Viser resultater 1 til 10 av 10
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Andreas Nielsen ferdig etter 3 måneder

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Utrolig kjipt, både for klubben og han selv. Virket som en stødig kar å ha i styret, som kunne se ting fra flere sider inkludert oss som sitter på tribunen. Håper det ikke er noe alvorlig og at han kan komme tilbake igjen ved en senere anledning om han ønsker det og det er aktuelt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nok et slag i trynet for klubben desverre. Men hels kommer først, og vi får håpe det ikke er alvorlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Enda en indikasjon på hvor vanskelig det er å samarbeide med drømmegutta innenfor regelverket - og en indikasjon på hvor lite drømmegutta bryr seg.

Hvor mye skal til for at NFF ønsker å undersøke nærmere hvordan beslutningene tas i klubben som tidligere het IK Start?

Kudos til Andreas for å ha forsøkt. Jeg aner hvor vanskelig dette har vært. Blir spennende å lese hans versjon når han blir frisk og har fått dette på avstand.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Enda en indikasjon på hvor vanskelig det er å samarbeide med drømmegutta innenfor regelverket - og en indikasjon på hvor lite drømmegutta bryr seg.

Hvor mye skal til for at NFF ønsker å undersøke nærmere hvordan beslutningene tas i klubben som tidligere het IK Start?

Kudos til Andreas for å ha forsøkt. Jeg aner hvor vanskelig dette har vært. Blir spennende å lese hans versjon når han blir frisk og har fått dette på avstand.
    Hæ? Hva har dette med samarbeid innenfor regelverket å gjøre? Andreas har vært sykemeldt noen uker av ukjent grunn og har nå trukket seg på grunn av dette. La oss nå vente litt med å konkludere at dette er "psykisk sykemelding på grunn av SED", eller?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    La oss nå vente litt med å konkludere at dette er "psykisk sykemelding på grunn av SED", eller?
    Sikkert lurt. Det er mulig Store Tå vet mer om dette enn oss, men om Nielsens avgang skyldes konflikt med Start en drøm, vil jeg vel tro dette hadde funnet veien til Jesper Mathiesens twitterkonto for lengst.

Fevennen går langt i å antyde at Nielsens sykmelding og avgang er jobbrelatert. Vi får håpe de har rett, og at Nielsen blir bedre av å hvile litt. Han virker som en fin og sympatisk fyr.

Som daglig leder i Start må man jobbe døgnet rundt. Når denne posisjonen er ubesatt faller nok mye av arbeidsoppgavene på styreleder. Det er nok håpløst i kombinasjon med sivil jobb og familieliv. I tillegg virker det jo som om Nielsen var uten erfaring, og hadde en idealistisk tilnærming til oppgaven - og et klart mål om å kjempe klubbens sak i maktkampen mot investorene. Denne våren har imidlertid vist tydeligere enn noen gang at investorene styrer absolutt alle viktige sportslige avgjørelser i Start. Som styreleder har Nielsen formelt sett vært øverste leder for sport, men vært vitne til at investorene har avskjediget sportslig leder, hovedtrener og assistent og ansatt ny hovedtrener uten at han har kunnet løfte en finger. Han har tvert imot vært nødt til å ta de kjipe samtalene, forsvart avgangene i media og stått der som en komisk Ali og hevdet at beslutningene er basert på IK-styrets uavhengige beslutninger for ikke å få NFF på nakken. Det er klart at dette har kostet for en Startfan med røtter i en supporterfraksjon som mener investorene hadde for mye makt allerede før årsmøtet da de ennå i det minste latet som at dualmodellen var retningsgivende for maktballansen.

Å være styreleder i Start virker å innebære mye arbeid, mye formelt ansvar og null reell makt. Det er neppe et levelig verv for en supporter med meninger om hvordan klubben bør drives. Om ikke han forsto dette før valget, har jeg stor forståelse for at han trekker seg nå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Fevennen går langt i å antyde at Nielsens sykmelding og avgang er jobbrelatert. Vi får håpe de har rett, og at Nielsen blir bedre av å hvile litt. Han virker som en fin og sympatisk fyr.
    Litt usikker på hva du mener her.
    Det er vel bare en artikkel på FVN som omhandler dette direkte: https://www.fvn.no/sport/start/i/4zB...r-tre-maaneder

Det eneste FVN sier her er "Ferdig som styreleder i Start etter 3 måneder" (overskriften) og "Andreas Nielsen gir seg som styreleder i Start av helsemessige årsaker." Resten omhandler Krumm som overtar eller er sitater hentet fra pressemeldingen til IK. Jeg ser ikke at de antyder noe som helst noe sted for å være ærlig.

Er det noen skriverier om dette i FVN jeg har gått glipp av? Eller refererer du til noe som ble sagt i en av podcastene deres?

Å være styreleder i Start virker å innebære mye arbeid, mye formelt ansvar og null reell makt. Det er neppe et levelig verv for en supporter med meninger om hvordan klubben bør drives. Om ikke han forsto dette før valget, har jeg stor forståelse for at han trekker seg nå.
    Dette er også rene spekulasjoner på at det handler om noe helt annet enn helsen hans.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Eller refererer du til noe som ble sagt i en av podcastene deres?
    Ja, i den siste podcasten ble dette omtalt av Aase og Stenersen. Det ble vel sagt ganske eksplisitt at de mente dette var knyttet til arbeidsbelastning og hvilke forventninger Nielsens hadde til vervet kontra hva det viste seg å være.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke vet mer enn det som er omtalt i mediene.
    Peder forklarer situasjonen godt. I tillegg kan man legge til at Start en drøm har ansatt både trener (kompis av største eier), assistenttrener (kompis av trener, 27 år - fortjener strengt tatt en egen rant) og daglig leder i denne perioden. Dette uten at klubben har hatt fungerende sportslig leder.
    Det er min antakelse at Nielsen er smittet av samme sykdom som Atle Roar Håland. Jeg tror det kalles integritet.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke vet mer enn det som er omtalt i mediene.
    Peder forklarer situasjonen godt. I tillegg kan man legge til at Start en drøm har ansatt både trener (kompis av største eier), assistenttrener (kompis av trener, 27 år - fortjener strengt tatt en egen rant) og daglig leder i denne perioden. Dette uten at klubben har hatt fungerende sportslig leder.
    Det er min antakelse at Nielsen er smittet av samme sykdom som Atle Roar Håland. Jeg tror det kalles integritet.
    Dagens beste.
    Jeg vet dette forblir spekulasjoner, men i en forløyet verden skal man lese litt gjenstridig mellom linjene.

Det er en forskjellig situasjon, men jeg synes den minner litt om at Glazerfamilien fikk plutselig bråttom med å ettersøke folkelig supporter-«representasjon» i etterkant av tidenes flaueste maveplask ifbm Den europeiske superligaen. Slike oppdrag som offentlige alibier og klovner sømmer seg dårlig for voksne menn som ikke heter Weylan Smithers.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •