Side 2 av 9 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 175
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva gjør ham til taskenspiller?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Siste ryktet fra FVN:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/dO0...-start-spiller

Henrik Gjesdal. Bosmanspiller fra Kristiansund. Det spekuleres også i om dette betyr salg av Lowe dette vinduet.

Må si jeg er skeptisk til å signere en skadeutsatt spiller som kun fikk 7 kamper for KBK i 2019.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvis dette stemmer virker det som en noe spesiell signering. Hvis det skal være som erstatning for Lowe er det gambling på høyt nivå, og det er ikke først og fremst det vi trenger foran neste sesong.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Helt enig Stig. Dette kan umulig være en erstatning for Lowe. Til det behøver vi en som er solid og erfaren fra dag en, og som ikke har en skadehistorikk som tilsier at de tilbringer mesteparten av tiden i vektrommet. I tillegg bør denne erstatningen være rask, da Jørgensen ikke har mye fart i kroppen.

Dersom Lowe forsvinner og Gjesdal presenteres som erstatteren må jeg innrømme at jeg blir skuffet over ambisjonene til ledelsen, selv om jeg også må innrømme at jeg ikke kjenner denne spilleren i noen særlig grad.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Ok, nå er det så stille her at vi må få i gang noen diskusjoner.

1. Kan det være en fare/mulighet for at Deila henter Lowe til NY? MLS er vel drømmeligaen hans, og Deila prøvde vel å hente han til Enga?

2. Jeg kunne ønske meg at Start prøvde seg på en nord-norsk trio: Mads Reginiussen, Wangberg (om Lowe går), og Kent Are Antonsen (potet med potensial og litt rutine).
    Kan Årst brukes til å lokke ned disse? Evt Ruben Urtegård Jensen som visstnok er ute i kulden i Bergen?
    Tenker her at tre nordlendinger er bedre enn en ensom + at det er noe usørlandsk over nordnorsk mentalitet, samt at Sørlandet jo må ha en viss appell når man er fra kalde nord.

Forøvrig også et pluss for oss om Enga og Sarp stikker av med Bohinen (og Castro) fra AaFK og Sifurntes fra Sandefjord. Krysser fingrene for det, da er vi plutselig det beste opprykkslaget.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Det med Lowe til NY høres ikke usannsynlig ut. Jeg er skeptisk til erstattere fra nedrykkslagene, muligens uberettiget. Reginussen og Smarason kunne vært gode signeringer. Danske Pedersen er solgt fra LSK til Brann idag, ser jeg.

Når det gjelder TIL så har de egentlig mange interessante typer, men måten laget fremsto på i fjor gjør meg tvilende.

For øvrig regner jeg med 1-2 islendinger inn. Må få igang det "samarbeidet" man har snakket om tidligere...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bekreftet at Lidberg er på vei ut.
    Han er i Sverige nå og har vært i samtaler med en klubb der. Det er grunnen til at han ikke er her, sier Hardarson
    Han er jo isolert sett en god spiller. Så har vi lånt han ut i den perioden som har vært. Nå gjelder det for han å finne en stabilitet i hverdagen og finne en klubb han kan se for seg å bli i. Vi ser ikke for oss at framtiden hans er her, sier Start-trener Hardarson
    https://www.fvn.no/sport/start/i/8m1...bort-fra-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det Start leverte i 2019 er ikke godt nok i 2020. Likevel er jeg usikker på hvor mye forsterkninger vi behøver. Spillerstallen er ung, og forhåpentligvis vil flere av spillerne ta steg fremover.

Vi er godt dekket bak på banen. Usikkerheten er høyreback bak Wichne og Lowe. Sistnevnte både med tanke på om han blir værende og at han er ustabil. Midtbanen er litt ymse. Vi er overbefolket sentralt, men mangler foreløpig den store lederen. Spørsmålet er om Aremu kan bli det neste år. Da er midtbanen bts i så fall. Venstrekanten er godt dekket, mens høyrekanten er svak. Skaanes gjorde flere gode kamper i fjor, men er det godt nok i eliten? Kan Trygvasson slå gjennom neste år? På spissplass bør det være bra, så lenge Akinyemi kommer tilbake.

Om vi får inn et par spillere med pondus og rutine tror jeg vi skal være fornøyde. Og gitt at de unge spillerne utvikler seg i riktig retning kan dette bli godt nok. Det er mye usikkerhet, men det har stått verre til før.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    To saker i dag.

Bringaker ser ut til å forlate klubben til fordel for Sandnes Ulf. Bud er akseptert av Start, så da er det opp til Mathias om han ønsker overgangen ser det ut til.
    Med den dekningen vi har på topp er dette et helt ok salg. Regner med at både Ramsland og en skadefri Akinyemi er foran Mathias i køen.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/4qg...-bud-paa-spiss

Og så en semi-bekreftelse på at Gjesland har signert som bosmanspiller. Dette gikk det jo rykter om for ikke så lenge siden. Enda ikke sikker på om dette er smart. Skadeutsatt spiller som ikke nødvendigvis hever nivået, spesielt ikke dersom Lowe forsvinner til en annen klubb.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/GGg...klar-for-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Med den dekningen vi har på topp er dette et helt ok salg. Regner med at både Ramsland og en skadefri Akinyemi er foran Mathias i køen.
    Det åpner også opp for flere muligheter for Kristian Lien, så det er vel egentlig helt greit at Bringaker går videre. Ingenting å utsette på oppholdet hans i klubben for øvrig.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Litt research på rutinerte islendinger for dm-rollen.
    Noen som har synspunkter/aner status og realisme i følgende kandidater?

1. Eggert Jonsson
    Hvor godt har han funnet deg til rette i SønderjyskE? Har han forlenget kontrakten? Er han stabil mtp skader?
    Tror han kunne vært akkurat det vi trenger, men kanskje ikke realistisk.

2. Vicor Palsson
    Hvor god er han? Hvor etablert virker han i Tyskland? Er dette helt urealistisk?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Om Bringaker går kan det være ny spiss på vei inn. Adele er for usikkert kort.

Jeg tipper Benjamin Stokke.
    Lykkes ikke i Danmark, er fra Tønsberg, og dama hans jobber i følge Facebook på Sørlandet sykehus (siden januar 2019).

Noen som vet noe?
    Har jo litt erfaring hadde jo en god sesong for KBK.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen som har oppdatert status på økonomien til eierne?
    Det kan ikke stå bra til hvis ikke de prøver på en stjernesignering eller to. Både midtbanen og høyre kant mangler tydelige førstevalg.
    Uten forsterkninger her, blir det fort 2018 om igjen. Og det har i hvert fall ikke klubben råd til.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Om Bringaker går kan det være ny spiss på vei inn. Adele er for usikkert kort.
    Det tviler jeg sterkt på. Vi benytter oss av en spiller på topp og dersom Bringaker forsvinner sitter vi fortsatt igjen med tre rene spisser i Ramsland, Akinyemi og Lien. I tillegg kan muligens noen av de andre offensive spillerene gå inn der om det virkelig kniper.

Jeg tenker det salget medfører spiller inn på høyresiden, enten back og/eller ving, da dette er de eneste posisjonene vi ikke har dobbeldekning pdd.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.fvn.no/sport/i/g7OWzJ/je...er-kanskje-paa

Zymer Bytyqi ønsker seg bort fra Viking dersom han ikke spiller mer fast på laget enn han har gjort. Viking har også kjøpt inn de Lanlay i samme posisjon, så det er det ikke gitt at han får.
    Hadde ikke takket nei til å få han inn på høyrekanten.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Lowe hinter litt på Twitter nå:
    "They gonna miss me when I'm gone."

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Damion Lowe har ikke hørt noe fra klubben og har ett år igjen av kontrakten.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/pL5...oert-noe-fra-k

Jeg har ikke noe svar på det heller. Damion er på sitt beste en fantastisk god fotballspiller, ingen tvil om det. Det er det jeg kan si nå, så får vi se hvordan dette utvikler seg, sier Hardarson

I tillegg melder Nettavisen at Start har vist interesse for Salquist fra LSK.

Det lukter salg av Damion dette vinduet synes jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Det lukter salg av Damion dette vinduet synes jeg.
    Det kan virke slik ja. Om han blir solgt må han erstattes, men med riktig erstatter kan vi komme greit ut av det. Lowe kan variere voldsomt, og inntrykket mitt er at han og Jørgensen ikke matcher så godt som man skulle ønske. Vi er sånn sett ikke avhengig av en spiller som matcher Lowe sitt makspotensiale, men en som holder et jevnt høyt nivå og matcher bra med Jørgensen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Det er overraskende at Start ikke prøver å forlenge med Lowe. Start har tradisjonelt sett vært overivrige etter å forlenge med profiler med salgspotensiale. Dette må nesten tolkes som at klubben ikke tror de har mulighet til å komme med et økonomisk tilbud godt nok til å få en motvillig Lowe til å bli litt lenger. Eller at klubben tror de kan hente inn en bedre erstatter for pengene Lowe frigjør om han drar.

Lowes prestasjoner er høyst diskutable. Men sammenlignet med resten av rekka, er statistikken hans vanskelig å argumentere mot. Lowe spilte 22 seriekamper for Start i fjor, og var med dette involvert i 2 tap og 15 baklengs. Uten Lowe på banen tapte Start 4 av 8 seriekamper, og slapp inn 16 mål. Det er liten tvil om at det var Lowe som holdt skuta flytende i fjor, og jeg er redd Jørgensen bør ha en makker på minst det nivået om han skal komme seg gjennom eliteseriereturen med æren sånn nogenlunde i behold. Et år i Obos er ofte permanent ødeleggende for aldrende eliteseriestoppere. Jørgesen følger i fotsporene til Glenn Andersen og Simon Larsen, og kan fort vise seg å få samme begredelige karriereutvikling.

Ellers er det litt spesielt å se hvordan klubben tilsynelatende har gått fra stormannsgale fulle sjøfølk til nøkternheten selv siste året. Og man må jo spørre seg hvordan dette ville sett ut uten underet på Åråsen. For når et nyopprykket Start selger seg ned før møte med eliteserien, må man jo lure på hvilke grep man måtte tatt før en ny sesong i Obos.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •