Vis avstemningsresultater: Hvem ville du valgt som Start-kaptein?

Stemmere
4. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Joackim Jørgensen

0 0%
  • Jonas Deumeland

2 50,00%
  • Erlend Segberg

0 0%
  • Amund Wichne

0 0%
  • Steffen Lie-Skålevik

1 25,00%
  • Annen spiller

1 25,00%
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

5. Serierunde: HAUGESUND - START (kamptråd)

TID: Onsdag 1.juli kl.1800
    STED: Haugesund Stadion

TABELLEN
    12. Haugesund. 3...1-1-2...5-10...4 poeng
    13. Start......... 3...0-2-2...6-12...2 poeng

FK HAUGESUND
    Haugesund endte på 7.plass i fjorårets eliteserie, men har mistet veldig mange spillere etter sesongen og jeg tror fort at laget til Jostein Grindhaug kan havne rundt kvalikplassen i år. Spesielt Tronstad og Samuelsen vil nok bli savnet. De har også en ganske tynn stall og er sårbare for skader.

Her er spillerne Haugesund har mistet foran denne sesongen:
    Sondre Tronstad (Vitesse)
    Pascal Gregor (Lyngby)
    Herman Børreson Fossdal (Djerv 1919)
    Agano Dialo (Djerv 1919)
    Eric Ndayisenga (Djerv 1919)
    Maciej Gostomski (Bytovia Bytow)
    Dennis Horneland (Vard Haugesund, lån)
    Ibrahima Koné (Adana Demirspor, lån)
    Douglas Bergqvist (tilbake fra lån, Östersund)
    Martin Samuelsen (tilbake fra lån, West Ham)
    Oskar Snorre (tilbake fra lån, Lyngby)
    Stian Ringstad (kontrakt utløpt)
    Anthony Ikedi (løst fra kontrakt)

Her er nye spillere som har kommet til klubben:
    Mads Berg Sande (Øygarden FK)
    Ulrik Fredriksen (Sogndal)
    Alexander Ammitzbøll (AGF, lån)
    Benjamin Källman (FC Inter Turku, lån)
    Ludek Vejmola, lån fra FC Vysočina Jihlava

Haugesund startet sesongen med 1-2 tap hjemme for Brann, før de ble utklasset 1-6 borte mot Bodø/Glimt. Deretter ble det uavgjort mot Kristiansund, før det ble en etterlengtet seier borte mot Sandefjord på søndag.
    Den store profilen så langt er en spiller vi kjenner godt - Niklas Sandberg. Han står allerede med 3 scoringer og 1 målgivende for et Haugesund som har scoret 5 mål så langt. Ingen tvil om at dette er en spiller som må passes godt på i denne kampen. I tillegg har FKH rutinerte Christian Grindheim som styrer skuta fra sin midtbaneposisjon.

Her er laget Haugesund stilte med I forrige kamp mot Sandefjord: (4-2-3-1): Helge Sandvik - Mikkel Desler, Ulrik Fredriksen, Benjamin Tiedemann, Thore B. Pedersen - Joakim Våge Nilsen, Bruno Leite - Niklas Sandberg, Benjamin Källmann, Kristoffer Velde - Aleksander Ammitzbøll.

HAUGESUND'S 5 SISTE KAMPER
    10 juni: Haugesund - Viking 1-1 (treningskamp)
    17 juni: Haugesund - Brann 1-2 (serie)
    21 juni: Bodø/Glimt - Haugesund 6-1 (serie)
    24 juni: Haugesund - Kristiansund 2-2 (serie)
    28 juni: Sandefjord - Haugesund 0-1(serie)

IK START
    Hos Start er Afeez Aremu skadet igjen og uaktuell til denne kampen. Det er mange spillere som er på vei tilbake fra skader og det er gledelig. Både Tryggvason, Ramsland og Akinyemi trener nå for fullt og er trolig tilbake ganske snart. Espen Børufsen skrev ny korttidskontrakt og er også aktuell for spill, selv om han ikke er med til Haugesund. I lys av kampen mot Odd, tror jeg det blir noen endringer og at vi starter med disse: (4-2-3-1)

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Jesper Daland
    Joackim Jørgensen
    Henrik Robstad

Erlend Segberg
    Eirik Schulze

Kasper Skaanes
    Mikael Ugland
    Kevin Kabran

Steffen Lie-Skålevik

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en spillemessig god sesongåpning, var det skikkelig mageplask mot Odd på lørdag. Etter 12 minutter stod det 0-2 og vi var i realiteten sjanseløse selv om vi hadde en ny ball i tverrliggeren. Odd var bedre enn oss over hele banen og kunne fort vunnet med større sifre. Kaptein Amund Wichne hadde ingen spesielt god dag på jobben, men samtidig hadde han flere kvalifiserte redninger og forhindret dermed et enda større tap.
    Forsvaret hang ikke med og glapp markeringer og var for stillestående - og framover var det veldig tamt. Lite bevegelse og lite energi rett og slett.

Det jeg merket meg mest lørdag, var hvor stille det var. På en nesten tom arena er det enkelt å høre hva som ropes og av hvem, og i denne kampen var det veldig lite man kunne høre fra Starts spillere. Det var heller ingen Damion Lowe som samlet gutta i et forsøk på å snu kampbildet. Den man kunne høre var stort sett Steffen Hagen hos Odd som brukte stemmen til å jage fram spillerne sine. En slik kaptein trenger Start også, men samtidig må man kunne forvente at Start har flere spillere som tør å stå opp når ting ikke fungerer. I stedet for å kikke ned i bakken, burde man gå rundt og gire hverandre opp.

Jeg var også skuffet over lagledelsen i denne kampen. Når det står 0-2 etter kun 12 minutter så tyder det på at spillerne ikke var klare når dommeren blåste i gang kampen. Det er mye jeg ikke savner med Tom Nordlie, men akkurat det å jage spillerne fram og motivere dem til å gå knallhardt ut - der virker det som om Joey & co har noe å hente.

Til kampen i Haugesund håper jeg på et keeperbytte. Start trenger desperat rutinen Jonas Deumeland besitter. Amund Wichne har nok mange gode år foran seg som toppkeeper, men akkurat nå trenger vi en som har mer erfaring - og litt mer pondus.
    Jeg vil også ha en ny kaptein. Vi trenger en kaptein som har autoritet til å gå bort og gi en dytt til dem som ikke gjør jobben sin. En som tør å åpne kjeften og som kan løfte de andre spillerne både i medgang og i motgang. Kanskje Steffen Lie-Skålevik kunne vært et godt alternativ? For meg virker han som en spiller som ikke er redd for
    å si det han mener! Hvis ikke er Joackim Jørgensen et naturlig valg for meg.

Vi har vist i de tre første kampene at vi har noe å gjøre i denne ligaen og vi kan spille jevnt og bedre enn flere av de andre lagene - men da må vi være påskrudd når dommeren starter kampen - og vi må gå til kampen i full visshet om at det eneste som kan gi 3 poeng er full innsats i 2 x 45 minutter. Vi må ikke tro at vi er bedre enn det vi er, selv om vi spilte bedre enn Sandefjord - og var jevngode med Molde til tider. Det fikk vi virkelig erfare mot et veldig godt Odd-lag som straffet oss knallhardt.

Mot Haugesund skal vi spille på en gressbane hvor vi har slitt mange ganger, men samtidig så er dette Haugesund-laget svekket fra i fjor. Spiller vi som vi gjorde mot Sandefjord, så har vi absolutt muligheten til å ta 3 poeng i Haugesund. Men spiller vi som vi gjorde mot Odd, kan det fort bli 5 nye baklengsmål.

Vi har et ungt og spennende Start-lag, og det er lett å grave seg ned etter en opptreden som mot Odd, men sesongstarten har vist lyspunkter som spillerne må ta med seg. De må ha tro på egne ferdigheter, men samtidig må vi se et lag med 11 kapteiner som jager hverandre fram - og som jobber som gale.

Får vi se det i Haugesund, kan vi absolutt få med oss poeng hjem til Sørlandet!

Lykke til med kampen alle Start-venner!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Flott kamptråd Frank!

Jeg er veldig enig med deg i det meste her, men jeg er derimot tvilende til Jørgensen som kaptein. Han er vel den spilleren med mest erfaring i troppen (Europa League med SA08), men han fremstår ikke som en spiller med pondus. Han er stille og rolig, sier lite, og gjør stort sett jobben sin i forsvar. Han fremstår ikke som en ledertype som pisker spillerene når de har behov for det. For å være helt ærlig ser jeg ingen i troppen som har den egenskapen. Segberg har vært kaptein, men han er ikke akkurat høyrøstet med pondus han heller. Deumeland har vel hatt bindet og er vel den som roper mest på laget under kamp, men da mest for å styre forsvaret, ikke for å lede hele laget.
    De fleste spillerne er typen som lar beina tale for seg, og så kommer kamper som den mot Odd hvor beina ikke henger med i det hele tatt og de blir fullstendig avkledd.

Haugesund har ikke imponert, men klarte i hvert fall å slå Sandefjord borte. En noe mer overkommelig motstander enn Odd, selv om Odd var dømt nedenom og hjem av en del eksperter etter utskiftninger i stall og trener. Haugesund ser jo fullstendig ribbet ut med den listen du la frem. Vi får krysse fingrene for at vi kun har en hjerneblødning per sesong og den er overstått.

There is hope in the hanging snore...until there isn't, tenker jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Etter noen gode kamper offensivt, og dessverre håpløst gavmilde defensivt klarte start å servere årets første ydmykelse. Blir spennende å se om Joey har klart å få opp aggressiviteten og samarbeid i Forsvaret, samt få opp igjen det offensive fra de første kampene.
    Haugesund har kun trengt å målshow fra Tippeligaen for å se at start ikke presser ballfører på kontringer, svake på dødballer, venstreback som er ukomfortabel i dueller og ingen marketing av motstander på 16 meteren.
    Jeg vil tro Haugesund kommer ut med mye optimisme og tro, og er ikke start spillerne påskrudd fra første sekund blir det en ny grusom opplevelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er trist å se hvordan absolutt alt går imot. Dette laget er avhengig av litt medvind, men nå blåser det full storm imot....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette er dessverre hvordan et nedrykkslag ser ut. Taper kamper de skal makte å kontrollere inn til minst 1 poeng.
    Utrolig keitete av Daland å sparke den i eget nett, men slikt skjer. Det er bare urtypisk at det skjer med et lag som burde hatt flere poeng etter 5 runder, men ikke makter å få dem.

Deumeland viste i hvert fall hvorfor han bør stå alle kampene fremover, uavhengig av kontraktsituasjon. Det er vel det positive i dette.

Nå er det litt gravøl og så får vi krysse fingrene for 3 poeng mot Viking til helgen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Utrolig kjipt.
    Uansett positivt at vi bare slapp inn ett mål. (Sier det meste om hvordan det pleier å være.)
    Med Deumeland tilbake, mangler vi kanskje bare Aremu og Ramsland før dette laget kan bite godt fra seg. Bare håper vi unngår skader på nøkkelspillere, for nå må laget slutte å gi bort poeng hvis de skal holde plassen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Uflaks og uflaks. Vi får en suser i tverrliggeren, har diverse balltap på fomling og dårlig presisjon rett foran forsvarsfireren. Spillerne sover på frispark, og utover i kampen begynner vi atter å glippe i offsidelinjen på dødball. Deumeland gjør også en glitrende redning å holder oss inne i kampen. Synes det var mange ganger start ga Haugesund muligheten. At den kom fra egen hånd på overtid var grusomt, men i realiteten var vi heldige som møtte et såpass tannløst lag som ikke hadde straffet oss før.
    Så kan man hevde at om og hvis så hadde heller Daland vært match vinner, men i praksis er våre åpenbare svakheter fra fjoråret og årets sesong langt fra løst, og vi har fått bekreftet at vi ikke overleverer på flaks.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Godt å ha Deumeland tilbake. Hva er det med kontraktsituasjonen hans? Start burde jo komme opp med noe, nå som Lowe er borte er jo Deumeland en av de viktigste spillerne i stallen.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Jeg vil påstå at Start stort sett har fått som fortjent i år med antall poeng. Selv om enkelte kamper har vært brukbart spillemessig, gjør de så mange juniorfeil som straffer seg hardt. Glipper på dødball, lager klønete frispark, dødball imot, tannløst offensivt mm. Ja rekka er uendelig lang. Mange små spillere med dårlig fysikk til å tåle en trøkk, mangel på samhandling, kaptein som ikke styrer laget godt nok i motgang. Ja rekka er utømmelig. Det at vi rykket opp i år, var jo som å vinne i Lotto. Alle husker 1 omgang mot LSK der vi fullstendig ble pisset på. Nei, dette er desverre som forventet. Mere ufattelig at ikke sportslig ledelse i Start ser at vi knapt er konkurransedyktige i denne serien. Skal vi overleve i år, må mye endres på, det er sikkert.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •