Side 9 av 9 FørstFørst ... 789
Viser resultater 161 til 179 av 179
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da kan det se ut som overgangen blir en realitet. Hvis det er slik at vi selger en spiller som Twum til Mjøndalen av økonomiske årsaker, da er det ikke mye håp igjen for denne klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.fvn.no/sport/start/i/gWP...en-om-overgang

Ekstremt merkelig overgang. Kan ikke skjønne at Mjøndalen kan tilby Twum mer i lønn enn Start, uavhengig av totaløkonomi (det sies at Bolaños dekkes av sponsorer, så at han ble signert er ikke med i regnestykket). Da er det enten det sportslige som har vurdert han for lett, som virker rart når han de siste kampene har vist noe av det talentet som bor i han. Eller så er det de over sport som har vurdert at det er bedre å få inn noen kroner for han, slik som med Aremu.
    Utrolig skuffende at vi gang på gang henter utenlandske spillere med talent, men ikke klarer å forvalte dem og de deretter går tilnærmet gratis til en konkurrent. Det er vel kun Owello vi har beholdt over lengre tid av spillere fra Afrika i hvert fall.

Junior Member
    Ble medlem
    Jun 2017
    Troverdige kilder melder at Vilhjálmsson forlater VIF i løpet av overgangsvinduet.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Østane Vis innlegg
    Troverdige kilder melder at Vilhjálmsson forlater VIF i løpet av overgangsvinduet.
    Jaha. Den eneste plausible forklaringen på at Start eventuelt aksepterer å sende Twum til Mjøndalen er jo at de mener de kan bruke pengene til å forsterke seg mer enn Mjøndalen oppnår ved å hente Twum.

Men dette er naturligvis en farlig vei å gå. Hvem husker ikke hva som skjedde da sportssjef Svein Matta Mathisen sendte Stefan Berlin til nedrykksrival Odd etter signeringen av Årst i 2007.

Matti Vilhjalmsson har aldri vært mer enn en middels eliteseriespiss. Jeg håper virkelig ikke vi må slite med ham en ny periode.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Matti Vilhjalmsson har aldri vært mer enn en middels eliteseriespiss. Jeg håper virkelig ikke vi må slite med ham en ny periode.
    En middels eliteseriespiss vil være en signifikant forbedring. Er vel bare en Ramsland i form som er på høyden med ham. Og det er en stund siden han var i form.

Kabran - Vilhjalmsson - Bolanos er en spennende trio. Ikke slik jeg så for meg sesongen, og bærer sterkt preg av kortvarig desperasjon og barnslig nostalgi. Men Vilhjalmsson er en viktig ledertype, som klubben virkelig kan ha nytte av.

Så når plan A (utenlandske talenter) og B (sørlendinger) ikke har lykkes, sier jeg ikke nei til plan C (gamle helter).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Der kom den endelige bekreftelsen på at Twum er klar for Mjøndalen.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/bnK...portslig-leder

Og som ventet skylder Start på økonomi, og mener kravene som Twum har fremsatt ikke kunne møtes av Start. Fremtiden for denne klubben er bekmørk når man må gå til et slikt skritt. Jeg finner det svært lite sannsynlig at kravene fra Twum har vært astronomiske all den tid Mjøndalen har klart å møte de. Og hvis det er slik, er det vel også all mulig grunn til å anta at signeringene av El Makrini og Bolanos i stor grad går på bekostning av Twum. Det synes jeg er en feilvurdering, for å si det forsiktig.

Twum kan fort gå inn i den kategorien vi har sett for mange i tidligere. Den hvor spilleren blomstrer først etter å ha forlatt klubben. Det er helt håpløst når man har brukt nesten tre år på å få han igang. Utviklingen hans har vært bra denne sesongen, og burde resultert i ny kontrakt. Dette er nok et tegn på at denne klubben er alvorlig ute å kjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Og som ventet skylder Start på økonomi, og mener kravene som Twum har fremsatt ikke kunne møtes av Start. Fremtiden for denne klubben er bekmørk når man må gå til et slikt skritt. Jeg finner det svært lite sannsynlig at kravene fra Twum har vært astronomiske all den tid Mjøndalen har klart å møte de. Og hvis det er slik, er det vel også all mulig grunn til å anta at signeringene av El Makrini og Bolanos i stor grad går på bekostning av Twum. Det synes jeg er en feilvurdering, for å si det forsiktig.
    Dette sitatet fra ARH er vel det viktigste i denne sammenhengen:
    Det har vært for stor avstand mellom partene. Vi har vært i dialog med hans agenter, og fant da ut tidlig at avstanden var for stor. Da valgte vi å gå videre med det vi har gjort i dette vinduet.
    Det virker som om klubben har forsøkt i lengre tid å forlenge kontrakten til Twum, men agenten har tviholdt på krav klubben ikke kan forsvare. Da har klubben valgt å hente inn El Makrini for å selge Isaac mens han fremdeles har noe som helst verdi.

Jeg skulle gjerne sett at Twum fortsatte i Start, spesielt med tanke på utviklingen hans det siste året. Han kan bli meget spennende. Jeg har derimot forståelse for at klubben setter en ramme og ikke går utover denne når en agent kommer med høye krav for en relativt ung og umerittert spiller. Det er vel samme historien som med Aremu, og de har samme agent. Det er nok ikke tilfeldig tenker jeg.

Synd for både klubb og spiller. Å miste en spiller man har tenkt å utvikle på sikt er aldri morsomt, men er nok litt veldig relatert til hvor klubben ligger både på tabell og økonomisk. Og så kan jeg ikke se hvordan Mjøndalen kan oppleves som et steg opp fra Start, og at de skal ha økonomiske muskler til å dekke krav som Start oppfatter som "langt ute".
    Han har signert ut 2022. Sjansene er vel store for at Mjøndalen havner i samme situasjon som Start i år, dersom han fortsetter utviklingene. Nekter å signere ny kontrakt og blir solgt for småpenger sommeren 2022, eller går gratis når kontrakten utløper.

Twum kan fort gå inn i den kategorien vi har sett for mange i tidligere. Den hvor spilleren blomstrer først etter å ha forlatt klubben. Det er helt håpløst når man har brukt nesten tre år på å få han igang. Utviklingen hans har vært bra denne sesongen, og burde resultert i ny kontrakt. Dette er nok et tegn på at denne klubben er alvorlig ute å kjøre.[/QUOTE]

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Fremtiden for denne klubben er bekmørk når man må gå til et slikt skritt.
    Twum hadde tre måneder igjen av kontrakten. Han hentes av en klubb med en tredjedel av Starts budsjett. Det er svært vanskelig å se for seg at økonomien i denne avtalen er så god at Start måtte gå til dette skrittet. Trolig har klubben allerede brukt mer penger på å hente Makrini og Bolanos enn de får for å slippe Twum. Så det er nok snarere vurderingsevnen til sportslig ledelse enn klubbøkonomien som eventuelt gjør at fremtiden fremstår bekmørk.

Jeg forstår forsåvidt godt at de selger fremfor å la ham forsvinne gratis. Twum har aldri slått til i Start, og aldri vært noe åpenbart førstevalg. Derfor var han sikkert heller ikke veldig positivt innstilt til å forlenge, og krevde betingelser deretter. Salget av Twum fremstår ikke som noen sportslig svekkelse på kort sikt for Start, men kan jo fort innebære en vesentlig styrking av midtbanen til Mjøndalen. Derfor er det jo nesten ikke til å tro at Start lar ham gå til den eneste klubben som kan vippe dem ned til Obos. Har Start en plan om å bruke pengene til å forsterke selv, kan man under sterk tvil forstå vurderingen - ellers er det rett og slett natta.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Trolig har klubben allerede brukt mer penger på å hente Makrini og Bolanos enn de får for å slippe Twum. Så det er nok snarere vurderingsevnen til sportslig ledelse enn klubbøkonomien som eventuelt gjør at fremtiden fremstår bekmørk.
    Det er vel begge deler vil jeg tro. Og det verste er den elendige vurderingsevnen, det er den som til slutt tar livet av denne klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Det virker som om klubben har forsøkt i lengre tid å forlenge kontrakten til Twum, men agenten har tviholdt på krav klubben ikke kan forsvare. Da har klubben valgt å hente inn El Makrini for å selge Isaac mens han fremdeles har noe som helst verdi.
    Men der ligger jo også mye av problemet. For hvor mye penger har egentlig MIF lagt på bordet? Sannsynligvis er det snakk om knapper og glansbilder, og da holder ikke det argumentet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Leste et godt poeng i en blogg. Twum har spilt 49 kamper for Start. Ting kan tyde på at Start måtte betale mer til forrige klubb etter 50 kamper. I så fall er det lettere å få regnestykket til å gå opp, selv om det uansett ikke er en gunstig situasjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Leste et godt poeng i en blogg. Twum har spilt 49 kamper for Start. Ting kan tyde på at Start måtte betale mer til forrige klubb etter 50 kamper. I så fall er det lettere å få regnestykket til å gå opp, selv om det uansett ikke er en gunstig situasjon.
    Tja. Det er først de siste par månedene Twum har fått spilletid denne sesongen. Og dette er vel første gang han har vært i startoppstillingen over en lenger periode i sin naturlige posisjon. Det ville vel vært merkelig å gi ham denne rollen dersom han nærmet seg en betalingsmilepæl samtidig som han var bosman, og åpenbart ikke ville signere ny kontrakt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig, Peder. Det er heller ingenting som tyder på at det finnes en slik klausul i avtalen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Time will show. Jeg vet ikke. Men det kunne gjort et helt uforståelig salg litt mer forståelig. Hvis ikke er jo dette bare natta.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis ikke er jo dette bare natta.
    Jeg ville ikke satt penga mine på noe annet. Nå er vi tilbake der vi som oftest er, med dårlig økonomi og enda dårligere dømmekraft.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Kabran - Vilhjalmsson - Bolanos er en spennende trio.
    Matti reiser hjem til Island etter sesongen, så da kan vi sannsynligvis stryke både han og Stokke fra lista over aktuelle kandidater.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da er overgangsvinduet stengt for i år. Ikke mye aktivitet den siste dagen. Forsiden er oppdatert med spillere inn og ut dette året. La til fargekode for utlån og sorterte litt slik at det ble lettere å se hvem som har kommet inn og gått ut.

Stallen som er tilgjengelig resten av sesongen er dermed:

Keeper
    Jonas Deumeland (2021)
    Amund Wichne (2023)

Høyre Back
    Eirik Wichne (2020)

Midtforsvar
    Jesper Daland (sommer 2023)
    Joackim Jørgensen (2021)
    Henrik Gjesdal (2022)
    Vegard Bergan (2022)

Venstre Back