Side 1 av 6 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 118

Tråd: Kamptråd?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Kamptråd?

Har Frankieboy's kamptråder avgått ved døden?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser ut til å være flyttet til fb-gruppen Vi som bryr oss om fremtiden til Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Uansett: kruttsterk seier. Nydelig 2.omg. voksent og klok kynisme, slik vi har savnet. Markovic var enorm i 2.omg!

Satt å klagde min nød i 1 omg og spesielt over at Pedersen ikke ble nytt i pausen. Men når byttene kom fungerte de virkelig i dag! Både Ropstad og Sjøkvist kan bli fine kantalternativer fra benken utover sesongen.
    Vet ikke om Adeleke var 100%, eller om han lå matches litt forsiktig?
    Håper og regner med han startet hjemme mot Jerv til onsdag.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dette var sterkt, og minnet meg mye om første bortekamp mot KFUM i 2019. Tidvis rundspilt, men kyniske, effektive og med en matchvinner i mål. Slikt lukter det opprykk av.

Så er det samtidig litt bekymringsfullt at Start ikke evner å stille 11 spillere av Obos-kvalitet når troppen er så godt som skadefri. Og så er det nok liten tvil om at kvaliteten fremover på banen er kraftig svekket sammenlignet med forrige Obos-sesong. Men Start fortsetter å fremstå som et Islandsk lag under Joey. Det er hverken vakkert eller underholdende, men det gir poeng.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Rytmen i angrepsspillet er ganske så fraværende. Ble mye langt i 2 omgang, men det gav jo resultater i form av poeng. Variasjon i prestasjon slik Start holder på med, er et farlig spill. De kunne likegodt ha ligget under med 2 l til pause, og da hadde trolig utfallet blitt et annet. Start på trene på kamprelatert situasjoner, og spillerne skal kunne slå ballen i blinde. Repetisjoner og øving kalles dette !!'!!!!. Viktig at de får flyt og stabilitet utover i kampene nå. Reinhardsen imponerte med ro og klokskap, og bør muligens bli fast i oppstillingen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Moro å se en Start-kamp igjen.
    Var skuffet etter første omgang. Særlig var de tre på midten på etterskudd gjennom hele omgangen. Kanskje ble presset satt inn for høyt? Eller kanskje var samspillet internt på midten og mellom lagdelene så dårlig at presshøyden ikke ville spilt noen rolle.

I andre omgang endret alt seg. Lange baller mot Schultze gjorde at de andre midtbanespillerne kunne spille mer rettvendt. Først da skjønte jeg hvorfor Bolli kan bli en god forsterkning for oss. Offensivt var han en svært positiv overraskelse. Hvis han kan ta et steg defensivt, eller hvis laget kan kamuflere hans manglende defensive fibre, kan han bli en viktig brikke i dette laget. Og en ny stadionhelt.

Reinhardsen var også et positivt bekjentskap. Nytt for meg at han var så god offensivt.

At Markovic er god, visste vi. At han er stabilt god, håper jeg han klarer å bevise. Jeg har tidligere omtalt ham som et større talent enn Tobias Christensen. Vil gjerne få rett i den sammenlikningen.

Unge Pedersen viste at han har fysikken inne. Kamptempoet var nok nytt for ham, men synes han fortjener noen kamper til for å bli vant til det. For denne plassen håper jeg at Adeleke fortsetter trenden og blir et førstevalg. Tror Pedersen vil ha godt av primært å være innbytter første del av sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette må vel kunne kalles for en liten revansj for Joey. Han har blitt kritisert jevnlig for å ikke klare å endre ting fra benken, men denne gangen traff han godt med justeringene. Både Robstad og Reinhardsen leverte da de ble satt inn,og bidro sterkt til seieren.

Seier i premieren borte mot Ulf er sterkt. Særlig etter den håpløse første omgangen. Det var veldig heldig at vi gikk til pause med uavgjort og i det hele tatt var på skuddhold. Men i andre synes jeg Start var best. Nå har vi fått den starten vi kunne håpe på, men bunnnivået må opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg er på saken og dytter litt i Frank på FB om å legge inn her også. Han var ikke klar over at forumet fungerte fremdeles

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg er på saken og dytter litt i Frank på FB om å legge inn her også. Han var ikke klar over at forumet fungerte fremdeles
    Kamptråd opprettet...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Kamptråd opprettet...
    Og det var veldig godt å se! Takker!

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Etter en del oppløftende spill og kamper i vinter så er vi tilbake på nivå 2021. Dagens kamp mot Grorud var grusom. Grorud hadde full kontroll på start hele kampen igjennom. Start hadde IngenSkudd på mål i første omg. Andre omg ørlite bedre . Men denne kampen hadde et bra Grorudlag virkelig fortjent å vinne med flere mål. Vi ser klart at det er mangel på fart i bakre femmer. Og vi skulle hatt noe mer en braut offensivt.
    Alt i alt en nitrist kamp av start dette. Grorud skal derimot ha skryt. Se opp for de i årets obos.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av 1980 Vis innlegg
    Se opp for de i årets obos.
    Takk for oppdatering! Har ikke fått sett vinterens treningskamper.

Men fikk med meg cupen. Og merket meg noe av det samme der. Selv om det forsåvidt var en kamp Start kanskje kunne vunnet med litt marginer.

Mangelen på fart defensivt var tydelig også mot Ulf. Når vingbackene slikker krittet og truer bakrom, flyttes sidestopperne også ganske høyt og bredt. Da blir det fort store rom å kontre i om motstanderne passerer første pressledd.

Fremover ser det også tynt ut. Braut kan muligens levere, men har aldri spilt på så høyt nivå. Sanyang er en god Obos-spiller, men Schulze virker fremdeles utilpass. Cresswell kan muligens bli et godt alternativ, men foreløpig fremstår det veldig sårbart.

Det virker å hvile et stort offensivt ansvar på vingbackene, og forhåpentligvis vil ting bedres når Sjøkvist er tilbake. Men akkurat nå ser vel ikke Start ut som noen klokkeklar opprykksfavoritt.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    For en start av Start. Vinne 5-1 i en kamp der oddsen faktisk var favoritt til åsane.
    Kun en ting en kan stusse på og ergre seg over. I studio til FVN så ble det påstått at start kunne kjøpt Braut for 500 000.- i vinter men så seg ikke råd til det. Trist at økonomien er såpass dårlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Både Braut og Fallenius så ut til å være verdt millioner i går, så om det fortsetter slik får vi håpe Start har opsjon på kjøp. Hvis ikke kan det bli tøft å holde dem i klubben når utlånet er over.

Det ble en drømmestart. Åsane skapte lite. Start kunne scoret mer. Dette var akkurat den sesongstarten Start trengte for å kickstarte oppsrykkskampen.

Så var jo kanskje ikke prestasjonene allverden. Utover målduoen. Som også fikk arbeidsvilkår de neppe kan regne med så mange andre kamper. For Åsane er jo virkelig en parodi på et fotballag.

Laguttaket fremsto som en bønn om sparken. Robstad har vel ikke startet en eneste treningskamp. Fallenius knapt hatt en trening. Antonsson ikke spilt stopper. Tjelmeland har vært overraskende konsekvent i oppkjøringen, men kaster altså om på mye i første kamp. Det er ikke tillitsvekkende. Men har kanskje en naturlig forklaring i skadesituasjon. Om Start feide over Åsane på grunn av eller på tross av disse omrokkeringene får man aldri vite.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er visst ingen opsjoner på kjøp når det gjelder Fallenius og Braut. Hvis det vi så i går er representativt er det veldig synd. Men det var kanskje det som var mulig å få til? Litt tidlig uansett å felle en dom, men det ser unektelig spennende ut.

Interessant er det også at gårsdagens kamp plutselig gir inntrykk av at Start har solid offensiv dekning. Dette har jo blitt fremhevet som det største ankepunktet mot laget. Men i går scoret de 5 samtidig som Sanyang var på benken. Måtte det fortsette slik!

Åsane fremsto veldig tafatte i går. Men Start var også gode. Man så det med en gang Start skrudde opp tempoet litt. Samtidig hadde vi spillere som utnyttet mulighetene godt, det var flere ordentlig fine mål.

Dette laget og denne klubben trengte en god start. Vi får håpe de klarer å bygge videre på det denne gangen.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Ok pluss kamp mot Mjøndalen. Burde vunnet denne klart. Stangskudd og uflaks/udyktighet i scoringsposisjoner gjorde at Mjøndalen fikk det de kom for 1 poeng. Keeper begynte å drøye etter 15 min viste oss hva de var ute etter. Joda fikk 8 min tillegg men et drittlag var Mjøndalen.
    At vi ikke fikk straffe i andre omgang som virket helt klart hører også med.
    Men når dette er sagt så er jeg optimistisk. Bak resultatet i dag så var det mye bra spill av start. Normalt vinner en slike kamper med 2-3 mål. Men av og til blir det som i dag.
    Fortsetter dette spille da skal vi lukte på direkte opprykk.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av 1980 Vis innlegg
    Ok pluss kamp mot Mjøndalen.
    Enig. Jeg synes Start gjorde en del bra i banespillet, og kom lekende lett til gunstige posisjoner. Men de klarte jo ikke å skape så mange store sjanser.

Mjøndalen virket godt fornøyd med ett poeng. Det er sjelden man ser så mye drøying av tid. Men de hadde visst hatt en uke preget av sykdom og småskader i laget, og virket sluttkjørte siste halvtimen. Da var det spill mot ett mål. Første timen var relativt jevn. Og Mjøndalen hadde jo en god del brukbare muligheter som fislet ut i svake avslutninger.

Jeg synes Start har gitt et positivt inntrykk i seriestarten. Det ser ikke så verst ut. Men de har fått store rom å boltre seg i både mot Åsane og Mjøndalen. Og så har de møtt to lag som hverken har fart eller særlig kontringsevne til å utnytte Starts åpenbare defensive svakheter. Men nå er det jo ikke flust av Obos-lag som ligger lavt eller er gode på kontringer.

Start bør ha gode muligheter til å rykke opp i år. Ingen av lagene i Obos ser foreløpig ut til å ha soliditeten som preget Ålesund og Hamkam i fjor. Det blir spennende å se om Stabæk og Brann hever seg og begynner å levere stabile resultater, eller om nedturen fortsetter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skuffende resultat mot Fredrikstad.
    Skal vi lete etter noe positivt, kan det være at bunnivået ser ut til å være høyere enn de siste årene.

Ellers rart å se Ndiong i dag. Han feilet masse, og ser ut til å nærme seg å bli kalt Pølsa N’dong. Det ser ut til å hemme akselerasjonen. Likevel skapte han ganske mye offensivt de minuttene han fikk, så jeg tror det vil være verdt å prøve å spille ham fit. Men ser enda tydeligere nå den defensive risikoen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sesongstarten har gått fra å være strålende til å være middels minus iløpet av et par kamper. I går fikk Start i liten grad til det de forsøkte på. For ofte ble de stående å Stange mot Fredrikstad sitt press, uten å klare å spille seg gjennom. Så forsøkte de lange baller, men uten riktig adresse. Og når de var frempå var det enten for dårlige bevegelser i boks eller for dårlig presisjon på innleggene og pasningene.

Det positive er at laget fremstår helt anderledes enn i fjor. De taper kampen, men selv på en dårlig dag kunne de (og burde kanskje) fint tatt poeng. Fredrikstad var sluttkjørt de siste 10. Men i en spesielt tøff OBOS kan de ikke rote vekk poeng slik de har gjort de to siste veldig ofte.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Skal vi lete etter noe positivt, kan det være at bunnivået ser ut til å være høyere enn de siste årene.
    Det er kanskje litt tidlig å konkludere om bunnivå. Det tar gjerne 4-5 kamper før lagene er i kampform. Bunnivå handler vel ikke bare om hvor dypt man synker, men også hvor ofte og hvor lenge man gjør det. Start var fryktelig svake i noen få minutter rett etter pause i går, og tapte på sett og vis kampen på det. Men stort sett har de holdt ok nivå, og spilt tre positive kamper til nå.

Jeg er litt imponert rent spillemessig. Jeg synes de er flinke til å spille seg ut av høyt press, gjennom ledd og vende spillet. Man sitter ofte med inntrykk av at Start har en spiller eller to ekstra på banen, og de har null problemer med å starte bakfra og spille løs kantene sine med masse rom høyt i banen.

Problemet har vært å utnytte mulighetene som oppstår når Sjøkvist og Tønnesen spilles fri. Der har de fått veldig dårlig uttelling både på sjanser som er skapt og ikke minst evne til å skape sjanser. Å pumpe innlegg på en fronttrio bestående av Fallenius, Grundetjern og Brunes virker ikke som en effektiv strategi. Start må nok utnytte disse gunstige posisjonene til å spille seg i enda farligere områder, men foreløpig mangler det litt på samspillet mellom Grundetjern/Sjøkvist og Tønnesen/Fallenius.

Defensivt ser det bedre ut enn i fjor selv om keeperen virker å være et steg ned. Men nå har man møtt Lorentzen, Stokke og Kjelsrud Johansen som alle er like trege som Starts stoppere, så det kan jo bli tøffere utfordringer etterhvert.

Derviskadic er åpenbart en diamant på midtbanen. Valsvik er ikke like overbevisende. Han har høy feilprosent, men gjør også en del bra offensivt.

Alt i alt synes jeg det ser ganske oppløftende ut foreløpig. Det hadde ikke vært direkte ufortjent om Start sto med ni poeng etter tre kamper. Samtidig er det aldri et godt tegn å få dårlig betalt for det handler gjerne litt om mentalitet og vilje.

Tjelmeland har et taperstempel. Nå venter to nedrykkskandidater. Det er en gyllen mulighet til å vinne to på rad for første gang. Det tror jeg blir viktig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •