Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

6 Serierunde: START - STRØMMEN (kamptråd)

TID: Søndag 5.mai kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    4. Start........... 5 2-1-2 6-7 7 poeng
    12.Strømmen.. 5 0-4-1 2-3 4 poeng

STRØMMEN IDRETTSFORENING
    Strømmen ble stiftet i 1911 som Strømmen FK. I 1914 ble navnet endret til FK Norrøna før klubben slo seg sammen med Strømmen IL i 1923. Etter at par navnebytter til så slo man seg sammen med Strømmen AIL i 1945 og fikk da navnet Strømmen Idrettsforening.
    Klubben spilte lenge i 3 divisjon, men rykket opp til 2.divisjon foran 2007-sesongen og rykket videre opp i 1.divisjon foran 2010-sesongen. Her har klubben etablert seg og har i de siste 9 sesongene havnet mellom 7 plass og 12 plass. Det er nok ikke et dårlig tips at man havner i dette sjiktet også denne sesongen.

I dagens stall finner vi et par kjente navn. John Olav Norheim var i Start mellom 2014 og 2016 hvor han kun fikk 4 kamper. I 2017-2018 spilte han i Fløy - der han fikk 23 kamper før han dro til Strømmen foran denne sesongen. En annen sørlending er Sverre Bjørkkjær som opprinnelig er fra Søgne, men som kom til Strømmen fra Haugesund foran denne sesongen.

En annen profil er Pål Steffen Andresen som blant annet har 141 kamper for Lillestrøm.

Laget står etter 5 kamper uten en eneste seier, men hele 4 av disse kampene har endt med poengdeling. Den ene kampen de tapte var borte mot Raufoss (0-1).
    Lagets cupkamp ble utsatt til neste uke og dermed har laget hatt spillefri denne uka.

STRØMMEN's 5 SISTE KAMPER
    31 mars: Strømmen - Ullensaker/Kisa 1-1 (serie)
    7 april: Jerv - Strømmen 1-1 (serie)
    14 april: Strømmen - Sandnes Ulf 0-0 (serie)
    22 april: Raufoss - Strømmen 1-0 (serie)
    28 april: Strømmen - Ham Kam 0-0 (serie)

IK START
    Hos Start så er det nå vel bare Espen Børufsen og Adeleke Akinyemi som er ute med skade. Sander Sjøkvist var ikke med i troppen til Larvik så er litt usikker om han bare ble hvilt eller om han er syk/skadet.
    Flere andre spillere ble hvilt i cupkampen mot Fram Larvik men nå blir det nok topping av laget igjen.
    Jeg tipper vi starter med samme lag som vi gjorde mot Sandefjord.

Da starter i såfall disse: (4-2-3-1)

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Afeez Aremu
    Erlend Segberg

Kasper Skaanes
    Tobias Christensen
    Aron Sigurdarson

Mathias Bringaker

NOEN TANKER TIL SLUTT
    En ny tung uke ligger bak oss som heier på Start. Først rotet vi bort 2 poeng på overtid mot Sandefjord og sist onsdag ble vi slått ut av cupen av Fram Larvik - med flere tidligere Start-2 spillere på banen. Litt typisk var det jo at matchvinner ble Henrik Byklum med et frispark fra langt hold. Det er ingen bombe at vi ikke skal til cupfinalen, men allikevel pinlig å ryke ut i 1.runde mot et lag fra 2.divisjon.

Med cupdrømmen knust er det kun ett mål igjen denne sesongen - og det er å sikre seg opprykk til eliteserien. Det er fremdeles fullstendig i våre egne hender - og selv om folk i sosiale medier har gitt opp, så er faktum at vi kun har spilt 5 av 30 seriekamper og selv om vi har variert endel, så har vi i kampene mot Aalesund og Sandefjord vist at vi ikke er noe svakere enn dem - i det minste spillemessig.

Men da må spillere og trenere ha tro på det de gjør og ikke bli for defensive og feige i tankegangen. Mot Sandefjord mener jeg at vi tapte 2 poeng fra trenerbenken. Vi var bedre enn Sandefjord spillemessig, vi skapte mer enn bortelaget og vi hadde snudd 0-1 til 2-1 og var på god vei mot 3 utrolig viktige poeng. Både spillere og trenere visste at Sandefjord ville sende mange mann framover for å få en scoring og at det da ville bli rom å kontre i. At vi da presterer å ta ut Kasper Skaanes og Mathias Bringaker er for meg helt ubegripelig. Disse to var trolig dem som utgjorde den største trusselen for Sandefjord (med sin fart), og når man så setter inn Floki og Hammer Berger så gav vi klar beskjed til Sandefjord at de kunne sende alle framover på banen - uten å måtte risikere kontringer i mot. Det var et feigt og dårlig trekk av Joey Hardarson & trenerteamet.

I stedet burde vi heller fortsatt som vi gjorde. Prøve å holde ballen i laget og jage en 3-1 scoring i stedet for å prøve å ri inn 2-1. Start har aldri hatt suksess med å skulle ri inn en ledelse, men når man i tillegg tar ut all fart og kontringsstyrke - da gikk det som det måtte gå.
    Når Start er det beste laget, må vi spille på våre styrker og ikke bli så defensive i tankegangen at vi er livredde for å fortsette med vårt eget spill. Dette var et fullstendig unødvendig poengtap.

Det som dog var positivt med kampen mot Sandefjord var at vi i store deler av kampen var det beste laget. Vi skapte flest sjanser og Sandefjord skapte lite. Når vi vet at dette er en av opprykksfavorittene så er det betryggende at vi er minst like gode som dem i øyeblikket.

Det er ingen tvil om at sesongen ikke har gått som vi hadde håpet på, men samtidig kan vi ikke gi opp. Et opprykk er fremdeles det viktigste denne sesongen og vi kan absolutt klare det. Det dette laget trenger mer enn noe annet er et par gode opplevelser. Vi trenger et par seire der vi vinner med 2-3 mål og viser at vi er betydelig bedre enn våre motstandere. Klarer vi det, vil selvtilliten komme - og folk vil etterhvert vende tilbake til tribunene igjen.

Man kan prate og skrive om hvor gode vi er, men det som gjelder er det som blir vist ute på banen.

Jeg håper vi får en god opplevelse mot Strømmen og at vi vinner en klar og fortjent seier. Og dersom vi leder med ett mål mot slutten - at vi stoler på egne offensive ferdigheter i stedet for å legge 10 mann i forsvar og håpe at vi ikke slipper inn mål.

Sesongen er ennå ung og opprykk er absolutt innen rekkevidde, men da må vi ha 3 poeng mot Strømmen!

Og det får vi!

God kamp alle Start-venner!

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Meget god kamptråd Frankieboy! Den taktiske disponeringen mot Sandefjord var horribel. Ellers er man jo snart iferd med å miste troen på laget. Det er det mye elendighet som presteres på banen, pasningskvaliteten og duellstyrken har vært under enhver kritikk i det siste. Og det offensive spillet uten plan og mening.

Vi får benke oss igjen, men nå er det jaggu på tide med bedre spill, ellers går dette rett i dass.

Måtte de overbevise snart, men er redd treningsgrunnlaget og samhandlingen er altfor svak ennå. Håper jeg tar feil

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sesongen startet med magert spill og OK poengfangst. Etterhvert har poengfangsten stått mere i stil til prestasjonen.
    Det er egentlig ufattelig å se et lag som nettopp spilte i eliteserien og med store ambisjoner konsekvent se ut til å mangle en offensiv plan og offensive kvaliteter. Det meste som skapes (på nest øverste nivå) skyldes motstander feil og tilfeldigheter. Når det heller ikke ser ut som vi verken er bedre trent, eller innehar større individuelle ferdigheter blir det tynt.
    I angrep er både innlegg, bevegelser og avslutninger lite å skryte av. På midten går ballen sent og ofte upresist. Bakover er det overraskende mange personlig feil og usikkerhet. Eneste som har prestert akseptabelt er Deumeland.
    Trodde denne sesongen ville ha sine opp og nedturer, men at vi ihvertfall kunne se konturene av noe. For å komplettere elendigheten er vel hele Sørlandet lei av å høre om hvor vanskelig alt er nå, og gidder ikke stille opp å betale Theatercaféen priser for mikrobølge oppvarmede McDonald’s burgere som serveres fra matta på sør arena.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Endelig en overbevisende seier. Og sjelden har vi trengt det mer enn nå.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Mye positivt fra kampen!
    Dette forsvaret burde være det beste i ligaen, og viste noe av potensialet i dag.
    Skaanes løper på alt som er, og i dag fikk han mange baller av medspillerne.
    Sigurdarson viser at han kan bli en lagspiller.
    Men jeg skulle gjerne gitt Finnbogason sjansen til å spille seg i form. Jeg savner noe duellstyrke på topp.

Midtbanen blir jeg ikke helt klok på enda.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Endelig ser jeg et lag som alle spiller sammen! Presset starter fremst i banen og det slutter aldri. Alle jobber for sidemannen og mannen bak seg. Det var deilig å se!
    Vi hadde flaks på det annulerte målet til Strømmen, men måten laget stod frem på i dag er jeg ikke sikker på om det hadde hatt noe å si for sluttresultatet. Vi var først på det mest og absolutt farligst i 90 minutter. 4 - 0 reflekter forskjellen på lagene i dag.

Det beste med kampen i dag var Tobias Christensen, men ikke på grunn av hattricket. Som Joey sa, i dag så viser han alle sider av spillet. Han scorer mål, men han viser også pasningsspill i en egen klass og ikke minst han jobber hardt i presset høyt på banen. Jeg har vært kritisk til Tobias tidligere på grunn av holdningen hans. Mega-sutrete og giddalaus til tider. I dag viste han en helt annen side av seg selv. Det viser karakter! Meget bra!

Måtte dette være kampen vi behøvde for å få den berømte ketchup-effekten. I dag var det gøy å se på laget. Måtte det vare ut sesongen!

PS: Litt stille her etter en 4-0 seier. Så rart

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    I dag fortjener de ros for spill oh innsats. Tror også Strømen passet perfekt for Start i dag. Den ballbesittelsen i forsvaret, skulle tro Dempsey var trener for de.

Start fortjener honnør i dag og får det!!

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    PS: Litt stille her etter en 4-0 seier. Så rart
    Jeg forstår om mange har vanskelig for å kommentere etter denne kampen.
    Det var på høy tid med en kamp av dette nivået. Men det er ikke imponerende å slå Strømmen 4-0.
    Hvis vi slår Nest-Sotra borte og knuser Jerv på 16.mai, først da tror jeg optimismen er tilbake.
    I god tid før overgangsvinduet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Godt å se at de kan når de vil ...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Jeg forstår om mange har vanskelig for å kommentere etter denne kampen.
    Det var på høy tid med en kamp av dette nivået. Men det er ikke imponerende å slå Strømmen 4-0.
    Hvis vi slår Nest-Sotra borte og knuser Jerv på 16.mai, først da tror jeg optimismen er tilbake.
    I god tid før overgangsvinduet
    Da er jeg spent på hvor høye sifre laget måtte hatt for at du hadde blitt imponert. 10-0?
    4-0 er en ganske sterk seier mot et lag som har vært gjerrige og solide mot andre Obos lag. Dersom vi hadde vist at vi var et godt Eliteserielag kunne jeg vært enig med deg i at 4-0 var "som forventet", men det er ingenting så langt i sesongen som har antydet det.

Så, jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Jeg forventet seier på hjemmebane, men ikke 4 - 0. Det er ikke mange kamper i Obos som ender med så høye tall.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Deilig med en stor og velfortjent seier igjen 👍🏻

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg fikk ikke sett kampen, men dette var nok godt for laget og trenerteamet.

Ut fra høydepunktene å dømme fikk Start det ubegripelig lett av Strømmens forsvar, så man må jo nesten lure på om dette var spillemessig bedring eller kun et resultat av slett motstand.

Det blir spennende å se hvordan dette følges opp på Sotra. Det er liten tvil om at litt ekstra selvtillit kommer godt med for mange på dette laget, men neppe alle.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Da er jeg spent på hvor høye sifre laget måtte hatt for at du hadde blitt imponert. 10-0?
    4-0 er en ganske sterk seier mot et lag som har vært gjerrige og solide mot andre Obos lag. Dersom vi hadde vist at vi var et godt Eliteserielag kunne jeg vært enig med deg i at 4-0 var "som forventet", men det er ingenting så langt i sesongen som har antydet det.

Så, jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Jeg forventet seier på hjemmebane, men ikke 4 - 0. Det er ikke mange kamper i Obos som ender med så høye tall.
    Jeg er veldig fornøyd med at vi endelig vant med komfortabelt, og jeg har vel strengt tatt allerede kommentert at det var mye positivt fra kampen. Samtidig så har jeg forståelse for de som holder igjen. Start kunne vunnet denne kampen 20-0, men det hjelper ikke hvis de taper mot Nest Sotra og Jerv. Det skal mer til enn en seier mot Strømmen for å snu dette.
    Men, det er en veldig bra begynnelse!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Prisen for kampens klovn går uansett til Twum. Byttet inn i det 78 minutt, når vi leder 4-0. Ett gult kort i det 82, og det andre gule kortet i 88. Hvordan er det mulig?
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var deilig - uavhengig om Strommen fikk et mål feilaktig annulert. Vi styrte det meste og bortsett fra en liten periode like fQr pause hadde vi full kontroll. Det er noen som hevder at Strommen var så svake, men i går mener jeg at vi spilte dem svake. Ser vi på Strommens resultater fram til nå, hadde de kun sluppet inn 3 mål på 540 minutter + tillegg, mens de slapp inn 4 mål i går på 90 minutter+tillegg. De hadde kun et tap - og hadde blant annet uavgjorte kamper mot Jerv og Sandnes Ulf.

Det er vel ofte slik at de kritiske Start-supporterne hevder at når Start vinner så er det motstanderen som er svake og ikke Start som er gode, og når vi taper kamper så er det ikke motstanderen som er gode, men vi som er svake. Sånn har det vaert i alle år...
    Gå tilbake og les kommentarene fra KFUM - Start. Der vant vi 2-1, men kommentarene etterpå var utrolig negative. Det virket som om alle mente at vi burde knust KFUM og det faktum at vi bare vant 2-1 ikke var godt nok.

Etter den kampen har KFUM folgende resultater:
    - Kongsvinger-KFUM 0-0
    - KFUM-Nest Sotra 2-1
    - Sandnes Ulf-KFUM 2-3
    - Nordstrand-KFUM 0-1 (cup)
    - KFUM-Jerv 5-0

Det betyr at KFUM akkurat nå ligger på 4 plass med bedre målforskjell enn Start. Deres to eneste tap er borte mot Sandefjord(uheldige 0-1 tap) og hjemme for Start.
    Jeg skrev i kamptråden og etter kampen at dette KFUM laget kan overraske mange og akkurat nå ser det ut som om de kan bli en av seriens store overraskelser - og DERMED virker det plutselig endel sterkere å ha slått dem på bortebane.

Dette var bare et eksempel der man ofte legger forventningene litt for hoyt og tror og mener at Start skal knuse ethvert lag. Slik er ikke virkeligheten og dermed så synes jeg kampen i går blir desto mer imponerende.

Har vi mer å gå på? Ja, så absolutt, men i forhold til det vi har sett så langt i sesongen så var dette klart årsbeste og det gav helt sikkert nodvendig selvtillit til gutta - og noe vi kan bygge videre på.

Neste helg er det Nest Sotra som venter. Det blir ikke noen enkel kamp det heller, men jeg håper at gutta tar med seg selvtilliten de fikk i går og at vi kan vise at vi kan vinne på naturgress. Så langt har vi tapt begge kampene vi har spilt på naturgress. Forhåpentligvis vil kvaliteten på banen til Nest Sotra vaere bedre enn den vi så både i Sandnes og i Larvik. Start er ikke gode nok hvis det blir krig og umulig å spille ballen langs bakken. Er banen jevn er det gode sjanser for at vi kan få et godt resultat også der.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Nå skjønner jeg hvorfor ikke flere deltar på forumet. Når Start vinner, så kommer ertende røster som sier "hvor er de negative folkene nå?" Og når jeg tar i forsvar at folk trenger mer enn en seier mot Strømmen for å bli overbevist, så blir jeg møtt som en "hater". Jeg er en av få som fremdeles støtter ledelsen og TKK.

Start har vært klubben for de brutte løfter siden lenge før Soler ankom klubben. Så mange kortvarige oppturer, som viste seg å være luftslott. Så mange solgte talenter, eller kamper der laget simpelthen gir opp midtveis i andre omgang.

Det skal mer til enn en flott middag på byen for å vinne tilbake kjærligheten til ei du har vært utro mot i over 30 år.
    Det må 3 middager til.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av FredrikH Vis innlegg
    Nå skjønner jeg hvorfor ikke flere deltar på forumet. Når Start vinner, så kommer ertende røster som sier "hvor er de negative folkene nå?" Og når jeg tar i forsvar at folk trenger mer enn en seier mot Strømmen for å bli overbevist, så blir jeg møtt som en "hater". Jeg er en av få som fremdeles støtter ledelsen og TKK.

Start har vært klubben for de brutte løfter siden lenge før Soler ankom klubben. Så mange kortvarige oppturer, som viste seg å være luftslott. Så mange solgte talenter, eller kamper der laget simpelthen gir opp midtveis i andre omgang.

Det skal mer til enn en flott middag på byen for å vinne tilbake kjærligheten til ei du har vært utro mot i over 30 år.
    Det må 3 middager til.
    hehe.. Håper ikke du snakker erfaring ang det siste eksempelet.

Ang det du skriver om at folk trenger mer enn en seier for å bli overbevist så tror jeg ikke det nodvendigvis var poenget.

Ser du tilbake på kamtrådene de siste årene så er det nesten utelukkende mye mer aktivitet når Start har tapt enn når Start har vunnet. Folk er som regel stille når ting går bra, men med en gang motgangen kommer så hopper folk online og dundrer av gårde på tastaturet om hvor forferdelig ting er osv osv

Jeg tror det noen etterlyser er at dem som er mest kritiske når laget sliter - også deltar når laget spiller bra og vinner. Det handler ikke om å bli friskmeldt eller å ha fått tillit igjen til klubben, men at man f.eks kan komme inn og skrive noe positivt om Tobias Christensen's imponerende kamp - eller at vi for en gang skyld virker å ha god kontroll og vi kan se en 2.omgang uten å måtte bite opp alt av negler mot slutten av kampene.
    Jeg mener det er viktig å bidra både i gode dager og i onde dager. Man trenger ikke å ta helt av i begeistring, men jeg synes det blir litt kjiipt når folk holder seg borte fra forumet så lenge Start vinner og spiller bra, men så fort man får et tap - så skal man inn og få ut sin vrede..

Det er det samme på Facebook forresten...

Når det er sagt så synes jeg forumet her har veldig mye mer kvalitet enn det Facebook-siden har. Her er det mange gode og velreflekterte innlegg - og det synes jeg er bra. La oss fortsette med det - men ikke bare etter de dårlige kampene!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg

Det er vel ofte slik at de kritiske Start-supporterne hevder at når Start vinner så er det motstanderen som er svake og ikke Start som er gode, og når vi taper kamper så er det ikke motstanderen som er gode, men vi som er svake. Sånn har det vaert i alle år...

Og med deg er det alltid motsatt...

Når Start vinner er det fordi Start er fantastiske, når de taper er det fordi motstanderen er kjempegod.

Sannheten ligger vel et sted midt i mellom.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det er noen som hevder at Strommen var så svake, men i går mener jeg at vi spilte dem svake.
    Det er godt mulig Start spilte Strømmen svake i går. Jeg så ikke kampen, og kan ikke uttale meg. Men jeg har sett høydepunktene, og der var det definitivt ikke slik. I noen av angrepene ser det jo ut som man øver på offensive bevegelser. Strømmens spillere opptrer som kjegler og knapt nok det. Start er i overtall i Strømmens straffefelt, og det er ingen antydning til returløp eller markering. Forsvarsspill på så lavt nivå hører med til sjeldenhetene selv på nivå 4.

men jeg synes det blir litt kjiipt når folk holder seg borte fra forumet så lenge Start vinner og spiller bra, men så fort man får et tap - så skal man inn og få ut sin vrede..
    Hvem sikter du egentlig til her? Er det ikke stort sett den samme lille gruppen personer som skriver her etter hver kamp? Selv har jeg alltid prøvd å kommentere i hver kamptråd av prinsipp og respekt for arbeidet om legges ned i forkant. Men i år ser jeg ikke så mange kamper lenger, og da er det jo litt begrenset hva man har å melde.

Påstanden om at det er mye mer aktivitet på forumet når det går dårlig er det vanskelig å finne dekning for om man ser på antall innlegg i årets kamptråder. Man ser ofte at det er noe mer aktivitet rundt bortekampene kanskje fordi det er lettere å kommentere underveis når man ikke er på stadion, og dette kan jo bidra til at aktiviteten er noe høyere ved dårlige resultater. Men foreløpig er vel årets snitt høyest for kampene som har endt med seier.

Når det gjelder kampen mot KFUM ga du selv førsteomgangen terningkast 3 og omtalte andre omgang som en kollaps, så der var du vel helt på linje med alle oss andre som kritiserte prestasjonen. Resultatet tror jeg alle var strålende fornøyde med - jeg kan ikke se noe som tilsier noe annet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er blant dem som ikke klarer å glede meg veldig over en enkelt seier i en kamp vi er favoritter. Rett og slett fordi jeg forventer mye mer - og over tid.
    Tror det er helt naturlig.
    På samme måte som jeg ikke gikk i kjelleren over et tap i 2005. Da kunne vi ikke forvente mer.

Og selvsagt var interessen mye større i 2005 enn 2019. Det er jo ikke slik at jeg eller flertallet liker å klage.

Jeg mener nøktern analyse av klubben tilsier at man er skuffet og kritisk.
    Selvsagt bra å glede seg over det man kan. Og ja - jeg mener klubben har en spennende tropp, som kan bli svært god med et par nye spillere inn. Jeg er glad klubben har (noen) entusiastiske fans. Men jeg klarer ikke å juble over en positiv enkelthendelse etter så mange nedturer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •