Side 3 av 9 FørstFørst 12345 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 166
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Oof!
    Hadde ikke vært et dårlig valg det med det økonomiske innafor.
    Nå er det bare å krysse fingrene for at de norske klubbene holder seg langt unna!

https://www.fvn.no/sport/start/i/pAn...bud-paa-daland

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Nå er jeg ikke sikker på om du har lest artikkelen. Jonas sier at det har vært tilbud og da innenfor rammer som ikke var avskrekkende for Jonas.

"Det var en mulighet der, for jeg ønsket å spille på øverste nivå. Så jeg måtte tenke på det. Men jo mer jeg kom unna Vålerenga-kampen jo bedre føltes det å bli, sier målvakten."
    Her tror jeg nok Deumeland snakker mer generelt om muligheten for å forlate Start etter nedrykket, og ikke et konkret tilbud fra en annen klubb.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Semi-bekreftet at Segberg ikke skriver ny kontrakt med klubben

https://www.fvn.no/sport/start/i/KyP...ferdig-i-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Så Deumeland blir værende, og kan fort sperre veien for Wichne i mål. Og nå klarer de ikke bli enig med Segberg heller. Dette er triste greier.

Jeg liker Deumeland godt, og han er en av de bedre keeperne i norsk fotball. Men er det det beste alternativet på litt lengre sikt? Hvordan skal klubben også klare å utvikle både Wichne og Torkildsen samtidig? Vi kunne fint klart oss i Obosligaen uten Deumeland.

Det er vanskelig å vite hva Segberg har takket nei til. Men det er vel klart at Start ventet passe lenge med å ville forlenge. Hvis Start skal fortsette i 2021 å spille seg ut bakfra er Segberg en bra mann. Og han har fått mye erfaring til tross for at han bare er 23 år. Han burde vært med videre.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det er vanskelig å vite hva Segberg har takket nei til.
    Han har åpenbart takket nei til å fortsette i en klubb som bare har sånn passe tro ham. For etter å ha blitt gjort til førstevalg og kaptein i eliteserien under Kjetil Rekdal, fikk Segberg en noe mer perifer rolle da Joey overtok i Obos 2019. Og tilbake i eliteserien i 2020 var Segberg ute av førstelaget i over fire måneder og 17 strake serierunder før han grep en sjelden sjanse i Makrinis karantenefravær på tampen, og fikk avsluttet sesongen som en del av førsteelleveren.

At Start mener Segberg kan være en nyttig spiller i Obos, er neppe tilstrekkelig for Segberg. Da er det nok mer fristende å prøve noe nytt enn å fortsette under en trener som åpenbart ikke er blant Sebergs største fans.

At Deumeland blir, er nok først og fremst et økonomisk tilbakeslag. Wichne fikk en del spilletid i fjor, og vil sikkert få spille en del i år også.

Ellers virker det jo ganske klart at Start prepper for salg av Jesper Daland. Størrelsen på budet fra Benevento fant raskt veien til norske medier, og skal vel fungere som et slags åte for norske toppklubber som signaliserer at dette er en spiller som har høy verdi og som lett kan selges ut med avanse. Så er det naturligvis noe ganske annet å motta et reelt bud på en spiller enn å motta en låneforespørsel med opsjon på kjøp. Det blir spennende å se om noen lar seg lure.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Han har åpenbart takket nei til å fortsette i en klubb som bare har sånn passe tro ham.
    Hvorfor er dette åpenbart? Dette er noe du synser om, hverken mer eller mindre.

Segberg sier selv at han måtte gå noen runder med seg selv før han tok avgjørelsen, og fant ut at han ville ha godt av et miljøskifte og prøve noe nytt etter lang fartstid i klubben. Hadde han ikke oppfattet at klubben hadde tro på han ville han ikke brukt tid i det hele tatt, men bare gått videre med en gang. Eller?

Ellers virker det jo ganske klart at Start prepper for salg av Jesper Daland. Størrelsen på budet fra Benevento fant raskt veien til norske medier, og skal vel fungere som et slags åte for norske toppklubber som signaliserer at dette er en spiller som har høy verdi og som lett kan selges ut med avanse. Så er det naturligvis noe ganske annet å motta et reelt bud på en spiller enn å motta en låneforespørsel med opsjon på kjøp. Det blir spennende å se om noen lar seg lure.
    Stort sett alle bud finner veien til mediene ganske raskt. Dette er intet unntak.
    At klubben ser de sitter på en gullgruve er ingen hemmelighet, men å legge det frem som om de forsøker å "lure" andre klubber er å strekke strikken ganske langt.

Forstår at du er negativ til alt som har med klubben å gjøre, men det får da være grenser for spekulasjoner og konspirasjonsteorier du leverer som om det er fakta.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror nok ikke dette forumet har vondt av en og annen spekulasjon og hypotese. Til og med spennende teorier tror jeg vi tåler.
    Hva som er konspirasjonen her, skjønner jeg ikke. Hypotesen kan vel like gjerne leses som at klubben vet hva den gjør med tanke på fremtidig salg av Daland?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hva som er konspirasjonen her, skjønner jeg ikke.
    Takk. Jeg tror kanskje Espen vil ha forumet for seg selv...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Jeg tror nok ikke dette forumet har vondt av en og annen spekulasjon og hypotese. Til og med spennende teorier tror jeg vi tåler.
    Hva som er konspirasjonen her, skjønner jeg ikke. Hypotesen kan vel like gjerne leses som at klubben vet hva den gjør med tanke på fremtidig salg av Daland?
    Ellers virker det jo ganske klart at Start prepper for salg av Jesper Daland. Størrelsen på budet fra Benevento fant raskt veien til norske medier, og skal vel fungere som et slags åte for norske toppklubber...
    Vi spekulerer vel alle rundt klubben, stort sett til enhver tid fordi veldig få av oss er tilstede på trenermøter og i garderoben.
    Det er derimot forskjell på hvordan man presenterer spekulasjonen. Når man slenger på setninger som "Det er åpenbart at..." og "Det virker ganske klart..." har man allerede gjort seg opp en mening, stort sett basert på et negativt bias.

Å skrive at klubben legger ut åte for andre norske klubber, tillegger Starts ledelse en kynisme og sluhet som ikke har basis i noen historikk etter at SED overtok skuta. Da begynner men etter min mening å flyte inn i det som ligner konspirasjonsteorier (eg. teorier som ikke det finnes noen holdepunkter for at faktisk stemmer).

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Takk. Jeg tror kanskje Espen vil ha forumet for seg selv...
    Nei absolutt ikke. Bare møkk lei negativitet for negativitetens skyld. Spesielt når det blir presentert som en "fasit" som alle burde se, når det ikke er noe som tyder på at det finnes sannhet bak det.

Segberg har selv forklart hvorfor han ikke forlenget avtalen. Opptil flere ganger nå, til og med i et lengre intervju med FVN.

Start jobbet med å få gjennom et bud på Daland til en Italiensk klubb, og så spinner du det videre til at de ønsker å selge til en norsk klubb? De må jo være komplette idioter hvis de ser at opptil flere utenlandske klubber er interessert, men selger han til en annen klubb i Norge.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Da begynner men etter min mening å flyte inn i det som ligner konspirasjonsteorier
    Jeg skrev altså at Segberg har takket nei til en klubb som bare har sånn passe tro på ham.

Dette er vel hverken konspirasjonsteorier eller synsing, men en åpenbar konklusjon som lett lar seg underbygge av fakta. Som at Erlend Segberg ikke startet en eneste kamp for Start mellom 5. og 24. serierunde, og altså var ute av førstelaget i en sammenhengende periode på over fire måneder i en sesong som varte i seks. I denne perioden var han dessuten på utgående kontrakt, og fikk meg bekjent ikke et nytt tilbud før sesongen så godt som var avsluttet. Det nye tilbudet var sågar dårligere enn det han hadde. Og til historien hører det jo også med at Start valgte å hente inn en ny spiller i hans posisjon midtveis i sesongen.

Nå skrev jeg jo ikke at dette var årsaken til at Segberg forlater Start. Min kommentar er jo et svar til Stig Hornnes som spurte hva Segberg takket nei til - og ikke hvorfor Segberg takket nei.

Men det er jo ganske naturlig å tenke seg at Segbergs fall fra kaptein til stallfyll har vært en del av beslutningsgrunnlaget når han nå velger å takke nei til moderklubben i en tid der verden brenner og bosmannspillere virker å sitte med historisk dårlige kort på hånden.

Når jeg skriver at noe er åpenbart, så mener jeg jo implisitt at det er åpenbart for meg. Det er jo ikke så lett for meg å vite hva andre finner åpenbart. Men i dette tilfellet tror jeg nok disse sammenhengene fremstår åpenbare for nær sagt alle som følger klubben. Fevennens nye fotballekspert Daniel Aase, som jo er tidligere lagkamerat med Erlend Segberg og burde kunne uttale seg med en viss tyngde i slike saker, knyttet jo Segbergs manglende signatur med at han "havnet i fryseboksen" i høst. Fevennes Steffen Stenersen spør jo Segberg eksplisitt om han føler seg lite verdsatt av klubben. Det er vel ikke helt uten grunn at slike spørsmål melder seg?

Og selv om du i fullt alvor skulle mene det er null sammenheng mellom Segbergs avskjed og det faktum at Segberg var benket det meste av sesongen og måtte ta lønnskutt for å fortsette, så fremstår det jo direkte absurd at du lar deg provosere av at jeg, i likhet med Fevennen, antyder denne sammenhengen.

Når det gjelder Jesper Daland har jeg imidlertid ingen problemer med å se at det jeg skrev kan oppfattes som ville spekulasjoner uten noe som helst rot i virkeligheten. Men negativitet for negativiteten skyld? Du mener tydeligvis jeg demoniserer Start en drøm når jeg antyder at Start bevisst bruker media i spillerlogistikken. Hva i alle dager skulle være galt med det?

Jeg synes bare det var litt påfallende at representanter for klubb eller spiller ringer VG med detaljert informasjon om en overgang som aldri skjer og et bud som strengt tatt ikke er et bud. Man kommuniserer jo åpenbart en hel del rundt spillerens situasjon ved å gjøre det, og da tenker jeg det er grunn til å tro det ligger noe mer bak.

Å bygge opp interessen rundt Jesper Daland er jo åpenbart til fordel for både klubb og spiller. Og at Start er villige til å akseptere en låneavtale med kjøpsopsjon på Daland, forteller vel også en hel del om hvor ivrige de er etter å selge ham. Og det skjønner jeg veldig godt. Start har ikke veldig stort behov for Daland i Obos, og vil trolig ikke få gleden av ham i eliteserien.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Synes Peder sine analyser og antagelser er både velbegrunnede og interessante. Det å prøve å presse opp prisen via media synes jeg er er skryt av klubben, og jeg synes hans argumentasjon og påstander virker fornuftige, både fra et klubb og spiller perspektiv. Og man står fritt til både å kritisere hans innlegg, men det blir mye bedre om man skriver hvorfor han tar feil, og ikke bare begrunner dette med følelser.
    Om vi skal utelukke alle kritiske, eller innlegg som ikke kan bevises, blir det veldig stille her.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fjorårets toppscorer i OBOS-ligaen bekrefter at det er dialog med Start om en overgang:

https://www.fvn.no/sport/start/i/7Km...t-inter-essant

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Fjorårets toppscorer i OBOS-ligaen bekrefter at det er dialog med Start om en overgang:

https://www.fvn.no/sport/start/i/7Km...t-inter-essant
    Udahl har en fin CV med 24 år og 19 Obosmål på samvittigheten. Men beskrives som en ren boksspiller uten fart, teknikk eller bakromsegenskaper. Personlig vil jeg alltid foretrekke spisser med ferdigheter og evne til å bidra utover å putte ballen i mål.

Nå ser det ut som han velger Vålerenga. Jeg gråter ikke over det. Men når de litt åpenbare signeringene glipper, blir det spennende å se hva Start ender opp med. For oversikten over markedet er nok enda mer begrenset nå som Lillejord er ute.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Går an å finne spisser i 2 div også, kan være billigere enn mye annet?

Ellers nedover i divisjonene på Island, Sverige eller Danmark.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå ser det ut som han velger Vålerenga. Jeg gråter ikke over det. Men når de litt åpenbare signeringene glipper, blir det spennende å se hva Start ender opp med. For oversikten over markedet er nok enda mer begrenset nå som Lillejord er ute.
    Jeg gråter heller ikke over dette. Jeg er veldig usikker på om en sånn type spiller har forutsetninger for å lykkes i Start. Men er fjorårets toppscorer i OBOS en så åpenbar signering? Det er jeg ikke helt enig i.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Men er fjorårets toppscorer i OBOS en så åpenbar signering? Det er jeg ikke helt enig i.
    Tja. Jeg vet ikke helt hva du er uenig i, men han er kanskje mer en åpenbar kandidat enn en åpenbar signering. Udahl var tilgjengelig, klar for å bli heltidsspiller og virket ganske sugen på å komme til Start. Men valgte tydeligvis heller treningsmiljøet under Fagermo i Vålerenga til tross for at han der blir udiskutabelt andrevalg på spissplass og i egne øyne ikke er aktuell i noen annen posisjon.

Selv om dømmekraften har vært fryktelig svak de senere årene har nok folk som Karlsen, Rekdal, Dempsey og Priest gitt klubben et formidabelt nettverk og svært god oversikt over tilgjengelige spillere. I tillegg hadde de jo fordelen av å kunne tilby svært lukrative økonomiske rammer og et sportslig drømmeprosjekt. Nå er det jo langt på vei nybegynnere i alle posisjoner samtidig som hverdagen har innhentet både drømmer og økonomi.

Jeg tror ikke spillerlogistikk er Atle Roar Hålands sterke side i utgangspunktet. Han er nok mer en mann for strategi og lange linjer. Så kan han sikkert også bli bra på spillerlogistikk på sikt, men det krever nok litt mer erfaring. Og dette er vel sannsynligvis årsaken til at Start hentet inn Stig Lillejord som rådgiver de første vinduene etter at Håland tok over for Karlsen.

Det er noen åpenbare huller i Start-troppen. Og ideelt sett ønsker man nok å fylle disse med spillere som både har kvalitet til å spille Start tilbake i eliten og utviklingspotensial til å bli med opp. Udahl var jo en slik spiller på papiret ut fra alder og meritter. Så spørs det om det finnes så mange flere slike prospekter igjen i Obos etter at eliteserieklubbene har forsynt seg i løpet av vinteren.

Jeg er spent på hvordan Start går videre nå. Om de føler de har god nok oversikt til å rette blikket ut av Norge eller nedover i divisjonene, eller om de primært leter videre i Obos eller venter på eventuelle rokader i eliteserien.

Pr nå ser angrepet uhyre tynt ut gitt skadehistorikken til Ramsland, Tryggvason og Akinyemi. Med Kabran, Bolanos, Børufsen og Bringaker ute av klubben hadde jeg kanskje forventet at Strømland Lien skulle få en plass i troppen, men når også han sendes på dør, virker det åpenbart at Start har en stor jobb å gjøre på overgangsmarkedet. Med mindre strategien er å gjøre plass til Svein-Magne Pedersen i det medisinske apparatet. Men da hadde de vel beholdt Børufsen?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tja. Jeg vet ikke helt hva du er uenig i, men han er kanskje mer en åpenbar kandidat enn en åpenbar signering.
    Ja, det var vel omtrent det som var mitt poeng også. En åpenbar kandidat, men ikke åpenbart at man skulle klare å lande signeringen.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Nå har jo ikke styre og stell i klubben fått så mye skryt siste åra, så Start er vel ikke førstevalg hos tippeligaspillere eller folk i Obos. Så ærlig må vi være. Og så må man være villig til å betale godt for en nivåhever hvis det er det man ønsker seg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •