Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Overgangsvindu vinter 2021

Her er status på dagens stall:

Keeper
    Jonas Deumeland (2021)
    Amund Wichne (2023)
    Jasper Silva Torkildsen Fra Vigør

Høyre Back
    Sander Sjøkvist (2022)
    Peter Reinhardsen (2022) Bosman

Midtforsvar
    Jesper Daland (sommer 2023)
    Joackim Jørgensen (2021)
    Henrik Gjesdal (2022)
    Vegard Bergan (2022)

Venstre Back
    Henrik Robstad (2021)
    Kristoffer Tønnessen (sommer 2023)
    Altin Ujkani (ukjent)*

Midtbane
    Eman Markovic (2023)
    Mikael Ugland (2021)
    Eirik Schulze (2022)
    Mohamed El Makrini (sommer 2021)
    Matias Belli Moldskred (2023) Bosman

Høyre ving
    Ingen spillere

Venstre ving
    Gudmundur Andri Tryggvason (2023)

Angrep
    Martin Ramsland (2021)
    Adeleke Akinyemi (2021)

*Tatt med siden han står oppført på lagsiden til A-laget på ikstart.no

Spillere ut

Eirik Wichne (2020) Bosman til Sarpsborg
    Erlend Segberg (2020) Bosman til Aalesund
    Kasper Skaanes (2021) Solgt til Brann
    Christian Bolaños Navarro (2020) Dratt hjem til Costa Rica
    Espen Børufsen (2020) Legger opp
    Kevin Kabran (2021) Solgt til Viking
    Mathias Bringaker (2020)Bosman til Sandnes Ulf
    Steffen Lie Skålevik (Lån fra SA08) Lån ikke forlenget
    Sist endret av Espen K G : I går kl 13:03 Årsak: Oppdatering og sortering

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Her er listen over de jeg tror forsvinner:
    Deumeland: Vil hjem til familien
    Daland: Altfor høyt nivå for OBOS
    El Makrini: For dyr for OBOS og sikkert ikke interessert
    Kabran: Ikke i nærheten av interesse for OBOS
    Bringaker: Klubben har åpnet for at han forsvinner lenge og vi har nok spisser for OBOS
    Skålevik: Blir nok ikke permanent etter det han har vist i år
    Bolaños: For dyr for OBOS og sikkert ikke interessert

Disse tror jeg blir:
    Børufsen: Blir en leder i OBOS neste år med erfaringen, selv om han er skadeplaget. Ett års kontrakt av gangen.
    Segberg: Tror ikke han hentes av Eliteserieklubb og tror/håper han signerer ny kontrakt, men langt fra sikker

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det er litt tidlig å gjøre seg opp en mening allerede nå. Men primært håper jeg de kvitter seg med siste rest av de spillerne som er hentet inn på feite kontrakter. Stammen i laget håper jeg bygges rundt Schulze, Segberg, Markovic, Ramsland og Tønnessen. Og Daland om vi er så heldige at han blir værende.

Utover det er jeg kommet til et punkt nå hvor jeg ikke ønsker meg et raskt opprykk for enhver pris. Jeg ønsker at man tar seg tid til å bygge en spillergruppe som rykker opp når de er klare. Da vil man også stå langt bedre rustet til å overleve. Denne konstante sirkelen av opp- og nedrykk er destruktiv på alle mulige måter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Etter en normal sesong ville det vært naturlig å vente litt med å vurdere laget. Nå er ikke dette en normal sesong dessverre og vi har flere spillere på laget som har en drøy uke igjen av kontrakten sin.
    Det vil jo si at vi får ganske raskt svar på om enkelte spillere blir værende i hvert fall.

FVN har også en sak om dette som ble lagt ut i kveld:
    https://www.fvn.no/sport/i/Ln6pG9/et...etter-fiaskoen

De tror at følgende sannsynligvis forsvinner:
    Deumeland, Daland, Bringaker, E.Wichne, Kabran, Jørgensen, Skaanes

Følgende spekuleres det i om blir:
    El Makrini, Bolanos, Segberg, Børufsen, Schulze og muligens forlengelse av lån/signering av Skålevik.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bringaker og Skålevik bekreftet ikke med videre.
    Børufsen legger opp som spiller.
    Det jobbes med avklaring på Segberg og Bolanos.

https://www.ikstart.no/nyheter/takker-av-flere-spillere

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fra i går:
    Jørgensen er i samtaler med tre eliteserieklubber og er som forventet på vei ut.

https://www.fvn.no/sport/start/i/Ln6...liteserieklubb

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ser ut som Bolaños også reiser hjem. Ikke akkurat uventet.

https://www.fvn.no/sport/start/i/gWv...ferdig-i-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bekreftet at Bolaños drar hjem.

https://www.ikstart.no/nyheter/bola-reiser-hjem

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå forsvinner folk ut på rullebånd fra Sør Arena. Kjedelig at Børufsen legger opp, jeg skulle ønsket meg en skadefri utgave i 2021. Utover det er det ingen overraskelser. Jeg håper Segberg blir, og ellers forventer jeg at både Jørgensen, Deumeland og Kabran forsvinner relativt snart.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Kjedelig at Børufsen legger opp, jeg skulle ønsket meg en skadefri utgave i 2021.
    Enig. Det er trist at Børufsen ikke får fortsette. Jeg synes han så ganske bra ut i sommer, og tror absolutt han kunne kommet tilbake på høyt nivå om han hadde holdt seg skadefri. Men Start har flere skadeutsatte spillere på kontrakt, og det gjør det nok vanskeligere å forlenge med usikre kort. Dessuten passer kanskje ikke spillertypen helt inn i måten Start ønsker å spille fotball på.

De fleste spillerne i troppen er mer enn gode nok til å bidra til å spille Start tilbake til eliteserien. Men det er langt mellom dem som kan utgjøre en forskjell i eliteserien. Start trenger fornyelse slik at neste opprykkslag har større forutsetninger for å overleve enn årets. Samtidig er nok klubbøkonomien helt avhengig av å rykke rett opp igjen. Det er et dilemma.

Heldigvis virker nivået på Obos-ligaen 2021 å være så lavt at Start sannsynligvis kan nedskalere kraftig og likevel være store opprykksfavoritter. Jeg håper Start benytter anledningen til å kutte kraftig og kvitte seg med siste rest av arven etter Tor Kristian Karlsen.

I skrivende stund er det vel sørlendingene som er klubbens beholdning. Schulze, Daland, Tønnesen og Markovic er vel dem som utmerker seg både med tanke på kvalitet, potensial og markedsverdi. I tillegg burde jo Ugland være moden for førsteelleveren neste sesong, mens Segberg også kan bli en nøkkelspiller om klubben ønsker å satse på ham. Og Robstad er vel en ok squad-spiller. Jeg tenker disse burde utgjøre kjernetroppen sammen med Bergan.

Da kan man jo egentlig la resten gå. Det er vanskelig å se for seg at spillere som Kabran, Jørgensen, Skaanes, Gjesdal, Akinyemi, El Makrini og Tryggvason blir værende i Start utover nåværende kontrakt, og selv om de fleste absolutt er kapable til å spille en viktig rolle neste sesong, er det nok tvilsomt om de kan rettferdiggjøre egen lønn i Obos.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Siste nytt fra klubben (via FVN): https://www.fvn.no/sport/start/i/1Bq...ssert-i-kabran

TL;DR:
    Segberg: Er ønsket med videre, men han har ikke bestemt seg.
    Kabran: Interesserte fra både Sverige og Norge, inkludert "toppklubben"(?!?) Kristiansund.
    Deumeland: Klubben vil la ham dra hjem til kone og barn dersom han ønsker det
    Jørgensen: Vil hjem til Østlandet, men er innstilt på å fullføre kontrakten om ingen klubber kommer på banen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    FVN melder at klubben ser etter en spiss og de mener at klubben forsøker å kvitte seg med Akinyemi:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/PR5...rgangsmarkedet

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    FVN skriver at Nettavisen sier (!?) at Start signerer Matias Belli Moldskred som spilte for Raufoss i fjor. Han var uten kontrakt, så kommer gratis:

https://www.fvn.no/sport/start/i/vA6...fra-1-divisjon

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Start har akseptert et bud fra Viking på Kabran i følge rapportene.
    Kjipt å selge til Eliteserien. Hadde håpet han kom seg til en større klubb et annet sted, eller ville hjem igjen til Sverige.

https://www.fvn.no/sport/i/41bMeE/st...vei-til-viking

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Matias Belli Moldskred bekreftet klar på klubbens hjemmesider. Skrevet under på 3-års avtale.

https://www.ikstart.no/nyheter/hente...v-midtbanemann

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tror det er en fin signering for et OBOS-lag. Men underlig bilde. Jammen godt de ikke tok hverandre i hendene ...

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Tror det er en fin signering for et OBOS-lag.
    Det virker fornuftig å hente inn noen habile obos-spillere med utviklingspotensial til neste års stall. Spesielt om de er gratis i overgang og billige i drift. Belli virker slik sett som en fin signering.

Men så hadde jeg nok helst sett at Start hentet spillere til andre posisjoner. Både Schulze, Markovic og Ugland blir antakelig værende, og er naturlige førstevalg i offensive midtbaneroller. Om Segberg forlenger, kan det jo også bli to dype på midtbanen, og kun en offensiv midtbanerolle å kjempe om.

Start har mistet sin eneste høyreback, sin eneste høyreving og mister trolig også sine eneste venstrevinger. Mens de eneste gjenværende spissene trenger rullator for å komme seg til butikken. Start har en voldsom jobb å gjøre på overgansmarkedet, og da virker det litt rart at de starter med å hente bredde til de bredeste lagdelene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt enig i det. Jeg antar de henter inn spiss og høyreback, og kanskje en kant. Dette ut fra tanken om at når de har råd til en midtbanespiller, har de helt sikkert råd til disse posisjonene også.

Jeg antar også at noen midtbanespillere er på vei ut. Typisk Segberg nå og Makrini nå eller til sommeren.

Hvis dette ikke skjer, bør man se nærmere på Lillejords rolle i denne overgangen. Men inntil videre, tar jeg for gitt at klubben har en gjennomtenkt plan.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hvis dette ikke skjer, bør man se nærmere på Lillejords rolle i denne overgangen.
    Lillejord er vel ute? Skjønner uansett ikke helt dette engasjementet rundt Lillejord. Om Lillejords ansvarsområde har vært det Start hevder, kan jeg rett og slett ikke forstå hvorfor folk fyrer seg så opp over hans rolle. Dette ble jo blant annet også omtalt i Fevennens nye podcast, der Fevennen tilla Lillejord en helt annen rolle enn det Start har beskrevet, og basert på dette brukte mye tid på å slakte samarbeidet basert på synsing og anekdoter. Podcasten ga vel også et tydelig signal om at Daniel Aases inntreden i ekspertkorpset til Fevennen neppe flytter redaksjonen i mer nøktern og objektiv retning. Jeg tok meg faktisk i å savne motstemmen til Jesper Mathisen som tross alt fjas og stupiditet faktisk ofte evner å gi Fevennens journalister en liten virkelighetskorreksjon.

Joey uttaler forøvrig at han ser for seg Belli som indreløper i 4-3-3. Så da kan man vel kanskje anta at planen er at dette blir Starts grunnformasjon i 2021.

Ellers refereres det stadig til et imponerende antall assists for Belli, men statistikken på altomfotball viser kun fire i 2020 og to i 2019. Og fem scoringer i begge sesonger, derav tre på hodet etter corner i 2020.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Joda. Regner som sagt med at de har en god plan, og at kommende spillerlogistikk kan bekrefte dette.
    Men basert på de siste årenes eskapader på spillemarkedet, føler jeg meg ikke trygg før jeg ser det.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •