Side 8 av 9 FørstFørst ... 6789 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 179
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Stallen har fem spillere på utgående kontrakt, som beskrevet her av fvn: https://www.fvn.no/sport/start/i/PR3...etter-sesongen

Børufsen (kontrakt ut september foreløpig), Twuum, Wichne, Segberg og Bringaker.

Det var ikke akkurat nyheter. Det som forbauser meg litt er svarene til Wichne. Klubben har forsøkt å forlenge kontrakten hans over lengre tid. FVN spekulerer i om det pga divisjonsspørsmålet til neste år som er problemet, men Eirik velger standard "ingen kommentar" type svar. Jeg håper for hans skyld at det ikke er fordi han forventer at en utenlandsk klubb kommer på banen med det første. Han har tatt noen gode steg de siste årene, men er et stykke unna en bedre liga enn Eliteserien synes jeg.

Klubben skal også ha forsøkt å forlenge med Segberg, men det har heller ikke gått i orden (enda).

Det er jo kjent at klubben har hatt gjennomgående kutt i spillerlønninger det siste året, men er det virkelig så ille at squadspillere ikke vil signere på grunn av for lav lønn? Wichne har spilt alt i år, men det er jo også i stor grad fordi han ikke har noe som helst konkurranse på den plassen. Han er et stykke unna det jeg klassifiserer som solid eliteserie, selv om han er på vei. Segberg har heller ikke vist stabilt høyt nivå, hverken i OBOS i fjor eller Eliteserien i år, selv om han var favoritten til Rekdal en stund.
    At det skal stå på lønn med disse to fremstår dermed som litt merkelig.

Børufsen regner jeg med blir forlenget ut året i hvert fall.
    Bringaker skal visstnok klubben ha vært i dialog med, men jeg tror ikke de setter seg på bakbena hvis det kommer en annen klubb på banen.
    Twum har endelig vist litt av hva som bor i gutten den siste tiden. Håper virkelig det forlenges med han, men han er vel i litt samme båt som Aremu; fikk høy lønning ved signering og klubben kan/vil ikke matche den ved forlengelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da var låneavtalen til Hadzic med Sandnes Ulf gjort til en permanent overgang. Helt greitt for han har dessverre ikke kommet opp i nærheten av det talentet hans skulle tilsi da han kom til oss.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/M3g...il-sandnes-ulf

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Akinyemi går på lån til Hamkam ut året for å få spilletid. Hvis han er helt skadefri må jeg si jeg stusser over at han ikke heller kan få sjansen til å spille seg i form i Start. Ingen har fungert særlig godt i spissrollen så langt, så det burde jo være fullt mulig.

Vi får i det minste håpe at han lykkes i Kamma og kommer tilbake til nyttår som den spilleren vi kjøpte for to år siden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nå er vi ikke helt der at vi kan la folk spille seg i form. Ryggen mot veggen og avhengig av etthvert poeng. Da forstår jeg godt at de ikke vil slippe løs en som ikke har spilt fotball siden våren 2019 og håpe på det beste.
    Synd at vi er i den posisjonen, men jeg tror dette er bra for begge parter. Kjetil kjenner spilleren og vet hvordan han skal brukes. HamKam har også ryggen mot veggen, men det fremstår som hakket lettere å spille på seg kampform i bunnen av OBOS enn i bunnen av Eliteserien.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kammas to beste spisser er skadet. Jeg tror dette er en unik sjanse til å få kamptrening på - dessverre - riktig nivå. I beste fall får han en knallhøst, og blir enten en forsterkning for Start neste år eller solgt for en brukbar sum.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    I beste fall får han en knallhøst, og blir enten en forsterkning for Start neste år eller solgt for en brukbar sum.
    Vi får håpe. Men med kontrakt ut 2021, er det nok lite sannsynlig at Akinyemi blir en bidragsyter for Start hverken sportslig eller økonomisk, dessverre.

Ellers er det ikke vanskelig å forstå at spillere som Bringaker, Segberg, Wichne og Twum vegrer seg for å skrive under ny kontrakt. Det er fortsatt overhengende fare for nedrykk selv om det ikke ser like bekmørkt ut nå som det gjorde tidligere i kontraktsforhandlingene. Dersom Start rykker ned, er det optimistiske scenariet at klubben må nedskalere satsingen kraftig.

Spillere som Twum og Wichne har ingen incentiver for å forlenge nå. De er interessante for bedre lag, og vil settes veldig tilbake av et nytt år i Obos. Slik sett ville det vært galskap å forlenge kontrakten nå.

Segberg og Bringaker er i en alder der de trenger jevnlig førstelagsfotball. Begge er ute av laget, og begge har havnet enda lenger bak i køen i løpet av overgangsvinduet. Pr idag virker det som om disse rangeres som squad-spillere. Det er naturlig at de ikke vil slå seg til ro med det.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Kan det lukte Benjamin Stokke til Start?
    Vet folk ønsker seg Matti, og hadde likt det selv.
    Men Stokke har bare kontrakt ut året, og hvem er hans agent?
    Stig Lillejordet.
    I tillegg var han ubenyttet reserve i går, og veien til regelmessig spilletid ser lang ut i VIF.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Kan det lukte Benjamin Stokke til Start?
    Du har god luktesans. Det gir absolutt mening på mange områder, og fremstår i tilfelle som en veloverveid signering basert på hvordan Start ventes å spille fotball fremover.

Det passer også perfekt inn i Starts filosofi om å kjøpe gammelt og selge ungt.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det passer også perfekt inn i Starts filosofi om å kjøpe gammelt og selge ungt.
    Haha. Den formuleringen havner vel neppe i noe strategidokument, men ser ut til å være presis for hvordan dette vinduet blir.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da jeg så VIF-Brann søndag tenkte jeg at det ikke burde vært umulig å låne Shala i høst. Blir ikke lett for ham i VIF hvis Dønnum blir værende ut sesongen.
    Han kunne vært en super indreløper sammen med Schultze, og en minst like god back-up for Bola på høyrekanten. Og når VIF selger Dønnum i vinter, får de tilbake en Shala i matchform.
    Kunne det vært noe?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tviler på at vi får noen flere inn portene på Sør Arena før vinduet stenger. Økonomien er nok en viktig grunn til det. Start må vel mest sannsynlig dekke det meste av lønnen til Adeleke mens han er i HamKam, så der er det lite å hente av handlingsrom. Vi bør ha nok kvalitet bak og på midten nå. Utfordringen er på spissplass. Vi må trolig sette vår lit til at Ramsland blir helt frist, og at Kabran blir bedre til å avslutte.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fra artikkelen i FVN i dag:

Nå er i tillegg Adeleke Akinyemi lånt ut, og han skal ifølge sportslig leder Atle Roar Håland ikke erstattes direkte.
    Dersom det kommer noe mer inn regner jeg med det blir i andre posisjoner enn helt fremst. Vi er godt forspent på stort sett alle posisjoner der fremme nå. Selv med Ramsland småskadet har vi to andre spisser, i tillegg til Kabran som brukes litt som en "falsk nier" og gjør den jobben ok (selv om han er vaksinert mot å score for tiden).

Tenker det er høyre back som er mest prekær og den første (eneste?) posisjonen det kommer tilvekst i dersom det ikke ryker noen andre ut før overgangsvinduet stenger.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi er kanskje godt forspent offensivt med tanke på antall spillere, men ikke i kvalitet helt fremst. Skålevik har vel bevist nå at han ikke fungerer som enslig spiss. Da står vi igjen med Kabran og Ramsland. Kabran er i utgangspunktet er venstrekant og har dessuten vist seg som en passe elendig avslutter, mens Ramsland frem til nå ikke har vært i kampform. Jeg har fortsatt troa på at det kan bli bedring utover, men det er stor usikkerhet her.

Alternativer på høyreback kunne vært vel og bra, og må prioriteres etterhvert. Men er det der man skal prioritere nå? Sander Sjøkvist kan løse den rollen på kort sikt om det er nødvendig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Alternativer på høyreback kunne vært vel og bra, og må prioriteres etterhvert. Men er det der man skal prioritere nå? Sander Sjøkvist kan løse den rollen på kort sikt om det er nødvendig.
    Jeg synes det, med kun en naturlig spiller i den posisjonen, som også avventer å signere kontrakt. Da er det naturlig å i hvert fall starte å planlegge med noen som står klare til å overta hvis Eirik ender med å dra et annet sted.
    I tillegg er det mange kamper igjen av sesongen. Det er mulig Eirik spiller dem alle, men det er ikke garantert. Hvis han forsvinner ut med skade, eller blir utkjørt, står det kun nødløsninger igjen. Sjøkvist kan muligens settes inn der, men er ingen løsning på problemet.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg ser heller ikke høyrebacken som en prioritert oppgave. Wichne holder bra nivå, og med to jevngode venstrebacker burde det være greit å flytte over en ved behov.

Jeg kjente også eimen av Benjamin Stokke da iekksil planta frøet. Settingen med at Start dumpet ut Akinyemi til tross for at Ramsland fort kan være ute resten av sesongen, gjorde at jeg tenkte noe var på gang. Og Stokke er jo nå tredjevalg i Vålerenga, og en spisstype som antakelig hadde passet ganske fint og enda finere når innleggsfoten til Bolanos kommer. Start har jo en spillestil som hadde passet en Kovacs-type på topp. Selv Matti kunne kanskje vært aktuell siden Vålerenga både har forsterket spiss- og indreløperposisjonen, men Stokke er nok lettere tilgjengelig. Han er nok også en bedre spiller, selv om Matti trolig kompenserer med impact.

Shala er nok hverken tilgjengelig eller interessert. Han har vært klart førstevalg som indreløper i år. Signeringen av Bjørdal kan kanskje endre litt på det, men jeg blir overrasket om han ikke får brukbart med spilletid i høst.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Twum til nedrykksrivalen Mjøndalen?

https://www.fvn.no/sport/start/i/vAm...-nedrykksrival

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Twum er på vei til Mjøndalen, melder både Fvn og Eurosport.

Hvis det blir en realitet, er det vanskelig å forstå synes jeg. Står det virkelig så dårlig til med økonomien, at vi må slippe spillere til nedrykksrivaler? Mjøndalen betaler neppe særlig mye, så det må primært være lønnskostnader å spare her.

Twum sin utvikling denne sesongen har vært positiv. Han er dessuten ikke mer enn 22, og vi vet fra tidligere at afrikanske spillere kan trenge litt tid. Dette er prematurt og feil synes jeg, hvis det blir slik.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Twum er på vei til Mjøndalen, melder både Fvn og Eurosport.

Hvis det blir en realitet, er det vanskelig å forstå synes jeg. Står det virkelig så dårlig til med økonomien, at vi må slippe spillere til nedrykksrivaler? Mjøndalen betaler neppe særlig mye, så det må primært være lønnskostnader å spare her.

Twum sin utvikling denne sesongen har vært positiv. Han er dessuten ikke mer enn 22, og vi vet fra tidligere at afrikanske spillere kan trenge litt tid. Dette er prematurt og feil synes jeg, hvis det blir slik.
    Dette er helt krise spør du meg.
    Kan fort bli som med Annan eller Sarr (om vi ser bort fra det han gjorde utenfor banen).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette er veldig rart. Mjøndalen er ikke en klubb som betaler store overgangssummer. Må jo være langt bedre å holde på Twum ut sesongen, i håp om at det bidrar til å holde Mjøndalen bak oss.
    Når man har råd til å fly over, lønne og skaffe bolig til to erfarne spillere, burde man i hvert fall tatt seg råd til ikke å svekke førsteelleveren, og samtidig styrke Mjøndalen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Dette er veldig rart. Mjøndalen er ikke en klubb som betaler store overgangssummer. Må jo være langt bedre å holde på Twum ut sesongen, i håp om at det bidrar til å holde Mjøndalen bak oss.
    Når man har råd til å fly over, lønne og skaffe bolig til to erfarne spillere, burde man i hvert fall tatt seg råd til ikke å svekke førsteelleveren, og samtidig styrke Mjøndalen.
    Med mindre det er en dårlig strategi for å gi Twum en realitetsorientering på lønnsnivået, og at de er sikker på at Mjøndalen ikke kan tilby en lønn han er i nærheten av å være fornøyd med, fremstår dette meget uklokt. Men om han har en helt urealistisk høy lønn nå, og ikke vil gå ned i lønn, så kan jeg kanskje forstå at man til slutt sier: ok, snakk med Mjøndalen, så tar vi en ny prat etter det.
    Men da rimer det ikke at de har akseptert bud.
    Tror dessverre eneste måten å forstå dette på er at investorene prinsipielt sier selg, dersom han ikke er tenkt resignert, og at de lå har så stor tro på troppen at de er sikker på å holde seg. Det er en meget skummel strategi i dette tilfellet. Redd hovmod står for fall.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •