Side 7 av 9 FørstFørst ... 56789 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 166
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Overgangen til Mads Sande ser ut til å gå i vasken fordi andre klubber er interessert, og Start er ikke interessert i en budkrig i følge Marcussen.

https://www.fvn.no/sport/start/i/JEO...-start-spiller

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    https://www.thesun.co.uk/sport/footb...cord-transfer/

Da snakkes det om en overgangssum på 13,5 millioner GBP, hvorav Start—dersom ti prosent ved videresalg er riktig—skal ha 16,47 millioner riksdaler.

Da skal det nok handles over en lav sko igjen, og nye navn læres.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det ser vel ut til at det skal handles over en lav sko uansett utfall her. Så får vi se om de treffer litt bedre denne gangen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Raoul Duke Vis innlegg
    16,47 millioner riksdaler.
    Det er mye penger, og et kjærkomment tilskudd. Men neppe stort mer enn årets underskudd, og bare en brøkdel av summen investorene har tapt siden overtakelsen for fire år siden. Så det er ikke sikkert det blir klondyke-stemning av den grunn. Og så er det vel ikke umulig at noe går tapt i agenthonorarer, signonfee, utdanningskompensasjon og lignende.

Daniel Aase virker å være skråsikker på at Start kommer til å tråle middelskiktet i Obos-ligaen for nye spillere, og nevner spillere som Joacim Holtan og Sverre Bjørkkjær som gode alternativer. Personlig har jeg veldig vanskelig for å se at Start skal nå målsettingen om å bli et topplag i eliteserien om listen legges så lavt. Det er godt mulig Aases kandidater er bedre egnet til å spille Tjelmeball enn mange av spillerne Start har i troppen idag, men de fremstår ikke som åpenbart bedre spillere.

Da er det godt å se at Starts første signing er av helt annen kategori. Luc Mares har en svært imponerende CV sammenlignet med Aases shortliste, og burde absolutt ha muligheter til å bli en god forsterking. Så hadde han nok blitt plukket opp av en bedre Nederlands klubb om han virkelig hadde potensial til å bli ordentlig god, men han var såvidt jeg kan forstå ønsket videre i forrige klubb, og kommer nok fra et høyere nivå enn der Start er idag.

Så blir det spennende å se om Ajer-pengene gjør at Start tar en ny runde med Mads Sande. Sande virket helt uforstående til Marcussens uttalser om budkrig. Det virker naturlig all den tid Haugesund allerede hadde akseptert Starts bud. Så her handlet det nok heller om at Start ikke ønsket å tilby Sande konkurransedyktige betingelser. Om Marcussens utspill var forhandlingstaktikk eller hjelpeløs begrepsforvirring gjenstår å se.

Ellers får vi gratulere Start med ny assistent. Når man velger en ung og uerfaren hovedtrener, er det kanskje naturlig at man tar steget helt ut og viser at man mener alvor ved å hente inn en enda yngre og enda mer uerfaren hjelpetrener. Jeg hadde vel kanskje håpet at Start skulle se seg om etter en assistent som kunne supplere Tjelmeland på det han mangler, men han trenger kanskje en jypling under seg for å føle at han er herre over situasjonen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Låneavtalen til Buch Jensen forlenges som forventet ikke. Han er på vei tilbake til Danmark.

https://www.fvn.no/sport/start/i/qRX...ferdig-i-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jon Helge Tveita kommer fra Brann og har signert kontrakt ut 2023 sesongen. Sårt tiltrengt høyreback!

https://www.fvn.no/sport/start/i/5nd...-vei-til-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Oppdatert tråden med Luc Mares og Jon-Helge Tveita. Også endret tittelen, siden dette ser ut til å bli en samletråd for hele 2021

Er det noen som vet hvor lang kontrakt Pedersen skrev under på i vår? Jeg kan ikke finne det noe sted.

Av våre nåværende spillere er det 5 stykker som er på utgående kontrakt etter dette overgangsvinduet og alle kan vel allerede nå prate med andre klubber. Deumeland, Jørgensen, Robstad, Ramsland og Akinyemi.
    Deumeland og Jørgensen forsvinner vel "nesten uansett" etter sesongen. Tjelmeland har signalisert at han ønsker Ramsland med videre, men han bør opp noen hakk før han er bankers i 2022. Robstad og Akinyemi er veldig usikre kort.

I følge FVN signerte Mares en kontrakt ut 2023 sesongen, men Transfermarkt opererer med juni 2022. Satser på at FVN har litt bedre kontroll enn TM.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er Kristoffer Valsvik klar for klubben. Midtbanespiller med 9 kamper for Sogndal denne sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Saker om Valsvik:

https://www.ikstart.no/nyheter/start...er-fra-sogndal
    https://www.fvn.no/sport/start/i/23R...idtbanespiller

Aase rangerte han som OBOS-ligaens 6. beste spiller. "Midtbanemotor som er veldig pasningssterk".

Dette er vel en ren erstatning for at overgangen til Mads Sande ikke gikk i orden.

Høyreving og spiss inn nå, så har vi forsterket oss kraftig dette vinduet. I tilegg ryktes det om enda en forsvarsspiller.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Valsvik og Bakke fikk dårlig forhold:

https://www.eurosport.no/fotball/obo...20/story.shtml

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Engelsk spiss i forhandlinger med Start:

https://www.fvn.no/sport/start/i/JEK...-vei-til-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er utvilsomt litt morsommere å være supporter nå enn det var i vinter. Det er åpenbart at det nå hentes spillere på en helt annen hylle enn det som var tilfelle da. De tre som er på plass allerede er svært solide signeringer for en klubb som Start, og fremstår også som langt smartere valg enn det vi har sett ved tidligere kjøpefester. Det er en absolutt forutsetning, denne gangen er det ikke anledning til å bomme.

Så håper jeg at de for det første ikke betaler overpris i overgang og lønninger, slik tilfellet var i 2018. Deretter håper jeg de klarer å lande på et antall nye spillere som ikke blir for mye for fort. Og så håper jeg klubben ikke glemmer de spillerne som er der allerede, og som bør være en viktig del av stammen også videre. Det gjelder både de etablerte og ikke minst de unge.

Det bygges åpenbart for Eliteserie, og aller helst allerede i 2022. Så er spørsmålet om det er mulig, gitt at vi allerede ligger et stykke bak. Svaret kommer trolig i de to første kampene etter pausen. Med 4-6 poeng mot FFK og Sogndal er vi med, tross den dårlige våren. Men det er mye som skal rettes på i spillet for å levere en stabil høst på det nivået som kreves. Og nå skal vel Tjelmeland for alvor i gang med sin måte å spille på, etter noen kamper hvor han har vært overraskende pragmatisk. Det siste skal han for øvrig ha skryt for synes jeg.

Det blir uansett en spennende høst, som forhåpentligvis preges av mer positivitet enn det vi har sett så langt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvem er denne angrepsspilleren? Har ikke abonnement fra FVN, så da er man jo i limbo ad start-nyheter dessverre.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supermann Vis innlegg
    Hvem er denne angrepsspilleren? Har ikke abonnement fra FVN, så da er man jo i limbo ad start-nyheter dessverre.
    Cameron Cresswell fra Derby.

Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Og nå skal vel Tjelmeland for alvor i gang med sin måte å spille på, etter noen kamper hvor han har vært overraskende pragmatisk.
    FVN er også overrasket over Tjelmelands pragmatiske tilnærming. Jeg forstår ikke helt hvordan man kan hevde det. I mitt hode har Tjelmeland snarere vært patalogisk, og det har kostet Start dyrt.

Han var riktignok pragmatisk i første kamp mot Grorud, men da hadde han vel knapt hatt en trening med laget. Allerede neste hjemmekamp var forvandlingen igang, med ballbesittelse og frispilling bakfra. Men etter tre strake tap ble han naturligvis tvunget til å endre kurs. Det handler vel ikke om pragmatisme. Han hadde strengt tatt ikke annet valg. Hadde han vært pragmatisk, ville han vel ha funnet en gylden middelvei mellom egne preferanser og spillermateriell. I stedet for å snu opp ned på alt, og så dra i nødbremsen altfor sent når fiaskoen var et faktum.

Jeg antar det er tilbake til Tjelmeball når høstsesongen starter. Det er ikke sikkert det går så mye bedre da. Den korte treningsperioden i sommerpausen spises i stor grad opp av cupkamper og ferie, og med en håndfull nye spillere i elleveren, er det god grunn til å frykte at dette vil ta tid.

Jeg må også si jeg er litt skeptisk til aktiviteten på overgangsmarkedet. Jeg tipper Tjelmeland rangerer det aller meste av troppen som ubrukelig, og ser behov for å få inn mange nye spillere fort. Dette er definitivt ikke de beste forutsetninger for å bygge stall, og vi ser vel allerede nå tendenser til at Start henter det de kan få i større grad enn det de vil ha. Skal man lykkes på overgangsmarkedet, bør man jobbe grundig og systematisk over tid. Når en ny trener og en ny direktør skal ut å shoppe en håndfull forsterkninger i løpet av en kort sommerpause, blir naturlig nok presisjonen deretter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Når en ny trener og en ny direktør skal ut å shoppe en håndfull forsterkninger i løpet av en kort sommerpause, blir naturlig nok presisjonen deretter.
    Det er absolutt en risiko. Men jeg synes ikke det tre som er kommet så langt er i den kategorien.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Cameron Cresswell klar for Start.

https://www.ikstart.no/nyheter/roone...klar-for-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sullivan Lakhamy på prøvespill. Betegner seg selv som venstre kant. Har spilt på Kvik Halden, i tillegg til lavere nivå i Tyrkia og Frankrike.

https://www.ikstart.no/nyheter/frans...espill-i-start

FVN melder at han er venstre back derimot og Transfermarkt melder det samme, så det er muligens en dårlig oversettelse på IK Start som gjør at det står kantspiller der.

https://www.fvn.no/sport/start/i/Jxb...klar-for-start
    En aktuell mann kan være Sullivan Lakhamy fra Kvik Halden. Fransk-senegaleseren, som er venstreback, var på Start-trening da spillerne kom tilbake fra ferie mandag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    4 spillere inn til nå dette vinduet og FVN mener det sees på minimum en offensiv midtbane/kant i tillegg til flere forsterkninger i forsvar.

Det høres virkelig ut som om SED sikter mot et opprykk denne sesongen, selv om den offisielle versjonen er at utvikling er det viktigste.

Uansett kommer vi nok til å se et veldig ulikt lag på høsten enn vi så i vår. Tre spillere som ser ut som rene forsterkninger inn allerede, Cresswell et ubeskrevet blad og flere på vei. Dette hadde jeg ikke sett for meg i vinter/vår da Reinhardsen og Pedersen var "forsterkningene" som ble hentet. Ting har endret seg gitt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Sullivan Lakhamy på prøvespill. Betegner seg selv som venstre kant. Har spilt på Kvik Halden, i tillegg til lavere nivå i Tyrkia og Frankrike...

FVN melder at han er venstre back derimot og Transfermarkt melder det samme, så det er muligens en dårlig oversettelse på IK Start som gjør at det står kantspiller der.
    IK Start melder på Twitter at han har spilt venstre back tidligere i karrieren i Senegal, men at han er på prøvespill for å kjempe om en av de offensive rollene.

https://twitter.com/ikstart/status/1424835972290813964

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    4 spillere inn til nå dette vinduet og FVN mener det sees på minimum en offensiv midtbane/kant i tillegg til flere forsterkninger i forsvar.
    Da er det i gang med en lignende runde som i 2017/2018 da. Om de nærmer seg tosifret antall i dette vinduet synes jeg det begynner å bli latterlig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •