Vis avstemningsresultater: Hvilke to spillere ville du valgt sentralt på midten (velg 2)

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Afeez Aremu

1 33,33%
  • Isaac Twum

1 33,33%
  • Erlend Seberg

1 33,33%
  • Annen spiller

0 0%
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

19 Serierunde: SKEID - START (kamptråd)

TID: Torsdag 22 august kl.1900
    STED: Intility Arena

TABELLEN
    3. Start........18 12-2-4 33-19 38 poeng
    13. Skeid.....18 3-6-9 20-26 15 poeng

SKEID
    Den omvendte kampen ble spilt i Kristiansand den 2 juni. Det var en kamp der Skeid var omtrent like gode som Start, men der Start dro seieren hjem etter to scoringer de siste 6 minuttene. Først var det Aron Sigurdarson som scoret etter 84 minutter før Mathias Bringaker kunne punktere kampen på overtid etter at han snapper et dårlig tilbakespill
    Ser vi på sjansestatistikken så vant Start den til slutt 10-9 så dette var en kamp som kunne vippet begge veier.

Laget til Tom Nordlie er definitivt et av lagene som kjemper om å unngå nedrykk. Det er kun 1 poeng ned til Notodden under streken, mens det er 5 poeng opp til Ham Kam på 12.plass.

Laget varierer veldig i prestasjonene og det kan vi se på deres to siste kamper. Først ble det tap borte mot Tromsdalen (dette er eneste seieren til Tromsdalen i serien så langt denne sesongen). 6 dager etter tok laget poeng mot opprykksjagende Sandefjord. Det er derfor ikke enkelt å forutse hva slags kamp det vil bli mot Start.

Toppscorer for Skeid er David Tavakoli med 7 scoringer, mens Mesut Can er nestemann med 5 fulltreffere.

Laget har ingen karantener og jeg har ingen oversikt om laget har spesielle skadeproblemer. De har uansett betydelig bedre mannskap enn de hadde da de kom til Kristiansand i en kamp der de manglet flere av deres offensive spillere.

SKEID's 5 SISTE
    21 juli: Strømmen - Skeid 1-1 (serie)
    28 juli: Kongsvinger - Skeid 0-2 (serie)
    3 august: Skeid - Aalesund 0-1 (serie)
    11 august: Tromsdalen - Skeid 1-0 (serie)
    17 august: Skeid - Sandefjord 2-2 (serie)

IK START
    Start får tilbake både Damion Lowe, Afeez Aremu og Henrik Robstad etter at alle tre måtte sone karantene mot Tromsdalen. Alle tre går trolig rett inn igjen på laget. Det eneste som kanskje er litt usikkert er om Aremu tar plassen til Segberg eller Twum. Jeg tipper Segberg må vike, og at vi dermed starter med samme mannskap som mot Sandefjord. (4-2-3-1):

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Isaac Swum
    Afeez Aremu

Kasper Skaanes
    Kevin Kabran
    Aron Sigurdarson

Martin Ramsland

I FARESONEN
    Her er spillerne hos Start og vår kommende motstander som er i faresonen for å måtte sone karantene neste runde. Vår neste motstander er Raufoss - og disse spillerne må unngå gule kort denne runden hvis de vil spille den kampen.

Start:
    Mathias Bringaker

Raufoss
    Ingen spillere med karantene mot oss (de spilte i går)

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Kampen mot Tromsdalen ble en litt merkelig kamp. Vi var veldig gode de første 20 minuttene og kunne og burde scoret minst 3 mål. Men det ble en scoring - og den var aldeles nydelig. Aron Sigurdarson vant ballen høyt i banen og løp mot 16.meteren til Tromsdalen. Kabran kom på en fin overlapping og kom seg ned mot dødlinja. Der slo han over på motsatt der Martin Ramsland var helt alene - og headet enkelt i mål. Fine kombinasjoner og morro med Ramslands første scoring i Start-drakta. Etter dette fortsatte vi å dominere og det var nok mange som så for seg en storseier. I stedet tok Tromsdalen litt mer over - og ble trolig også snytt for et straffespark.
    2.omgang var litt jevnere, men med Start som det beste laget - og det var fullt fortjent da Sander Sjøkvist punkterte kampen etter 79 minutter da han fikk ballen på ca 7-8 meter og dundret ballen inn.
    Det var ingen stor kamp av Start, men vi vant - og det er tross alt det viktigste!

Nå er det ny bortekamp - og en kamp der vi virkelig må levere opp mot vårt beste om vi vil ha med oss 3 poeng. Tom Nordlie kjenner vi godt til og han vil helt sikkert mane gutta til kontrollert galskap - og vi vet at både Sandefjord og Aalesund har hatt problemer med det unge Skeid-laget de siste ukene.

Men så må vi heller ikke glemme at Start er i meget god form. Vi har vunnet 6 av de 7 siste kampene og har levert meget solide bortekamper mot både Sogndal og Ull/Kisa. Start er definitivt gode nok til å vinne også mot Skeid.

En annen ting som må legges til er at kampen spilles på Intility Arena. Grunnen til det er at Skeid holder på å legge nytt kunstgress og den prosessen har tatt lengre tid enn forventet. Dermed må Skeid for øyeblikket spille på Vålerenga's hjemmebane.
    Og Intility Arena har så langt ikke fungert bra for Skeid. Laget har spilt 6 hjemmekamper på denne arenaen og har 3 tap og 3 uavgjorte. La oss håpe den statistikken blir ytterligere forverret etter kampen mot Start.

Ser vi på tabellen har begge lagene veldig mye å spille for. For Starts del så vant Sandefjord mot Raufoss, og dermed er det på ny 3 poengs luke opp til direkte opprykk. For Skeids del er det nå en liten luke opp til lagene over dem på tabellen, og dermed er det viktig også for dem at det ikke blir tap mot Start.

Heldigvis har vi nå en meget solid stall og mange spillere som er i god form og dermed kan vi absolutt håpe på ny trepoenger mot Tom Nordlie's mannskap. Det er spesielt viktig siden Sandefjord allerede har vunnet sin kamp.

Jeg vet det er mange Start-supportere i Oslo og jeg håper mange tar turen og skaper god stemning og hjelper gutta til en ny 3-poenger. Jeg har troen og gleder meg til kamp.

God kamp alle Start venner!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Start får tilbake både Damion Lowe, Afeez Aremu og Henrik Robstad etter at alle tre måtte sone karantene mot Tromsdalen. Alle tre går trolig rett inn igjen på laget. Det eneste som kanskje er litt usikkert er om Aremu tar plassen til Segberg eller Twum. Jeg tipper Segberg må vike, og at vi dermed starter med samme mannskap som mot Sandefjord. (4-2-3-1):

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Isaac Swum
    Afeez Aremu

Kasper Skaanes
    Kevin Kabran
    Aron Sigurdarson

Martin Ramsland
    Det er vel noe usikkert om Lowe velges foran Berger akkurat nå. Berger har levert solide kamper når han har fått sjansen. Lowe var langt under pari mot Sandefjord, noe han er innimellom.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det er vel noe usikkert om Lowe velges foran Berger akkurat nå. Berger har levert solide kamper når han har fått sjansen. Lowe var langt under pari mot Sandefjord, noe han er innimellom.
    Lowe har vel aldri blitt benket av hverke Joey, Rekdal eller Dempsey? Garantert at han starter

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Lowe har vel aldri blitt benket av hverke Joey, Rekdal eller Dempsey? Garantert at han starter
    Mest sannsynlig starter han. Men opptredenen sist mot Sandefjord var begredelig, samtidig som Berger leverer stabilt bra.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser forresten at jeg ikke la inn muligheten til å velge to spillere på undersøkelsen... og finner ikke en måte å endre det heller...

Noen som vet hvordan det kan endres?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kjip utvisning, han er jo på ball og lander i Skeidspilleren? Når Robstad får en albue i leppa etterpå får han ikke engang frispark? Skjønner at startspillerne (og trener) blir frustrerte på dommern etterhvert.

Slik kampen utvikler seg bør vi være fornøyde med uavgjort. Deumeland er konge!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kjip utvisning, ja. Jeg tror den er for streng, men samtidig er regelverket innskjerpet når det gjelder farlig spill. Så hvis dommerne klarer å holde en konsekvent linje, må bare spillerne tilpasse seg. Blir jo kjedeligere fotball, men ser helseargumentet for strengere regelverk.

Høydepunktet var når Deumeland driter ut Nordli etter kampen. "Watch your language. What is wrong with you?". Makan til usympatisk fyr. Verre enn Fagermo.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi kan ikke annet enn å være godt fornøyd med ett poeng slik som denne kampen utviklet seg. Vi har egentlig full kontroll til pause, og så kollapser vi i andre omgang. Utvisningen til Ramsland var uheldig, men rødt kan nok forsvares. Det er uansett ingen unnskyldning for hvordan lager fremstår resten av kampen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Deumeland mot Tom Nordlie

At Tom skulle være så hjelpeløs på engelsk er utrolig. Fy fa.. så stusselig.

https://video.eurosport.no/fotball/s...84/video.shtml

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ellers er det røde kortet forsvarlig. Ramsland kommer inn i fart og kjører knottene inn i knehøyde. Da blir det vanskelig.

Ellers synes jeg vår helgigerianske ssentrale midtbane var ok. Kabram er ikke helt der han bør være ennå. Marcovic bør få mer tid i neste kamp.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    At Tom skulle være så hjelpeløs på engelsk er utrolig. Fy fa.. så stusselig.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Høydepunktet var når Deumeland driter ut Nordli etter kampen. "Watch your language. What is wrong with you?". Makan til usympatisk fyr. Verre enn Fagermo.
    Man kan mene mangt og mye om Tom Nordlie, men er dette virkelig noe å angripe ham for?

Jeg så bare siste kvarteret av kampen, men fikk med meg det lille opptrinnet i etterkant. Nordlie er jo i likhet med Start i utgangspunktet tvilende til om det røde kortet er korrekt. Etter flere visninger av situasjonen, blir han servert en kameravinkel som forklarer dommerens vurdering. Så prøver han å få Deumeland til å se de samme bildene i stedet for å opprettholde det forutinntatte jabbet sitt på svikende grunnlag. Jeg kan virkelig ikke se at Tom Nordlie gjør så mye feil i denne situasjonen.

Det føles litt pinlig at Fevennen vinkler saken om Starts kamp mot Skeid rundt denne ørlille disputten. Journalister lever jo av å koke spiker på slike bagateller, og Fevennen vet jo utmerket godt at Tom Nordlie fremdeles genererer klikk på Sørlandet, mens Start i stadig mindre grad gjør det samme. Derfor var det jo også Tom Nordlies Skeid Fevennen dekket kampen mot.

Man kan like det eller mislike det, men tiden der man kom unna med drap bare man tok ballen først er definitivt forbi. Disse situasjonene kvalifiserer til direkte rødt kort i dagens fotball - det er både dommere og VAR ganske samstemte om. Når man planter knottene i låret til en motspiller, har man en dårlig sak.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    [...] Fevennen vet jo utmerket godt at Tom Nordlie fremdeles genererer klikk på Sørlandet, mens Start i stadig mindre grad gjør det samme.
    Kan du fremvise tall som underbygger den siste påstanden?

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Helt enig med Peder, det var egentlig Jonas som dreit seg ut her. Nordlie ville bare at han skulle se bildene i fred og ro uten jabbing. Dog er nok kortet orange egentlig.

Ellers må jeg si at dette var en meget svak kamp, og latterlig upresist spill. Lowe er jo fullstendig ute av fokus. For å være helt ærlig tror jeg snart likegodt Hammer Berger og Jørgensen kunne samspilt seg, for med Lowe får man alt fra A til Å. Mannen må opp noen hakk på disiplin, klokskap og konsentrasjon. Robstad var direkte svak i går, og jeg reagerer på at ikke Kabran tok løp tilbake mot slutten av kampen. Rett og slett pinlig oppførsel.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Kan du fremvise tall som underbygger den siste påstanden?
    Absolutt ikke.

Men at Nordlie er en klikkmagnet i Fevennen underbygges vel av journalistenes hang til å flette ham inn i enhver overskrift.

Så hevdes det fremdeles at saker om Start også engasjerer voldsomt på Sørlandet. Men når man ser på oppmøtet på stadion er det vanskelig å forstå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Man kan mene mangt og mye om Tom Nordlie, men er dette virkelig noe å angripe ham for?

Jeg så bare siste kvarteret av kampen, men fikk med meg det lille opptrinnet i etterkant. Nordlie er jo i likhet med Start i utgangspunktet tvilende til om det røde kortet er korrekt. Etter flere visninger av situasjonen, blir han servert en kameravinkel som forklarer dommerens vurdering. Så prøver han å få Deumeland til å se de samme bildene i stedet for å opprettholde det forutinntatte jabbet sitt på svikende grunnlag. Jeg kan virkelig ikke se at Tom Nordlie gjør så mye feil i denne situasjonen.
    Jeg innrømmer glatt at mitt inntrykk av Nordlie er sterkt preget av flere uheldige saker. Både fra han fikk sparken i Start, hvordan han reagerte på hodeskaden til Geir Ludvig Fevang og MeToo-saken for noen år siden.
    Da jeg så hvordan han ville belære Deumeland på direkten hvordan han skal oppføre seg i en intervjusituasjon, var det bare trist. Men deilig at Deumeland ikke ville finne seg i hersketeknikker fra motstanderes trener.

Ellers blir det interessant å se hvor lang utestengelse Ramsland får for den uaktsomme landingen. Det å spille med 10 mann i en hel omgang er jo en streng straff i seg selv, så kan ikke se at det behov for lang utestengelse for å vise at man tar farlig spill alvorlig.

Det som kan være spennende med utestengelsen, er at den kan gi en mulighet for å teste ut Kaban på topp. Der var han god for et år siden. Og Markovic kan prøves i 10-er-rollen.

Jeg tror kanskje også det bør vurderes å sette Lowe på benken. Han kan mye bedre enn det han har vist i det siste. Er jo et signal både til ham og Hammer Berge hvis sistnevnte får sjansen nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Absolutt ikke.

Men at Nordlie er en klikkmagnet i Fevennen underbygges vel av journalistenes hang til å flette ham inn i enhver overskrift.

Så hevdes det fremdeles at saker om Start også engasjerer voldsomt på Sørlandet. Men når man ser på oppmøtet på stadion er det vanskelig å forstå.
    Det handler vel neppe bare om Nordlie. En og samme overskrift som inkluderer Start, Nordlie og konflikt må jo være en sikker vinner. Interessen for å lese om Start er nok for tiden høyere enn for å gå på stadion, klubben er neppe blitt så uinteressant enda.

Angående disputten mellom Deumeland og Nordlie virker det for meg som om Nordlie prøver å fremprovosere en reaksjon. Og det klarte han jo fint.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •