Vis avstemningsresultater: Hvilket terningkast vil du gi for Joey når det gjelder lagledelse under kamp?

Stemmere
7. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Terningkast 1

1 14,29%
  • Terningkast 2

3 42,86%
  • Terningkast 3

2 28,57%
  • Terningkast 4

0 0%
  • Terningkast 5

1 14,29%
  • Terningkast 6

0 0%
Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Han går jo i bakken fordi Ugland setter knottene i akillesen hans.

Hadde rollene vært snudd, ville det jo et krystallklart straffe. Hvor ofte ser vi ikke uoppmerksomme forsvarsspillere som fører ballen i egen boks bli løpt opp av en angrepsspiller, og ender opp med å felle ham fordi de treffer spissen og ikke ballen når de skal klarere eller slå en pasning eller rett og slett bare løper ham ned. Jeg synes det er nettopp det som skjer i denne situasjonen. Horn Myhre har mye større fart mot ballen, og er i ferd med å stjele den på lovlig vis når Ugland feller ham.

Så er det selvsagt nesten umulig å se dette i kampens hete, og selv bildene fra høydepunktene er for dårlige til å gi klare svar. Men på bildene som viste spillerne forfra var det tydelig at Horn Myhre var i ferd med å stjele ballen, og ble lagt i bakken av Ugland. Det er ikke forbudt å avskjære ballfører og løpe inn i ballbanen hans. Horn Myhre har fullt fokus på ballen, og ville åpenbart vært først på ballen om ikke han var blir stemplet og lagt i bakken.
    Da ser vi situasjonen ulikt. Men jeg skal innrømme at det bildene bakfra jeg har studert. Der ser man Horn Myhre komme inn i stor fart og kommer med en lett hockey takling i siden på Uglands mens skoen hans kommer forran Uglands høyre, mens leggen legger trygg lot Uglands legg. Selv om skoen er forran og Ugland treffer Horn Myhres sko, så har Horn Myre allerede satt Ugland ut av spill med å gi han en trykk med leggen. Ugland har retning mot ball, Horn Myre har retning mot spiller. Tar mann, uke ball. Ergo straffe.

Men nok dommerfokus. Var jo ikke dette som avgjorde kampen. Det var Joeys geniale grep med å spare kreftene til power-spillere som Børufsen og Twum som ble avgjørende på overtid. 😉

Gleder meg til Bodø!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes også straffen er klar. Uansett kommer han bakenden og setter benet foran. Kan ikke se noen sammenlikning med eks Messi/ Khoubaliy i CL som jeg tror Peder refererer til. Finnes en haug av eksempler der spillere «løper» på en spiller som takler og knapt hørt noen mene at det ikke er straffe. Mulig det kan diskuteres men da må man være helligere enn presten og dette er isåfall den minste feilen i en eliteserie der haugevis av avgjørelser er helt horrible.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Mulig det kan diskuteres men da må man være helligere enn presten og dette er isåfall den minste feilen i en eliteserie der haugevis av avgjørelser er helt horrible.
    For all del. Jeg har full forståelse for at dommeren dømmer straffe ut fra sin opplevelse av situasjonen, og når straffen blir reddet har det jo heller ingen vesentlig betydning for kamputfallet. Jeg synes bare det var en interessant situasjon.

Jeg har ikke finlest fotballreglene. De endres stadig, etter min mening tilsynelatende i et evigvarende forsøk på å fremme positiv fotball, verne de beste spillerne og angripende lag. Dette er bakgrunnen for at Skullerud mener Vålerengas annulerte mål skulle vært godkjent. Man er altså så opptatt av å stimulere angripende lag at en offsideplassert Tollås Nation skal få forfølge ballen inn på Starts femmeter og hindre Deumeland i Starts mål sålenge spilleren som når ballen er på riktig side. Jeg synes dette er helt feil.

Jeg synes Felix Horn Myhre er helt fair i duellen mot Ugland. Han vinner løpsduellen, skjærer inn i løpsbanen og vil nå ballen først. Naturligvis hindrer han Ugland. Det er også jobben hans. Men han hindrer ham fordi har større fart og avskjærer ham - ikke fordi han gjør noe som kvalifiserer til frispark. Det er min mening. Men jeg skjønner at situasjonen er diskutabel.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •