Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Kvalifisering - kamp 2: LILLESTRØM - START (kamptråd)

TID: Onsdag 11 desember kl.1900
    STED: Åråsen Stadion

LILLESTRØM
    Lillestrøm har ikke vunnet på hjemmebane siden 12 august og har nå 13 kamper uten seier. Det er dermed ikke et lag proppfulle av selvtillit som tar i mot Start i kveld.
    Tom Nordlie vil nok ikke gjøre for mange endringer, men det er mulig han setter inn Frode Kippe - som er en trussel med sin fysikk. Arnor Smarason har slitt med skader i lang tid, men er god når han er skadefri. Det er mulig han får en rolle i denne kampen.
    Kristoffer Ødemarksbakken ble byttet ut midtveis i 2.omg på lørdag med noe som kunne se ut som en skade, så det gjenstår å se om han blir klar. Ellers blir det vel mye av det samme som vi så i Kristiansand.

LILLESTRØM's 7 SISTE HJEMMEKAMPER
    12 august: Lillestrøm - Mjøndalen 3-2 (serie)
    1 september: Lillestrøm - Brann 1-3 (serie)
    22 september: Lillestrøm - Kristiansund 1-1 (serie)
    6 oktober: Lillestrøm - Bodø/Glimt 0-0 (serie)
    26 oktober: Lillestrøm - Vålerenga 0-0 (serie)
    10 november: Lillestrøm - Stabæk 1-3 (serie)
    1 desember: Lillestrøm - Sarpsborg 0-0 (serie)

IK START
    Det meste tyder på at Start starter med samme mannskap som i helga og at Kabran fortsetter på benken. Da starter vi med dette laget (4-2-3-1):

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Joackim Jørgensen
    Damion Lowe
    Henrik Robstad

Erlend Segberg
    Afeez Aremu

Kasper Skaanes
    Eman Markovic
    Aron Sigurdarson

Martin Ramsland

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Da skal det hele avgjøres.

90 minutter med fotball skal bestemme om vi i 2020 skal spille mot lag som Raufoss, Jerv og Nest/Sotra - eller om vi skal spille mot lag som Rosenborg, Viking og Brann. Når det gjelder interesse for kampene - og ikke minst økonomisk - er det enorm forskjell - og dermed er det utrolig mye som står på spill i kveld - for begge lag.

Kampen på lørdag var tett og jevn - med Start et lite hakk bedre i det meste av kampen. Jeg synes det var rettferdig at vi vant, men allikevel surt at LSK fikk det bortemålet. Når det derimot kom så tidlig, var det bra at vi klarte å snu det hele. Dermed må Lillestrøm vinne i kveld - noe de ikke har gjort siden slutten av august. Start klarer seg med uavgjort - men her er det utrolig viktig at vi ikke går inn til kampen og tror vi kan forsvare oss til det resultatet vi trenger. Vi må framover - og jeg tror vi må score for å gå videre. Jeg tror LSK kommer til å score, og dermed må Start også gjøre det.
    Det kommer til å bli en krig - på en bane som trolig er dårlig og ujevn.

Det er godt mulig at Tom Nordlie vil kaste innpå kjempen Frode Kippe - som gir dem offensiv og defensiv duellkraft. Samtidig har han absolutt ikke mye tempo i kroppen og spiller han, vil det åpne opp et bakrom som Start kan utnytte. Dette er også Frode Kippe's aller siste kamp - og det hadde jo blitt et utrolig antiklimaks om laget skulle rykke ned i hans siste kamp for klubben.

I denne kampen må Start gutta bare gi alt, for dette er siste kampen i år. Man trenger ikke å ta hensyn til gule kort, nye kamper eller hva som skjer andre steder. Det eneste som betyr noe er det Start klarer å prestere i 2 x 45 minutter. Klarer man å unngå tap - så er opprykket et faktum.

På lørdag overrasket vi Tom Nordlie med at vi presset så høyt og vi gav LSK lite tid med ballen. Det må også skje i denne kampen. Vi må angripe og forsvare som et lag. Vi må gå på løp. Vi må gå i dueller. Vi må følge løp. Vi må krige - selv om vi ikke har krefter igjen. La oss vise at vi er 11 mann med bein av stål..

Toogtyve fotball-legger,
    heile byens kjeledegger,
    stimer fram som yr makrell.
    La de komme, la de prøve
    Vi skal kjempe som ei løve
    Guttane har alt på stell!
    Stemninga ska stå i taget
    for vi har det beste laget:

Alle Start-fans går fra vette'
    når de ser et frispark smette
    inn i noda med et smell.
    JAVEL!
    Vi går aldri på ei blemme -
    vinner borte, vinner hjemme:
    best i verdens beste spell!
    Corner, straffe, lange baller
    vi ska synge så det gjaller:

Ref.
    Vi e gule, vi e svarte,
    Elleve mann med bein av stål.
    Og vi e kule, vi e smarte

Smeller ballen rett i mål!
    Heia Start... Heia Start...
    Heia heia Start... Hei Start...

Hundre år og lige spræge
    som ei ramsalt, nykokt ræge
    Start e laget vi kan li'!
    Fosser fram med vind i ryggen
    lige hissige som Myggen
    stikker vi så de får svi!
    Vi ska Flaa de ud på Matta,
    vi ska feire heile natta.

La oss håpe at denne sangen spilles i Start-garderoben foran kampen - og at Start gutta blir inspirerte nok til å klare denne oppgaven.
    Da skal både spillere og Start-supportere få lov til å feire hele natta og helt fram til neste sesong - da vi forhåpentligvis kan ønske de beste lagene i Norge velkommen til Kristiansand igjen. Jeg tror det er veldig mange nøytrale fotballsupportere som heier på Start i kveld.

Lykke til alle Start-venner - uansett om dere er på Åråsen eller ser kampen fra go-stolen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Start klarer seg med uavgjort - men her er det utrolig viktig at vi ikke går inn til kampen og tror vi kan forsvare oss til det resultatet vi trenger. Vi må framover - og jeg tror vi må score for å gå videre. Jeg tror LSK kommer til å score, og dermed må Start også gjøre det.
    Helt enig, jeg tror også Start må score for å ta dette. Jeg tror vi kommer til å se et LSK som går ut i hundre i dag, og som har en helt annen energi i spillet sitt enn på lørdag. Vi er helt avhengige av å nøytralisere den energien. Jeg håper derfor vi får se et Start-lag som går høyt ut, og angriper fra start. Vi må ikke LSK få lov å spille på seg selvtillit her.

Jeg tror vi har en fair sjanse idag, men jeg mener LSK fortsatt er favoritter. Resultatet fra lørdag er ikke noe dårlig utgangspunkt for dem, selv om de må vinne.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Har Start sent juniorlaget?. LSK hadde vel mer enn et tosifret antall kamper uten seire, men mat Start ser de helt konge ut. Start er jo pinlig dårlig. Start ser jo stort sett ut som et juniorlag på alle baklengsmålene. Dette laget har 0 og gjøre i eliten. Laget har en lang vei å gå ift øverste nivået. Rett og slett helt grusomt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Football...bloody hell!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg
    Football...bloody hell!!!
    Sykeste kampen ever. Start ser ut som et juniorlag i 75min og ligger under 0-4 men plutselig scorer de 3 mål på rappen. Syke greier.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Var det kun jeg som satt og skrev sint forumpost om ny trener? Fotball slutter aldri å overraske, og denne kampen må rammes inn sammen med VHS’en fra 1978 og 1980!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Var jo nesten Ramsland alene som gjorde dette da. Årets kjøp!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er det villeste. Jeg har ennå hoy puls og klarer ikke å slutte å smile. Jeg er normalt ganske optimistisk, men hadde gitt opp på 0-4.
    Eurosport viste en haug av Start-supportere som dro fra stadion...

Joey tok ut Skaanes og satte inn Hammer-Berger - og flyttet Lowe opp på topp. Da ble det farlig - og plutselig stod det 3-4 fQr Nordlie fikk gjort sitt mottrekk!

Dette overgår bragden i 1999 - og det er bare å gi Ramsland ny kontrakt med solid okning i betingelsene! For en spiller - og for et hattrick.

Gratulerer alle sammen!!

Nå tror jeg virkelig at dette laget kan etablere seg i Eliteserien. Vi har det yngste laget i landets 2 overste divisjoner og har Schulze som kommer snart...

Steike å utrolig deilig. Jeg har ikke ord....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ramsland! ⚽️⚽️⚽️

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er hvorfor man er Start-supporter
    Gratulerer til klubben! Gratulerer til Ramsland - god timing for et hat-trick!
    Kabran kommer inn som innbytter og leverer to assist. Twum kommer inn og serverer den første assisten.
    Joey har en god plan C som redder kvelden. Lowe retter opp mye av sine defensive blundere med offensiv innsats.

Og nå tror jeg både Wichne, Markovic og Aremu kan ta nye steg og bli gode eliteseriespillere neste år. Kanskje kan Adeleke bli en viktig spiller også. Kanskje også Hadzic. Og kan Børufsen nå gamle høyder? Og kanskje kommer noen nye inn?

Nå går vi et spennende år i møte!!

PS: Frankieboy - Takk for kamptråder. Dette fortjente du

Senior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Gratulerer til Start. Definitivt en av tidenes mest dramatiske Startkamper og utvilsomt det villeste comebacket noensinne.

Skal Start og norsk fotball lykkes så trenger man slike dramatiske stunder der folk får oppleve hvor gøy norsk fotball kan være når tribunene er fulle.

Denne kvelden reddet definitivt noe som holdt på å bli en ufattelig svak sesong og det selv etter fjorårets mageplask. Nå gjelder det for Start å bruke energien fra denne kampen på å lokke publikum tilbake på Sør Arena, samtidig som sportslig ledelse må holde beina plantet godt på jorda og gi Joey de forsterkningene han trenger før møtet med Eliteserien 2020.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sykehus! Ferdig snakka!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Lenge siden jeg har skrevet noe her inne, merker jeg. Vet heller ikke hva jeg skal skrive i en sådan stund...
    Håper bare ting snur litt nå.

Gratulerer!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    For en kamp!! Gratulerer!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er det sykeste jeg har opplevd som Start-supporter, og det må være en av de sykeste kampene i norsk fotballs historie. LSK leverte en strålende kamp i 75 minutter, de var virkelig knallgode. De vant absolutt alle dueller, og det så ut som det var gutter mot menn der ute. Det som skjedde de neste seks minuttene skal ikke være mulig. For en sinnsyk snuoperasjon! Og for en spiller Martin Ramsland er!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke trodde dette laget hadde den nødvendige karakteren til å prestere noe slikt. Da er det desto mer imponerende at de gjør det. En bedre inngang mot 2020 var det ikke mulig å få, en slik opplevelse kommer til å gjøre noe med hele klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av EternalSunshine Vis innlegg
    Nå gjelder det for Start å bruke energien fra denne kampen på å lokke publikum tilbake på Sør Arena, samtidig som sportslig ledelse må holde beina plantet godt på jorda og gi Joey de forsterkningene han trenger før møtet med Eliteserien 2020.
    Og nå må vi supportere også dra nytte av denne energien! Den energien som var på bortefeltet i går! Dette er det sykeste jeg har opplevd på fotballkamp. Og jeg tror det var flere som i går følte at de ble frelst som "syngende supportere". Hadde vært konge om man klarte å utvide dette miljøet å at flere lar seg inkludere også hjemme. Kred til dere som drar lasset! Fantastisk at vi fortsatte på 4-0 og ikke ga opp!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Gratulerer til klubben! Gratulerer til Ramsland - god timing for et hat-trick!
    Kabran kommer inn som innbytter og leverer to assist. Twum kommer inn og serverer den første assisten.
    Joey har en god plan C som redder kvelden. Lowe retter opp mye av sine defensive blundere med offensiv innsats.
    Start en drøm kunne vel ikke fått en bedre håndsrekning enn dette. Hvis ikke denne kampen setter litt fyr på byen, er det ingenting som kan få tilbake entusiasmen rundt klubben.

Det er klart Joey genierklæres etter en kamp som dette. Omleggingen til tre bak snudde kampen på hodet. Så er det samtidig ikke til å tro at Tom Nordlie sto handlingslammet på benken og så ledelsen smuldre bort i stedet for å parere med en tredje stopper - et mottrekk han vanligvis kan gjøre i søvne. Nordlie skal nok ha det meste av æren for at LSK leverte sin beste fotball første timen, men kollapsen på trenerbenken var om mulig større enn den som skjedde på banen. At Tom Nordlie skulle settes sjakk matt av sitt eget signaturtrekk utført av sin egen lærling, så jeg virkelig ikke komme, og dette forklarer vel litt av hvorfor Nordlie som oftest går tapende ut av de avgjørende kampene.

Tabellen lyver aldri. Pr i dag er Start de facto det dårligste laget i eliteserien 2020. Det fantastiske comebacket kan hausses opp som moral og karakter, men faktum er vel uansett at laget først begynte å spille fotball når alt virket tapt. Det er ikke så mye vinneraktig over det. At laget trengte et mirakel for å rykke opp sier utvilsomt noe om kvaliteten. Det blir spennende å se om eierne tør å stole på at laget skal ta stegene som trengs gjennom oppkjøringen, eller om de igjen åpner lommebøkene for å skaffe klubben forsterkningene som normalt må til for å ta neste nivå. Basert på siste års erfaringer, er det kanskje smartest å gjøre minst mulig.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Nå må man huske på at Schulze kommer ved nyttår, og man vil få tilbake Akinyemi og Tønnessen fra skade. Skulle børufsen bli frisk så er det en ren bonus. Dette er alle spillere som pga skader knapt har spilt en eneste kamp i år, og er nesten som "nye" spillere å regne.

Bedre dekning på Høyreback må på plass, gjerne en spiller som også kan bekle høyrekanten.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg får gjenta ordet som gikk igjen oftest i går kveld her i Oslo; Magisk!
    Ingen kunne ha regissert en mer utrolig måte å rykke opp på. Å komme tilbake fra den stillingen er historiebøkene verdig, og at det i tillegg gjøres i løpet av 6 vidunderlige minutter og på en vanskelig bortebane var helt sinnsykt!
    I pausen og igjen rett etter 3 - 0 sa jeg at jeg ikke kunne se hvor vi skulle skåre målene, for laget hadde absolutt ingenting å komme med. Så feil kan man ta! Moralen var lav på Åråsen etter 4 - 0, det er ikke til å legge skjul på. Det var flere som forlot stadion og jeg må ærlig innrømme at hadde det ikke vært for at vi kom i buss så kunne jeg vært en av dem. Det fantes ikke lyspunkter noe sted.
    Så kommer et par bytter og Martin er der med 4 - 1. Stemningen steg umiddelbart på kortsiden, men bak reaksjonen lå det likevel en tanke om at "Jaja, så fikk vi trøstemålet vårt i hvert fall." Når samme mann putter nummer to 3 minutter senere var det derimot noe helt annet. Alt eksploderte! I de neste tre minuttene var det et eneste stort kaos på tribunen og undertegnede fikk åndenød og utropte "Dette klarer jeg ikke!" opptil flere ganger. Takk høyere makter for at Martin bare behøvde 3 minutter til for å sette den siste, og med det spikeren i kista til LSK. Jeg hadde ikke overlevd 20 minutter på stillingen 4 - 2, det er jeg sikker på.

Takk til alle som møtte opp på Åråsen i går og lagde en helt ubeskrivelig stemning! "Dette æ historia, om en far og en sønn..." må ha runget langt nedi Lillestrøm sentrum etter kampen. At jeg er "litt" hes i dag en en underdrivelse. Det var også gjennomgangsmelodien blant spillere og støtteapparat på Bølgen & Moi i går; støtten laget får fra tribunen er uvurderlig. Måtte Sør Arena bli stadion i Norge med flest og høyest syngende supportere! Det er ikke tvil om at potensialet ligger der og kampen i går må ha vært en motivasjon for mange om å komme seg på kamp og støtte laget. Håpet er at dette ikke går i glemmboka før første kamp i ELITESERIEN neste år!

I nyere tid har det vært to spørsmål Start-supportere har kunnet spørre andre om:
    Hvor var du da Espen Johnsen stod som en levende vegg i Drammen?
    Hvor var du da havtåka seg inn over Kristiansand Stadion og en feilaktig offside gjorde at gullet glapp?

Etter i går er det nå tre spørsmål:
    Hvor var du da Martin Ramsland skåra hattrick i løpet av 6 minutter på Åråsen?

Gratulerer alle sammen!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det fantastiske comebacket kan hausses opp som moral og karakter, men faktum er vel uansett at laget først begynte å spille fotball når alt virket tapt. Det er ikke så mye vinneraktig over det. At laget trengte et mirakel for å rykke opp sier utvilsomt noe om kvaliteten.
    Det der er en grovt urettferdig karakteristikk synes jeg. Hvis ikke det de gjorde i går var å vise karakter, da vet jeg ikke hva som må til for å vise karakter. Man kan for såvidt mene hva man vil om de første 75 minuttene, men jeg tror vi skal være såpass rause og si at LSK var ordentlig gode i den perioden. Hadde de spilt slik oftere i 2019 ville de aldri endt på kvalikk.

Så er det et annet spørsmål om dette laget er godt nok for Eliteserien i 2020. Men den tid den sorg, og jeg tror den opplevelsen vi fikk i går vil være med å prege hele klubben i lang tid fremover.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •