Side 5 av 9 FørstFørst ... 34567 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 179
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Bringaker var målgarantist de 3 første kampene, men har deretter sluknet som et lys.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bringaker er dessverre ingen Eliteseriespiss. Det er nok derfor klubben ikke hadde problemer med å la han gå når en annen klubb kom på banen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig, Bringaker er ingen eliteseriespiss. Men han er den mest naturlige målscorere vi har. Det er ikke et tegn på styrke.

Start er trolig ikke gode nok til å holde plassen. Dersom det blir nedrykk er Start en Drøm over. Resultatet er at man har pøst inn titalls millioner uten å få noe som helst igjen. Det er nesten ufattelig. Men det er ikke nødvendigvis så mye som skal til for å løfte dette laget det som trengs for å holde seg. Et par solide forsterkninger er det som skal til. Men pengesekken er snøret igjen. Eller mest sannsynlig bunnskrapt. Spørsmålet er vel om ikke Start en Drøm i realiteten har vært over en stund allerede.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hadzic til Sandnes Ulf og Lien til Fløy på utlån i 1(!) måned. Jeg skjønner at sesongen i år er spesiell, men utlån for en måned virker noe i det korteste laget synes jeg. Ingen av dem ser ut til å spille seg inn på laget og det er stor konkurranse på plassene de spiller. Fremstår vel litt som nødløsninger for de to lagene de drar til.

http://www.ikstart.no/nyheter/hadzic-drar-pa-lan
    http://www.ikstart.no/nyheter/stroml...nes-ut-til-oya

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tipper Lien kjenner Fløy såpass godt at han kan bidra raskt der. Men en måned for Hadzic i Ulf fremstår mer merkelig. Det er uansett positivt med utlån for begge disse akkurat nå.

Jeg synes ellers vi ser flere lovende takter fra de unge. Daland har vært den store positive overraskelsen, han har levert helt strålende. Og sammen med Bergan har vi faktisk fått et bedre stopperpar enn vi har hatt på lenge. Jeg savner på ingen måte uforutsigbarheten til Lowe når jeg ser hvordan disse to leverer om dagen.

Jeg har også blitt imponert av Twum etter at han kom tilbake fra skade. Han har ryddet vekk de grove personlige feilene, spiller på det trygge og har stor løpskraft. Der vi trodde vi var helt avhengige av Aremu, har han stått frem den siste tiden og kompensert for hans fravær. Den dagen vi kan stille med Twum, Aremu og Schulze sammen har vi en meget sterk midtbane.

Det vi mangler er et liknende gjennombrudd offensivt. Kabran mangler det siste lille foreløpig og Ramsland trenger fortsatt litt tid på å spille seg helt i form. Børufsen viser imidlertid positive takter, og Tønnesen er på vei mot noe. Men jeg er litt overrasket over at Tryggvason fortsatt ikke har kommet på banen med tanke på hvor mange spillere som er benyttet så langt.

Poengsankingen så langt indikerer nedrykk. Poengmessig er vi etter 12 runder bare såvidt bedre enn vi var i katastrofesesongene 2002 og 2016 (hhv. 7 og 6 poeng). Start ala 2020 er likevel et langt bedre lag, men spørsmålet er om det er godt nok spesielt i lys av poengsankingen så langt. Jeg tror vi kan forvente mye spennende fra de spillerne som er i klubben nå, men det er avgjørende at vi holder oss om vi skal klare å beholde de videre. Derfor er det så utrolig viktig å ikke rykke ned.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.fvn.no/sport/start/i/JoV...ttert-ghaneser

Defensiv midtbanespiller på prøvespill. Har spilt på høyt nivå, men skadeutsatt de siste årene. Har vi ikke hentet nok av disse tidligere?
    I tillegg hinter artikkelen til at Aremu nok ikke skriver ny kontrakt og er på vei ut, enten nå eller når kontrakten går ut i vinter. Det er nok også derfor det sees på en defensiv midtbanespiller er jeg redd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er skeptisk, for å si det forsiktig. Kan hende dette er en kanonspiller, men det er høyst tvilsomt.

Om vi skal hente inn spillere i det neste vinduet, er ikke defensiv midtbanespiller det som bør prioriteres. Selv om Aremu skulle forsvinne. Twum har imponert i hans fravær så langt, og Jørgensen er i bakhånd. Som lag opptrer vi bra defensivt nå, med et par unntak.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Positivt at klubben forsøker å forsterke førsteelleveren. Ingen tvil om at laget bør styrkes.
    30 år er ikke mye, men motivasjonen til spillere som har inngått sin siste kontrakt vil variere mer enn hos yngre spillere.

Start har hatt sin andel av avdankede spillere de siste årene.Samtidig husker vi Heikkinen. Og hvis det er noe klubben trenger, er det en spiller som kan løfte laget på samme måte han gjorde.

Uansett synd om Aremu ikke vil være med lenger. En velfungerende klubb hadde forlenget kontrakten umiddelbart etter opprykket eller solgt ham i vintervinduet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    På bildet ser han betraktelig eldre ut enn 30 år. Noen som vet om Ghana har hatt mange spillere som har løyet på alderen i ungdommen for å fremstå som mer talentfulle? Det var i hvert fall tidligere mistanke om at dette foregikk i afrikanske land.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Han sammenlignes med Bolaños: Jervs nye stjerne kalles «den største fotballattraksjonen på Sørlandet»

Mange og vakre scoringer har ført til at flere mener Diego Campos er klar for et høyere nivå enn Jerv. Kun tilfeldigheter førte til at spilleren endte i Grimstad.

Burde være god nok for Start?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Hvis han klarer å holde det nivået han har vist til nå ut sesongen bør det være en spiller klubben bør sjekke ut ja. Virker som han trives på Sørlandet og ganske så jordnær basert på det korte intervjuet i FVN.
    Spennende spiller, men det skal mye til før det blir satt likhetstegn mellom han og Bolaños. Til det var Christian i en særklasse på det han gjorde med ball...og så er det jo lov å håpe at Campos er litt mer defensivt bygd også, spesielt siden han har spilt back tidligere. Der var ikke akkurat Bola veldig aktiv

To ting taler derimot veldig imot, i tillegg til at han bør vise en hel sesong først:
    1. Vi må først sørge for å holde oss i Eliteserien.
    2. Vi må få inn penger fra spillersalg slik at han kan hentes.

Og hvis han holder en hel sesong på det nivået er det jo ikke utenkelig at andre mer attraktive klubber med større pengesekk kommer på banen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg
    Herlig. Samme dag som Robin Reed nok en gang presenterer Starts nye plan om tæring etter næring, fokus på spillerutvikling og lokal forankring kommer altså ryktene om at 36-år gamle Christian Bolanos er på vei tilbake. Spilleren som ennå huskes for sin håndfull magiske øyeblikk i 2009, og ikke alle nullbidragene som tross alt var i grov overvekt under forrige periode i Start.

Kanskje kan han fremdeles varte opp med noen avgjørende pasninger og mål. Kanskje er han maskoten som trengs for å få blest om klubben og spillerstallen til å tro på seg selv. Men spørsmålet er om han har moralen, løpskraften og ikke minst løpsviljen som trengs for å heve dette laget. Det er tross alt et lag som er best når de samler 11 spillere i og rundt egen sekstenmeter, og jobber som gale.

Artikkelen tyder på at Bolanos har holdt formen ved like. Vi får håpe det beste.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Haha! Treffsikker analyse/diagnose! Nå..klubben har da holdt på slik siden 1994, såvidt jeg kan erindre: De edruelige øyeblikkene og den sogndalske innstillingen til budsjetterte nedrykk med påfølgende bonusopprykk er noe man på gode dager aspirerer til, men som for en bakfull student på en søndag morgen, blir det litt for kjedelig å holde seg seriøs lenger enn til tirsdag...

Det er interessant å lese at Bolaños faktisk er toppscorer—og jeg håper han får beskjed om å kose seg, smile, score noen mål og kun unntaksvis ta et defensivt løp dann og vann hvis det absolutt ikke kan unngås.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er han god enda?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Toppscorer og kaptein på laget som vant fjorårets serie i Costa Rica. I tillegg spiller han høyre kant hvor vi har absolutt ingen i stallen som har spilt før de kom til oss.

Dette blir bra! Så bra at jeg har kjøpt sesongkort, bare for muligheten til å se Bola spille i Start-drakta en gang til. Og jeg bor i Oslo!

En drøss av Deportivo Saprissa fans som har kommentert på IK Start sitt Facebook innlegg om at han er klar. Om ikke annet så er han fremdeles en stjerne i hjemlandet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Herlig. Samme dag som Robin Reed nok en gang presenterer Starts nye plan om tæring etter næring, fokus på spillerutvikling og lokal forankring kommer altså ryktene om at 36-år gamle Christian Bolanos er på vei tilbake.
    Som et kortsiktig alternativ på en plass hvor vi har lite dekning er det vel lite som tyder på at dette går på tvers av de nye planene. Start er desperate etter noen som kan komme inn og bidra til at det løsner offensivt, og i Bolanos vet man akkurat hva man får. Det at han har levert på det nivået det rapporteres om i hjemlig liga i en alder av 36, tyder også på en spiller som er profesjonell og tar med seg de riktige holdningene. Med mindre Start har tomt lommebøkene får å få dette til, synes jeg dette er positivt og spennende.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Han virker å ha spilt det meste av kamper de siste sesongene.

https://www.transfermarkt.com/christ.../plus/1#gesamt

Han er kaptein og toppscorer for laget. De vant serien. Han spilte VM kamper for to år siden og har deltatt i tre VM (07, 14 og 18). Jeg nekter å tro at den costaricanske ligaen er så mye dårligere enn den norske, tatt i betraktning hvor relativt bra de har gjort det i VM de siste år. Jeg har ingen grunn til å tro at han ikke bør ta nivået.

Vi har også et klart behov for bedre dekning på høyrekant. Han kommer nok til å ta plassen direkte. Kreativitet på den siste fjerdedelen er noe av det vi virkelig har manglet. Har savnet Sigurdason mer en Lowe for å si det sånn.

Er svært positiv til dette!!

Rekker han og bli med til Bodø på lørdag?
    --

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •