Side 1 av 9 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 179
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Overgangsvindu 2020 - Vinter

Da er spill i Eliteserien 2020 sikret. Ikke for å ta fokuset bort fra feiringen og gleden ved opprykket, men det begynner å bli betimelig med en vurdering av spillere inn og ut før neste sesong. Joey sa til FVN i dag at det ikke blir store endringer da han er fornøyd med stallen, men det er naturlig at det blir noen utskiftninger.
    Hvilke posisjoner behøver vi forsterkninger i? Hvilke spillere blir solgt? Hva mener du?

Her er den foreløpige stallen for 2020 (utgående kontrakt i parantes):

Keeper
    Jonas Deumeland (2021)
    Amund Wichne (2023) Gratis
    Alexander Pedersen (2019) Ikke gitt ny kontrakt
    Sebastian H. Heggland Ikke gitt ny kontrakt

Høyre Back
    Eirik Wichne (2020)

Midtforsvar
    Jesper Daland (sommer 2023)
    Joackim Jørgensen (2021)
    Henrik Gjesdal (2022) Gratis
    Vegard Bergan (2022) Gratis?
    Johannes Eftevaag (2021) Lån i Fløy
    Espen Hammer Berger (2020) Til Sandnes Ulf
    Damion Lowe (2020) Kontrakt Terminert

Venstre Back
    Henrik Robstad (2021)
    Kristoffer Tønnessen (sommer 2023)

Midtbane
    Eman Markovic (2023)
    Mikael Ugland (2021)
    Erlend Segberg (2020)
    Eirik Schulze (2022)
    Mohamed El Makrini (sommer 2021) Kilmarnock FC
    Afeez Aremu (2020) Til FC St. Pauli
    Adnan Hadzic (2020) Til Sandnes Ulf
    Isaac Twum (2020) Til Mjøndalen

Høyre ving
    Kasper Skaanes (2021)
    Christian Bolaños Navarro (2020) Deportivo Saprissa

Venstre ving
    Espen Børufsen (2020)
    Kevin Kabran (2021)
    Sander Sjøkvist (2022)
    Aron Sigurdarson (2021) Til Union Saint-Gilloise

Angrep
    Mathias Bringaker (2020)
    Eman Markovic (2023)
    Martin Ramsland (2021)
    Gudmundur Andri Tryggvason (2023)
    Steffen Lie Skålevik Lån fra Sarpsborg
    Adeleke Akinyemi (2021) Lån i HamKam
    Kristian Strømland Lien (Sommer 2022) Lån i Fløy
    Isac Lidberg (2020) Til Gefle IF

Noen jeg har glemt?

Kilde til kontraktstatus:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/OpX...e-blir-opprykk og Transfermarkt.

06.10: Oppdatert status
    Sist endret av Espen K G : 10-07-2020 kl 14:39 Årsak: Oppdatering

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Henrik Robstad og Johannes Eftevaag har kontrakt ut 2021.
    http://www.ikstart.no/nyheter/proffk...t-for-eftevaag
    http://www.ikstart.no/nyheter/100-ka...kt-for-robstad

Kristian Strømland Lien fikk 3-årskontrakt i august, som da vil gjelde til sommeren 2022.
    http://www.ikstart.no/nyheter/belonn...-proffkontrakt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Keeper
    Jonas Deumeland (2021)
    Alexander Pedersen (2019) - Bør forlenges. vært bra når han har fått sjansen.
    Sebastian H. Heggland

Høyre Back
    Eirik Wichne (2020) – Det klareste valget - Bør åpenbart forlenges

Midtforsvar
    Espen Hammer Berger (2020) - Usikker - Kan Daland være en ok tredjevalg allerede nå? Bør nok forlenges.
    Jesper Daland (2021)
    Joackim Jørgensen (2021)
    Damion Lowe (2020) - Bør forlenges, og her bør vi være villig til å bruke litt

Venstre Back
    Henrik Robstad (2022?)
    Kristoffer Tønnessen (2023)

Midtbane
    Johannes Eftevaag (?)
    Afeez Aremu (2020) - Usikker - Bør forlenges.
    Adnan Hadzic (2020) - Bør nok ikke forlenges.
    Eman Markovic (2023)
    Mikael Ugland (2021)
    Isaac Twum (2020) - Usikker - Bør forlenges
    Erlend Segberg (2020) - Bør forlenge
    Eirik Schulze (inn 1. januar 2020)

Høyre ving
    Kasper Skaanes (2021)

Venstre ving
    Espen Børufsen (2019) - For skadeplaget (desv) bør ikke forlenge
    Kevin Kabran (2021)
    Aron Sigurdarson (2021)
    Sander Sjøkvist (2020) - Er ung og lokal. Bør få ei kort kontrakt. Men vi har "for mange" venstrevinger, så blir ikke overrasket om han ender i Jerv.

Angrep
    Adeleke Akinyemi (2021)
    Mathias Bringaker (2020) - Bør under tvil forlenges
    Isac Lidberg (tilbake fra lån, 2020) - Bør ikke forlenges
    Kristian Strømland Lien (?)
    Eman Markovic (2023)
    Martin Ramsland (2021)
    Gudmundur Andri Tryggvason (2020) - Bør ikke forlenges

Ellers er det åpenbart at vi trenger mer bredde på høyresiden. Både på backen og vingen. Jeg savner også en mer duellsterk sentral midtbanespiller. Noe over 1,90 og 80 kg. Vi er for små og lette. Jørgensen kan nok ta den rollen. Han har spilt en del der i SA08.

Er veldig usikker på Aremu og Twum. Blir det plass til dem når Schultze kommer? Vi kan vel få litt penger for begge? Er også usikker på Bringaker. Har vært god i perioder, man hvor mye får han spille når Akinyemi og Ramslander skadefrie? Kan han omskoleres til en mer ren høyrekant?

Wichne må «for alt i verden» beholdes. Vi bør også forsøke hardt å beholde Lowe.

Fire ut og en høyreback og høyreving inn, altså. Muligens også en "tung" defensiv midtbanespiller.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ellers er jeg glad i Lyngdøler ;-) Så også Joachm Jørgensen i Eurosport:

https://www.eurosport.no/fotball/eli...80/story.shtml

"Realistiske signeringer

Mathias Rasmussen. Den tidligere Start- og Lyngdalgutten spiller nå for Nordsjælland. Han er inn og ut av elleveren og kanskje kan et nyopprykket Start med ny entusiasme lokke ham hjem igjen. Han har profilen som passer klubben og kan bekle flere plasser på banen.

Drømmesignering

Stefan Strandberg. Det hadde vært en drøm for Start å få hjem sørlendingen Strandberg, som per dags dato er uten klubb. Strandberg har gjort sine penger i Russland og kanskje vil han «hjem» når han fortsatt er i en alder der han kan levere på høyt nivå.

Julian Ryerson. Er nok en urealistisk signering, men Ryerson fra Lyngdal får lite med spilletid i Union Berlin og kanskje kan en tur «hjem» være det som skal til for å få en ekstra sats på karrieren. Hadde vært magisk for Start å få inn en profil som ham."

om med så mange lyngdøler tror jeg Zlatko også kommer ;-)

Jeg sender denne til nissen i år:

------------------Deumeland------------------

Wichne------Lowe-----Jørgensen----Robstad

Rasmussen------Strandberg (C)----Schultze

Reyerson--------Ramsland------------Tripiz
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Skoen trykker vel der den har gjort de siste årene. En rutinert spielführer er øverst på min ønskeliste, ihvertfall.

Vi har talenter i bøtter og spann nå, og disse bør får muligheter nok til å sikre utvikling gjennom spilletid - men er det en klubb i Norge som har lært konsekvensen av en "ubalansert" tropp med tanke på rutine kontra talent så er det Start.

Er TK med videre, forresten?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Oppdatert kontraktslengde til Robstad, Eftevaag og Strømland Lien. Takk Stig.

Når det gjelder TKK så sa han dette til Dagbladet i går om han skal være med videre til neste år:
    "Det vet jeg ikke. Det har vi ikke snakka om, men jeg er bare glad for at jeg har vært med og bidratt på min måte. Jeg har blitt veldig glad i klubben, så vi får bare la dette synke inn og se hva som skjer etter det, sier Karlsen."
    https://www.dagbladet.no/sport/det-s...plevd/71918799
    Sist endret av Espen K G : 12-13-2019 kl 19:44

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Av spillere inn/ut så ser jeg fire problemområder med dagens stall.

Sentral midtbane og spiss er ekstremt overbefolket. Her må noen ut, da det ikke er plass til alle sammen. Om det blir på lån eller permanent blir litt individuelt tenker jeg. Av midtbanespillere som er utsatt er vel Adnan Hadzic og Mikael Ugland de som er mest utsatt basert på spilletid i år. I tillegg er Aremu Afeez et salgsobjekt.
    Som spiss ser jeg ikke hvordan det skal være plass til Lidberg, Lien og Tryggvason, med mindre en av de andre forsvinner. Vi spiller med en spiss og da er tre-fire på rotasjon mer enn nok. Med Akinyemi tilbake fra skade er det også usikkert hvor langt bak i køen Bringaker blir og om han vil være fornøyd med å være "supersub" over lengre tid.

På høyresiden behøves det flere spillere inn både på back og ving.
    Wichne er eneste høyrebacken og han behøver konkurranse/backup. Bak han er det ekstremt tomt.
    Skaanes på høyresiden tror jeg er for svak til Eliteseriespill. De andre vingene foretrekker også venstre siden. Her mangler vi full oppdekning, som vil si nytt førstevalg og mest sannsynlig en ny backup.
    Sist endret av Espen K G : 12-13-2019 kl 20:12

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ser ut til at Strandberg har signert for serie-B-klubben Trapani. Så da kan vi slutte å drømme om han.

Rasmussen ser ut til å trives i DK med ny scoring i kveld. Venstresiden er også allerede overbefolket.

Så også en nigeriansk tweet i dag som ryktet Aremu bort, men det handler nok mest om at "om det dukker opp et tilbud fra en toppliga, så sier jeg ikke nei".

Lett å bli overrusa på eget lag etter kampen på Åråsen. Føler meg trygg på at Joey og ARH gjør nøkterne vurderinger.

Blir spennende å se hva som skjer med Lowe, Aremu, Sigurdsson og Kabran. Ingen av disse er uerstattelige, men håper vi unngår å miste mer enn en av dem.

Vanskelig å se åpenbare nye spillere, men Skaanes tror jeg faller gjennom. Er også redd Sigurdsson blir for lett. Han sleit fryktelig på Åråsen.

Men hvem bryr seg nå? Jeg var der, og nå er det faen meg nok, idrettsklubben skal opp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er vel noen trøndere som kanskje kunne vært aktuelle, hvis eierne har lyst til å satse noen kroner til. Markus Henriksen har mye av det Start trenger.
    Og en viss Helland kunne blitt publikumsfavoritt.
    To inn og syv-åtte ut. Vet ikke om det ville blitt så mye dyrere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Er også redd Sigurdsson blir for lett. Han sleit fryktelig på Åråsen.
    Det er jeg ikke så sikker på. Han slo gjennom første gang for Tromsø i Eliteserien, og har alle muligheter for å lykkes på det nivået igjen.

Det er vanskelig nå å vurdere hva vi trenger av nye spillere. Vi har en ung tropp med spillere som fortsatt skal utvikle seg videre. Noen må antakelig ut, men akkurat hvem er ikke så enkelt å svare på nå. Det som er klart er at det bør hentes inn et par rutinerte spillere, og at man bør man se på balansen i troppen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ny keeper!

Amund Wichne erstatter Alexander Pedersen.

Kun to av firlingene gjenstår.

https://www.fvn.no/sport/start/i/g7Q...TkW-m_avOC_5II
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er generelt skeptisk til keepere på bare 182. I keepersammenheng er han jo "en liten tass".
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sigurdarson er klar for belgisk fotball, Royale Union Saint-Gilloise. De holder til på nivå 2 i Belgia visstnok. Den så jeg ikke helt komme må jeg innrømme,ihvertfall ikke til en klubb som dette. Aron må erstattes.

https://www.fvn.no/sport/start/i/0nJ...r-for-ny-klubb

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Da er nok Kabran bankers på venstrekanten i 2020 (hvis han blir). Der er han også klart best - har vært ille å se ham mistrives i 10'er rollen i år. Nå har jo Markovic overtatt den rollen med bravur, så særlig svekket er vi nok ikke.

Tror oxo at Eliteserien passer Kabran bedre enn Aron.

Member
    Ble medlem
    Dec 2017
    Selv om Sigurdarson har vært veldig bra så har han frustrert meg litt med primadonna nykkene. En del av de sjansene han skaper sløser han bort fordi han absolutt skal avslutte selv. Om Kabran kan tenke seg å ta et år i eliteserien så håper jeg han kan vokse inn i den rollen med litt tillit. Han passe mye bedre der ute enn han gjør på midten.

Jeg leser at mange på fvn spekulerer i kommentarfeltet på at Akinyemi trolig ikke kommer tilbake og må legge opp. Håper for klubbens skyld at det ikke stemmer og at de nå endelig får stabla han på beina.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Da er nok Kabran bankers på venstrekanten i 2020 (hvis han blir). Der er han også klart best - har vært ille å se ham mistrives i 10'er rollen i år. Nå har jo Markovic overtatt den rollen med bravur, så særlig svekket er vi nok ikke.

Tror oxo at Eliteserien passer Kabran bedre enn Aron.
    Det er nok en fin mulighet for Kabran til å gå inn å ta favorittrollen ja. Da han må opp noen hakk fra det han leverte i høst i så fall, for det var ganske skuffende greier. Får vi han tilbake i toppslag kan han fint erstatte Sigurdarson.

Ellers tror jeg Sigurdarson hadde gode forutsetninger for å ta nivået i Eliteserien også, der var der han slo gjennom i Tromsø i sin tid.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg mener Sigurdarson og Christensen har vært de to bærende kreative spillerne denne sesongen, og føler laget fremstår svært svekket nå som begge er ute. Det er liten tvil om at Kabran og Markovic har kvaliteter til å fylle skoene deres, men Markovic er fremdeles ung og uerfaren, mens Kabran nok er en spiller jeg helst skulle sett at Start kvittet seg med tatt i betraktning at han trolig har svært godt betalt, åpenbart ikke trives spesielt godt i klubben, og ikke har prestert stort siden overgangen.

Det er for så vidt positivt at Start selger spillere. Tidligere år har man tviholdt på de beste, og besvart en hver interesse med lønnsforhøyelse og kontraktsforlengelse. Da har man endt opp med spillere som bare er sånn passe motiverte for å bli og lønnsforpliktelser som ikke står i stil med prestasjoner og inntektsgrunnlag. Evnen til å slippe spillere på riktig tidspunkt er avgjørende for å drive bærekraftig eliteserieklubb med Starts ressurser.

Forhåpentligvis har Start fått greit betalt for Sigurdarson. Han er tross alt klubbens store stjerne. Belgisk andredivisjon høres ikke ut som et sted pengene sitter løst, men det kan forhåpentligvis være en gammel storhet som skal satse tungt for å gjenerobre toppen. Jeg er imidlertid litt overrasket over tidspunkt og destinasjon. Det kan vel kanskje virke som om klubbøkonomien har hatt litt å si her.

Christensen og Sigurdarson har stått for 34 målpoeng for en klubb som scoret 54 til tross for at Christensen forsvant halvveis ut i sesongen. Det vil merkes. Inn kommer Schultze som også skaper mål, men ikke i samme grad som de som forsvinner ut.

Start trenger nok en kanonforsterkning offensivt for å dekke savnet. Jeg tror ikke Start tåler å gå til eliteserien med et dårligere lag enn det som rykket opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Joey sa vel på på Eurosport i går at han ikke hadde "frie tøyler" på spiller-logistikk i vinter, men at de absolutt var ute etter forsterkninger. Påpekte igjen at det ikke blir store bevegelser, men at man trenger litt tilflyt av erfaring/rutine.

Så får vi se hva apparatet klarer å trylle frem nå som TK er ute av klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    La oss si at om Kabran blir solgt i løpet av vinteren, tenk om Start kunne lokket hjem Rasmussen. For deretter å legge seg etter å få til et lån av Reyerson.
    Vil det ikke appellere for disse spillerne å kunne spille med hverandre og Markovitch, Wichne x 2 + Schultze og Messias fra Marnardal?

Tror det miljøet virkelig kunne funnet prestasjonskultur, samt eierskap og stolthet over å spille for IK Start sammen med Tønnesen, Ropstad, Segberg og et en liten håndfull utlendinger.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Lurer på om Start en Drøm har investeringsvilje (og midler) igjen til å fylle på stallen slik at vi slipper å kjempe i nedrykkssumpa. Sesongen 2019 sett under ett er det et mirakel at vi rykket opp og det er soleklart at vi trenger forsterkninger.

Håper virkelig de denne gangen ser viktigheten av å få inn litt rutine.

Forøvrig glad taskenspilleren TKK er ute av klubben. Han egner seg tydeligvis best som "ekspert" på podcast.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •