Viser resultater 1 til 7 av 7
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

3. Serierunde:START - AALESUND (kamptråd)

Tid: Søndag 30 mai kl.1500
    Sted: Sparebanken Sør Arena

Etter en sterk seier (uten å imponere voldsomt) borte mot Sandnes Ulf, kom vi oss definitivt ned igjen på jorda i kampen mot Jerv. Selv om vi tok ledelsen to ganger var gjestene klart best i det meste og kunne reise tilbake til Grimstad med 3 fortjente poeng.

3 OPPLEVELSER FRA FORRIGE KAMP
    I år vil jeg foran hver kamp trekke fram 3 ting fra forrige kamp som jeg bemerket meg. Det kan være noe som må forbedres eller noe som var bra.

1. Starts manglende tenning I denne kampen var det krystallklart at Jerv var mer tente enn Start. Man skulle tro at Tom Nordlie hadde tatt over Jerv-garderoben foran kampen for det var et lag som kom ut og ropte, brølte, gav beskjeder, fyret hverandre opp og som jobbet for hverandre gjennom samtlige 90 minutter. Mot slutten så vi Jerv-spillere som feiret hver eneste duell de vant, og når deres keeper reddet et skudd var det flere Jerv-spillere som var borte og gratulerte han. Det var rett og slett klasseforskjell på måten spillerne giret hverandre opp, og det samme gjaldt fra trenerbenken. Mens Arne Sandstø ropte, gav beskjeder og oppildnet sine spillere gjennom hele kampen, satt Joey Hardarson stort sett rolig og sjeldent brukte stemmen fra sidelinjen. Når stadion er så tom, er det enkelt å få med seg disse tingene, og her må det kraftig forbedring til for at Start skal ta de poengene de trenger for å rykke opp.

2. Dødballer Jerv scoret på 4 cornere, og selv om de kommer på forskjellige måter, så er dette noe man virkelig må ta tak i. Jeg tror det henger litt sammen med det jeg nettopp pratet om - at Jerv var overlegne når det gjaldt tenning og vilje til å vinne i denne kampen. Disse tingene viser seg i dueller og dødballer også. Man må gå inn i hver eneste dødball med fullt fokus om å få ballen langt bort fra eget mål. Vi kan ikke stå med lua i hånda, for da vil vi bli straffet knallhardt. Det gjorde vi mot Jerv, og vil skje mot mange andre lag denne sesongen. OBOS-ligaen er en fysisk liga, og henger vi ikke med på det området, så vil vi få mange slike baklengsmål.

3. Henrik Robstad! Jeg nevnte Henrik Robstad forrige gang også, men igjen fortjener han å bli trukket fram. Da han kom inn etter 66 minutter viste han noe de fleste andre Start-spillerne manglet. Han kom inn med enorm vinnervilje og viste det i dueller, driblinger og innsats. Han hadde fortjent å få kapteinsbindet etter dette for han gikk foran som et glimrende eksempel på hva slags innsats og vilje som må ligge i bunn for å vinne fotballkamper. Etter at Robstad kom inn klarte Start å snu kampbildet og Start var definitivt bedre de siste 25 minuttene og skapte blant annet to gode sjanser. Robstad fortjener definitivt å få starte kampen mot Aalesund.

AALESUND FOTBALLKLUBB
    Aalesund har som Start variert så langt i sesongen. De har vunnet to kamper, men uten å imponere. Erlend Segberg har fått en sentral rolle i Aalesund og har allerede gått høyt ut med at alt er så mye bedre i sin nye klubb.
    Hos Aalesund kommer Niklas Castro tilbake fra karantene etter at han ble utvist i serieåpningen mot Bryne.

AALESUND'S 5 SISTE KAMPER
    2 mai: Kristiansund - Aalesund 0-4 (treningskamp)
    8 mai: Aalesund - Åsane 0-2 (treningskamp)
    15 mai: Aalesund - Bryne 2-1 (seriekamp)
    19 mai: Raufoss - Aalesund 4-2 (seriekamp)
    23 mai: Aalesund - KFUM 1-0 (seriekamp)

IK START
    Hos Start er El Makrini ute med årets første karantene - men denne gangen er det på grunn av kontakt med en person med positiv covid-test og ikke pga gule kort. Jeg tipper Kristoffer Tønnessen går inn på sentral midtbane og at Henrik Robstad tar venstrebacken. Joackim Jørgensen har slitt med litt sykdom, men man håper at han er klar til kamp. Framover så kunne jeg tenke meg å se Akinyemi på høyrekanten men det er kanskje ikke så realistisk siden Joey ikke har brukt han i det hele tatt i årets to første kamper. Nysigneringen Sebastian Buch Jensen er spilleklar og vil nok starte på benken.

Dermed tror jeg vi starter med disse: (4-3-3)
    Deumeland

Reinhardsen
    Jørgensen
    Bergan
    Robstad

Schulze
    Tønnessen
    Moldskred

Akinyemi
    Ramsland
    Markovic

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Ting har absolutt ikke gått Stars vei de siste 10 dagene. Først ble vi latterliggjort på hjemmebane mot lillebror Jerv i en kamp der vi rett og slett ikke var gode nok på banen og fra trenerbenken.
    Deretter ble det klart at et par av spillerne på benken hadde hatt kontakt med personer med covid-19 og det resulterte i at en av disse også ble smittet. Dermed måtte hele laget i karantene og kunne ikke trene sammen. Noen spillere var tilbake torsdag mens hele laget var sammen fredag og lørdag. Det sier seg selv at dette ikke er den beste oppladningen - spesielt med tanke på at vi spiller mot en direkte opprykksrival - og vi har hatt mye å rette på etter kampen mot Jerv.

Den siste uka har dermed Starts spillere fått eget treningsopplegg de måtte utføre på egen hånd, men jeg håper virkelig at gutta også har fått i oppgave å se gjennom kampen mot Jerv noen ganger på video, for der er det mye som kan forbedres. Alle burde også studere innhoppet til Henrik Robstad, for den innsatsen og viljen han kom inn med, er noe vi må se fra samtlige spillere i kampen mot Aalesund. Jeg mener at dette ansvaret ligger hos trenerteamet, og forventer at Start kommer ut med en helt annen innstilling i denne kampen.

Jeg kan forresten ikke forstå hva som har skjedd med Adeleke Akinyemi. Han var veldig god i treningskampen mot Viking og var OK i den omgangen han spilte mot Haugesund, men etter det har han havnet helt i kulda. At han ikke fikk spilletid i kampen mot Jerv er for meg et stort mysterium. Laget slet veldig offensivt, men allikevel ble han sittende hele kampen på benken. Joey mente at kampbildet ikke passet for Akinyemi, men da lurer jeg veldig på hvilke kamper som i det hele tatt passer for Akinyemi denne sesongen. Jeg håper han får spilletid i kampen mot Aalesund.

Pga økende smitte i Kristiansand vil det ikke bli sluppet inn tilskuere til denne kampen og dermed vil det bli enda stillere enn i kampen mot Jerv. Derfor er det ekstra viktig at spillere og trenere bruker stemmene sine i denne kampen og virkelig viser Aalesund at i Kristiansand er det de som bestemmer. Vi må ha en helt annen innstilling til denne kampen enn det vi hadde mot Jerv. Klarer vi det, så har vi gode nok spillere til at vi kan vinne kampen.

Dette er absolutt en kamp vi ikke har råd til å tape. Jeg håper vi får se et revansjesugent Start-lag fulle av overskudd som virkelig viser at de vil blø for Start-drakta. Det er en ting at spillet ikke sitter så tidlig i sesongen, men vilje og innsats er helt nødvendig for å vinne disse kampene.

I løpet av de neste 4 dagene har vi vanskelige kamper hjemme mot Aalesund og borte mot Ranheim. Dette er kamper vi må unngå å tape. 2-3 poeng er OK, men skulle vi klare minimum 4 poeng så er vi med igjen for fullt.

Det blir uansett spennende. Forhåpentligvis kan vi sende Erlend Segberg og hans nye venner tilbake til Aalesund med null poeng i bagasjen.

God kamp alle Start-venner!!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Angående lite kommunikasjon på banen så hjelper det jo heller ikke mye å ha den svært beskjedne Kristoffer Tønnessen som kaptein. Uforståelig valg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    100% treff på lagoppstillingen til Frankieboy.
    Bra for Robstad at han får starte kampen. Han er vel den eneste som virkelig har vist full innsats alle minuttene han har spilt. Resten har variert voldsomt, med Eman som nærmeste utfordrer, men det blir gjerne bare en omgang her og der.

Akinyemi får muligheten til å vise noe av det vi så i treningskampene. Det antyder vel at Joey tror Aafk vil legge seg høyt, som skaper bakrom som Akinyemi kan utnytte. Jeg er derimot ikke imponert over høyresiden. Nevnte Akinyemi hadde noen gode treningskamper, men er veldig fersk i den rollen. Reinhardsen hadde et godt innhopp i den første kampen, men leverte ikke strålende i kamp nr 2 synes jeg. Så den siden er nok akilleshælen vår i dag.

Tønnessen som anker fungerte også bra i treningskamp, men det blir noe helt annet i tellende kamper. Får håpe han tar med seg det positive og ikke den horrible feilpasningen han også hadde i den posisjonen

Totalt et lag som ikke skal stå veldig mye tilbake for Aafk, men vi har noen svakheter som blir mulig å utnytte. Regner med jevn kamp som vipper helt til siste spark.

God kamp!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stormchaser Vis innlegg
    Angående lite kommunikasjon på banen så hjelper det jo heller ikke mye å ha den svært beskjedne Kristoffer Tønnessen som kaptein. Uforståelig valg.
    Ja det kan du si.. Det må vel finnes noen med litt mer volum i stemmen som kan få den jobben. Virker som den snilleste gutten i klassen får kapteinsrollen..

Ellers var det morro at Joey har vaert innom her og sett på hva slags lagoppstilling jeg ville ha for han har satt opp samme 11'er til kampen mot Aafk (uten at det kanskje var noen veldig store overraskelser i en tynn tropp...

La oss håpe det blir en skikkelig god kamp med 110 % innsats fra samtlige i gult og svart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Deilig seier! Så ikke den komme etter de første 45.

Igjen imponerer Akinyemi! Han hadde fortjent et mål i dag! Gjenvinner ballen høyt, forsvarer dypt, spiller opp medspillere, plasserer seg bra og er cm fra å sette et av de fineste målene på lang lang tid på Sør Arena.
    Dersom dette er hva han har vist på trening skjønner jeg virkelig ikke hvorfor han ikke har spilt de andre kampene. Uforståelig!

To nydelige langskudd topper det hele. Kan ikke huske sist vi scoret på ett, mye mindre to langskudd i løpet av en kamp!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fin kamp, og gøy med flotte mål!

Enig i at Adeleke var god. Ikke fantastisk, men god nok til å fortjene mer spilletid. Og det at han hadde mye krefter igjen mot slutten, etter å ha løpt hele kampen, tyder på at han har trent seriøst i lang tid. Blir spennende å følge videre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Viktig og god seier. Men det er likevel ikke helt bra at man trenger en hel omgang og et drømmemål ut av ingenting for å komme skikkelig i gang. Jeg håper det løsner litt mer etterhvert.

Veldig spennende at Adeleke leverer ogås i en tellende kamp. Så lenge han er frisk og faktisk ser ut til å ha behold de fysiske egenskapene som gjorde at klubben hentet han, kan dette bli veldig bra. Det tror jeg ingen hadde trodd for 3 måneder siden, det fremstår jo helt sykt egentlig. Men det betyr også at Start må ta en ganske rask vurdering på om de har troa eller ikke. Kontrakten hans går ut etter sesongen, og jeg tipper det blir vanskelig å forlenge til dersom han plutselig nå leverer topp klasse. Her må Start vært proaktive.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •