Vis avstemningsresultater: Hva burde Start gjort angående ny trener?

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ny trener med en gang

1 33,33%
  • Joey fram til sommeren - ny trener etter det

1 33,33%
  • Joey på lengre kontrakt med en gang

1 33,33%
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

3 Serierunde: START - RAUFOSS (kamptråd)

TID: Søndag 14.april kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    5. Start........ 2 1-0-1 2-2 3 poeng
    8. Raufoss.... 2 1-0-1 2-3 3 poeng

RAUFOSS FOTBALL
    Raufoss ble stiftet i 1918 som en del av Raufoss turn og idrettsforening, men det ble spilt organisert fotball også i årene før det. I tidlig fase bestod laget av arbeidere fra Raufoss Ammunisjonsfabrikk.
    Laget spilte på øverste nivå i Norge i 1964.1973 og 1974 og spilte også mange sesonger på nest-øverste nivå. Blant annet i perioden fra 1998 til 2004. I 2003 påførte de også Start et av klubbens verste tap noensinne, da de vant 7-2 på Kristiansand stadion. En av Raufoss-spillerne fra den kampen var Mattias Andersson - som nylig ble tatt med i Starts trenerteam.
    Hovedtrener for Raufoss er Christian Johnsen som har hatt ansvar for laget siden 2016 da han overtok etter Espen Haug.

Laget har slitt i mange kamper i vinter, men tok en sterk seier borte mot Nest Sotra i 1.serierunde. I forrige serierunde ble det derimot 0-2 tap hjemme mot Sandefjord. I den kampen ble midtstopper Edvard Race utvist og han må dermed sone karantene i kampen mot Start.

Når det gjelder spilleroverganger, så har Raufoss sikret seg disse spillerne foran denne sesongen:
    Gard Simenstad (Gjøvik-Lyn)
    Parfait Bizoza (Herd)
    Ikhsan Fandi (Young Lions, Singapore)

Mens følgende spillere har forsvunnet fra klubben:
    Fredrik Greve Monsen (Lagt opp)
    Ingolfur Örn Kristjansson (Eidsvold Turn)
    Christer Johansen (Byåsen)
    Kevin Jablinski (Egersund)

Jeg tipper Raufoss får det vanskelig denne sesongen og rykker rett ned igjen.

RAUFOSS 5 SISTE KAMPER
    27 februar: Raufoss - KFUM 0-1 (treningskamp)
    2 mars: Raufoss - Sandnes Ulf 3-4 (treningskamp)
    23 mars: Raufoss - Notodden 2-2 (treningskamp)
    31 mars: Nest Sotra - Raufoss 1-2 (serie)
    7 april: Raufoss - Sandefjord 0-2 (serie)

IK START
    Hos Start så har man hatt endel sykdom i det siste, men de fleste er på vei tilbake nå. Joackim Jørgensen må trolig stå over denne kampen også - i tillegg til langtidsskadde Espen Børufsen og Adeleke Akinyemi.
    Joey Hardarsson har også testet ut en ny 4-2-3-1 formasjon de siste dagene og det er mulig at denne blir brukt i denne kampen.
    Da tipper jeg at disse starter: (4-2-3-1)

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Espen Hammer Berger
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Afeez Aremu
    Erlend Segberg

Kasper Skaanes
    Tobias Christensen
    Aron Sigurdarson

Mathias Bringaker

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter den triste seriestarten mot Aalesund var det viktig at vi slo tilbake mot KFUM. I den kampen startet vi bra og etter en god 1.omgang kunne vi gå til pause med 2-0 ledelse etter scoringer av Sigurdarson og Skaanes. I den omgangen gav vi hjemmelaget lite rom og vi tok ut viktige Stian Sortevik hos hjemmelaget. Etter pause endret kampbildet seg fullstendig og det er godt mulig at den sterke motvinden hadde endel å si for akkurat det, men da var det vi som ikke hang med og som ble presset bakover. Etter 68 minutter kom reduseringen fra Moses Mawa hos hjemmelaget, og det ble unødvendig spenning de siste 25 minuttene. Men vi forsvarte oss greit og kunne til slutt juble for 3 viktige bortepoeng - mot en vrien motstander.

Nå har Joey Hardarson fått en hel uke til å jobbe videre med laget, og inn i trenerteamet har også Mattias Andersson kommet. Det er mye som tyder på at Start bytter formasjon - for å få mer slagkraft framover, og det synes jeg virker som et godt grep. Nå går vi fra 3 midtstoppere til 2 midtstoppere og kan dermed flytte opp en ekstra mann på midten. Det blir spennende å se om Joey vil bruke denne formasjonen mot Raufoss - og også hvordan den vil fungere.

Etter alt bråket rundt avgangen til Kjetil Rekdal fikk Start mye kritikk for det som skjedde og flere sa også at de ikke ville gå på flere hjemmekamper. Det synes jeg er trist å lese. Joda, Start kunne helt sikkert gjort ting bedre, og man har da også sagt at man vil evaluere hele denne episoden for å hindre at slike ting vil skje igjen, men personlig er jeg glad for at ikke Start brukte samme midler som Rekdal og hans advokat gjorde. De brukte media til å få fram sine synspunkter, mens Start ikke ville bruke samme virkemidler. Dermed fikk hele fotball-Norge masse sympati for Rekdal mens Start var den "store stygge ulven". Jeg synes Start har fått for lite ros for noe som kunne blitt veldig stygt om klubben hadde brukt media til å fortelle alle grunnene man hadde for å gjøre det de gjorde. Noe har kommet fram i media, mens andre ting trolig vil bli holdt internt, men jeg er helt sikker på at Start hadde gode grunner til å ta det valget de gjorde.

Nå er det kapittelet avsluttet og trener fram til sommeren er Joey Hardarson - og det synes jeg er en god løsning. Dette er en trener som kjenner klubben og spillerne veldig godt, og sammen har han dyktige assistenter i Mattias Andersson og Andreas Jenssen.

Mot Raufoss får vi nok se en motstander som vil ligge langt bak på banen og satse på kontringer og dødballer. Da er det veldig viktig at vi er tålmodige, og ikke blir frustrerte hvis vi ikke scorer tidlig. Sjansene vil komme og forhåpentligvis er det vi som scorer det første målet i denne kampen. Og så er det viktig at det er masse bevegelse i laget. I denne divisjonen får vi ikke samme rom til å kontre i som i eliteserien, og da er det vi som må skape sjansene. Det krever veldig stor bevegelse.

Jeg håper at mange tar turen på kamp, ikke bare fordi det er en fordel for Start med mye folk på tribunene, men også for å vise at vi er fremdeles støtter klubben - selv etter alt bråket i det siste. Som jeg har nevnt tidligere, så vil trenere komme og gå, men klubben vil alltid bestå, og da synes jeg det er viktig at vi viser at det tross alt er det viktigste. Jeg er i hvertfall ikke en person som vender klubben ryggen fordi jeg er uenig i en saksbehandling eller avgjørelser som har blitt tatt.

Vi må heller ikke glemme at vi har investorer/eiere som har vist at de er villige til å satse - og som betaler det det koster å få Start til å bli en klubb å regne med i norsk fotball. De ønsker like mye som alle oss andre at klubben lykkes, og så får vi bare håpe at denne sesongen er et bittelite tilbakesteg på veien mot å få drømmene til å gå i oppfyllelse!

3 poeng mot Raufoss vil sende oss helt opp mot toppen av tabellen. Kom og hjelp gutta til 3 poeng mot Raufoss - og revansjere det ydmykende tapet i 2003.

Lykke til med kampen alle Start-venner!
    Sist endret av Frankieboy : 04-13-2019 kl 18:32

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Da ser det ut som det blir 4-2-3-1.
    Meget positivt.
    Vi har ikke boks-til-boks spillere gode nok til 3-4-3. Segberg, aremu og hadzic passer nok bedre som sittende i denne formasjonen.

Tror også trioen bak spissen tjener på denne formasjonen, samt at unge lovende som Sjøkvist og Tryggvason kan få spennende innhopp her.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Positivt å teste ut å spille med fire bak. Men hva blir forskjellen for de to dype midtbanespillerne? Skal de bidra mindre offensivt?
    Jeg vet ikke om dette nødvendigvis innebærer noen forskjell for dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Positivt å teste ut å spille med fire bak. Men hva blir forskjellen for de to dype midtbanespillerne? Skal de bidra mindre offensivt?
    Jeg vet ikke om dette nødvendigvis innebærer noen forskjell for dem.
    Det jeg mener er at 3-4-3 krever at de 2 i midten er boks-til-boks spillere som er både kreative og leo-aktige og kommer inn i boks for å skape offensivt trykk. Ala Ramsey i Arsenal. Det har vi ikke spillere til. I 4-2-3-1 kam backene fortsatt være offensive, men da kombinere med de 3+1 fremme, fremfor 3 fremme som i 3-4-3.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dette er helt fryktelig å se på.
    Vi evner ikke å skru opp tempoet. Er statiske og lammet i hodet. Hvor er de kreative løpene??? Vi står jo som saltstøtter og triller ballen safet uten å våde noe som helst! Pinlig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Dette er helt fryktelig å se på.
    Vi evner ikke å skru opp tempoet. Er statiske og lammet i hodet. Hvor er de kreative løpene??? Vi står jo som saltstøtter og triller ballen safet uten å våde noe som helst! Pinlig!
    Ja det er ikke mye kreativitet og uventede valg.

Christensen suter konstant.

Lowe er foreløpig (igjen) vår klart beste

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Straffe i mot fordi Lowe slår en motspiller, som er på vei ut av feltet når Deumeland har full kontroll. Komplett idiot.

Deumeland redder!!

Ett min etterpå kontrer vi inn 1-0, ved Sigurdason.

Sirkus

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Raufoss var et straffespark unna seier i dag, og vi vinner etter å ha kontret inn to mål. Det er heldigvis kun poengene som teller, men kvaliteten på det som leveres på banen er så svakt at alle Start-supportere bør være bekymret.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    3 deilige poeng, men langt fra en imponerende forestilling av Start. De gjør masse juniorfeil. Når det gjelder Lowe var han banens gigant, men klarer selvsagt å lage et hodeløst straffespark. En helt upresset situasjon, og han dytter motspiller. Han fortsetter sitt hodeløse spill. REllers er Tobias alt fra glitrende til elendig. Nå må han snart bli voksen, han sutrer og holder ofte altfor lenge på ballen. Mannen må bruke sitt talent riktig. Mye bedre at han spiller mere sentralt enn ute på høyre kanten.

Ellers synes jeg backene våre altfor sjeldens kommer opp til linja og får lagt inn. De må våge å utfordre litt. Men Twum er jo ingen back, han er en midtbanespiller, ferdig snakka.

Ellers er formasjonsendringen til det bedre vil jeg si.

Men det er langt fra eliteseriestandard over laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Raufoss var et straffespark unna seier i dag, og vi vinner etter å ha kontret inn to mål. Det er heldigvis kun poengene som teller, men kvaliteten på det som leveres på banen er så svakt at alle Start-supportere bør være bekymret.
    Bunnivået offensivt er for lavt, ja. Men noe høydepunkter er det. Pasningen fra Christensen til Skaanes og vendingen deretter, er det klasse over. Men Floki har nok startet sin siste kamp på lenge? Twum var ok i ny rolle og Lowe var strålende så lenge han ikke finner på sånt tull.

Gøy at både Aron og Skaanes er kommet så godt igang.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Historien fra fjorårets sesong gjentar seg: Fra godt press og fullstendig kontroll, til hodeløse kyllinger som virrer rundt seg selv. Ganske utrolig at prestasjonene kan variere så mye og så ofte, i en og samme kamp.

Fremdeles mangler vi sluttproduktet innenfor 16m når vi har trykket og styrer spillet. Vi makter virkelig ikke å opprettholde press og score mål i de periodene. Vi makter det ene, eller det andre.

Deumeland var trygg som vanlig bakerst, og en strafferedning toppet det. Målet i mot var han sjanseløs på.
    Twum gjorde seg som nevnt ikke bort på høyre back. Ikke at jeg ønsker at han spiller der for ofte, men det er ok å vite at høyresiden ikke kollapser helt når Wichne er utilgjengelig.
    Tobias skuffer når jeg ser på totalen. Joda, han har noen glimt som viser hva som bor i han, som pasningen til Skaanes før 2-0 målet. Men i store deler av kampen er han helt borte, og mot slutten går han stort sett og furter. På tide å bli voksen Tobias?
    Floki er mye opp og ned, men mangler det siste lille. Burde virkelig ha scoret i første omgang alene med keeper. Han behøver nok å bli satset på over lengre tid for å få ut et eventuelt potensial. Vet ikke om det blir aktuelt med så mange som banker på plassen der fremme.
    Ellers er Segberg meget solid, spesielt i første omgang. Ro med ballen, og godt overblikk er gjennomgangsmelodien. Det dabber litt av mot slutten av andre omgang, så kunne godt se at han klarte å holde det oppe i 90 minutter. Han er tross alt kaptein og skal være en rollemodell der ute.

Totalt er det blandede følelser. En kamp jeg hadde forventet at vi vant greitt, men så klarer vi å gjøre det spennende likevel. Deilig med tre poeng og bare ett poeng bak toppen, men det er mange runder igjen. Blir spennende å se fortsettelsen og om vi klarer å bruke denne sesongen på å etablere stabilitet i spillet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Uten å ha sett kampen så har jo Twum gjort flere godkjente kamper.
    En spiller som lett kan skyve Wichne ut, for jeg er ikke veldig imponert over evnen. Evnen står ikke i stil til viljen.
    Trist å høre at det nok en gang var sørgelig 2 omgang, taktikk før kamp kan i større grad planlegges og øves inn.
    Taktiske vurderinger og evnen til å få det frem i kamp er noe helt annet, her må det gjøres raske beslutninger.
    Tydelig at Joey IKKE tar den delen spesielt godt, det gar gått på hælene i 2 kamper nå.
    Antar at Aremu kommer tilbake for Adnan. Aremu er en god balljager, pasningene er dessverre et dårlig varemerke ™.
    Floki må jo være en spøk!
    Nok en viktig seier

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja, en merkelig kamp som er ganske kjedelig i lange perioder, men som vi styrer greit i 1.omgang uten å skape altfor mye. Vi har dog et par gode sjanser som må settes.
    Lowe er banens beste synes jeg, men som andre sier så må han slutte med de tåpelige tingene som virkelig kunne straffet oss i denne kampen. Jeg håper han aldri finner på noe sånt igjen - når han ser at dommerne slår ned på det. Minnet meg om da vi fikk straffespark borte mot Rosenborg på overtid for endel år siden!

Men minuttet etter strafferedningen så var et av høydepunktene i kampen da Lowe vant 3 hodedueller på rad - og satte i gang angrepet som gav 1-0. Innsatsen der burde bli et skole-eksempel for resten av Start-gutta.
    Ellers var pasningen fra Tobias + skuddfinten og avslutningen til Skaanes aldeles nydelig. Virker som om Skaanes begynner å få litt selvtillit - og han også gir alltid 100%. Jeg håper han fortsetter som dette og at vi får se flere målpoeng fra bergenseren.

Det er alltid vanskelig i begynnelsen av sesongen da lag kommer ut av preseason og prøver å få satt spillet sitt. Nyopprykkede lag kommer med entusiasme og disse kampene er aldri enkle.

Start har variert veldig fram til nå. Vi er gode i enkelte perioder, men veldig svake i andre perioder. Jeg tror en av grunnene til at vi ikke fungerte så veldig bra i går var pga laget har slitt med sykdom i det siste. Wichne var ute, Aremu var kun frisk nok til et kort innhopp og det var vel flere som hadde mistet flere treninger tidligere i uken - og som trolig ikke var 100% pga det. I tillegg så var dette første kampen i et nytt system. Jeg tror vi må regne med at det tar litt tid for spillerne å bli vandt til det nye systemet etter å ha brukt et helt annerledes system i hele vinter - og i de første 2 kampene. Forhåpentligvis vil det sitte bedre til 2 påskedag mot Sandnes Ulf.

Vi har mye å gå på, men det som er gledelig er at vi henger med helt der oppe - til tross for at vi har slitt med endel skader og sykdom. Vi har manglet vår beste spiss (Akinyemi) og vi har manglet en av våre beste og mest rutinerte spillere (Jørgensen) i tillegg til Espen Børufsen. Jeg håper Jørgensen er tilbake til neste kamp - og at vi er kvitt all sykdom i klubben. Da burde vi har gode muligheter til seier nummer 3 på rad!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    En spiller som lett kan skyve Wichne ut, for jeg er ikke veldig imponert over evnen. Evnen står ikke i stil til viljen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Ellers er Tobias alt fra glitrende til elendig. Nå må han snart bli voksen, han sutrer og holder ofte altfor lenge på ballen.
    Nettopp derfor han aldri kommer til å bli noen stor spiller.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Start så jo nesten umiddelbart mye farligere ut når Bringaker kom inn mot Raufoss. Jeg tror man må innse at Floki var et bomkjøp og prøve å få solgt ham, han virker jo helt ribbet for selvtillig desverre. Han er ok backup for Bringaker inntil vi får tilbake Akinyemi og får på plass Ramsland, men etter det bør fokus være på å få leid ut eller solgt. Han bør ikke starte kamper med mindre bringaker er utilgjengelig.

Jeg ble litt overrasket over Twum, han var meget bra. Syntes fremdeles at han kommer mer til sin rett på midtbanen, men greit å vite at man har alternativer på høyreback.

Christensen gjorde en god kamp syntes jeg, en av hovedgrunnene til at Start klarte å holde såpass mye på ballen. Spesielt på hjemmebane vil det være viktig i år. De utaktene med å pådra seg unødvendige gule kort må han klare å vokse av seg etterhvert.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •