Vis avstemningsresultater: Hvilken formasjon burde vi spille i:

Stemmere
3. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • 4-3-3

3 100,00%
  • 4-2-3-1

0 0%
  • Annen formasjon

0 0%
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

20 Serierunde: START - FK HAUGESUND

TID: Søndag 4 oktober kl.1800
    STED: Sparebanken Sør Arena

TABELLEN
    12. Haugesund..19...6-4-9....23-31...22 poeng
    14. Start.......... 19..3-6-10...19-38...15 poeng

FK HAUGESUND
    FK Haugesund har kun tatt 7 av 21 mulige poeng på sine 7 siste kamper og har dermed rotet seg ned i sjiktet over bunnstriden. Taper laget til Jostein Grindheim mot Start, er det kun 4 poeng mellom lagene så dette er en viktig kamp for begge lag. I forrige kamp hjemme mot Odd lå Haugesund under med 1-4 da det gjenstod kun 3 minutter + tillegg, men scoret en gang i det 87 minutt og ytterligere to mål på overtid og dermed endte den kampen med 4-4. Ingen tvil om at de fikk en god opplevelse som de tar med seg til Kristiansand.

Haugesund har nylig hentet danske Oliver Klitten - som kommer fra Aalborg. Den 20 år gamle angrepsspilleren har blitt lånt ut til Haugesund ut 2021-sesongen.

Toppscorere for FKH er Niklas Sandberg og Kristoffer Velde - som begge har 6 mål. Mikkel Desler har flest målgivende (3).
    Til kampen mot Start mangler laget Joakim Våge Nilsen som er skadet i hofta. I tillegg fikk både Bruno Leite og Benjamin Tiedemann Hansen sitt 4 gule kort mot Odd, og får dermed ikke bli med til Kristiansand. Leite ligger som nr 60 totalt på VG's spillerbørs over alle spillerne i Eliteserien, mens Tiedemann Hansen ligger som nummer 69. Begge spillerne er sentrale i Haugesund's lang og det er ingen tvil om at bortelaget er svekket til kampen i Kristiansand.

Her er laget Haugesund stilte med I forrige kamp mot Odd (4-3-3):

H. Sandvik

M. Desler
    U. Fredriksen
    B. Hansen
    A. Stølås

T. Pedersen
    K. Krygård
    B. Leite

N. Sandberg
    I. Wadji
    K. Velde

På benken:
    F. Knudsen
    C. Grindheim
    A. Ammitzboell
    L. Vejmola
    K. Gunnarshaug
    I. Koné

HAUGESUND'S 5 SISTE KAMPER
    22 august: Aalesund - Haugesund 1-3
    29 august: Haugesund - Vålerenga 2-1
    12 september: Stabæk - Haugersund 2-1
    20 september: Rosenborg - Haugesund 2-1
    27 September: Haugesund - Odd 4-4

IK START
    Hos Start soner Eirik Wichne karantene etter at han fikk sitt 4 gule kort forrige kamp. Det er vanskelig å vite hvem som tar den plassen. Kasper Skaanes er nok en mulighet eller man kan kanskje bruke Henrik Robstad der? Blir spennende å se hva Joey velger. Eirik Schulze kommer derimot tilbake fra sin karantene og går helt sikkert inn på laget. Martin Ramsland er også høyaktuell for en plass fra start. Ellers må Jonas Deumeland stå over med skade, og dermed må vi stole på Amund Wichne denne kampen. Jeg kunne også godt tenke meg å se Mikael Ugland få sjansen fra start i denne kampen. Jeg tipper vi starter med dette mannskapet (4-3-3):

Amund Wichne

Henrik Robstad
    Jesper Daland
    Vegard Bergan
    Kristoffer Tønnessen

Eirik Schulze
    Mohamed El Makrini
    Mikael Ugland

Christian Bolanos
    Martin Ramsland
    Kevin Kabran

I FARESONEN
    Her er spillerne hos Start og vår kommende motstander som er i faresonen for å måtte sone karantene neste runde. Vår neste motstander er Strømsgodset. Her er spillerne som må unngå kort om de skal få spille kampen neste helg.

Start:
    Erlend Segberg

Strømsgodset
    Niklas Gunnarsson
    Jonathan Parr
    Nicholas Mickelson
    Lars-Jørgen Salvesen

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Kampen mot Stabæk ble fryktelig frustrerende. Vi spilte mot et ganske svakt hjemmelag og hadde alle muligheter til å vinne på bortebane. I stedet for å komme ut i en 4-3-3 formasjon som vi har levert de beste kampene i, så valgte Joey en defensiv 4-2-3-1 formasjon som absolutt ikke fungerte. Det stod 0-0 til pause, men vi skapte omtrent ingenting offensivt. I tillegg ble kampen spilt på en tung Nadderud matte og Starts spillere virket tunge, men Joey satt rolig og så på et Start-lag som skrek etter forandringer. Starts spillere virket slitne - og spilte i en formasjon som vi ikke hadde brukt på en stund.
    I det 66 minutt kom det første byttet men det var fra Janne Jonsson som så at ting ikke fungerte for hjemmelaget og dermed ble Luc Kassi satt inn. Hos Start skjedde det ingenting fra trenerbenken...
    3 minutter senere fikk hjemmelaget betalt for sitt bytte da Luc Kassi satte inn 1-0. Fire minutter senere kom de første byttene fra Start, men da hadde hjemmelaget fått kampen der de ville og byttene fikk ikke samme effekt.
    I det 77 minutt ble Kinoshita byttet inn for Stabæk, og igjen fikk hjemmelaget betalt for et godt bytte da samme mann gav Stabæk 2-0 fire minutter senere. Like etter kom det to nye bytter fra Start, men da var det for sent og hjemmelaget vant 2-0.

Jeg har sansen for Joey og mener at han har mye å bidra med, men et par ting irriterer meg veldig.

1. Valg av system.
    Joey varierer hele tiden og vi har byttet fra 4-2-3-1 til 4-3-3, som vi har spilt våre beste kamper i. Jeg trodde vi hadde byttet permanent til 4-3-3, men plutselig skulle Joey igjen spille 4-2-3-1? Ser vi på de beste lagene så spiller de med samme formasjon borte og hjemme. De vingler ikke i valg av system, og bruker i stedet hver eneste trening til å bli best mulig i en formasjon. Jeg kan ikke begripe hvorfor Joey valgte å gå tilbake til 4-2-3-1 i denne kampen. En spiller som Christian Bolanos var jo helt usynlig i den formasjonen og spillerne blir usikre og forvirret når det byttes hele tiden. For meg vitner det om usikkerhet fra trenerbenken når man ikke har tro på den formasjonen man normalt bruker. Jeg håper virkelig at Joey nå bruker den samme formasjonen både borte og hjemme, i stedet for å vingle fram og tilbake..

2. Byttene underveis i kampene
    Joey er ikke kjent for å bytte tidlig i noen kamper. Det virker som om de spillerne som startet skal ha minimum 60 minutter uansett hvordan de presterer. Jeg har sett på byttene vi har gjort de siste 6-7 kampene og ser vi bort fra spillere som måtte byttes pga skade, så er det vel kanskje bare i hjemmekampen mot Aalesund hvor det har kommet et bytte før det har gått 60 minutter. Da kom Børufsen inn for Ugland - i en kamp vi vant 1-0.
    Mot Stabæk var det for meg ubegripelig at det ikke ble byttet tidligere. Joey sa at man var i ferd med å gjøre klar bytter da hjemmelaget scoret - men det var i det 69 minutt. Start hadde knapt skapt sjanser, spillerne virket slitne og vi spilte på en gressbane som er mye tyngre å spille på enn kunstgresset vi er vant til. I tillegg har vi hele 5 bytter tilgjengelige i hver kamp. (vi hadde 4 igjen etter at Deumeland hadde måtte gå ut med skade). I tillegg var det flere spiller som var direkte svake, så for meg var det merkelig at det ikke ble foretatt bytter langt tidligere. Hadde vi dominert kampen og skapt sjanser, så er det OK å vente, men det var ikke tilfellet i denne kampen.

Disse to tingene er utrolig viktige for en trener, og spesielt det at vi fokuserer på en formasjon. Når man henter en spiller som Bolanos som helt klart passer best i et 4-3-3 system, så er det rett og slett tåpelig å bytte system allerede i hans andre kamp. Som sagt har jeg sansen for Joey og forstår at vi ikke kan bytte trener nå, men Joey har virkelig ting som kan forbedres både i forkant av kamp og underveis.

Mot Haugesund har vi alle muligheter til å ta 3 poeng - noe som også er nødvendig hvis vi skal ha noe håp om å unngå kvalik eller nedrykk. Da håper jeg Joey har kastet 4-2-3-1 i søppelbøtta og at man i resten av sesongen bruker all mulig tid til å bli best mulig i 4-3-3.

Haugesund mangler et par spillere og de har kun tatt 1 av 9 mulige poeng på sine tre siste kamper. Dette er en kamp vi burde kunne styre - og skape mange sjanser i. Forhåpentligvis er Ramsland tilbake så vi kan starte med Kabran, Ramsland og Bolanos på topp. Da har vi nok av fart, teknikk og styrke til å vinne denne kampen.

Men da må krigen vinnes både på banen - og ikke minst - fra benken.

God kamp alle som har Start i hjertet!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Denne kampen blir viktig å få med seg 3p fra, etter at Mjøndalen tapte mot VIF. Da får vi en luke på mer enn en uavgjørt i hvert fall.

Spent på om du treffer på de tre på topp. Spennende trio det og med en revansjesugen Schulze (for han var ekstremt dårlig sist han spilte) bak dem kan det blir litt målfarlig i hvert fall.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Ja ekstrem viktig kamp dette og de to neste mot Godset og Sandefjord. Nå er vi nødt til å ta tak i kampen og spille oss til sjanser. Kan ikke satse på kontringer. Og meget godt vurdert av Frankieboy når det gjelder trenerteamet og deres vurderinger. Er Ramsland frisk, må han starte, nytter ikke å vente til kampen er over. Seier i dag gir håp for kvalik, men jeg anslår mulighetene for sikker plass som minimale slik laget fremstår. Og Mjøndalen har duellstyrke, killerinstinkt og dødballegenskaper som kan gjøre at det vipper deres vei mot slutten. Alt annet enn 3 poeng anser jeg som kritisk farenivå, uansett hvor mange poeng det skal spilles om. For hvor stor er sannsynligheten for at Start mot slutten skal ta bortepoeng mot RBK, ODD eller VIF. Tilnærmet lik null spør du meg. Det er nå eller aldri det står om når det gjelder spørsmålet om nedrykk eller ikke. Ferdig snakket!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Du glemmer hans imponerende evne til å bedøve spillerne i pausepraten, og at vi ofte etter gode førsteomganger kommer ut i andre omgang usikre og øyeblikkelig mister både evner og grep om kamper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror vi nærmer oss vinn eller forsvinn nå. Denne, pluss de to neste kampene, blir helt avgjørende. Når vi går inn i november skal vi inn i et kampprogram som mest sannsynlig gir oss lite igjen i form av poeng. Det kan selvsagt hende at dette ender som i 2015, med to like dårlige lag som tar lite poeng. Men jeg tviler på at det redder oss denne gangen.

Vi må sette vår lit til at Martin Ramsland er tilbake og i form. Det som har vært levert fra spissplass så langt ville ikke holdt i OBOS engang. Men med Ramsland i form kan det se helt anderledes ut. Vi må bare håpe. Men jeg sitter ikke med noen særlig god følelse desverre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Endelig et overbevisende resultat!
    Dette var godt. Joda, Haugesund var svake. Men dette laget skal det være mulig å ta igjen på tabellen.

Er ganske sikker på at dette er laget og formasjonen Joey bør stille med fremover, med unntak av keeper og kanskje høyreback.

Børufsen har imponert som indreløper før, og gjør det igjen. Dog bør han neppe være bakerste mann på dødball mer. Kan vel heller bruke Tønnesen eller Kabran til det.

Håper Start tør å være kyniske og prioritere Tønnesen fremfor Wichne på høyrebacken så lenge Tønnesen og Robstad spiller såpass godt og Wichne ikke underskriver ny kontrakt.

Også godt å se at El Makrini er et godt kjøp, at Start scorer på Bolanos’ dødball og at vi har et solid midtstopperpar.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    DETTE VAR BARE HELT NYDELIG!
    Så deilig å se et velfungerende Start-lag hvor samtlige lagdelene fungerer!
    Spesielt spennende med Tønnes på høyre og Bokas ganske frie rolle. Hvordan Blrufsen ofte gikk bredt, Schultze er med i høyt press, Bola går langt ned i banen innimellom.

Eneste bekymringen nå er at noen ryker ut allerede i morgen. Skade på RBKs venstreback i dag gjør at jeg frykter litt at de kaster sine øyne på Tønnesen. Synes Joey kikket i retning av egen garderobe når han ble spurt om det skjer noe i løpet av morgendagen, å så sugne på å skvise ut penger som man virker om dagen, kjente jeg en liten frykt for at noen flere kan være på vei ut.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Den dårlige følelsen jeg hadde før kampen i går var heldigvis helt ubegrunnet. Dette var rått parti og en overbevisende forestilling. Mye takket være en veldig opplagt Espen Børufsen. Han har levert flere gode innhopp tidligere, og det kan bli helt avgjørende for Start om han er tilbake på sitt gode gamle nivå. Det var godt å ha Ramsland tilbake på topp også. Han kom ikke til så mye sjanser, men han fungerer på en helt annen måte i den rollen enn noen av de andre vi har. Han var med å skape et trykk, og bidro til at vi klarte å fylle på i boks når vi kom til innlegg. Nå har Joey den 11eren han skal bruke resten av sesongen.

Litt kjedelig at vi nok en gang har spillepause etter en seier, nå skulle vi helst hatt neste kamp så fort som mulig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Deilig kamp i går. Ikke noen tvil og så slipper vi maset om at vi "fortjente mer". Som Stig sier er det utrolig synd at vi nok en gang går på spillepause etter en solid seier. Skulle gjerne sett samme laget komme på banen og fortsette i samme spor til helgen.

Laget var stort sett solide over hele linjen. Tønnessen var vel den som var mest usynlig på en noe uvant høyre back. Husker knapt å ha sett han involvert i noe som helst offensivt, men han virket å ha god kontroll bakover. Det meste fra Haugesund kom i midten eller på venstre siden, hvis det kom noe i det hele tatt. Robstad god kontroll på venstre siden, noe som var godt å se. Da har vi fremdeles to habile spillere i den posisjonen.

Det var et par stykker som meldte seg på i kampen om bestemann. Min knapp er på El Makrini. Han virker solid i det aller meste han foretar seg bakover, og jaggu er han målfarlig også. Hvis han fortsetter slik vil det bli årets signering, noe som overrasker når Bolaños kom samtidig. Litt godt å tenke på at vi har El Makrini i hvert fall til sommeren neste år. Han stabiliserer laget bakover virker det som. Han er ikke helt Heikkinen enda, men han har alt som skal til for å bli det. Nå har vi pratet om Heikkinen i 7 år. Hadde vært deilig om vi kunne prate om El Makrini de neste 7

Veien fremover er av den kronglete sorten. Vi må ha minst 4 poeng de neste to for å få godkjent, for etter det kommer det vanskelige kamper på rekke og rad. Med spillet vi viste i går bør vi ha muligheter til å få det, og også noen bonuspoeng mot antatt sterkere motstand. Krysser fingrene for at Joey "ser lyset" og slutter med rokkering av både spillere og formasjon. Han må få spilt inn en solid førsteellever og tviholde på 4-3-3 som i går. Det er da vi har prestert best og det har vi behov for å gjøre de resterende kampene.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg fikk desverre ikke sett søndagens kamp.

Resultatet var oppsiktsvekkende sterkt. Men høydepunktene kan tyde på at prestasjonen muligens ikke var så veldig forskjellig fra tidligere bortsett fra effektiviteten i begge bokser.

Normalt sett anses det som en stor fordel å gå til landslagspause med høy selvtillit. Håper bare ikke selvtilliten blir for høy etter dette.

Det blir spennende å se om Joey fortsetter i samme stil, eller endrer etter motstander.

Terminlisten tilsier at Start bør ha seks poeng på Mjøndalen før innbyrdes oppgjør for å føle seg helt trygge. Det skal nok holde hardt med mindre Mjøndalens hjelpeløse form vedvarer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •