Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det er klart Joey genierklæres etter en kamp som dette. Omleggingen til tre bak snudde kampen på hodet.
    Fevennen viste et bilde fra det 61 minutt da det stod 4-0 der Start-laget samlet seg på midten. Det var Damion Lowe som samlet gutta og sa at han ville gå fram som spiss og at man måtte lempe ballen fram til han. Han var ikke delaktig i noen av scoringene, men det er ingen tvil om at omleggingen var en stor grunn til at vi klarte å snu dette. Joey gjorde noen gode bytter (blant annet Kabran som hadde 2 målgivende), men selve taktikk-skiftet var det nok Damion Lowe som skal ha det meste av rosen for.

Så er det samtidig ikke til å tro at Tom Nordlie sto handlingslammet på benken og så ledelsen smuldre bort i stedet for å parere med en tredje stopper - et mottrekk han vanligvis kan gjøre i søvne.
    Ja helt utrolig. Eurosport viste flere bilder av Nordlie og han virket helt tafatt på sidelinjen. Han verken ropte, dirigerte eller foretok seg noe. Han sa i intervju etterpå at de ville sette inn Kippe da man så Lowe ble flyttet fram. Denne endringen kom i det 61 minutt, mens Ramsland scoret sitt siste i det 81 minutt - og Nordlie satte inn Kippe i det 85 minutt. Dermed var det mer enn nok tid for Nordlie til å sette inn Kippe. Jeg regner med at Kippe varmet opp hele omgangen og at man dermed kunne satt han inn rett etter at Start scoret sitt forste mål... Elendig kampledelse av Nordlie - selv om LSK var veldig gode i 75 minutter....

Tabellen lyver aldri. Pr i dag er Start de facto det dårligste laget i eliteserien 2020.
    Det er vel ofte slik at man regner det laget som rykker opp/klarer seg via kvalik som det svakeste laget, men historien viser stort sett noe annet.
    I de siste 7 sesongene så er det kun 2 ganger at det laget som har spilt kvalik har rykket ned det påfolgende året. Mjondalen i 2015 og Start i 2016. De fleste andre sesongene har det laget som reddet seg via kvalik - endt mellom 6-9 plass.

I tillegg mener jeg grunnlaget til Start er mye bedre enn for 2 år siden. Vi har en spillerstall som er den yngste i landets to overste divisjoner, og disse vil ta nye steg. Vi har i tillegg 4 spillere som nesten ikke har bidratt i år, men som forhåpentligvis vil bidra veldig sterk i 2020. Schulze kommer inn. Akinyemi og Borufsen var skadet hele sesongen og spesielt forstnevnte er det grunn til å tro vil spille mye om han blir skadefri. I tillegg har vi Kristoffer Tonnessen som var skadet de siste kampene, men som trolig vil ta venstrebacken.
    Jeg tipper det kommer inn 2-3 nye spillere - og forhåpentligvis noen med litt rutine. Jeg kunne veldig godt tenke meg Smarason fra LSK - som er en glimrende spiller. Han har slitt med skader, men vil nok spille på et hoyere nivå enn OBOS, så han er det nok mulig å hente.

Jeg har stor tro på at vi endelig kan etablere oss i eliteserien - uavhengig av hvem som kommer inn..

(Ellers så er det jo veldig positivt at vi ikke trenger å spille mot LSK borte - der vi alltid taper + at vi sparer endel i reisepenger ved å slippe å reise til Tromso og Trondheim (Ranheim).

Om en måned starter sesongoppkjoringen - og det er bare å glede seg!!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ser kampen for 3.gang nå. En gang på Åråsen, 2.gang på tv nå.
    1. og var egentlig ikke så ille. Vi har klart rødt ball, men vi blir så til de grader kriga ut av stilen. Beinhard og kynisk LSK som spurter mye oftere enn oss og trøkket til. Dette vil vi møte mer av i eliten. Når risen legger seg håper jeg dette blir brukt til læring også.

Men elsker det som liker med klubben nå. Scriptet kunne ikke vært bedre. Og bildet av start-spillerne som samler seg og historier om samhold. Endelig kan vi få historier å være stolte av!

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Joey gjorde noen gode bytter (blant annet Kabran som hadde 2 målgivende), men selve taktikk-skiftet var det nok Damion Lowe som skal ha det meste av rosen for.
    Oppsiktsvekkende informasjon. Men jeg har vanskelig for å tro at ikke treneren dikterer formasjonen i en kamp som dette.

Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det der er en grovt urettferdig karakteristikk synes jeg. Hvis ikke det de gjorde i går var å vise karakter, da vet jeg ikke hva som må til for å vise karakter. Man kan for såvidt mene hva man vil om de første 75 minuttene, men jeg tror vi skal være såpass rause og si at LSK var ordentlig gode i den perioden. Hadde de spilt slik oftere i 2019 ville de aldri endt på kvalikk.
    Mulig du har rett. Men LSKs styrke var jo primært guts. Det var gutter mot menn. LSK løp og taklet Start i senk. Det var viljens triumf i 70 minutter, og handlet i mine øyne lite om ferdigheter. Jeg synes det legitimt å sette spørsmålstegn til hvordan Start fremsto første timen. Det var årets viktigste kamp. Alle visste hva som var i vente, og Start var knapt tilstede.

At Start snur dette på hodet i løpet av syv små minutter der absolutt alt spretter Starts vei, forteller selvsagt mye om Start, men i mine øyne mer om fotballens psykologi og tilfeldighetenes spill.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Oppsiktsvekkende informasjon. Men jeg har vanskelig for å tro at ikke treneren dikterer formasjonen i en kamp som dette.
    Det virket vel som trenerapparatet var litt rådville, for det de hadde gjort hadde jo ikke fungert. Damion Lowe er en ledertype og jeg kan godt se for meg at han tok en avgjorelse - uten trenernes at Joey hadde tatt initiativet.

La merke til dette sitatet fra Lowe:

Trenerne har prøvd alt, men det har ikke funket. Da gjør vi som dette: De tre fremste presser hardt. Vi må stå høyt med laget, angripe sammen og løpe som gale». Så funket det for oss, sier jamaicaneren og smiler.

Selvfolgelig handler jo mye om at mål preger kamper, og når vi fikk 1-4, så skjedde det noe med både Start og LSK.. og da tror jeg ikke taktikken hadde så mye å bety.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Det virket vel som trenerapparatet var litt rådville, for det de hadde gjort hadde jo ikke fungert. Damion Lowe er en ledertype og jeg kan godt se for meg at han tok en avgjorelse - uten trenernes at Joey hadde tatt initiativet.

La merke til dette sitatet fra Lowe:

Trenerne har prøvd alt, men det har ikke funket. Da gjør vi som dette: De tre fremste presser hardt. Vi må stå høyt med laget, angripe sammen og løpe som gale». Så funket det for oss, sier jamaicaneren og smiler.

Selvfolgelig handler jo mye om at mål preger kamper, og når vi fikk 1-4, så skjedde det noe med både Start og LSK.. og da tror jeg ikke taktikken hadde så mye å bety.
    Jeg la også merke til kommentaren til Lowe, men jeg mener dette er helt på bærtur. Om du ser kampen det du at Start ikke sende Lowe opp som spiss etter den praten på 4-0. Omleggingen til 3 bak skjer først når trenerteamet har tatt sine diskusjoner og gjort byttene. Joey og co skal ha æren for dette.

Jørgensen sa også at det de snakket om var at Lowe og han skulle ligge litt annerledes i presset. Hvor en av dem skulle ligge litt høyere for å hjelpe Segberg og Aremu i mellomrommet.

All ære til spillerne og spesielt Lowe som tok praten og nektet å resignere, men grepet med å legge om til 3 bak og kjøre Lowe opp på topp, det var et taktisk grep gjort fra benken.

Hyll, hyll. Håper vi får se mer slikt og taktisk kreativitet også i ES 2020. Selv ristet jeg på hodet og ble forbanna når to stoppere ble satt inn fremfor Lien og Bringaker på 4-0. 😂
    Sist endret av iekksil : 12-22-2019 kl 20:04

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •