Vis avstemningsresultater: Hvem burde spille spiss mot Odds BK?

Stemmere
6. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Martin Ramsland

4 66,67%
  • Kevin Kabran

0 0%
  • Steffen Lie Skålevik

0 0%
  • Eman Markovic

2 33,33%
  • Christian Bolanos

0 0%
  • Annen spiller

0 0%
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

25 Serierunde: ODDS BK - START

TID: Søndag 22 november kl.1800
    STED: Skagerak Arena

TABELLEN
    5. Odds BK....24...13-3-8...44-35...42 poeng
    14. Start.......24...5-7-12...28-44...22 poeng

ODDS BALLKLUBB
    Det var spenning til hvordan Odd ville gjøre det denne sesongen - etter at Dag Eilef Fagermo forsvant, men laget har gjort det solid under Jan Frode Nornes. Med 6 kamper igjen er det kun 3 poeng opp til 3.plassen og 6 poeng opp til 2.plassen - og laget fra Skien har alt å spille for i sesongavslutningen.
    Laget har variert stort de siste kampene og har blant annet vunnet stort hjemme mot Viking (3-0) og borte mot Aalesund (3-0) - men tapte også 1-4 borte mot Rosenborg og 0-2 borte mot VIF. Så det er vanskelig å spå hva vi får av Odd.
    Hjemme på Skagerak Arena er de gode. På sine 12 hjemmekamper har det blitt 8 seire, 2 uavgjorte og 2 tap og en målforskjell på 25-13.

Toppscorer for laget er Mushaga Bakenga - med 9 nettkjenninger, mens nestemann er Espen Ruud, som har scoret 6 mål så langt. Espen Ruud er også spilleren med flest målgivende (7), så han blir det viktig å stoppe i denne kampen.

Til kampen mot Start må keeper Sondre Rossbach stå over etter at han kom fra landslag hvor det var corona-smitte og dermed er i karantene når Odd spiller mot Start. Egil Selvik tar dermed plassen i Odd-buret.
    Kaptein Steffen Hagen er også skadet i tillegg til langtidsskadde Fredrik Semb Berge.

Odd har tatt i mot Start 13 ganger i toppdivisjonen og har et meget godt tak på gjestene. 9 kamper har endt med hjemmeseier, 1 kamp har endt med poengdeling mens Start har vunnet 3 kamper. Målforskjellen er 27-10.

Her er laget Odd stilte med I forrige kamp mot VIF (4-3-3):

1 Sondre Rossbach (k)

2 Espen Ruud
    18 Odin Bjørtuft
    6 Vebjørn Hoff
    5 John Kitolano

8 Markus André Kaasa
    26 Filip Rønningen Jørgensen
    16 Joshua Kitolano

7 Vladimir Rodić
    9 Mushaga Bakenga
    11 Elbasan Rashani

INNBYTTERE
    12 Egil Selvik
    13 Kevin Egell-Johnsen
    4 Rasmus Petersen
    15 Eirik Asante Gayi
    24 Bjørn Mæland
    14 Fredrik Nordkvelle
    10 Kachi
    20 Tobias Lauritsen
    22 Robin Simovic

ODD'S 5 SISTE KAMPER
    4 oktober: Rosenborg - Odd 4-1
    25 oktober: Aalesund - Odd 0-3
    31 oktober: Odd - Sarpsborg 1-1
    4 november: Odd - Viking 3-0
    8 november: Vålerenga - Odd 2-0

IK START
    Hos Start kommer nok Mohamed El Makrini inn igjen etter å ha sonet mot Sarpsborg 08, selv om Erlend Segberg leverte en meget god kamp sist.
    Joackim Jørgensen kommer nok også inn og spiller sammen med Daland i midtforsvaret, mens Markovic trolig spiller spiss - noe som fungerte meget bra mot Sarpsborg.

Her er laget vi trolig starter med mot Odd (4-3-3):

Jonas Deumeland

Eirik Wichne
    Jesper Daland
    Joackim Jørgensen
    Kristoffer Tønnessen

Eirik Schulze
    Mohamed El Makrini
    Kasper Skaanes

Christian Bolanos
    Eman Markovic
    Kevin Kabran

I FARESONEN
    Her er spillerne hos Start og vår kommende motstander som er i faresonen for å måtte sone karantene neste runde. Vår neste motstander er Viking. Her er spillerne som må unngå kort om de skal få spille kampen neste helg.

Start:
    Erlend Segberg
    Kevin Kabran
    Eirik Wichne
    Mikal Ugland

Viking
    Rolf Daniel Vikstøl
    Tommy Høiland
    Even Østensen
    Kristoffer Lie Løkberg
    Ylldren Ibrahimaj
    Fredrik Torsteinbø

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Forrige kamp mot Sarpsborg 08 ble en berg- og dalbane for oss som heier på Start. Start åpnet greit og hadde en bra sjanse tidlig, men deretter handlet alt om bortelaget som tok mer og mer over og det var fullt fortjent da gjestene tok ledelsen etter 20 minutter. Etter 36 minutter utligner Start ved Erlend Segberg mot spillets gang. Etter det hadde begge lag en god sjanse hver uten å få uttelling før Sarpsborg fikk tildelt et straffespark like før pause da Daland og Wichne ble rundlurt - og førstnevnte dro ned Tobias Heinz. Ole Jørgen Halvorsen satte inn straffesparket og omgangen ebbet ut med 1-2 til bortelaget. Den omgangen er nok årsverste fra Start-laget og trekket fra Joey om å sette Bolanos som midtspiss var en skikkelig skivebom.
    I pausen gjorde Joey et bytte og satte innpå Jørgensen i midtforsvaret. I tillegg byttet Markovic og Bolanos plass samt at Eirik Wichne ble satt som frimerke på bortelagets Tobias Heinz. Alle disse trekkene var meget vellykkede, og det var et helt annet Start-lag som kom på banen etter pause. I løpet av omgangens fem første minutter hadde vi 3-4 store sjanser og en av disse ble satt inn av Erlend Segberg som scoret sitt andre mål og dermed stod det 2-2. Etter dette fortsatte bare Start å male på og skapte sjanse etter sjanse - men vi måtte vente helt til det 87 minutt før det hele ble avgjort. Ramsland ble felt(?) på vei ut av feltet og Bolanos gikk fram for å ta straffesparket. Det ble reddet, men på returen var mannen som aldri scorer - Kevin Kabran og satte inn sin første scoring for sesongen. Dermed ble det Start-jubel og 3 utrolig viktige poeng.

Med seieren mot Sarpsborg fikk vi plutselig kontakt med både Godset og Brann som nå ligger henholdsvis 2 og 3 poeng foran Start. Like bak er Mjøndalen - så det blir en nervepirrende avslutning på sesongen.

Søndag kveld er det Odds BK som skal ta i mot et Start-lag som enda ikke har vunnet på bortebane. Skal vi klare å holde plassen må vi finne ut hvordan vi vinner på bortebane. Det blir ikke enkelt mot et godt hjemmelag, men den andre omgangen vi leverte mot Sarpsborg gir absolutt håp om at vi kan få med oss noe. Da må vi vise samme innstilling og løpskraft som vi gjorde for 2 uker siden og så må vi ta vare på sjansene. Selv om det er lenge siden, så har vi vunnet i Skien før - og vi kan klare det igjen. Dessuten har vi noe å revansjere mot Odd. Hjemmekampen mot Skienslaget var begredelig - og vi må levere noe helt annet i denne kampen. I den kampen slapp vi inn et veldig tidlig mål, og det må vi unngå denne gangen.

Klarer vi å gjenskape det vi viste de siste 45 minuttene mot Sarpsborg, så har vi absolutt en god sjanse til å vinne denne kampen. I utgangspunktet er jeg fornøyd med 1 poeng her, men har en liten følelse om at vi endelig kan vinne vår første bortekamp for sesongen.

Det blir uansett spennende. La oss håpe Start-gutta endelig kan reise hjem fra en bortekamp med 3 poeng i sekken. Da vil nok tabellen se mye bedre ut for oss Start-supportere.

God kamp alle Start-venner!
    Sist endret av Frankieboy : 11-21-2020 kl 17:03

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Mener det blir litt for enkelt og uproft å starte med Eman som spiss i morgen. Han er i utgangspunktet ikke spiss, selv om det gikk bra forrige gang i 2 omganga. Er Martin Ramsland eller Bringaker klare og skadefrie, er det merkelig dersom han får starte kampen. Det vitner om null tillit til de spissene vi har, inkl Skålevik. Eman er ikke dyrket i denne rollen, han er sterk og god som oppspillspunkt, men har enda masse mangler når det gjelder hodestyrke, klokskap og generelt avslutningsegenskaper, samt duellstyrke. Fremdeles ses han på som kant eller hengende spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror det er lurt å bruke Martin i begynnelsen til å kjempe om baller, og presse Odd stopperne når de har ballen. Så får heller Joey bytte når første av : kreftene tar slutt/ taktikken endres/ Martin ikke har dagen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Franko Vis innlegg
    Mener det blir litt for enkelt og uproft å starte med Eman som spiss i morgen. Han er i utgangspunktet ikke spiss, selv om det gikk bra forrige gang i 2 omganga.
    Det viktigste er om spilleren er i form. Markovic er åpenbart i form om dagen, han har vært meget bra i førsteomgang. Riktignok ikke som midtspiss.

Det er bare målet som mangler i denne førsteomgangen. Årets klart beste bortekamp så langt, og en av de bedre prestasjonene totalt sett også. Jeg er spent på om de klarer å holde dette oppe også i andre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Flott seier! Endelig synes jeg spillerne gir alt for klubben. Kanskje inspirert av nødlandslaget? I hvert fall så det ut som Segberg plukket opp noe fra spillet til Tronstad tirsdag.
    Segberg og Tønnesen var kanskje de mest positive. Kabran og Schultze viste også at de er viktige.
    Har fortsatt stor tro på Daland, men hvor var Daland da Odd scorte?

Ramsland var viktig med sin assist. Men jeg blir skuffet over grisespillet og måten han drøyer tiden på. Synd at han legger listen så lavt for seg selv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette hadde jeg ikke troa på. Men dæven som de spilte idag. Med unntak av et kvarter etter første scoringen, var Start klart best. De var kompakte, løp masse og var flinke til å rulle opp langs kantene. Og det kom noen nydelige spillvendinger.

Jeg hadde avskrevet sikker plass. Jeg hadde egentlig forsonet meg med at det trolig kom til å ende med nedrykk. Det er fortsatt en tøff kamp for å klare fornyet kontrakt, men nå er alt mulig. Kan vi slå Odd borte på denne måten, er det ingenting i veien for å kunne gjenta det mot Viking, Mjøndalen eller Vålerenga. Det viktigste er at i trolig ligger foran Mjøndalen før vi møter dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Overraskende og herlige poeng idag. Og skal innrømme at jeg er overrasket over at Joey for andre kamp på rad har klart å sette opp taktikk og lag så vi vinner. Idag var vi det suverent beste laget i første, og det beste også i store deler av andre. Synes Joey har forbedret seg kraftig, med å sette opp, samt justere både taktikk og spillerbytter også. At vi også klarer å løfte oss etter en metal og spillemessig sammenbrudd gir jeg Joey kred for.
    Dette ser betydelig bedre ut, både tabell men også spillemessig.
    Jeg synes også det er bra at Martin tar «grisejobben», som en motsatt Balanse Garba..

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Jeg synes også det er bra at Martin tar «grisejobben», som en motsatt Balanse Garba..
    Ramsland la inn nok en solid søknad om tittelen årets rasshøl. Han er i det minste vårt rasshøl. Men spesielt intelligent var det vel ikke å klippe ned Vebjørn Hoff midt inne på Odds halvdel på overtiden. En siste dødball mot var vel neppe det lagkameratene ønsket seg. Men måten han la seg ned og simulerte hodeskade på påfølgende dødball, lurte dommeren og drepte kampen, så han rettet jo slik sett opp egen feil. Så spørs det hvor lenge han får holde på slik før han får et rykte som rasshøl og skuespiller, og kan se langt etter enhver tvilsom avgjørelse i sin favør. Han havnet jo i negativt søkelys også mot Sarpsborg. Så er jeg litt usikker på hvor mye av grisespillet hans som faktisk er bevisst, og hvor mye som bare dreier seg om stor innsats, god fysikk kombinert med litt manglende kroppsbeherske og fotballforståelse. Det er ikke sikkert intensjonene er så onde som de fremstår. Men skuespillet hans fortjener åpenbart en Oscar-nominasjon.

Samtidig er jo Ramslands kyniske og usympatiske opptreden et bilde på hva Start har blitt under Joey Hardarson. Det er noe med dette laget som er annerledes enn tidligere årganger. Det ligger en lagmoral i bunnen av dette laget som gjør det konkurransedyktig til tross for klare svakheter både individuelt og kollektivt. I jubelscenene etter kampen, fremsto forøvrig Bringaker som den aller lykkeligste Start-spilleren, noe som kanskje også forteller litt om samholdet Joey har dyrket frem.

Man sier jo gjerne at laget reflekterer trenerens personlighet. Og det ser unektelig ut som at Joey har klart å overføre litt islandsk mentalitet i en klubb som til alle tider har vært kjent som notoriske tapere. Med tanke på at Starts spillerstall har blitt stadig mer utarmet under hans ledelse, er det en stor prestasjon å holde dette flytende. Samtidig er det ingen som overlever på ren vilje. Det er en skjør balansegang. Og uten en spiller som Daland eller en Schulze, ville nok nedrykket vært et faktum for lengst. Så det er nok ekstremt viktig å verne om de få nøkkelspillerne man har om man skal lykkes med å etablere laget på øverste nivå.

Nå fikk Start borteseieren de trengte før sesongavslutningen. Kan de følge opp mot Viking, er mye gjort. Hvis ikke blir det nok sekspoengskampene mot Brann og Mjøndalen som definerer sesongen. Om Glimt og Vålerenga holder dampen oppe, er nok Start sjanseløse mot dem.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg har vært en åpen kritiker til Joey tidligere, og da særlig mot hans taktiske disponeringer. De siste tre omgangene har han derimot gitt meg en skikkelig ørefik. Veldig bra taktikk fra trenerteamet som også laget klarer å følge opp. Å snu det slik de gjorde mot Sarpsborg og deretter følge det opp i en ekstremt vanskelig bortekamp i Skien, er ikke mindre enn imponerende! Jeg tar av meg hatten for både spillere og trenerteamet!

Kabran er derimot en jeg sjeldent har kritisert. Han har ikke vært målfarlig, men har skapt mye for laget. At han endelig begynner å score også er deilig å se. Han kan bli en nøkkelspiller for laget i noen år fremover. Sterk med ball i beina, høy fart når han utfordrer, god teknikk og nå viser han sterke avslutningsferdigheter også (som det har blitt rapportert om fra trening mange ganger). Ketchup-effekten lenge leve!

Noen spurte meg i går om hvem som var banens beste. Det er var ekstremt vanskelig å svare på, spesielt på en dag da hele laget spilte solid nesten hele kampen gjennom. Kabran er der oppe og bikket nok i sin favør med et mål i tillegg til solid innsats.

Etter første omgang likte jeg ikke det jeg så av Segberg. Han hadde noen horrible pasninger og fulgte ikke opp den solide kampen fra forrige runde. Han hevet seg derimot i andre. Glad Joey ikke hører på meg og byttet han ut

Bolaños hadde vel en av sine svakeste kamper. Kom ikke til sin rett på høyre og forsvant i store deler da han trakk innover i banen. Noen ok dødballer, men noen regelrett svake også. Lagets svakeste dessverre. Håper han finner godformen før sesongen er over.

Dersom vi spiller resten av våre kamper som vi gjorde i går, med en god kampplan og spillere som er oppofrende i forhold til den, er vi gode nok til å beholde plassen. Godset og Brann i fritt fall, Sandefjord og Sarpsborg med sviktende formkurve, og 5 poeng ned til Mjøndalen. Dette lukter det litt midt-på-tabellen av, noe som vil være ekstremt imponerende etter den svake starten av sesongen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •