Viser resultater 1 til 20 av 20
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

4 Serierunde: SANDNES ULF - START (kamptråd)

TID: Mandag 22.april kl.1800
    STED: Sandnes Stadion

TABELLEN
    4. Start........ 3 2-0-1 4-3 6 poeng
    8. Raufoss.... 3 0-3-0 1-1 3 poeng

SANDNES ULF
    Sandnes Ulf ble stiftet 1 juni 1911 men da under navnet Sportsklubben Ulf. Laget kjempet stort sett i 3 divisjon på 80 og 90-tallet men kom seg etterhvert opp i 2 divisjon og i 2008 kvalifiserte laget seg for Adecoligaen - og i 2011 kvalifiserte man seg for Tippeligaen etter å ha havnet på 2.plass i Adeccoligaen. Man fikk 3 sesonger i toppdivisjonen før det ble nedrykk i 2014. Der har man nå etablert seg, og har stort sett havnet rundt midten de siste sesongene.

Denne sesongen er nok en ny sesong der laget til Bengt Sæternes vil havne litt bak de aller beste.

Ser man på lagets første kamper så har alle endt med uavgjort,så det er nok et tegn på at laget vil spille jevnt med de beste, men også har problemer med å slå svakere lag.
    Den som har scoret det målet laget har scoret er Kent Håvard Eriksen - som er en målfarlig spiller som har scoret 32 mål på lagets siste 65 kamper i OBOS-ligaen.

Av andre kjente spillere på mandagens motstander er Tapio Heikkila (som vi kjenner godt) og Christian Landu-Landu som har spilt 3 sesonger i Viking. Ellers er det jo litt morsomt at Sandnes Ulf har to spillere med etternavn Akinyemi. Men er lite som tyder på at verken forsvarspiller Akinshola Akinyemi eller midtbanespiller Akinbola Akinyemi er i familie med vår egen Adeleke Akinyemi

Når det gjelder spilleroverganger, så har Sandnes Ulf sikret seg disse spillerne foran denne sesongen:
    Adrian Berntsen (Brodd)
    Ingvald Halgunset (Vidar)
    Johannes Laaksonen (SJK Seinäjoki, Finland)
    Pål Vestly Heigre (Strømsgodset)
    Christian Landu Landu (Tromsø)
    Simon Colina (Radomiak Radom, Polen)

Jeg tipper Sandnes Ulf ikke er gode nok til å kjempe om direkte opprykk, men kan nok kjempe om en av kvalik-plassene.

SANDNES ULF's 5 SISTE KAMPER
    13 mars: Sandnes Ulf - Egersund 3-0 (treningskamp)
    23 mars: Sandnes Ulf - Jerv 0-1 (treningskamp)
    31 mars: Sogndal - Sandnes Ulf 1-1 (serie)
    7 april: Sandnes Ulf - Nest Sotra 0-0 (serie)
    14 april: Strømmen - Sandnes Ulf 0-0 (serie)

IK START
    Hos Start så har man nå fått en god uke til å riste av seg all sykdom som var i klubben. I tillegg er Joackim Jørgensen tilbake fra skade og vil trolig starte her. Espen Børufsen og Adeleke Akinyemi er fremdeles ute med skade.
    Jeg vil ellers tippe at Mathias Bringaker får sjansen på bekostning av Floki Finnbogason helt på topp.

Jeg tipper at disse starter: (4-2-3-1)

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Afeez Aremu
    Erlend Segberg

Kasper Skaanes
    Tobias Christensen
    Aron Sigurdarson

Mathias Bringaker

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Mot Raufoss var det igjen veldig varierende kvalitet over det Start viste. Vi får til gode kombinasjoner i perioder, men ofte er det altfor stillestående og upresist i pasningsspillet. I denne kampen ble det virkelig dramatisk i 2.omgang da Raufoss fikk tildelt straffespark etter at Damion Lowe slo/dyttet en Raufoss spiller på vei ut av feltet. Helt ubegripelig oppførsel av en ellers god Lowe. Heldigvis reddet Deumeland straffesparket og kun 2 minutter senere kom scoringen i motsatt ende av banen etter en herlig kontring - satt i gang av Damion Lowe som vant 3 hodedueller på rad. Det endte med at Bringaker fikk ballen til høyre og så Aron Sigurdarson som var helt fri på bakerste.
    Kort tid etter stod det 2-0 etter en nydelig pasning av Tobias Christensen - og en minst like flott skuddfinte og avslutning av Kasper Skaanes med selvtillit - som virkelig begynner å komme i form.
    Vi lot Raufoss komme tilbake i kampen, men det ebbet ut med 2-1 seier til Start - og 3 nye poeng. Dermed kunne vi avslutte palmesøndagen på en 4 plass - kun 1 poeng bak serieleder Ullensaker/Kisa.

Nå er det Sandnes Ulf som står for tur, og dette er absolutt et lag som kan skape problemer for de fleste. De tok 1 poeng borte mot Sogndal og virker solide bakover. Framover har dog laget skapt lite og må tørre å sende flere folk framover om det skal bli flere scoringer. Det blir spennende å se om de tør det mot et Start-lag med stor kontringsstyrke og mye fart framover i banen.

Etter å ha spilt alle våre tre kamper så langt på kunstgress, skal vi nå spille på en gressbane som i følge Bengt Sæternes er nokså humpete. Dermed kan det fort bli mer krigekamp enn fint spill. Og slik er det i denne divisjonen. Vi får ikke alltid gode baneforhold - som er tilfelle i eliteserien. Her må man gå i krigen - og takle vanskelige forhold. Og da gjenstår det å se om Joey Hardarson klarer å forberede gutta godt nok til dette. Ser vi på spillerne Start har i forhold til spillerne til Sandnes Ulf så er vi klart bedre, men det betyr ingenting i en slik kamp.

Her må Start-gutta vise at man er villige til å blø for drakta. For å ta det ekstra løpet bakover - selv om man ikke har krefter igjen. At man er villig til å bli med framover for å skape overtallsituasjoner. At man unngår dumme feil og gule kort - som vi så mot Raufoss.

Vi har 2 seire på rad og er med helt i toppen, men hver eneste kamp framover blir viktige. Hvert eneste poeng vi tar kan bli helt avgjørende for om vi rykker opp eller ikke. La oss håpe gutta kan fortsette poeng-sankingen og at vi tar vår 3 seier på rad. Da kan det bli mye folk lørdag når Sandefjord kommer på besøk.

God påske og lykke til med kampen alle Start-venner!
    Sist endret av Frankieboy : 04-21-2019 kl 15:02

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Takk for flott kamptråd, Frankie!

Spennende, dette blir en slags kamp nr.2 i oppkjøringen til Eliteserien 2020. Sesongoppkjøringen på Marbella i 3-4-3 kan vi kaste rett i restavfallet. Interessant lesing den siste uken, at både Lowe Jørgensen og Skaanes har kommentert at de "ikke passet til den forrige spillestilen", eller at "den nye passer meg mye bedre".

Jeg forventer at Christensen vokser seg større for hver kamp som går, nå når han endelig spiller i drømmerollen sin. Og Finnbogason er 2-3 mål unna å få selvtilliten tilbake. Men midtbanen blir jeg ikke klok på. Jeg mener Twum bør spille fast på vår midtbane, men jeg har i samme stund svært vanskelig for å si om han skal ta plassen til Aremu eller Segberg.

Også spennende å se de to neste kampene i sammenheng. Med full pott mot Sandnes og Sandefjord så er mye gjort allerede. Med kun 1-3 poeng, så tror jeg det blir en vårsesong like full av nerver som i fjor...

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Her er de 11 som starter i dag:

Jonas Deumeland - Eirik Wichne, Joackim Jørgensen, Damion Lowe, Henrik Robstad - Erlend Segberg (K), Isaac Twum - Kasper Skaanes, Tobias Christensen, Aron Sigurdarson - Mathias Bringaker.

Så da ble svaret på midtbanespørsmålet at Aremu - enn så lenge - blir å finne på benken. Tøft valg!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Til tross for multimillion-satsning, så stinker dette laget mer og mer av 2003-takter. Vi har vist tidligere at det er mulig å rykke opp med helt middels spillermateriell. Men når laget er fullstendig ribbet for karakter og ryggrad kan spillerne være så gode de bare vil på papiret, da ender dette i fiasko. Jeg har vært skeptisk i hele vinter, og troa på det laget som vi har nå er helt borte allerede.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Det er mye og mange som skuffer i dag.
    Hverken Segberg eller Christensen er gode/rutinerte nok til å være bærebjelker i dette laget.
    Av de lokale er det kun Wichne som har gjort seg fortjent til en fast plass.

Jeg klarer ikke se noen quick fix, jeg ser ingen aktuelle trenerkandidater som skiller seg ut (Kåre, men egentlig ikke han heller).
    Nå, Tor Kristian Karlsen, det er nå du må vise hvorfor du er hentet til klubben.

Vi trenger en mirakeltrener, en mirakelspiller - og et mirakel!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Idag verken prøvde eller ville Start. Når SU innså at nivået til motstandere, så de seg aldri tilbake. Dessverre så det ut som Joey tok med trenerteamet og sto i pølsekø hele andre omgang, og gikk glipp av kampen. Og så man hva spillerne presenterte på banen hadde de nok også passet bedre sammen med treneren.
    Sesongen oppsummert har vi fått seks poeng uten å prestere noe som helst. Om ikke noe radikalt skjer, kan det gå lenge til det tallet stiger for det som skjer på banen er en skam..

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Alle ser vel at dette er et lag som ikke er riktig sammensatt, og gud bedre vet hva de har bedrevet i vinter. Dette laget er jo ikke innspilt, spillerne er dumme i valgene og alt virker upresist og tilfeldig. Det stinker av spillet. Pr nå er vi et helt middels Obos lag. Ferdig snakka! Vi får som fortjent.

Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2014
    fy er det rart en drikker si en god spiller på start i dag 'så tar jeg en skaal med vann

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Dette laget består er totalt ubrukelig, samme fanken hvilken trener som skal lede dette laget. Hva faen dette laget gjør på trening vet ikke jeg!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Slapp av. Til sommeren lander GIG kontrakten med en merritert 71-åring som skal redde oss. Kaster nye millioner ut av vinduet på et desperat forsøk på noe spektakulært som skaper overskrifter og ender med mageplask

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Når vi vet hva Aremu kan er det et dristig valg. Dette er ballvinner nr 1 i laget, han bruker liten tid med ballen men passningene kan ikke ansees som mer en gjennomsnittlig på laget.
    Vet lite om grunnen til benkingen..

Så ikke kampen men har sporet opp at det nok en gang var et førende Startlag med defensiv kontroll.
    Men om jeg ser riktig så brenner både Segberg og Bringaker 2 store sjanser som ender i noe som ligner tømmerstokk på akrobatikk kurs.

På det tidspunkt kunne Start ledet 2-0.

Fremdeles mangler laget det man trengte i fjor..
    Midtbanegeneral.
    Kabran sin avgang/ utlån lå i kortene hele 2019, om ikke lengre.
    Skulle vi gamble på Akinyemi som eneste garantist!
    Her hadde jeg forventet en spiller inn.
    Så ble Akinyemi skadet, Rekdal levde på en sky av egenutnevnt frihet og kaoset var komplett.
    Skal nok en vår spolere mulighetene!

For all del, jeg digger laget. Masse potensial og lokale frø. Som i fjor.
    Christensen, Segberg, Twum og Bringaker er for meg gode supplement til en startellever, ikke klare førstevalg.
    Samt gartneren som skal forvalte dette må være fult kompetent, håper det jobbes med ny trener.
    Friis Hansen er ledig
    Heia Start

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Må si at hele dette Startlaget egentlig stinker dritt og udugelighet. Det er en gjeng med individualister som tror at de er mye bedre enn de virkelig er. Selvinnsikt og selvransakelse er fremmedord for mange av spillerne. De er mere opptatt at hårfrisyren og hårstrikket sitter som det skal. Toppidrettskulturen er fraværende og laget er totalt blottet for samhandling. Dersom noen tror at dette laget er gode nok for eliteserien, er det total skivebom. Max 2-3 av spillerne som holder eliteseriestandard pr i dag. Ikke rart Rekdal sa at laget ikke var opprykksfavoritt. Han er en av de få som våger å si sannheten om dette laget.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Vi trenger en mirakeltrener, en mirakelspiller - og et mirakel!
    Jeg har ikke sett de siste kampene, men føler vel det er litt tidlig å svartmale og rope på mirakler. Om Start vinner neste kamp hjemme mot Sandefjord, er de vel godt i rute rent tabellmessig. Så virker det riktignok uendelig langt frem til at Start skal prestere på eliteserienivå igjen, men det snur fort i fotball.

I min verden er lagets kvalitet definert av stallens potensial og trenerens evne til å ta ut potensialet. For meg er det litt uforståelig hvordan eierne kan bruke så vanvittig mye penger på klubb og spillerstall, sparke så mange anerkjente trenere og så plutselig være komfortable med at laget forvaltes av et trenerteam helt uten meritter og erfaring fra toppnivå. Steinar P holdt ikke mål i forhold til de nye eierens høye ambisjoner, men assistenten hans er plutselig brukenes i en sentral rolle. Mattias Andersson falt jo igjennom som et blylodd i lille Arendal, mens Hardarson vel heller ikke har resultater å slå i bordet med som tilsier at han er en trener som utgjør en forskjell. Om Starts eiere virkelig ønsker at denne trioen skal lede Start inn i fremtiden, så er det fair nok. Men om Start likevel skal ha inn en ny hovedtrener, ser jeg absolutt ingen grunn til å vente. For kursendringen de nye trenerne har lagt opp til, kommer trolig til å ta sin tid, og blir litt meningsløs om ikke den blir fullført.

Ellers er det overraskende og skuffende å se at Joackim Jørgensen debuterer til en toer på børsen. Han kunne kjempet i toppen av eliteserien med klubben i sitt hjerte, men fikk rett og slett et økonomisk tilbud han ikke kunne si nei til på tampen av sin karriere. De færreste fotballspillere er så dedikerte og profesjonelle at de evne å holde nivået oppe når karrieren går mot slutten, og de havner i en klubb og på et lavere nivå de innerst inne ikke ønsker å være i. Det blir spennende å se om Jørgensen blir den bautaen Start håpte på da de signerte ham, eller om han ender opp som Glenn Andersen og Simon Larsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Om Starts eiere virkelig ønsker at denne trioen skal lede Start inn i fremtiden, så er det fair nok. Men om Start likevel skal ha inn en ny hovedtrener, ser jeg absolutt ingen grunn til å vente. For kursendringen de nye trenerne har lagt opp til, kommer trolig til å ta sin tid, og blir litt meningsløs om ikke den blir fullført.
    Jeg tviler på at ambisjonen er at dagens trenertrio er tiltenkt rollen på lang sikt. Men hvilken attraktiv trener vil overta Start på nåværende tidspunkt? Jeg tror den listen er kort, og meget mulig helt tom. Vi har ikke råd til å feile igjen, da må klubben bruke den tiden som er nødvendig.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Forst og fremst: Dette var en svak bortekamp av Start, MEN det er ingen tvil om at baneforholdene gav en klar fordel for hjemmelaget. Start trener og spiller på en fin og jevn kunsgressbane (jeg vet de trente på Kr.sand stadion i dagene fQr denne kampen) mens i Sandnes får de en humpete gressbane som Sandnes Ulf trener på daglig og som de er vandt med. Sandnes Ulf vet hvordan de kan utnytte denne type bane, mens Start slet.
    Jeg sier ikke at baneforholdene er hele grunnen, men det var ingen tvil om at Start-gutta slet med å få til kombinasjonsspillet de jobber med hjemme i Kristiansand.
    Samtidig så var forsvaret lite patent på begge scoringene til hjemmelaget og der kan man ikke skylde på banen. Jeg tror det er langt flere lag enn Start som vil slite med å ta poeng i Sandnes denne sesongen - og spesielt lag som normalt trener og spiller på kunstgress vil slite.

Ang trenersporsmålet så har det blitt så mange bytter det siste året, så at Start-ledelsen har litt is i magen synes jeg er OK. Kampene kommer kjapt i tiden som kommer og så får vi bare håpe at vi får rasket med oss så mange poeng som mulig - samt holde oss med i cupen fram til sommeren.

Jeg tror det kommer et trenerbytte i sommer, og at den nye treneren får litt tid i sommerpausen til å jobbe med laget. Hvem det blir vet jeg ikke men jeg vil tro at det jobbes litt i det stille med dette...

Ellers så er OBOS-ligaen uforutsigbar. Aalesund har tatt 10 av 12 poeng og ser ut til å kunne dra litt i fra, men det gjorde de i fjor også - for så å kollapse. Sandefjord har som oss variert mye og 3-3 mot Tromsdalen er ikke veldig imponerende når vi ser hva Tromsdalen har fått til fram til nå. Slår vi Sandefjord til lordag, så er vi faktisk forbi laget fra Sandefjord - og da er vi selvfolgelig med igjen for fullt. Det snur fort i fotball og får vi noen gode opplevelser kan vi fort ta jevnt med poeng framover. Vinner vi mot Sandefjord så har vi 9 poeng på 5 kamper. Det er nesten 5 poeng i snitt, og det er et snitt som normalt holder til opprykk.

Det er mye å gå på, men det er altfor tidlig å gi opp dette laget. Samtidig så trenger dette laget en midtbanesjef. Jeg synes Segberg varierer for mye. Må få inn en som kan ta for seg, og som kan dra de andre med seg. Og så kunne jeg godt tenke meg en ny spiss. Bringaker er for meg et soleklart valg akkurat nå, men også han har begrensninger. Jeg skulle så veldig gjerne hatt Lars-Jorgen Salvesen tilbake. Det er en spiss som hadde passet veldig godt i dette laget akkurat nå.

Det har vaert en varierende start på sesongen, men vi har ennå 26 kamper igjen - og nok av tid til å snu ting rundt. Kanskje det snur allerede mot Sandefjord. Det må nesten regnes som en 6-poengskamp. Taper vi den, er det 5 poeng opp til dem og muligens 7 til Aalesund. Den luken kan bli vanskelig å tette igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Steinar P holdt ikke mål i forhold til de nye eierens høye ambisjoner, men assistenten hans er plutselig brukenes i en sentral rolle. Mattias Andersson falt jo igjennom som et blylodd i lille Arendal, mens Hardarson vel heller ikke har resultater å slå i bordet med som tilsier at han er en trener som utgjør en forskjell. Om Starts eiere virkelig ønsker at denne trioen skal lede Start inn i fremtiden, så er det fair nok. Men om Start likevel skal ha inn en ny hovedtrener, ser jeg absolutt ingen grunn til å vente. For kursendringen de nye trenerne har lagt opp til, kommer trolig til å ta sin tid, og blir litt meningsløs om ikke den blir fullført.
    Synes dette avsnittet er interessant.
    Spot on

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det er mye å gå på, men det er altfor tidlig å gi opp dette laget. Samtidig så trenger dette laget en midtbanesjef. Jeg synes Segberg varierer for mye. Må få inn en som kan ta for seg, og som kan dra de andre med seg. Og så kunne jeg godt tenke meg en ny spiss. Bringaker er for meg et soleklart valg akkurat nå, men også han har begrensninger. Jeg skulle så veldig gjerne hatt Lars-Jorgen Salvesen tilbake. Det er en spiss som hadde passet veldig godt i dette laget akkurat nå.
    Jeg ser at Harmeet Singh spiller for HJK Helsinki i kveld. Er han blitt så dårlig(...?), eller er han den offensive midtbaneforsterkningen vi trenger i sommer? Har ikke sett han spille fotball på leeenge, men han var god for noen år siden(...?).

Jeg tror vi hadde vunnet samtlige kamper til nå med Salvesen på topp. Faktisk. Vi har strengt tatt vært overlegne i alle kampene, helt til piffen plutselig forsvinner i 2.omgang. Det virker ikke engang som de blir slitne, men at de "innser hvor nyttesløst det er".

Så er jeg enig med Peder når det gjelder Steinar P vs Joey og Matti. For hver dag som går ser det mer og mer ut som en tabbe at vi lot Steinar P gå. Men jeg husker at jeg støttet avgjørelsen. Det var en kynisk beslutning, men den virket riktig. Der og da.
    Det samme med Dempsey, det samme med Rekdal og det samme med Joey for et par uker siden...

Så jeg gir opp. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å heie på Start og håpe på det beste!
    Lindgren nevnte Friis, men ifølge wikipedia har ikke han trent et fotballag siden 2013? Husker han forsåvidt fra FM i sin tid, han var en god trener der! Hehe.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Når jeg tenker meg om så har også jeg vært enig i de fleste trener avgangene, unntatt Nordlie og Tørum.
    Kjetil vet vi jo ikke helt årsaken men etiske retningslinjer innad er høytstående.
    Nå står vi tilbake, etter snarlig 2 år med varm ovn når det gjelder pengebruk, kraftig opprydding og upopulære tiltak, med noe som er høyest usikre kort på trenersiden mtp lagleder delen inn mot og under kamp.
    Man burde kunne forvente at det var noen synlige resultater etter gode muligheter for å sy sømmene i påsken.
    Det er skuffende

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Steinar Lindgren Vis innlegg
    Når jeg tenker meg om så har også jeg vært enig i de fleste trener avgangene, unntatt Nordlie og Tørum.
    Det er vel kanskje ansettelsene og ikke avgangene som har vært kritikkverdige. Jeg synes det var rasjonelt å sparke Dempsey i et forsøk på å redde plassen. Det var nære på, og hadde vært helt sjanseløst om Dempsey hadde fått mer tid. Steinar P fikk vel også som fortjent. Det tok vel et halvt år før han vant sin første kamp, og resultatene ble aldri mer enn middels Og basert på kvaliteten på spillere han hentet og dyrket, måtte man jo sette store spørsmålstegn ved hans fotballforståelse og vurderingsevne.

Treneren er den viktigste aktøren i en fotballklubb. Da overrasker det meg at Start velger å gå videre med en trio som ikke skiller seg fra mengden på nivå 3, i hvert fall ikke i positiv forstand. Men minus og minus blir som kjent pluss, så kanskje Mattias Anderssons inntreden kan være minuset som gjør produktet positivt?

Men det er liten tvil om at Starts neste trener kommer til dekket bord. I skrivende stund er Start utrolig nok enda dårligere enn de var før eierskiftet til tross for 60 millioner ut. Men dette skyldes primært vakuumet som har oppstått etter Rekdal, og de nye trenerens forsøk på endre formasjon og børste støvet av kasserte spillere på et tidspunkt av sesongen der alt egentlig burde handlet om å krige til seg poeng. Spiller for spiller er jo dette laget åpenbart en soleklar opprykkskandidat. Får man inn en dyktig trener med autoriteten som kreves, kommer dette til å bli en parademarsj mot eliteserien.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2013
    Bra resymé.
    For meg så virker det som nåværende trenerteam er litt mer kompiser enn kolleger. Og enda mer ufaglærte.
    Hva skjer når ny trener kommer!
    Hvordan blir fordelinga, kommer det med en assistent må vel noen ut..
    Hvordan skal man ta tak i laget, samtidig reorganisere lagledelsen?
    Nye hovedtrener må ha bein i nesa, samtidig må han få arbeidsro til å kjøre sitt løp og teamet ellers må slippe opp og lytte.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •