Viser resultater 1 til 5 av 5
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

30 Serierunde: NOTODDEN - START (kamptråd)

TID: Lørdag 9 november kl.1530
    STED: Idrettsparken

TABELLEN
    3. Start.......... 29 18-5-6 52-31 59 poeng
    14. Notodden...29 10-6-12 44-45 36 poeng

NOTODDEN FOTBALLKLUBB
    Notodden har som ventet kjempet om å beholde plassen i divisjonen og har stort sett kjempet rundt 13-15 plass det meste av sesongen. Laget har ikke vunnet siden de slo Kongsvinger den 18 september, men er også vanskelige å slå. Faktisk har 4 av de 5 siste kampene endt med poengdeling, og spesielt poenget de fikk borte mot Skeid i forrige runde. Det sikret klubben minimum 14 plass - som gir kvalik.
    Skulle de slå Start og Strømmen ikke vinner borte mot Sandnes Ulf klatrer Notodden opp på 13 plass og sikker plass.

Toppscorer for blåtrøyene er Martin Brekke med 8 scoringer mens Martin Holmen har flest målgivende (7).

Laget har ingen spillere med karantene og har heller ikke de store skadeproblemene.

NOTODDEN's 5 SISTE
    29 september: Notodden - Jerv 1-1 (serie)
    6 oktober: Notodden - Ull/Kisa 0-0 (serie)
    20 oktober: Sandefjord - Notodden 3-0 (serie)
    27 oktober: Notodden - Tromsdalen 3-3 (serie)
    2 november: Skeid - Notodden 2-2 (serie)

IK START
    Hos Start er Mathias Bringaker tilbake fra karantene - og faktisk er det ingen som må sone for første gang på lang tid. Start har absolutt ingenting å spille for, så det er mulig at det blir noen endringer, men samtidig vil nok Joey la de som skal spille kvalik om noen uker få en ny mulighet til å spille seg enda bedre sammen. Det eneste som er litt usikkert er om han gir fornyet tillit til Eman Markovic på høyrekanten eller om Kasper Skaanes tar tilbake den plassen. Jeg håper Markovic får en ny mulighet, men det er nok størst sjanser for at Skaanes spiller. Jeg tipper vi starter med disse: (4-2-3-1)

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Erlend Segberg
    Afeez Aremu

Kasper Skaanes
    Kevin Kabran
    Aron Sigurdarson

Martin Ramsland

DEN OMVENDTE KAMPEN
    Den omvendte kampen ble spilt den 22 juni og er nok den svakeste kampen Start har spilt denne sesongen. Vi var tafatte i alle lagdeler og tapte fullt fortjent. Vi slapp inn mål etter 21 og 25 minutter og gikk til pause med 0-2. Start skapte noe mer i 2.omgang, men det var uansett langt fra godt nok. I det 83 minutt burde Notodden ha punktert kampen - men fikk uansett sitt tredje mål for kvelden i det 89 minutt da de scorer på en av mange kontringer. Dette var en helsvart kamp for Start - og faktisk burde publikum fått pengene tilbake etter det som ble presentert.

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Kampen mot Ullensaker/Kisa forrige helg var et godt bilde på Starts sesong i år. En ganske svak 1.omgang som endte 1-1 - og deretter en veldig god 2.omgang der store sjanser ble skapt på løpende bånd. Med normal uttelling i den kampen hadde Start scoret 5 eller 6 mål, men en god keeper og dårlig presisjon på avslutningene gjorde at det bare ble 2-1. Vi måtte faktisk vente helt til langt inne i overtiden før den avgjørende scoringen kom. Det var godt med en kamp der vi skapte mye framover - for det trenger vi når vi skal spille kvalik om noen uker. En annen hyggelig ting var at Kristian Strømland Lien fikk noen minutter på slutten og han leverte en fin målgivende pasning til Martin Ramsland's seiersmål. Nå er dog Mathias Bringaker tilbake fra karantene, så det er tvilsomt om vi får se mer av Lien denne sesongen.

Det er fryktelig lenge siden Start har spilt en seriekamp uten noen betydning - og det blir spennende å se om Joey gjør noen endringer på laget. Av respekt for Strømmen som kjemper med Notodden om å unngå kvalik så må Start stille med et sterkt lag. Dessuten så er dette en god mulighet til å forberede seg til kvaliken som kommer om noen uker.

I tillegg så husker vi alle med gru hvordan det gikk da Notodden var i Kristiansand i sommer. Start leverte årsverste, men samtidig var Notodden gode i den kampen - og vant fullt fortjent. Nå har vi muligheten til å hevne det tapet og det håper jeg vi gjør. Jeg håper Start-gutta leverer årsbeste på bortebane og at vi skaper mange sjanser og scorer mange mål. Klarer vi det får vi selvtillit i gruppa og selvtillit blir utrolig viktig når vi skal spille kvalik om 3 uker.

Samtidig så har vi null press på oss denne kampen og kan dermed slippe oss litt løs framover på banen.

Jeg håper vi kan avslutte seriespillet på en overbevisende måte... Deretter er det bare å gjøre seg klar for kvalik-kamp den 30 november.

Det blir en spennende måned vi går inn i!

HEIA START!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Imponerende grundig kamptråd foran en totalt ubetydelig kamp.

Det blir spennende å se om Starts spillere utviser samme profesjonalitet som Frankieboy. Slik sett er vel denne kampen en spennende test på hvorvidt trenerapparatet har autoriteten som kreves.

Forøvrig blir det spennende å se hvem som kniper de andre kvalikplassene. Krysser fingrene for at Jerv gjør jobben mot Kongsvinger på nøytral bane. Ellers kan vel Güven fort bli Starts.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Flott kamptråd og fint resultat.
    Kan bli tre spennende kamper på slutten av året som får mye å si for engasjementet fremover.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er ekstremt imponerende at du har holdt koken med så høy kvalitet, Frank. Hadde spillerne vært like gode hadde sesongen endt med et enkelt opprykk.

Det er et voldsomt antiklimaks å ikke klare direkte opprykk. Men jeg fryktet det før sesongen, og frykten var ikke mindre til sommeren. Men at vi skulle rote det vekk etter å ha kommet tilbake, det er kanskje det mest skuffende.

Det er fortsatt muligheter i playoff og kvalikk, selv om de er små. De to siste kampene gir en viss grunn til optimisme med tanke på playoff i det minste. Så er spørsmålet hvem vi da eventuelt møter fra eliten. Blir det Ranheim eller Mjøndalen har vi muligens noe bedre odds, men taper vi den har vi hardere kamp i Obos neste år. Jeg faller vel ned på at jeg foretrekker Ranheim og Mjøndalen direkte ned.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Takk for gode ord.

Det er lite aktivitet her inne - noe som dog ikke er helt uventet i og med at vi spiller OBOS, og det har vaert perioder med dårlig spill - selv om vi har fått resultater.

Jeg gleder meg til kvaliken, og tror vi har gode muligheter. Jeg tipper det blir KFUM den 1 desember, og jeg frykter faktisk den kampen mer enn eventuelle kamper mot eliteserielag. I kampen mot OBOS-lag har vi alt å tape - og vi får en motstander som kommer uten noe press - mens mot elitelag er det vi som spiller uten press - og elitelaget som er favoritter.

Jeg mener vi har godt nok mannskal til å vinne mot alle lagene som vi kan få. Jeg tipper Ranheim og Godset rykker ned, og at vi spiller mot Mjondalen eller Tromso i kvaliken. Av de to håper jeg på Tromso - som vi har hatt et godt tak på i flere sesonger.

Men forst må vi vinne 1 desember. Kommer nok en kamptråd til den kampen, selv om den nok ikke blir så detaljert

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •