Viser resultater 1 til 4 av 4
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Joey Hardarson forlenger med 2 år

Da er det bekreftet at Joey har fått 2 års forlengelse som trener, som da vil si at det er planlagt at han trener klubben ut 2021 sesongen.

Ut fra hva laget har prestert etter at han overtok kan jeg forstå forlengelsen, men samtidig ikke. Laget har spilt bedre fotball og virker mer balansert under Joey. Samtidig har han ikke evnet å fjerne hjerneblødningene av noen kamper, som laget har hatt stort sett hver eneste sesong. 4-2 mot Kongsvinger (b), 0 - 3 mot Notodden (h) og 4 - 0 mot HamKam (b) er helt uakseptable resultater selv om det er enkeltkamper.

Jeg vet for å være ærlig ikke om Joey er mannen som kan få oss opp i Eliteserien og holde laget der. Han kan nok klare et opprykk, men om han er mannen som kan forme et stabilt Eliteserielag er jeg veldig usikker på.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er enig. Dette er en logisk beslutning, samtidig som det ikke er det.

På den ene siden vil dette bidra til kontinuitet inn mot nye sesong, noe som er viktig. Prestasjonene har også vært stigende, og poengfangsten har vært akseptabel. Samtidig har Joey neppe hatt anledning til å forme et lag slik han har ønsket, gitt måten han fikk jobben på.

På den andre siden har prestasjonene vært svært variable, og spesielt i vårsesongen fikk vi langt bedre betalt enn vi hadde fortjent. Det har også vært en klar dupp i prestasjonene etter sommeren, i en veldig avgjørende periode. Jeg synes antallet gule kort i år også vitner om en mangel på disiplin i laget, noe som er et lederansvar. Mange av kortene er helt unødvendige, og det burde vært tatt tak i. Det er også et stort ankepunkt at laget er så elendige på offensiv dødball som de er.

Det er en overhengende fare for at Joey blir første treneren siden Bård Wiggen i 2003 som ikke tar laget direkte opp. Og det til tross for en enorm satsing. Det kunne selvsagt sett annerledes ut om han hadde ledet laget gjennom vinteren også, men jeg er altså ikke overbevist når jeg ser prestasjonene gjennom sesongen. Vi får uansett en trener som har det fotballfaglige på stell og som kjenner klubben. Så får vi håpe at en full oppkjøring under hans ledelse feier bort den tvilen som er.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg liker Joey. Han virker som en fornuftig fyr. Og fornuft er trolig den aller største mangelvaren på Sør Arena. Men om han er noe mer enn en middels trener, er jeg mer usikker på. Det er vel ingenting i trenerjobbene han har hatt til nå som tyder på evner utenom det vanlige.

Det kunne Start ha trengt. Om sesongen krones med opprykk, er det mye uforløst potensial som må graves frem om eliteseriecomebacket skal ende lykkelig. Om opprykket glipper, kan det bli enda tøffere nåløye neste sesong. For det er vel tvilsomt om Start kan gå på nok en Obossesong med 30 millioner i budsjettert underskudd, det er neppe mange av spillerne som er motiverte for nok en sesong nivå to, og lagene som rykker ned fra eliten kan fort bli enda tøffere enn årets motstandere.

Tidspunktet for ansettelsen fremstår litt merkelig. Det er ikke ofte man ansetter hovedtrener tre serierunder før slutt. Men så hører det jo også med til sjeldenhetene å sparke trenere dager før seriestart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i at Joey viker som en likandes kar, og at han har bena plantet på jorden.
    Men som dere nevner har han ikke klart å få inn ei ryggrad i laget når det butter. Enda verre synes jeg hans evne til å justere under veis i kampene. Han virker totalt blottet for å prøve å justere underveis. Han er også ekstrem tilhenger av kontinuitet og lar samme spillere alltid spille. I mine øyne smart på kort sikt, katastrofalt på lang.
    Jeg synes heller ikke laget virker å ha noen større plan offensivt og trenger tilfeldigheter eller enkeltmannsprestasjoner for å skape sjanser og score. Dødballene er for meg et typisk eksempel der start med klar tydelighet viser at de verken har en plan eller evne til å justere når det ikke funket.
    Alt i alt høres der ut som start gikk for en lettvint og billig løsning med en lagspiller. Dessverre tror jeg dette bare bereder grunnen for en ny trener sparking, når vi neste år med mindre budsjett sliter i adeccoen, eller mot formodning sliter i eliten med en tropp der kun førsteleveren har kamp erfaring.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •