Viser resultater 1 til 9 av 9
    Member
    Ble medlem
    Dec 2012

Hvordan kan vi få fart på forumbruket igjen?

Jeg savner gode, gamle dager når det var skikkelig kok på forumet her. Facebook-gruppene holder et, snilt sagt, lavt fotballfaglig nivå. Twitter er greit, men veldig uoversiktelig.

Skal vi dra igang en liden dugnad for å få riktige folk inn her for å bidra til diskusjoner igjen?! Silly Season is upon us, masse spennende som kan skje frem til seriestart. Og solide eiere som forhåpentligvis lærte seg en liten lekse sitt første år er klare for å satse videre til tross for at prosjektet per nå har vært et tapssluk.

Forslag til tiltak? Jeg tweetet til en håndfull startfans for å få dem med, men vi bør være en liten gjeng.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg administrerer et annet forum og har opplevd det samme. Det er "umulig" å få til gode diskusjoner på facebok. I tillegg er det vanskelig å søke opp gamle tråder, slik at man ender opp med å diskutere de samme sakene flere ganger, gjerne også i forskjellig tråder.

På sikt tror jeg folk blir lei av det, og innser facebooks begrensninger. Men det tar nok litt tid.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dessverre er Facebook "lett tilgjengelig" for folk, da de aller fleste allerede har en konto og sjekker facebook relativt jevnlig. Hvordan det har blitt til et diskusjonsforum er derimot helt uforståelig for meg, da det virkelig ikke egner seg til formålet.

Håpet må være at laget gjør det ok+ i Eliteserien når vi starter opp til våren. Det er nok dessverre det eneste som trekker opp aktiviteten her merkbart. Når laget ligger i bunnen av Eliteserien eller i OBOS er jeg redd det kun er ildsjeler igjen som bryr seg.
    Jeg husker forumet her fra 2005 og utover de neste årene. Da var det liv i hvert fall. Potensialet ligger der, men det er vanskelig å få dradd folk inn.
    Det vi som er her kan gjøre er å være aktive, for aktivitet fremmer aktivitet og stillhet fremmer mer stillhet, tenker jeg.

Member
    Ble medlem
    Aug 2018
    Dette er et veldig bra tiltak, fonzie.
    På tide at de gjenlevende på forumet reflekterer litt over hvorfor det er så få igjen og hvordan, eller om, en skal få forumet tilbake til glansdagene. Jeg vet det finnes mange som meg, som savner et skikkelig forum. Dette er bare kjempetrist. Helt enig i at Facebook blir for generelt og lite fotballfaglig.

Jeg opplevde at det eneste som var tillatt her inne var blind optimisme, og at man raskt ble stemplet som "hater" hvis man uttrykte seg negativt. Dette overrasket meg, tatt i betraktning at gjennomsnittsalderen på forumet er "35+". Jeg er svært uenig i antydningene til Espen K G om at folk kommer tilbake når Start begynner å gjøre det bra. Dette handler ikke om at "sørlendinger er medgangssupportere" eller at "folk vil innse at Facebook er teit". Dette handler, i mine øyne, om retorikken som føres av de mer etablerte brukerene.

Nå er det sikkert noen som vil si at "hvis du ikke tåler språket så får du finne deg et annet forum, da vel". Og det er nettopp derfor det er så få her inne.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    En klubb som underpresterer over tid vil miste oppslutning og engasjement. Kanskje slipper man unna med det i Manchester eller Madrid, men i et moderat fotballinteressert Kristiansand har man i tillegg satt nye negative europeiske fotball-rekorder. Det mest prøvede fotball-publikum i landet, tror jeg nok vi er.

Start må begynne å levere ut fra forutsetninger og forventninger, kun da vil engasjementet ta seg opp.

Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Mange gode poenger her, men jeg tror det at aktivitet avler aktivitet er nøkkelen her.

Hvis folk her inne bumper andre start-supportere (offline eller via andre digitale kanaler) til å besøke forumet igjen så kanskje vi får litt driv på det.

Finnes det noen mulighet til å få FVN til å nevne det på Fotballradioen?? Jeg tipper veldig mange ikke engang vet at forumet fortsatt eksisterer. Eller få Langeland til å tweete det f.eks. Eller @ikstart for den saks skyld. Hadde vært kult.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i at aktivitet avler aktivitet, og her mener jeg at FVN spiller en rolle. Det at alle artiklene om Start er lukket gjør at det kun er abonnenter som blir engasjert. Jeg forstår at FVN ønsker å tjene penger, men for supporterne og for Start sin del burde artiklene ligge åpent. Her burde Start ta litt grep for å få artiklene de stiller på åpne for alle. Jeg tror på lang sikt at FVN vil tjene på det også, for de er også tjent med økt aktivitet rundt Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Enig i at aktivitet avler aktivitet, og her mener jeg at FVN spiller en rolle. Det at alle artiklene om Start er lukket gjør at det kun er abonnenter som blir engasjert. Jeg forstår at FVN ønsker å tjene penger, men for supporterne og for Start sin del burde artiklene ligge åpent. Her burde Start ta litt grep for å få artiklene de stiller på åpne for alle. Jeg tror på lang sikt at FVN vil tjene på det også, for de er også tjent med økt aktivitet rundt Start.
    Det går ikke! Aviser må tjene penger som alle andre bedrifter, og Start kan ikke legge seg borti det. VG og kanskje Dagbladet er så store at de kan leve på annonsekroner, men resten må ta betalt av leserne. Ingen reagerte på at avisen kostet penger da det bare fantes papiraviser – vi ble bare bortskjemt med gratis stoff på nett i noen år.

Jeg liker trådstarters initiativ for å få forumet til å vokse! Selv er jeg ikke den største bidragsyteren, men jeg er trofast leser og vil tro det finnes flere som meg. Jeg setter stor pris på at det finnes et sted med såpass høyt nivå, i et lengre format enn Twitter. Håper forumet består og vokser!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mitt poeng er at engasjementet rundt Start hadde hatt godt av supporterne kan lese om Start i FVN.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •