Side 2 av 9 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 166
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    [...] mister trolig også sine eneste venstrevinger.
    Ikke glem Andri, som bør få gjennombruddet i år! Var veldig god i treningskampene for et år siden. God dribler og målfarlig.

Men ja, det blir veldig spennende å se hvordan Joey har tenkt å bruke alle midtbanespillerne våre.

Den mest trolige midtbanetrioen per nå er kanskje Belli – El Makrini – Schulze, og det synes jeg ser veldig bra og velbalansert ut! Hvis Segen blir (håper jo det!) har vi et luksusproblem. Og Ugland trenger spilletid. Blir Markovic høyreving?

Og kommer Bernhard Salvesen til å velge oss når han har potensielt ganske mange konkurrenter? Skaanes kan gjerne dra videre for min del.

Vel, konklusjonen får bli at det er spennende tider!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Ikke glem Andri, som bør få gjennombruddet i år! Var veldig god i treningskampene for et år siden. God dribler og målfarlig.
    Andri er vel primært høyrekant hvis jeg husker riktig. Han dekker et lite hull i stallen når han blir skadefri, men som "førstereisgutt" blir han nok ikke å regne som 100% fast i førsteelleveren. Da kan kanskje han her være med å fylle på den siden:

https://www.fvn.no/sport/start/i/nAv...-brann-spiller

Kan dekke hele høyresiden, i tillegg til venstre kant. Har erfaring, som vil være viktig å ha med seg videre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Andri er vel primært høyrekant
    Nope, han er primært venstrekant. Høyrebent.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aukland Vis innlegg
    Nope, han er primært venstrekant. Høyrebent.
    Ok. Interessant. Bare sett han på video fra trening og da lå han ute til høyre.
    Så en ung versjon av Kabran

Håper han holder seg skadefri denne sesongen slik at vi kan se han utvikle seg på banen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da er det bekreftet. Kabran drar til vår historiske erkerival, Viking.

https://www.fvn.no/sport/start/i/9Oq...viking-spiller

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da har Bringeland fått seg ny arbeidsgiver. Drar til Sandnes Ulf i to år. Det var vel også de som fikk akseptert bud på han i fjor, men han selv sa nei til.

https://www.fvn.no/sport/i/vA38vX/br...or-sandnes-ulf

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tre tidligere Start-spillere i Ulf nå, med Hammer-Berger og Hadzic på plass fra før. Vi får se om de får mer ut av disse spillerne enn Start gjorde.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Da har Bringeland fått seg ny arbeidsgiver. Drar til Sandnes Ulf i to år. Det var vel også de som fikk akseptert bud på han i fjor, men han selv sa nei til.

https://www.fvn.no/sport/i/vA38vX/br...or-sandnes-ulf
    Bringeland. Sier litt når ikke engang hardbarka fans kan navnet hans.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Trist å lese om karantenebruddet i Start. Men kravene om karantene er vanskelige å forstå hvis man ikke er norsk. Så jeg skjønner at spilleren tabbet seg ut. Han fortjener en bot for det.
    Men jeg skjønner ikke hvordan klubben klarte å kløne til dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Bringeland. Sier litt når ikke engang hardbarka fans kan navnet hans.
    Haha! Skreiv det i farten med en syk 3-åring på fanget. Han har ikke akkurat vært noen stor profil i laget, men dette var flaut. Legger meg flat.

Heldigvis er det riktig i oversikten

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Trist å lese om karantenebruddet i Start. Men kravene om karantene er vanskelige å forstå hvis man ikke er norsk. Så jeg skjønner at spilleren tabbet seg ut. Han fortjener en bot for det.
    Men jeg skjønner ikke hvordan klubben klarte å kløne til dette.
    Karantenereglene er ikke spesielt vanskelige, så lenge den aktuelle spilleren har fått informasjon på et språk denne forstår. Med de restriksjonene toppfotballen har levd under i 2020, fremstår det veldig spesielt om den spilleren det gjelder ikke har fått med seg reglene. Det kan hende oppfølgningen fra klubbens side kunne vært enda tettere på ved tilbakekomst etter ferie, men spillerne må klare å ta ansvar selv også tenker jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Det kan hende oppfølgningen fra klubbens side kunne vært enda tettere på ved tilbakekomst etter ferie, men spillerne må klare å ta ansvar selv også tenker jeg.
    Joda. Menneskelig svikt forekommer i enhver organisasjon. Men når slikt skjer i Start, tenker man jo naturligvis at dette også kan være nok et eksempel på dårlig drift. Det kan være urettferdig, men der har nok klubben kun seg selv og sin historie å takke.

Spørsmålene som melder seg er jo ikke bare hvordan spilleren kunne bryte karantenen, men hvorfor ingen i klubben tok affære da han dukket opp på Sør Arena. Dersom dette er en spiller med lite kontaktnettverk i byen, må man jo også kunne forvente at klubben legger forholdene til rette for at spilleren har det som trengs for å komme gjennom karantene, og følger ham nøye opp.

Starts behandling av utenlandske spillere var såvidt tema i Fevennens nye podkast forrige uke. Pål Jørgensen ga da uttrykk for at Start hadde vært dårlige på å hjelpe utenlandske spillere til å fungere i nye omgivelser. De hevder å ha gjort alt i sin makt i dette tilfellet. Vi får håpe de har rett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg forstår godt den instinktive reaksjonen. Og det kan godt hende klubben burde vært mer på tilrettelegging og oppfølging. Men at spilleren ikke har fått informasjon om dette, og sånn sett burde vært i stand til å følge reglene, ser jeg som nesten helt utenkelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jakob Ugland signert proffkontrakt ut 2021. Han vil trene med A-laget, men fremdeles tilhøre troppen til G19.

https://www.ikstart.no/nyheter/uglan...-proffkontrakt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fra FVN Fotballs podcast i dag:

Daland, Deumeland og Jørgensen er fremdeles de mest aktuelle kandidatene til å dra i dette vinduet, selv om det ikke finnes noen indikasjoner på svært interesserte klubber for noen av dem.
    Daland mest sannsynlig til en av de beste klubbene i Norge, siden det internasjonale vinduet stenger om et par dager.
    Deumeland muligens løst fra kontrakten slik at han kan finne seg en klubb nær familien i Europa.
    Jørgensen fordi han har mast om at han vil til østlandet.

Ingen informasjon om Segberg, hverken den ene eller andre veien. Det begynner derimot å haste litt for han, dersom han skal få en full oppkjøring med klubben han skal spille for i 2021.

Et par spillere ble nevnt med tanke på nye inn i klubben, men foreløpig ingenting konkret eller veldig aktuelt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sander Svela signert proffkontrakt ut 2022.

https://www.ikstart.no/nyheter/spiss...-proffkontrakt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Levi Eftevaag har signert proffkontrakt ut 2023.

https://www.ikstart.no/nyheter/ny-ef...-proffkontrakt

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Deumeland blir i klubben og vil få familien sin til Norge.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/EpR...istende-tilbud

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Deumeland blir i klubben og vil få familien sin til Norge.
    https://www.fvn.no/sport/start/i/EpR...istende-tilbud
    Ja, Fevennens overgangsspekulasjoner fremstår ikke som annet enn kvalifiserte gjetninger foreløpig.

Med det lønnsnivået Start la seg på i 2018, er det vanskelig å kvitte seg med spillere selv i de tilfeller der både klubb og spiller er enige om at dette er til det beste.

Joackim Jørgensen ønsker seg til Østlandet. Det er som ventet. Han reiste jo til Sørlandet mot sin egen vilje, og uttalte før overgangen til Start at han aller helst ville blitt værende i Sarpsborg, men ikke hadde annet valg når Start tilbød flere ganger høyere lønn enn Sarpsborg.

Da var Jørgensen fremdeles en relativt attraktiv spiller. Nå er han neppe aktuell som annet enn backup i eliteserie eller eventuell symbolsignering for nyopprykkede Fredrikstad. Forlater han Start, faller lønna med halvannen million. Det spørs om Jørgensen er ivrig etter å komme hjem.

Jesper Dalands overgangssjanser er jeg usikker på. Det er sikkert mange norske klubber som kunne tenke seg Daland, men han blir nok fort litt for dårlig for dem som har råd og litt for dyr for de andre. Kombinasjonen av høy pris og høy feilprosent gjør nok at han neppe er noen prioritert signering for norske klubber. Dukker det opp et prekært stopperbehov i en av de største klubbene, kan det jo kanskje bli aktuelt, men nå som vinduet ut er stengt, er nok ikke sjansene særlig store for det.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Ja, Fevennens overgangsspekulasjoner fremstår ikke som annet enn kvalifiserte gjetninger foreløpig.

Med det lønnsnivået Start la seg på i 2018, er det vanskelig å kvitte seg med spillere selv i de tilfeller der både klubb og spiller er enige om at dette er til det beste.
    Nå er jeg ikke sikker på om du har lest artikkelen. Jonas sier at det har vært tilbud og da innenfor rammer som ikke var avskrekkende for Jonas.

"Det var en mulighet der, for jeg ønsket å spille på øverste nivå. Så jeg måtte tenke på det. Men jo mer jeg kom unna Vålerenga-kampen jo bedre føltes det å bli, sier målvakten."

I tillegg beskriver han "eventyr" som høres ut som langt mer lukrative enn avtalen han har i Start, men det høres ikke ut som landene var aktuelle med tanke på familie mv.

Så dette går ikke på at klubben "ikke blir kvitt" Jonas, men at han trives i klubben og byen, og at det derfor må komme noe meget bra før han velger noe annet. Det er jo også derfor han vil hente familien hit.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •