Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Ny Ledertroika

Start må nå ha på plass en ny ledertroika i klubben.

- Daglig Leder
    - Sportssjef
    - Hovedtrener

Hvem bør de snakke med for å få inn noen som kan virke og være i jobbene over litt tid?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Tjelmeland inn som hovedtrener og muligens Myggen som assistemt. Spennende!

Da gjenstår det to viktige plasser.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Terje Marcussen aktuell som daglig leder

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Da har Atle Roar Håland omsider levert sin oppsigelse. Alle som følger klubben har nok ventet på dette siden det åpenbart har vært en uløselig konflikt mellom Håland og investorene. Robin Reed har jo også vært befriende ærlig om sitt syn på saken.

Likevel velger Start å begrunne avskjeden med Hålands ønske om å tilbringe mer tid med familien. Det kan virke som om Start velger løgn fremfor ærlighet i enhver anledning, også i tilfeller der sannheten er allment kjent, og det koster mer å ljuge enn å være ærlig. Riktignok omtales Håland som hel ved. Men det står ikke ekslisitt at dette er årsaken til at han må bort.

Jeg håper Kjetil Aasen overtar Hålands jobb. Han tar uansett de sportslige beslutningene i klubben, og da er det bortkastede penger å lønne en marionett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Trist å se hvordan drømmegutta turer frem. Ser ut som alle voksne med ansvar som krysser over i drømmeguttas interessefelt fjernes en etter en.
    Pedersen, Priest, Dempsey, Rekdal, Karlsen, Joey, Håland …

Konflikten med IK-styret ser ut til å løses med å bytte ut folk med erfaring med en guttunge fra ingensteds, men som er bestevenn med største eier. Det må sies å ha formodningen mot seg at han skal lykkes. Men gutta slipper i hvert fall kritikk fra den kanten.

Hva slags strupegrep er det de har på klubben? Det at de har sløst bort 100 mill mer enn avtalen tilsier, gjør det at klubben skylder de 100 mill? Er f.eks. salget av Daland en nedbetaling av dette?

Jeg har tidligere vært positiv til eiere som skyter penger inn i klubben. Og jeg skjønner at det medfører innflytelse på f.eks. budsjett. Overgangsbudsjettet må de gjerne diktere for min del. Men finnes det overhodet ingen grense?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Hva slags strupegrep er det de har på klubben? Det at de har sløst bort 100 mill mer enn avtalen tilsier, gjør det at klubben skylder de 100 mill? Er f.eks. salget av Daland en nedbetaling av dette?
    Det har jo ingenting med strupegrep å gjøre. Det er en del av dual-modellen og avtalen som ligger til grunn for den. SED spytter inn penger (og har spyttet inn langt utover det som var avtalen), men har også mulighet til å ta dem ut ved spillersalg.
    Nå tilsier rapportene fra FVN at salget av Daland går rett til drift derimot, så enn så lenge har nok ikke SED sett en krone inn på konto.

Grensen du etterspør går ved drift slik jeg forstår det. Idrettsklubben setter opp budsjett basert på ren drift uten spillersalg. All økonomi utover dette er det SED som står for, både penger ut og penger inn.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Men tror du grensen går der idag?
    Daglig leder skal være i SED. Joey byttes ut med en ukvalifisert kompis til største eier. Sportssjefen blir presset ut. Styreleder i IK har tydeligvis forsøkt å være prinsipiell, før han måtte krype til mammon.
    Skulle ønske grensen gikk der du mener den går, men ser ingenting som tyder på det.

Jeg håper inderlig drømmegutta forsvinner fra klubben. Selv om det skulle innebære konkurs og restart i femte divisjon. Makan til udugelige drittunger og tåkefyrster skal du lete lenge etter.
    Sist endret av Store Tå : 06-19-2021 kl 20:30

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Men tror du grensen går der idag?
    Daglig leder skal være i SED. Joey byttes ut med en ukvalifisert kompis til største eier. Sportssjefen blir presset ut. Styreleder i IK har tydeligvis forsøkt å være prinsipiell, før han måtte krype til mammon.
    Skulle ønske grensen gikk der du mener den går, men ser ingenting som tyder på det.

Jeg håper inderlig drømmegutta forsvinner fra klubben. Selv om det skulle innebære konkurs og restart i femte divisjon. Makan til udugelige drittunger og tåkefyrster skal du lete lenge etter.
    Jeg er utrolig uenig i det meste du skriver her. Mener du virkelig det var feil å fjerne Joey? Eller at ARH burde blitt? Eller TK? Hva har disse bidratt med? Hva har de klart å få til?
    Selvfølgelig har de rett til å gi sine meninger, og det IK Start styret som satt tidligere gjorde jo ingenting. At det nå kom inn en styreleder uten erfaring ser ut til at ting i det minste blir gjort. Start er ingenting uten penger.

Jeg synes de endringene som har kommet de siste dagene vitner om en plan om langsiktighet, og ikke minst et ønske om en trener med en KLAR spillestil. Når hadde vi sist en trener med en klar og tydelig spillestil?

Har du sett intervjuet med Tjelmeland hos Fevennen? Hvis du fremdeles er negativ og ville beholdt en trener som vinglet fram og tilbake uten en klar og tydelig spillestil, så tror jeg du er i klart mindretall.

Om vi I tillegg får inn Terje Marcussen som daglig leder, og en solid sportssjef - tror jeg Start har et solid grunnlag for å klatre opp og bli et stabilt eliteserielag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg setter stor pris på dine innspill og bidrag, Frankieboy.
    Jeg er også enig i at Joey ikke fikk nok ut av laget. Og Atle Roar Håland kunne sikkert gjort noe annerledes. Start har vært en kaosklubb lenge.

Og jeg hadde respektert det hvis IK-styret etter en grundig prosess hadde byttet dem ut. Kanskje jeg også hadde akseptert at de hadde kopiert strategien til den blinde høna som hakker etter korn. Før eller siden må jo den også treffe blink.

Men at kompisen til største eier skal være blink, må alle skjønne har formodningen mot seg.

Jeg vet engasjementet ditt er ekte. Jeg har delt det samme engasjementet lenge. Men min klubb er en annen en klubben til Start en drøm. Det er utelukkende penger som gjør at den gjengen kan holde på, ingenting annet. Jeg har mistet all respekt for dem.
    Jeg er for øvrig også United-supporter. Jeg misliker Glazer-familien, men den er ti ganger bedre enn drømmegutta.

Hvilken følelse får du av at ny hovedtrener blir tatt i mot av salgssjefen? Synes du det virker som en veldrevet klubb?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg fatter ikke hvorfor folk hadde tatt en konkurs osv. Kan gå alt fra 5-1000 år før vi er tilbake. Gøy å sitte sammen med 3 stk å heie på en fallert storhet? Hva om jerv tar grepet om Sørlandets storhet?
    Jeg er enig i at drømmeguttene kunne gjort mye bedre, men start har lenge klart å lage kaos på egenhendig før de kom inn. Når de kom inn ønsket de med dempsey dette, men alt de tok i ble til gråstein. Reka er for meg en mou type, klarer resultater men forlater en nedbrent ruin. Joey var et steg tilbake, men jeg har ikke sett at han på noen måte har levert ihht forventninger. Få spillere har forbedret seg nevneverdig, han har satset på det vante trygge, og kampledelse har vært horribel. Om mye er gale, så hadde nok alt vært verre uten penger..

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er positiv til en konstruktiv debatt. Jeg er enig i at SED har gjort mye feil, og det har de også innrømmet. Det er ingen som er uenige om dette.
    Jeg vet også at SED har ville bytte ut Joey tidligere, men at de fikk motstand fra ARH. Han gikk ikke med på dette. Det ble så bestemt at ny daglig leder skulle bli ansatt av IK Start og ikke SED, og da har det jo kommet fra at SED gutta planla å kaste inn årene. De har brukt over 100 millioner fra egen lomme for å prove å få til et bra fotball-lag i Kr.sand og synes det er helt riktig at de skal ha noe de skulle ha sagt ved valg av trener og sportslig ledelse..

Jeg er en av de som har vaert kritisk til Joey over en lang periode, mest på grunn av kampledelse og hans tanker om bruk av unge spillere - samt at jeg synes han ikke har noen klar plan når det gjelder formasjon og hvordan Start skal spille. Han brukte alle 3 treningskampene til å spille inn et system, men det var lite plan over spillet når sesongen startet. Så at eierne ville ha en ny trener synes jeg er helt legitimt.

At Tjelmeland er en kompis med en av investorene synes jeg også er greit og det er jo noe som er positivt for Start. Dette er jo en veldig spennende trenertype som fram til nå har gjort og sagt alt det riktige. Det er lenge siden jeg har hatt større tro på en trener og på at vi endelig skal få se et Start-lag med en tydelig måte å spille på. Han krever også enormt mye av Starts spillere, og det har vi ikke sett siden TN var trener..
    At dette også er en mann som er håndplukket av en av eierne, betyr jo også at han trolig vil få god hjelp til å hente de spillerne han mener vi trenger i sommervinduet og foran neste sesong. Igjen - veldig positivt i forhold til det situasjonen var for noen måneder siden der eierne fullstendig stengte pengekrana...

Joda, penger betyr mye, men ikke kom å fortell meg at det er alt. Jeg er 100% sikker på at både Robin Reed og Aasen har et stort ønske om å lykkes med å skape en toppklubb. Disse er gutter som har gjort det bra i business og de har helt klart et ønske om å bevise at de også kan lykkes med sport. Spesielt nå som de har fått så mye kritikk.

Start har hentet inn en ung og uerfaren styreleder, men det virker som om han har klart å få til litt brobygging mellom IK Start styret og SED-gutta.

Klarer vi nå å få inn selveste Terje Marcussen som daglig leder - og en solid sportssjef så har vi laget en solid grunnmur. Da har vi gode folk i viktige stillinger og jeg tror klubben kan ta store steg framover.

Og så er det så utrolig morro med en trener som har en offensiv tankegang og som vil spille en positiv og morsom fotball med raskt spill i lengderetning. Vi startet med en flott 4-1 seier, men tror det bare vil bli bedre jo mer tid han får...

Jeg synes SED sammen med IK Start nå endelig tar fornuftige valg og tror fremtiden er veldig spennende.. Så får vi se hvordan ting går i de neste ukene.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Jeg er en av de som har vaert kritisk til Joey over en lang periode, mest på grunn av kampledelse og hans tanker om bruk av unge spillere - samt at jeg synes han ikke har noen klar plan når det gjelder formasjon og hvordan Start skal spille. Han brukte alle 3 treningskampene til å spille inn et system, men det var lite plan over spillet når sesongen startet. Så at eierne ville ha en ny trener synes jeg er helt legitimt.
    Jeg deler ditt syn på mye av det du skriver i innlegget, men kanskje ikke fullt ut din optimisme. Dessuten synes jeg du er urimelig i din kritikk av Joey.

Jeg var selv skeptisk da Joey overtok trenernsvaret, og skrev vel her at jeg var usikker på om Joey var noe mer enn en middels trener. Hans tid i klubben har på ingen fått meg til å skifte syn, men samtidig synes jeg det er vanskelig å forlange mer av en trener som jobber under så vanskelige rammebetingelser.

Mark Dempsey har jo på sett og vis blitt frikjent for Starts fiasko i 2018 med begrunnelse i spillerlogistikken. Start hentet inn altfor mange spillere før 2018-sesongen til at det var mulig å satt et stabilt eliteserielag.

Joey har hatt mange av de samme utfordringene. Men der Start hentet inn tosifret antall forsterkninger under Dempsey, har Start bygd seg ned i samme tempo under Joey. Av de 15 spillerne som var på banen i siste seriekamp mot Vålerenga i 2020, er kun 8 fortsatt i klubben. Av dise 8 er det kun 3 som var i klubben da Joey ble ansatt i 2019.

Joey har sett spillere som Lowe, Daland og Wichne forlate forsvarsfireren. Twum, Aremu, Segberg og Christensen er borte for midtbanen. Bolanos, Kabran, Skaanes, Bringaker og Sigurdarson har forsvunnet fra angrepet. Alt i løpet av to år. Er det mulig å oppnå sportslig utvikling under slike forhold? Er det mulig å spille inn et system når nær sagt hele førsteelleveren skiftes ut i løpet av to sesonger? Hadde Klopp sørget for sportslig utvikling i Liverpool dersom van Dijk, Alexander-Arnold, Robertson, Henderson, Wijnaldum, Milner, Salah, Firminho og Mane hadde forlatt klubben og blitt erstatt av spillere fra Championship?

Jeg vet ikke hvilke tanker Joey har om bruken av unge spillere. Men om du kritiserer ham for ikke å bruke unge spillere, er dette etter mitt skjønn helt usaklig. Spillere som Christensen, Wichne, Markovic, Daland, Ugland, Aremu og Twum har fått mye spilletid under Joey. Hva mer kunne han gjort på dette området? Hentet opp 17-åringer fra ungdomsavdelingen i en situasjon der Start kjempet mot nedrykk fra eliteserien og Start 2 hadde kampforbud pga pandemien?

At Joey har jobbet under umulige rammebetingelser, betyr jo ikke at han er en dyktig trener. Og det er uansett legitimt å gjøre endringer selv om tidspunktet er kritikkverdig.

Det blir spennende å se hva Tjelmeland ønsker med Start. All den tid han knapt har hovedtrenererfaring, er det umulig å vite hvilke egenskaper han har og hva slags fotball han står for. Men uttalelsene tyder på at Start får en trener med klar filosofi og ønske om å spille ballbesittende fotball på linje med fotballen vi har sett fra Åsane og UllKisa denne sesongen.

Dette er jo på sett og vis i tråd med Starts tradisjoner. Brede Skistad var en nestor på området på 90-tallet. Erik Mykland la ut om spillestilens fortreffelighet i boka si. Viggo Strømme har skrevet om og jobbet etter samme prinsipper. Rof Teigen og Steinar Skeie har også prøvd å implementere disse tankene i sine respektive klubber. Jeg vil tro dette er en type fotball som mange på Sørlandet foretrekker.

Men ingen norske lag har noensinne lykkes sportslig med denne type fotball. Ingen norske topp 20 klubber spiller slik. Det er en type fotball som kun spilles av en liten håndfull utviklingsklubber i Obos-ligaen. Det har riktignok vært enkelte sporadiske forsøk i større klubber. Roar Johansen prøvde seg med Sarpsborg, Bohinen i Sandefjord og Valakari i Tromsø. Men uten videre suksess.
    Sist endret av Peder A. Sten : 06-25-2021 kl 11:48

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Mark Dempsey har jo på sett og vis blitt frikjent for Starts fiasko i 2018 med begrunnelse i spillerlogistikken. Start hentet inn altfor mange spillere før 2018-sesongen til at det var mulig å satt et stabilt eliteserielag.
    Mark ble vel ikke direkte frikjent, all den tid det ble skrevet opp og ned om hans naivitet om å legge opp til en spillestil han ikke hadde lag eller tid på å sette.

Joey har hatt mange av de samme utfordringene. Men der Start hentet inn tosifret antall forsterkninger under Dempsey, har Start bygd seg ned i samme tempo under Joey. Av de 15 spillerne som var på banen i siste seriekamp mot Vålerenga i 2020, er kun 8 fortsatt i klubben. Av dise 8 er det kun 3 som var i klubben da Joey ble ansatt i 2019.
    Er ikke Joey også litt skyld i dette? Av de 15 spillerne som var på banen mot Enga, hvor mange ville fremdeles vært i klubben dersom vi snakket Eliteserien 2021? Daland, Skaanes, Skålevik og Bringaker er vel de sikreste stikkene der. Daland ville blitt solgt uansett, Skålevik sendt tilbake og Bringaker hadde de jo gitt tillatelse til å prate med andre klubber tidligere. Skaanes satt på benken og han er veldig usikker. Fikk aldri ut potensialet sitt på høyrekanten hos oss. Brann som frister med spill sentralt hadde nok vært vanskelig å si nei til.
    E.Wichne tror jeg muligens hadde blitt værende, all den tid avgjørelsen om ny klubb kom så sent som den gjorde. Hadde vi ligget på trygg plass tror jeg ikke valget hadde vært det samme, eller i hvert fall ikke like enkelt. Og det samme gjelder nok Kabran. Han har alltid vært klar på at Obos ikke er aktuelt. Da er det stort sett bare Bolaños igjen av de som spilte kampen og det fremstod som at det var nedrykket som gjorde at han ikke ble lenger.

Joey har sett spillere som Lowe, Daland og Wichne forlate forsvarsfireren. Twum, Aremu, Segberg og Christensen er borte for midtbanen. Bolanos, Kabran, Skaanes, Bringaker og Sigurdarson har forsvunnet fra angrepet. Alt i løpet av to år. Er det mulig å oppnå sportslig utvikling under slike forhold? Er det mulig å spille inn et system når nær sagt hele førsteelleveren skiftes ut i løpet av to sesonger?
    Hadde den samme utskiftningen skjedd dersom han hadde styrt klubben til et klarere opprykk i 2019 og lagt seg trygt plassert på tabellen i løpet av 2020 sesongen? At de dyreste spillerene forsvinner er en del av prosessen i et lag som parkerer seg under nedrykksstreken nesten fra første spark på ballen.

Men ingen norske lag har noensinne lykkes sportslig med denne type fotball. Ingen norske topp 20 klubber spiller slik.
    Er det ikke slik Bodø/Glimt spiller?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    At de dyreste spillerene forsvinner er en del av prosessen i et lag som parkerer seg under nedrykksstreken nesten fra første spark på ballen.
    Det kan man nok si. I dette tilfellet er det vel også et resultat av at Start hentet inn et utall spillere i 2017 og 2018 som ble forespeilet et helt annet sportslig og økonomisk eventyr enn det som etterhvert ble realitet, og som dessuten viste seg å falle gjennom.

Om Joey burde fått mer ut av laget i 2019 og 2020, er vel diskutabelt. Det samme er hvorvidt det store frafallet av nøkkelspillere er en konsekvens av eller årsak til sportslig nedtur. Start var en åpenbar jumbokandidat i 2020. Det var vel kun Mjøndalen og Sandefjord laget kunne ha realistisk håp om å holde bak seg da sesongen startet. At håpet levde til siste runde skyldtes primært at Daland leverte en debutsesong man sjeldent har sett maken til og at Schulze overgikk selv de villeste drømmene. Slikt er det vel vanlig å kreditere treneren. Start var avhengige av at enkelte spillere tok helt ekstraordinære steg for å ha håp om fornyet kontrakt. Det skjedde med Daland og Schulze, men ble dessverre motvirket av at Ramsland leverte en sesong milevis under anstendig nivå. Øvrige spillere leverte vel omtrent i tråd med forventningene. I tillegg ble jo salget av Twum til Mjøndalen direkte avgjørende for innbyrdes plassering. Alt i alt synes jeg Joey kom fra sesongen 2020 med godkjentstempel.

Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Er det ikke slik Bodø/Glimt spiller?
    Jeg opplever Bodø-Glimt som et ganske klassisk 4-3-3-lag i RBK-tradisjon. Har sett dem noen kamper i år, og de ligner etter mitt skjønn mye mer på Eggens RBK enn Skistads Start. Det har ikke vært mye risiko i angrepsoppbygningen i kampene jeg har sett, keeperen slår langt så fort han blir satt under press, og mange av de offensive spillerne er bedre uten ball enn med. Så var de nok mer spillende i fjor med Lode i midtforsvaret og Zinckernagel og Hauge på kantene. Og så er det jo slik at lag som blir gode til å spille seg fri fra høyt press, ganske raskt vil bli møtt med lavt press.

Hvor Tjelmeland står i dette landskapet vet vi jo ikke med sikkerhet. Så det blir åpenbart feil å avfeie filosofien hans før han viser hva han vil og hvilke tilpasninger han gjør. Men å tro at dagens Start-lag kan ta steget opp til eliteserienivå med Åsane-fotball, er etter mitt skjønn ekstremt naivt. Et slikt mål kan i mine øyne kun oppfylles på to måter. Enten må man hente inn 8-10 nye spillere med potensial til å utvikle ferdighetene som kreves, eller så må man vente noen år til talentene i utviklingsavdelingen er modne for toppfotball.

Dersom Tjelmeland er rett mann til å føre Start tilbake til eliteserienivå med ballbesittelse, vil han nok bli sjokkert over nivået som møter ham på feltet. Jeg tror hverken klubben eller omgivelsene tåler en lang overgangsfase og gradvis oppbygning. Starts plass i næringskjeden og ønsket om bærekraftig økonomi tilsier jo også at de beste spillerne blir plukket opp av større klubber så fort de når et visst nivå, noe som vil forsinke en langsiktig prosess. Start har ingen tid å miste. Derfor er jeg sikker på at høstens overgangsvindu kommer til å bli svært travelt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det kan man nok si. I dette tilfellet er det vel også et resultat av at Start hentet inn et utall spillere i 2017 og 2018 som ble forespeilet et helt annet sportslig og økonomisk eventyr enn det som etterhvert ble realitet, og som dessuten viste seg å falle gjennom.
    Helt klart. Det hele startet med det største mageplasket i norsk fotballhistorie i 2018. Jeg synes derimot det var nok spillere av et visst nivå igjen i klubben i 2019 og 2020, til at laget burde prestert over nivået vi så på banen. På trening gikk det derimot rykter om at det var veldig bra

Dersom Tjelmeland er rett mann til å føre Start tilbake til eliteserienivå med ballbesittelse, vil han nok bli sjokkert over nivået som møter ham på feltet. Jeg tror hverken klubben eller omgivelsene tåler en lang overgangsfase og gradvis oppbygning. Starts plass i næringskjeden og ønsket om bærekraftig økonomi tilsier jo også at de beste spillerne blir plukket opp av større klubber så fort de når et visst nivå, noe som vil forsinke en langsiktig prosess. Start har ingen tid å miste. Derfor er jeg sikker på at høstens overgangsvindu kommer til å bli svært travelt.
    Jeg tror deler av laget vil vise at de kan komme opp på nivået, men for å "sikre" et opprykk og være relativt klare for Eliteserien 2022, må nok kredittkortet frem ja. De bakerste rekkene det mest prekære, for der sliter vi ganske så mye og har gjort det over tid (med et hederlig unntak i Daland og muligens Tønnessen). På midtbanen har vi ok kvalitet, men er ekstremt tynne. Fremover på banen tror jeg vi har det vi behøver på spissplass, men vingene kunne hatt behov for dybde og/eller kvalitet. Markovic er vel eneste som har vist noe over tid der, og jeg vet ikke helt om hans oppholdende stil med mange touch på ballen før det skjer noe, er i henhold til Tjelmelands filosofi.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Marcussen nærmer seg Start ifølge fvn. Om det er noen som skal klare å få tilbake troen på Start, er det vel Terje Marcussen. Det kan fort bli den viktigste signeringen på mange, mange år i så fall.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.fvn.no/sport/start/i/56A...g-start-jobben

"...muligheten til å være med å bygge opp Start igjen skal trigge Marcussen, og han skal etter hvert ha fått gode nok signaler til at dette er noe han kan ønske å være med på."

Spennende dette!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da får han ihvertfall en solid utfordring. Men han har jo tryllet før, og får håpe dette blir som siste nummeret til Houdini..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Ingen tvil om at dette er en av de største utfordringene en person kan sette seg i.
    Forventningene sett opp mot realiteten er ganske så forskjellig ifht hva som var situasjonen med Vipers. Da var det ikke mye press på forhånd og om det hadde endt opp med et "ok topplag" hadde man kanskje vært fornøyd. Med Start er det en mye større forventning basert på en historie som muligens er noe høyere enn hva realiteten burde tilsi.

Spennende hvis Marcussen blir daglig leder, men jeg forventer ikke at vi er i CL i løpet av noen få år slik som Vipers. Til det er fotballen et litt annerledes dyr enn håndballen i Norge.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Mener du virkelig det var feil å fjerne Joey?
    Jeg mener det var feil å fjerne Joey. På daværende tidspunkt. Jeg er helt overbevist om at laget hadde tatt flere poeng med Joey enn de har gjort uten. Kan hende Tjelmeland er en bedre mann på sikt, men timingen til Start stinker. Nå er vi inne i en trend hvor vi tapet kamper vi bør vinne. Det er på tide å minne oss selv om at dette laget ikke er for godt til å rykke ned, så lenge man prøver på ting man ikke kan.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •