny bruker!

For et kaos... her håper jeg Start og styret har ryggen klar. Er det en ting vi lærte etter sparkingen av Ingebrigtsen så er det at slike ting, i 2019, kan få konsekvenser. Da gjerne gjennom negativ mediedekning og uventede kostnader.

Det blir meget spennende å se hvem som leder laget imorgen. For meg virker det som Rekdal er ferdig for godt. Han må gjerne møte opp, men da tror jeg det vil være for å vise seg som en voksen og heve seg over det som har skjedd. Nå har han blod på tann og skal melke denne kua tom.

Når det gjelder ny trener så ser flere kandidater bli nevnt. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg håper John Arne Riise blir vurdert. På tross av div. uttalelser de senere årene, så har han unektelig fotballkompetanse, er en vinnerskalle av dimensjoner, og vil absolutt skape litt liv og røre rundt klubben.
    Orker ikke å høre noe oppgulp om at den omtalen vil være negativ, det er ikke et argument, all den tid Rekdal er klistret på forsiden av samtidlige aviser.
    Er det noe Start trenger (spesielt i OBOS) så er det en fargeklatt. En vinnerskalle. En som vil vise noe. Jeg nekter å tro Riise kommer til Kristiansand for å gjøre en dårlig jobb??

Det er i alle fall min mening.

Håper uavhengig av kaoset på seier mot aafk! God kamp!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Velkommen på forumet, John Arne. Nice try.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2019
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Velkommen på forumet, John Arne. Nice try.
    Ja, gid hadde det vært så vel.

Jeg kan gjerne utbrodere om andre kandidater om du vil?
    -Kåre er det bare å glømme. Han er aktuell for en dansk toppklubb, og kommer nok uansett ikke til å trene en norsk klubb utenom Molde.
    -Trond Sollied er som nevnt uaktuell. Skål til han!
    -Tor Ole Skullerud? Jajo. Kunne KANSKJE fått fart på tingene. Dyr, og trenger top-notch spillere. Men igjen, har rullert gjennom Norge.. kjedelig alternativ.
    -Tom Nordlie...Norges eminente redningsmann. Hadde fått oss opp i ES, men kanskje ikke så mye lenger? Har også vært resirkulert i Norge

Utenom utenlandske kandidater som jeg har 0 oversikt over, så ser jeg ingen åpenbare norske kandidater enn den tidligere nevnte.. å hente fra en mindre norsk klubb i OBOS er nok uaktuelt. Da må det plukkes fra øverste hylle, og det kan bli kostbart..

Jeg kan godt ta feil, eller glømme noen.. men slik jeg ser det så er det som nevnt over her..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    De skrøt fælt av Steffen Landro (Sotra-trener) på fotballradioen idag. Kanskje en mulighet? Har JAR egentlig trenerutdanning?

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2019
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    De skrøt fælt av Steffen Landro (Sotra-trener) på fotballradioen idag. Kanskje en mulighet? Har JAR egentlig trenerutdanning?
    Steffen Landro er absolutt spennende! Helt enig.
    Mitt poeng er bare at Start trenger en Rekdal-type. En fargeklatt. En som skaper litt blest og som skaper entusiasme. OBOS er ille nok, vi trenger ikke å hente inn Harald Aabrekk for å gjør det kjedeligere..

Ang. trenerkurs er jeg usikker.. men jeg antar at han har formell utdannelse mtp. jobben han hadde på Malta.
    Blir spennende å følge med på dette i tiden fremover!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Hadde John Arne Rise blitt trener i Start, hadde jeg aldri satt mine bein på Sør Arena mere. Større klovn enn dette er det ikke mulig å oppdrive i hele Europa!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Jeg tror og frykter at Start en Drøm og IK Start nå står til knes i dritt. Dersom Rekdal har vært en for sterk personlighet og kommet på kant med TKK, er jo det helt naturlig. TKK er jo helt grønn på området, og har en utrolig naivitet i det hele. Vi fikk endelig en vinnerskalle til trener, og så blir også han for tøff. Jeg vil anta det er personkonflikter, ordrenekt og noen småting, som har dannet personalsaken. Bare surr, og ledelsen driter seg fullstendig ut. Dette vil svi enormt, og interessen vil stupe. Nok er nok. Vi blir til latter for hele Norge. De kan starte med å sparke TKK ut døra.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Dette vil svi enormt, og interessen vil stupe. Nok er nok. Vi blir til latter for hele Norge. De kan starte med å sparke TKK ut døra.
    Norge ler alltid av noe uansett, innimellom er det oss.
    Ta Johaug som eksempel. Hun ble latterliggjort av hele verden. Men se på henne nå, leppa er fin og hun vinner og vinner!
    Dette går over skal du se!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hadde John Arne Rise blitt trener i Start, hadde jeg aldri satt mine bein på Sør Arena mere. Større klovn enn dette er det ikke mulig å oppdrive i hele Europa!!!!
    Helt enig! Jon Arne er jo helt uaktuell. Han var en ok fotballspiller, men han har aldri vært en trener. Vi trenger ikke en mediaklovn som trener i start nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Det han sa!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    John Arne Riise mangler stort sett alle kvaliteter som skal til tror jeg. Foruten en god CV som fotballspiller, som desverre alt for ofte blir tillagt stor vekt.

Jeg har mange ganger gitt uttrykk for at jeg mener eierne har gjort mye riktig etter de kom. De har bygd opp en slagkraftig administrasjon, tilført ressurser til ungdomsavdelingen og styrket det regionale samarbeidet. Og så har de i offentligheten gitt uttrykk for at de skal bidra med sin kompetanse, samtidig som de overlater sportsdelen til de som kan det.

Jeg mener en slik tilnærming er helt riktig, men det er etterhvert noen ting som tyder på at dette kanskje ikke er så reelt i praksis. Det har vært noen kommentarer fra TK det siste halvåret som gjør at det er betimelig å spørre hva slags rolle eierne har hatt både knyttet til spillerlogistikk og ansettelsen av Rekdal. Hvis de på noen måter involverer seg i slike beslutninger, utover det rent administrative, er vi på ville veier. Nøkkelen til suksess er å la fagfolk håndtere sport, men å legge rammene til rette for dem. Hvis ikke dette er på plass kommer vi ikke til å lykkes.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2019
    Ser at min entusiasme i alle fall ikke deles av alle. Helt fair.
    Men jeg klarer ikke å kjøpe argumentasjonen om at han er en medieklovn? Joda, uttalelser i øst og vest, har en mening om alt.. men har ikke rekdal også det?? Sist jeg sjekket var han nå fritatt for treneransvaret pga. manglende fokus.
    Det at jeg lanserer JAR som kandidat er jo simpelthen at han vil bli trener, og jeg har 0 tro på at han kommer hit for å dra verken klubben eller seg selv ned i søla.. Hvorfor skusle bort en mulighet til å bli opprykkshelt??

Kan være enig i at det ikke er mye som taler for han med tanke på erfaring fra treneryrket. Men hva har vi å tape? Få inn en klausul i kontrakten, så er jo dette noe som kan gjøres uten risiko for noen av partene.

Ser også at det spekuleres voldsomt i VG om hele denne Rekdal-saken. Klubben må jo før eller siden gå ut i media å kommentere dette, før det blir et komplett sirkus..

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Barnslig kommentar, men er dessverre 100% enig
    Da vil jeg heller ha Trond Sollied, med Kjell Ingolf Ropstad som assistent og Knut Arild Hareide som Sportsdirektør.
    John Arne? Nei, takk!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Barnslig kommentar, men er dessverre 100% enig
    Da vil jeg heller ha Trond Sollied, med Kjell Ingolf Ropstad som assistent og Knut Arild Hareide som Sportsdirektør.
    John Arne? Nei, takk!
    Haha. Ikke glem Thorild Bransdal som ny venste ving-back.
    Selv om jeg av prinsipp aldri ville boikottet kampdag pga enenkeltansettelse har jeg vanskelig for p ha respektfor folk som argumenterer seriøst fpr at JAR nå hadde vært en smart ansettelse. Da har vi tatt "fotball skal være underholdning" alt for langt. Med mindre man er iferd med å opprette egen tv-kanal med 24-7 sendinger bak en skyhøy betalingsmur er JAR-ansettelse helt på jordet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis noen i Start-ledelsen eller i styret må ta en vanskelig, administrativ avgjørelse, er det naturlig å tenke at de ville konferere med en som er god på administrasjon, lovverk og organisasjon.

Hvem i Start er denne personen de kunne konferert med?
    Eller kan det være slik at alle med et snev av organisasjonskunnskap har forlatt skuten allerede?

Mistenker det siste. Håper jeg tar feil.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hvis noen i Start-ledelsen eller i styret må ta en vanskelig, administrativ avgjørelse, er det naturlig å tenke at de ville konferere med en som er god på administrasjon, lovverk og organisasjon.

Hvem i Start er denne personen de kunne konferert med?
    Eller kan det være slik at alle med et snev av organisasjonskunnskap har forlatt skuten allerede?

Mistenker det siste. Håper jeg tar feil.

Reka er altså ikke suspendert, men start mener man innenfor arbeidsgivers styringsrett ble enig om at reka skulle holde seg unna mens personalsaken var under avklaring. Og at drøfingsmøte i utg.punktet skulle avholdes fredag (utsatt til tirsdag etter rekas/advokats ønske). Dette har jo blitt et voldsomt rot, men er det egentlig prosessen helt på trynet?

Noen med juss-bakgrunn/peiling?

(Om grunnlaget til å opprette personalsak er til stede er en annen diakusjon)

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    * Fra støtteapparatet rundt Rekdal skal det ha kommet to fulle A4-sider med punkter det er reagert på i fjor høst og i vinter, når det gjelder Rekdal.
    VG har fått forståelsen for at blant punktene er følgende:

* For lite tilstedeværelse på treningsfeltet. Hans assistent Morten Tandberg sa opp 13. januar, av personlige grunner (nyfødt barn, bor i Oslo-området), og Tandberg var mannen som styrte mye på feltet.
    * Klubben har ikke vært fullt ut fornøyd med Rekdals fokus.
    Sakset fra VG.

Hvis dette er tilfellet er det skremmende.

Trenerteamet er det viktigste for å få til resultater! Hvis støtteapparatet eller andre grupper styrer skuta kan man bare legge ned.

Tviler på at noen av disse punktene ikke kunne blitt løst med noen gode meklingsmenn/kvinner.

når dette kommer frem i lyset så får vi se hvor alvorlige punktene er.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ønsker å glede meg over kampen, men spenningen om hva som skjer før kamp er nå utrolig stor. Nå som reka igjen varsler at han møter til kamp, kan spillerne umulig være upåvirket av dette!

https://twitter.com/toreubratland/st...199855105?s=19

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Dette har jo blitt et voldsomt rot, men er det egentlig prosessen helt på trynet?
    Jeg mener ja.
    Ikke skråsikker på at beslutningen onsdag kveld var feil. Det kan man ikke være uten all informasjon.
    Men det ser ut det reageres på flere saker som har pågått over tid. Og at disse sakene presumptivt kom overraskende på styre og ledelse.

Og da er spørsmålet: hvor pokker har ledelse og styret vært det siste halvåret?

Og neste spørsmål: Hvordan er det Langeland og resten av gutteklubben behandler dem som ikke er ja-mennesker rundt seg? Rett ut? Det som skjedde med Djupvik? Brandsdal?

Dette er jo spekulasjoner fra min side, men merker jeg er lei av hele gutteklubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Og neste spørsmål: Hvordan er det Langeland og resten av gutteklubben behandler dem som ikke er ja-mennesker rundt seg? Rett ut? Det som skjedde med Djupvik? Brandsdal?

Dette er jo spekulasjoner fra min side, men merker jeg er lei av hele gutteklubben.
    Ja dette er en bekymring som har dukket opp hos meg også. Alle utskiftningene i.i administrasjonen får meg til å tenke at her vil man være omgitt av yes-mans.

Men gitt at det finnes noe alvorlig nok som ikke har kommet ut. Hvordan ville vi vurdert selve prosessen da?

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •