Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

11 Serierunde: KFUM - START (kamptråd)

Tid: Mandag 12 juli kl.2000
    Sted: KFUM Arena

TABELLEN
    8. KFUM.... 10...3-4-3...15-13...13 poeng
    14. Start... 10...3-1-6...16-21...10 poeng

Etter et nytt ydmykende tap, må vi vel ha nådd bunnen? Vi visste det ville bli tøft mot serieleder Ham Kam, men ikke at vi skulle gå på en slik smell. Nå er det samling i bånn - bokstavelig talt - for nå er det kun 1 poeng ned til sisteplass og en lang vei opp til direkte opprykk. Dette Start-laget trenger desperat en seier nå...

3 OPPLEVELSER FRA FORRIGE KAMP
    I år vil jeg foran hver kamp trekke fram 3 ting fra forrige kamp som jeg bemerket meg. Det kan være noe som må forbedres eller noe som var bra. Forrige kamp var hjemmekampen mot Ham Kam - som til slutt endte med 1-4 tap for Start.

1. Buch Jensen Selvtillit er viktig i fotball, og i denne kampen så vi en spiller som fikk mindre og mindre selvtillit jo lenger kampen varte. Han slo feilpasning på feilpasning - og en av dem endte i en scoring mot, mens en annen nesten endte med samme resultat. Det er vondt å se en spiller slite så mye som Buch gjorde i denne kampen, og det blir spennende å se om ikke dette åpner opp for et nytt alternativ på høyrekanten. Det er lite trolig at Buch får kontrakt utover den som går ut nå i sommer, og så gjenstår det å se om Tjelmeland nå vil bruke spillere som han har tenkt å ha med videre på bekostning av Buch Jensen.

2. Ligaens verste forsvar Faktum etter at vi har spilt 1/3 av sesongen er at Start har sluppet inn klart flest mål i divisjonen. Vi har sluppet inn 21 mål mens Stjørdals/Blink og Raufoss har sluppet inn 19. Tar vi med at vi trolig har ligaens beste keeper, så sier det sitt om hvor skoen trykker i dette Start-laget. Jeg regner med at det kommer inn minst 2 nye forsvarsspillere i sommer, for dette Start-laget henger ikke sammen defensivt. Det gjøres enkle feil, vi er utrolig svake på dødballer og forsvaret får heller ikke den hjelpen de trenger fra leddet foran seg. Her er det mye å ta tak i, men det er helt klart at vi må få inn et par nye spillere - med dødballstyrke og fart!

3. Terje Marcussen I mangel av positive ting å skrive fra kampen, må vi dra fram noe hyggelig som skjedde noen timer før kampstart sist mandag. Da ble Terje Marcussen presentert som ny klubbdirektør i Start - og jeg tror ikke vi kunne fått en bedre mann enn Terje i denne jobben. Heldigvis er han gal nok til å ta en slik utfordring som Start er på strak arm, og han sier at når folk ikke tror at han vil lykkes i Start, så blir han enda mer motivert. Jeg har lyttet til podcast og intervju i Fedrelandsvennen og jeg gleder meg til å se hva Terje kan få til. Han har som mål at om 3-4 år så skal Start kjempe på øverste halvdel av eliteserien. Dette ser ut som et spinnvilt mål når man kikker på tabellen i OBOS-ligaen, men det var også mange som ristet på hodet da han sa at Vipers skulle vinne Champions League for noen få år siden. Jeg tror absolutt Terje er mannen som kan lede denne klubben opp igjen fra grøfta vi nå har havnet i...

KFUM KAMERATENE OSLO
    KFUM hadde en fin rekke med 6 kamper uten tap, men måtte gi tapt i forrige runde borte mot Fredrikstad der det endte med 2-1 til hjemmelaget. Det skal derimot nevnes at KFUM vant både skuddstatistikken og sjansestatistikken i denne kampen, så det er et lag i god form som tar i mot Start. Toppscorer for laget til Jørgen Isnes er Alagie Sanyang med 5 nettkjenninger.

KFUM's 5 SISTE KAMPER
    18 juni: KFUM - Ranheim 2-1 (serie)
    22 juni: Bryne - KFUM 1-1 (serie)
    27 juni: KFUM - Strømmen 1-1 (serie)
    2 juli: KFUM - Raufoss 3-2 (serie)
    5 juli: Fredrikstad - KFUM 2-1 (serie)

IK START
    I kampen mot Ham Kam startet vi med samme mannskap som vi startet med mot Strømmen, men det er nok store sjanser for at det blir endringer til denne kampen. Joackim Jørgensen kommer nok inn i midtforsvaret, og så tror jeg at jeg ville satt Robstad over på høyrebacken på bekostning av Reinhardsen som har slitt veldig i det siste. Jeg håper også Belli Moldskred kommer inn på midten og så kunne jeg tenke meg å se Akinyemi få sjansen på høyrekanten igjen. Jeg ville startet med dette laget i en 4-3-3 formasjon.

Deumeland

Robstad
    Bergan
    Jørgensen
    Tønnessen

Moldskred
    El Makrini
    Schulze

Markovic
    Ramsland
    Akinyemi

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvilke av Starts spillere og vår kommende motstander som står i fare for å måtte sone karantene. I neste runde spiller vi hjemme mot Raufoss. Disse må unngå kort i denne runden hvis de skal få spille neste kamp:
    Start: Eirik Schulze
    Raufoss: Sivert Eriksen Westerlund

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter nok en tung kamp mot Ham Kam så har Tjelmeland nå fått en hel uke på treningsfeltet. Det er ingen tvil om at dette laget trenger all tid sammen som de kan, for overgangen fra Joey-fotball til Tjelmeland-fotball har langtfra gått knirkefritt. Vi fikk en pangstart med 4-1 på Grorud, men etter det har det blitt tre strake tap og 4-9 i målforskjell. Start lekker som ei sil bakover og det er livsfarlig hver gang det blir dødball i mot.
    Det skal derimot nevnes at sjansemessig er vi ikke så langt unna. Vi har litt marginer i mot, selv om vi også har veldig mye å jobbe med. Mot Ham Kam hadde vi flest skudd - og skudd på mål endte 5-5. Selv om Ham Kam hadde de klart største sjansene så ble vi for eksempel snytt for et straffe da Buch ble meid ned etter at han la inn fra høyre.
    Dessverre teller ingenting av dette. Det eneste som gjelder er å ha flest mål når kampen blåses av, og der har vi ikke vært gode nok i det siste.

Jeg er derimot overbevist om at dette vil snu.

Vi har god kvalitet i store deler av laget og til denne kampen er forhåpentligvis Jørgensen og Belli med fra start. Det vil hjelpe, og så er det heldigvis ikke veldig lenge til overgangsvinduet åpner opp. Da vil det skje flere ting og forhåpentligvis kan Tjelmeland få gjøre som Kjetil Knutsen har fått gjøre i Glimt - nemlig å hente inn spillere som passer perfekt i hans måte å spille på. Jeg regner med at han får hjelp av investorene til å hente de han trenger og så har i allefall jeg stor tro på at vi får en mye gøyere høstsesong enn den vårsesongen vi nå opplever.

Fram til sommerpausen må vi bare prøve å få med oss så mange poeng som mulig og så får vi håpe at vi i det minste kan jakte en kvalikplass utover høsten.

Terje Marcussen har store planer for Start og er det en mann som kan få store ting til å skje, så er det han. Jeg er optimistisk og tror vi har mye moro i vente.... La oss håpe det hele starter med 3 poeng i Oslo mandag kveld.

HEIA START

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Tre viktige poeng. Duellspillet i og rundt egen boks har blitt bedre. Offensivt var det enkelte gode tendenser i første omgang. Men det er lite å spore til Tjelmeland sin måte å spille fotball på, spesielt i andre omgang.

Det offensive var et trist skue i mine øyne. Målene var et resultat av dårlig forsvar. Massevis av elendige pasninger, valg og touch. Mulighetene var det ikke mangel på utover i andre, men de ble skuslet bort gang på gang. Etterhvert virket de knapt å være interesserte. Når Wichne fikk kort for å drøye før det var gått 70 minutter var det pinlig.

Det er en lang, lang vei igjen før dette laget ligner på et godt fotballlag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Deilig med 3 poeng, men vi har et godt stykke vei å gå som Stig sier. Jeg regner ikke med at det vi så i dag var det som kan kalles Tjelmeball.

Sindre sier etter kampen i dag at de har jobbet med lagfølelse og team, mer enn spill, og det ser vi nok litt av. Mye kriging i egen boks, spillere ofrer seg i 90 minutter pluss tillegg, og vi får 11 hjørnespark imot uten at det så veldig farlig ut. Det er en stund siden alle de tre har vært tilstede i en og samme kamp.

Fremover på banen er det ikke virkelig mye som skjer før Adeleke kommer inn og skaper litt furore. Likevel har vi skåret to før den tid. Jeg synes det er sterkt å vinne en slik kamp med 2-0, for det bunner i vilje og innsats. Og så er jeg kanskje litt preget over å fått sett den første kampen live i år. Deilig å skrike seg litt hes på tribunen igjen

En kort uke til neste kamp. Bare å håpe på utvikling offensivt også, så tar vi to på rad!

Dagens beste: Wichne
    Dagens flaueste: Buch Jensen som snubler på flatmark

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skremmende å se at Start fortsatt er i stand til å hente spillere på Schwellensattl/Benicius-nivå, re Buch.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Deilig med 3 poeng, men vi har et godt stykke vei å gå som Stig sier. Jeg regner ikke med at det vi så i dag var det som kan kalles Tjelmeball.
    Enig. Dette var back to basic. Direkte fotball med plan om å plage KFUM i duellspillet og kontringer og null risiko bakerst. Jeg tror dette er veien å gå for å redde sesongen inn mot sommerpausen. Så får stilskifte vente til spillermaterialet er bedre egnet. Da kan høsten bli spennende. Bare synd Start allerede har tapt 12 poeng i sitt forsøk på å distansere seg fra forrige regime.

Det er i utgangspunktet sterkt å slå KFUM borte. Spesielt når Start i praksis hadde kniven på strupen og måtte ha tre poeng. Så var de kanskje litt heldige. KFUM virket ikke å være helt på normalt nivå, og jeg tviler på keeperen gjør mange slike feil i løpet av sesongen. Men i Obos kommer man langt med å være kynisk da nær sagt alle lag har svake ledd og høyere ambisjoner enn evner.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Deilig med tre poeng osv.
    Amund var god skuddstopper, og vi slapp ikke til kfum til så mange sjanser.
    Men kort oppsummert var det en mindre ille prestasjon, med en bra resultat.
    Så er det bok som Peder sier, Tjelmeland har innsett at med dagens mannskap må det tas små steg av gangen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •