Viser resultater 1 til 12 av 12
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

9 Serierunde: STRØMMEN - START (kamptråd)

Tid: Fredag 2 juli kl.1800
    Sted: Strømmen Stadion

TABELLEN
    10. Start......... 8...3-1-4...14-15..10 poeng
    15. Strømmen.. 8...1-4-3....4-8.....7 poeng

Etter en flott start på trener-karrieren til Sindre Tjelmeland i Start, kom både han og spillerne brått ned på bakken mot Bryne sist. Det var utrolig synd etter at vi spilte en brukbar kamp fram til det 89 minutt. Nå håper jeg derimot at alle i Start-leiren er revansjelystne og at vi får se et skikkelig tent Start-lag på Strømmen Stadion.

3 OPPLEVELSER FRA FORRIGE KAMP
    I år vil jeg foran hver kamp trekke fram 3 ting fra forrige kamp som jeg bemerket meg. Det kan være noe som må forbedres eller noe som var bra. Forrige kamp var hjemmekampen mot Bryne - som til slutt endte med 2-3 tap for Start.

1. Passiv keeper Amund Wichne spilte en strålende kamp borte mot Grorud og fikk sjansen igjen mot Bryne. I denne kampen synes jeg han slet mere og spesielt synes jeg han var veldig passiv når Bryne kom på gjennomspill. Flere ganger mener jeg at han burde gått ut og klarert ballen i stedet for å rygge mot målet. Hvis han fortsetter i målet håper jeg han er mer aggressiv på slike gjennomspill.

2. Unngå dødballer Foran kampen mot Bryne visste vi to ting. At Bryne var veldig gode på dødballer og at vi var svake på dødballer. Da er det fryktelig surt når vi gang på gang gir Bryne sjansen på cornere eller innkast høyt i banen. Vi må ta smartere valg og få ballen oppover i banen - eller finne en medspiller i stedet for å gang på gang sparke ballen ut til kast/corner i farlig sone. Jeg regner med at det jobbes mye med dette og at vi får se bedring allerede mot Strømmen.

3. Adeleke Akinyemi Dette er en spiller som var veldig god i foran sesongen og også har hatt et par veldig gode forestillinger i sesonginnledningen, men det er tydelig at han sliter med måten Tjelmeland vil spille på og det store defensive ansvaret han da må ta. Jeg håper han fortsetter å jobbe knallhardt og at han tar store steg defensivt - og at han virkelig tar sjansene når han får dem. Ellers var det frustrerende å se han nede og knytte skolissene to ganger på sitt korte innhopp mot Bryne. Man må da kunne ha slike ting på plass når man entrer banen. Er det en jeg unner suksess så er det Adeleke, men da må han vise Tjelmeland at han er villig til å ta ansvar også i det defensive.

STRØMMEN IDRETTSFORENING
    Strømmen er et lag som virkelig har klort seg fast i OBOS-ligaen. Dette er deres 12 strake sesong i 1.divisjon og hver eneste sesong har de havnet mellom 7 og 13 plass. Denne sesongen har de derimot slitt veldig og har kun en seier av 8 mulige. I tillegg har de kun scoret 4 mål så det er ikke det store de har bydd på offensivt så langt. Derimot er de gode bakover og har kun sluppet inn 8 mål. Kun serieleder Ham Kam har sluppet inn færre med 6 baklengsmål. Selv om laget til Ole Martin Nesselquist ligger nest sist, så er det kun 3 poeng opp til Start.

STRØMMEN's 5 SISTE KAMPER
    30 mai: Strømmen - Ranheim 0-0 (serie)
    12 juni: Ham Kam - Strømmen 2-0 (serie)
    18 juni: Strømmen - Åsane 1-0 (serie)
    22 juni: Jerv - Strømmen 1-1 (serie)
    27 juni: KFUM - Strømmen 1-1 (serie)

IK START
    Hos Start så er Belli tilbake fra skade, men starter nok på benken. Det er ukjent om Jonas Deumeland er tilbake, men hvis han er klar, så håper jeg han tar plassen i målet. Han er den beste keeperen vi har, og selv om han kun skal spille i Start noen få måneder til, så er han en bedre keeper. Bortsett fra den plassen så tror jeg vi stiller som vi gjorde mot Bryne og at vi da starter med disse i en 4-3-3 formasjon:

Deumeland

Reinhardsen
    Bergan
    Robstad
    Tønnessen

Ugland
    El Makrini
    Schulze

Markovic
    Ramsland
    Buch Jensen

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvilke av Starts spillere og vår kommende motstander som står i fare for å måtte sone karantene. I neste runde spiller vi hjemme mot Ham Kam. Disse må unngå kort i denne runden hvis de skal få spille neste kamp:
    Start: Ingen i faresonen.
    Ham Kam: Hasan Kurucay

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Ting endrer seg fort i fotball. Mot Bryne spilte vi ingen god kamp, men vi hadde en 2-1 ledelse da kampuret viste 89 minutter. Da kom det et langt innkast der El Makrini var uheldig/udyktig og headet ballen forbi egen keeper. 5 minutter senere hadde vi flere sjanser til å klarere ballen, men bommet totalt og et innlegg blir styrt inn i mål av Joacim Holtan. Det var selvsagt utgjort at det var han som scoret vinnermålet. Så i stedet for å prate om en topp-3 plassering på tabellen, så sank Start ned mot bunnen igjen og avstanden til toppen er nå 7 poeng.

Nå er det heldigvis kort mellom kampene og jeg tror de fleste av Starts spillere er mer enn klare for å reise kjerringa etter den fatale avslutningen på Bryne-kampen. Jeg regner med at vi får se litt mer tegn på hva Tjelmeland vil se av sine spillere og så får vi bare håpe det er nok til å dra hjem til Kr.sand med 3 poeng.

Alle i Start vet at det kommer et overgangsvindu om bare noen få uker og det er store sjanser for at Tjelmeland får muligheten til å forsterke laget med minst 2-3 spillere. Derfor håper jeg at samtlige av Starts spillere virkelig viser at de spiller for fremtiden for sin egen plass på laget, men også for å hjelpe klubben til å klare et opprykk. Det er en rekordjevn serie og vinner vi mot Strømmen så er vi plutselig med i kampen om opprykk igjen.

Jeg håper også at dersom Start har en ledelse når kampen går mot slutten, at vi ikke blir feige, men at vi fortsetter med å spille ball, og at vi ikke mister hodet - som vi gjorde mot Bryne. Vi må unngå å spille ballen ut til corner eller kast høyt i banen. Spill kynisk. Bruk tiden smart. Prøv å spille ballen via en motspiller så vi får innkast og gir bort innkast i farlig sone. Det er små enkle ting som skiller 1 eller 3 poeng.

Det er masse tid igjen av sesongen og selv om det er mange som har mistet troen på opprykk, så er fakta at det kun er 4 poeng opp til Bryne som ligger på direkte opprykk. Klarer vi å få 2-3 seire på rad, så er vi med helt i toppen igjen.

La oss håpe at vi får se årsbeste spillemessig fra Start - og at vi får med oss 3 viktige poeng hjem til Sørlandet.

God kamp alle Start-venner!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror vi allerede nå avskriver muligheten for å klare direkte opprykk. Nå skal klubben klare å tilpasse seg en ny spillestil samtidig som selvtilliten er på bunn. De skjer ikke over natta.

Jeg så bare andre omgang i dag. Men det jeg så var stort sett spill på en banehalvdel, og burde åpenbart resultert i seier og tre poeng. Men når man ikke klarer å omsette overtak i sjanser og mål får man tilslutt som fortjent.

Jeg tror vi godt kunne vunnet alle de tre siste som nå er tapt om Joey hadde fortsatt. Da hadde vi vært på 19 poeng og direkte opprykk. Istedet er vi ett poeng foran direkte nedrykk. Bare å applaudere Start for et strålende timet trenerbytte.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Dette er et lag som spiller helt uten trygghet. Markovic burde hatt ett om ikke to mål i dag, Ramsland ett i tillegg til flere halvsjanser. At et lurt skudd fra Ugland er det eneste som går inn er litt utrolig. Spent på hva xG viser etter denne kampen, for den tror jeg var langt i favør oss. Men sjanser må settes og det klarer de ikke.

Jeg tror ikke det ville vært annerledes under Joey. Laget viste ingen utvikling under hans ledelse over to år. At det "plutselig" skulle endre seg etter den begredelige starten på sesongen er ytterst tvilsomt.
    Tjelmeland ble ikke hentet for å "redde opprykket". Han ble hentet for å få et stilskifte og en klar plan. Den ser vi ikke så veldig mye til enda, men det er nå ikke mange øktene han har hatt får å prege laget.

Opprykk i år må vi nok dessverre se som en ekstremt stor bonus om vi skulle klare det, og heller begynne å akseptere at dette blir et hvileår. Det kan selvfølgelig skje ting i sommer som endrer det bildet, men vi begynner å henge litt for langt bak til at det virker realistisk

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    [QUOTE=Espen K
    Jeg tror ikke det ville vært annerledes under Joey. Laget viste ingen utvikling under hans ledelse over to år. [/QUOTE]

Det blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men jeg tror prestasjonene hadde bedret seg. Spillerne var innarbeidet i Joeys måte å spille på, og skulle møte langt enklere motstand enn innledningsvis. Trenerbytte har påvirket negativt i det korte bildet.

Med det mener jeg ikke at Joey var riktig på sikt, men jeg mener timingen var helt feil. Start hadde nesten helt garantert stått med flere poeng i dag med Joey på benken.

Jeg er heller ikke enig i at laget under Joey ikke utviklet seg. Det laget viste i fjor høst var noe av det bedre vi har sett fra Start de siste 10 årene.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Jeg tror ikke det ville vært annerledes under Joey.
    Du om det. Men det var nå i hvert fall annerledes under Joey. Poenfangsten er halvert etter sparkingen til tross for at Start har møtt fire dumpekandidater der Joey møtte opprykksfavoritter. Jeg er sikker på at Start ville nærmet seg toppen om Joey hadde fått lede gjennom det lette kampprogrammet fram mot sommerpausen.

Men det spiller jo ingen rolle. Tjelmeland er ansatt for å implementere ny spillestil. Start spiller ikke lenger en type fotball som har til hensikt å få best resultater ut av tilgjengelig spillerstall. Start øver på å spille fotball etter Tjelmelands prinsipper og Kjetil Aasens preferanser. Det er et strategisk valg som naturligvis går på bekostning av prestasjoner og resultater på kort sikt.

Målet er at Start skal bli bedre på lang sikt. Tiden vil vise om målet nås. Men fotball er ferskvare. Start har mange spillere som ønsker å spille på høyere nivå og som neppe finner det tilfredsstillende å kaste bort to karriereår på å øve ballbesittelse i Obos. Og omgivelsene er nådeløse. Tjelmeland er avskrevet før sommerpausen om den sportslige nedturen fortsetter. Det er et fryktelig dårlig utgangspunkt for videre arbeid.

Kampen mot Strømmen er den første jeg har sett i år der Start er klart bedre enn motstanderen ut fra spill og sjanser. Om dette skyldes Starts prestasjoner eller nivået på motstander er ikke godt å si. Nær sagt alle sjansene til Start kommer som følge av helt ubegripelige forsvarsfeil som er så grove at hver enkelt av dem gir grunn til mistanke om kampfiksing. Strømmen skapte kun tre sjanser. Det kunne man kanskje kreditert Starts forsvar, men måten Start opptrer på de få gangene Strømmen spiller seg til sjanser, er alt annet enn tillitsvekkende.

Så er der liten tvil om at formasjonsendringen i pausen endret kampbildet fullstendig. Der synes jeg Tjelmeland fortjener ros, selv om jeg har fryktelig vanskelig for å forstå hvorfor han velger å ofre Bergan når han har Reinhardsen og Robstad å velge blant.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    "Tjelmeland er avskrevet før sommerpausen om den sportslige nedturen fortsetter. Det er et fryktelig dårlig utgangspunkt for videre arbeid."

Hvem taler du på vegne av her?

Jeg tror de fleste som følger start og har et snev av fotballforståelse vil gi han mere tid enn som så før man avskriver han fullstendig.

Spillernes tillit til treneren er nok avhengig av hvordan de opplever han i sum, ikke basert på poengfangsten i et tett sommerprogram uten å ha fått tid til å sette stilen sin.

Eierne og IK Start styret vil åpenbart ha mer tolmodighet.

Så hvem sikter du til?

Jeg tror også Joey ville gjort det bedre poengmessig fem mot sommerpausen.
    Og jeg blir møkklei hele konseptet bak dualmodellen og investorer som har for mye makt.

I maktkampen heiet jeg på Håland, Ik Start og ut med investorene.
    Det ble åpenbart for vanskelig, og det antar jeg at det er gode økonomiske og juridiske grunner for.

Men tolmodighet er en dyd. Og selv om følelser og hjerte kan si at nå er jeg så lei at det er greit å ta en pause fra å se alt og følge klubben tett, så sier hode mitt at Tjelmeland fortjener tolmodighet og tid.

Foreløpig tror jeg han er mest sjokkert over mentalitet og mangel på fandenivoldskhet.
    Det er sjokkerende at en gjeng profesjonelle idrettsutøvere tilsynelatende er helt blottet for aggresjon, lidenskap og vinnervilje.

Så er det nok kanskje mer av det bak fasaden. Men noe hemmer denne spillergruppa fra å ta ut ditt ytterste. Kan det handle om en form for redsel?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Du om det. Men det var nå i hvert fall annerledes under Joey. Poenfangsten er halvert etter sparkingen til tross for at Start har møtt fire dumpekandidater der Joey møtte opprykksfavoritter. Jeg er sikker på at Start ville nærmet seg toppen om Joey hadde fått lede gjennom det lette kampprogrammet fram mot sommerpausen.
    De første kampene viser jo også en del av problemet under Joey. De kan vinne mot Sandnes Ulf og Aalesund, men så gå på 2-måls tap mot Jerv og Åsane, og det helt uten en klar kampplan å spore. Det som skjedde offensivt under Joey fremstod som tilfeldigheter eller enkeltmannsprestasjoner. Slikt blir det hummer og kanari av og aldri stabilitet. Vi spilte uavgjort mot den klareste vinneren av Eliteserien noensinne, bare dager etter at vi ble maltraktert av Viking, for så å tape mot Mjøndalen i en av de dårligste kampene laget noen gang har spilt.
    Under Joey var det aldri en stabil trend. Hvorfor skulle det være annerledes i år? Han stilte fremdeles med en kampplan bare han så, som han gjorde i 2 år.

Men det spiller jo ingen rolle. Tjelmeland er ansatt for å implementere ny spillestil. Start spiller ikke lenger en type fotball som har til hensikt å få best resultater ut av tilgjengelig spillerstall. Start øver på å spille fotball etter Tjelmelands prinsipper og Kjetil Aasens preferanser. Det er et strategisk valg som naturligvis går på bekostning av prestasjoner og resultater på kort sikt.
    Det er helt riktig. Dette er et veivalg, uten tanke på direkte opprykk denne sesongen eller poengfangst de nærmeste kampene. Dette er staking av kurs som man håper vil gi effekt til neste år, eller året etter. Det er lov til å krysse fingrene for at vi kan se effekten allerede i år, men det er ikke noe jeg vil anbefale å sette hus og bil på.

Så er der liten tvil om at formasjonsendringen i pausen endret kampbildet fullstendig. Der synes jeg Tjelmeland fortjener ros, selv om jeg har fryktelig vanskelig for å forstå hvorfor han velger å ofre Bergan når han har Reinhardsen og Robstad å velge blant.
    Jeg må innrømme at jeg heller ikke så logikken i det bytte. Reinhardsen har langt fra imponert meg og jeg kan ikke helt se at han har danket ut Bergan, på tross av sistnevntes mangel på ballbehandling og livsfarlige klareringer. Robstad har vært helt ok, som han var sist han spilte midtstopper.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av iekksil Vis innlegg
    Så hvem sikter du til?
    Jeg taler på vegne av meg selv, og jeg sikter til omgivelsene.

Jeg tror ikke folk flest bryr seg nevneverdig om frispillingsfasen. Folk flest er opptatt av mål og resultater. Folk flest mener Start hører hjemme i eliteserien og ønsker å se Start spille mot Viking og Lillestrøm. Det er ydmykende nok å møte Bryne og Strømmen. Å tape mot dem er helt krise.

Så er det sikkert en viss forståelse for at Start må ta veien ned i Obos i ny og ned. Og at dette ikke nødvendigvis er noe hovedtreneren skal ta alt ansvar for. For Start har vært vanstyrt og økonomien har vært skral. Men Start er ikke noe Obosligalag. Man må tilbake til 2003 for å finne forrige gang Start var i Obos uten å rykke opp.

Om det samme skulle skje i år, vil det oppleves som en gedigen fiasko. Tjelmeland måles først og fremst på resultater og prestasjoner i likhet med alle andre trenere i verden. Hans mangel på erfaring setter allerede et stort spørsmålstegn bak hans posisjon. Om resultatene uteblir, tror jeg misnøyen kommer raskt.

Så finnes det sikkert også et lite mindretall av supportere som forventer at dette vil ta tid og aksepterer svake resultater i påvente av en potensielt bedre fremtid. Men man trenger jo ikke gå lenger enn disse sidene for å se at selv de mest lojale og ivrige supporterne har en fullstendig urimelig oppfatning av hva man kan forvente av en hovedtrener i Start.

Selv var jeg på plass på Ekeberg da Joey ledet Start i sin første kamp som hovedtrener. To år senere hadde Joey mistet 12 av de 13 utspillerne han brukte mot KFUM i debuten. Likevel kritiserers han altså for "manglende utvikling" av laget. Joey plukket 62 poeng på 29 seriekamper i Obos. Likevel kritiseres han for "manglende stabilitet". Å tro at Tjelmeland vil bli møtt med tålmodighet og forståelse av rasjonelle supportere om resultatene uteblir er å tro på julenissen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Selv var jeg på plass på Ekeberg da Joey ledet Start i sin første kamp som hovedtrener. To år senere hadde Joey mistet 12 av de 13 utspillerne han brukte mot KFUM i debuten. Likevel kritiserers han altså for "manglende utvikling" av laget. Joey plukket 62 poeng på 29 seriekamper i Obos. Likevel kritiseres han for "manglende stabilitet".
    Fortell meg hvordan Joey ønsket at laget skulle spille og vis meg det i kampene det siste året. Det er hva utvikling handler om for meg, ikke hvilke spillere som er solgt. En klar plan det jobbes mot på hver trening og som man ser det i det minste forsøkes på i kamp.
    Jeg tviler på at det er noen som er uenige i at det har vært altfor stor rotasjon i laget de siste årene. En slik utskiftning påvirker samhandlinger mellom spillere, helt klart. Det er derimot ikke det samme som at laget spiller planløst i 2 samfulle år.

Mark hadde en tydelig plan, men ikke spillemateriellet til planen. Rekdal spilte tydelig fotball og fikk faktisk litt ut av laget. Joey brukte to år på det som ser ut som famling i blinde etter noe som passet spillerene han hadde tilgjengelig. Han fremstod ikke som en tydelig leder som vet hvordan han ønsket at laget skulle spille. For meg var det der skoen trykket hardest under Joey.

Manglende stabilitet er helt tydelig når du ser bak antall poeng. I 24. serierunde ble laget rundspilt av HamKam og tapte 4-0. Mot et lag som havnet på 10. plass på tabellen og som ble slått 4-1 i motsvarende kamp 10 runder tidligere. De tapte sågar 0-3 mot Notodden på Sør Arena, et lag som havnet på 14. plass. Når man ser gjennom rekken av resultater ser man tydelig at det var et ustabilt lag. De kunne spille jevnt med de beste lagene, bare for å gå på en hjerneblødning mot de svakeste lagene like etterpå. Se gjerne over resultatene de siste to årene og hvis meg hvor stabiliteten var.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    I mitt vokabular er utvikling synonymt med progresjon.

Start var omtrent på samme sted da Joey fikk sparken som de var da han ble ansatt. Da han fikk sparken, sto Start med 7 poeng etter fem serierunder. Det var identisk med sesongstarten i opprykksesongen 2019. Joey klarte ikke ta laget til neste steg. Men jeg mener det har sin naturlige forklaring i at hele kjernetroppen hans forsvant ut dørene på Sør Arena i løpet av de to årene han var hovedtrener.

Så var det definitivt enkeltspillere som hadde fin utvikling. Christensen, Sigurdarson og Daland ble solgt basert på sine gode prestasjoner under Joeys ledelse i Start. Både Ramsland og Schultze leverte på et langt høyere nivå etter overgangen fra Sogndal enn de har gjort tidligere i karrieren. Hvor mange andre spillere har blitt bedre i Start siste ti år?

Så kreves det nok mer kompetanse enn den jevne supporter besitter for å gjenkjenne en plan hos en pragmatisk trener med voldsomme utskiftninger i spillermaterialet. At Tjelmeland har en tydelig plan, er nok åpenbart for alle. Start mister jo ballen i eget forsvar hver eneste kamp. Det er avslørende, og da kan man stolt nikke gjenkjennende og slå fast at Start ønsker å spille seg ut av forsvar og sverger til ballbesittelse. Det samme gjaldt jo Dempsey, i hvert fall frem til han mistet motet i 2. serierunde. Og Rekdal la jo om til ultradefensive 5-4-1 i et forsøk på redde plassen fra en håpløs utgangsposisjon. Alle kjenner igjen et lag som parkerer bussen. Det er en veldig tydelig plan.

Men de fleste trenere har jo gjerne en noe mer pragmatisk tilnærming, og søker å sette opp sine mest skapende offensive spillere i gunstige posisjoner. Når nøkkelspillerne man bygger spillet sitt rundt forsvinner som dugg for solen, må planen justeres. Alternativet er jo å gjøre som RBK, nedfelle 4-3-3 i klubbvedtektene, og sverge til faste rammer. Men det krever jo også at spillerlogistikken speiler spillestilen. At man konsekvent henter typer som passer filosofien. Start har aldri vært der.

Og dermed blir det vanskelig for en amatørsupporter å se en rød tråd. Slik var det under Joey og slik var det vel under Pedersen og Mjelde også. Men det betyr jo ikke at det var planløst. Det betyr vel bare at planen endret seg med tilgjengelige spillere og at planen til tider fungerte dårlig.

Start tok 62 poeng og tapte 5 kamper på 29 kamper under Joey i 2019. Det er pr definisjon stabilitet. Så var det stor forskjell på Start med og uten Damion Lowe den sesongen. 3 av 5 tap kom i de 8 kampene Lowe var ute, deriblant de omtalte braktapene mot Notodden og Hamkam.

Så kan man saktens kritisere Joey for nedrykket i 2020. Men Start har altså tre strake nedrykk fra elitserien. Joeys 27 eliteseriepoeng i 2020 står neppe tilbake for Pedersens 16 i 2016 og de 29 klubben karret til seg i 2018. Om man tar rammebetingelsene med i betraktningen.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Her er jeg enig i mye Peder.
    Jeg begynte å miste troa på at Joey noengang skulle løfte Start til noe mer enn en heldig middelhavsfarer i Eliteserien.
    Men han fikk helt elendige arbeidsforhold og så ut til å ha skapt en salgs samholdskultur i spillergruppa.

Etter dagens 1-4-tap bør vel Joeys ettermæle være på vei opp, også for de som var møkklei.
    Men der vil neon innvende at denne troppen er for dårlig trent pga Joey. Det tror jeg er en for enkel forklaring.

Er spent på om Tjelmeland klarer å snu dette ila sesongen. Jeg hadde stor tro, men problemene ser større ut enn det jeg har antatt tidligere.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det svakaste synlige punktet med Joey mener jeg er kampledelse. Slik jeg ser det var han som oftest for sen med å gjøre endinger når lag/spiller presterte dårlig. Slik jeg husker det klarte start sjeldent å respondere når de kom under. For sene bytter når spillere var trøtte/underpresterte, ikke hadde dagen osv.
    Jeg synes også han hadde Mjelde takter og alt for sjeldent slapp inn urutinerte spillere på slutten. Derfor var vi også ekstremt dårbare for skadet pga uerfarne/kamprustene spillere, samt dårlig samhandling når de måtte spillere.
    Slik måte ødelegger også for muligheten til å hente talenter, for de ønsker ofte å hå til en klubb de får sjansen.
    Dessuten kunne Joey ha prentet inn mere sngrepsmønstre osv for å bære mere robuste. Eksempler på hans manglende evne er ofte håpløse dødballer, både offensivt og defensivt. Meget mulig spiller materialet er gudbenådet dårlig, men vi har vært elendige i alle hans år, uten at noen synlige grep er gjort. Likedan offensivt.
    Jeg er enig i at han har hatt dårlige rammebetingelser, men han har heller ikke bidratt nevneverdig for å motvirke dette.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •