Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg mener ikke keeperplassen er der vi bør prioritere forsterkninger. Wichne har utviklet seg og kommer til å fortsette med det. I bakhånd har vi en av de mest spennende talentene i norsk fotball.

Start må ha inn en ny stopper, minst en ny spiss og forsterkninger på kant. Spørsmålet er også om de har de riktige spillerne sentralt på midten. Men nå brygger det opp til mer konflikt med investorene, så vi får vel se hva som kommer ut av det først....

https://www.fvn.no/sport/start/i/7dx...rer-paa-vei-ut

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Enig vedrørende Wichne. Start har større problemer enn keeperplassen.

Det overrasket meg at klubben kjøpte fri Ndong etter et mislykket låneopphold. Jeg så heller ingen gode argumenter for at Robstad fikk ny kontrakt. Han er svak og spiller i en posisjon Start er godt forspent med stallfyll. Men det kan jo være dette er tenkt å dekke opp for Tønnesen. Start virket sugne på å selge ham i høst, og mentalt virker det som om Tønnesen har forlatt klubben for lengst. Så jeg vil bli overrasket om han blir værende.

Markovic er jeg mer usikker på. Føler kanskje han har større verdi for Start enn på overgangsmarkedet. Jeg vil tro Start krever godt betalt for ham all den tid han har vært ekstremt viktig for dette laget, men er usikker på hvor stor betalingsvilligheten er i det norske markedet. Men det kan kanskje være utenlandske klubber som er aktuelle.

Start trenger åpenbart en ny spiss. Og en stopper om ikke Gjesdal skulle reise seg sensasjonelt. Ellers må man vel basere seg på at det meste faller på plass om kollektivet begynner å fungere. Det er vel tidlig å avskrive alle sommerkjøpene etter noen få måneder på et lag som ikke henger sammen.

Så savner også jeg en vingtype på høyresiden. Men om Start skal fortsette med tre stoppere, er det vel vingbacker som skal holde bredden. Og Sjøkvist har tross alt vært et lysglimt i formørkelsen selv om han ikke er en typisk kantspiller. Så det er ikke så godt i vite hva Start trenger før man vet sikkert hva Tjelmeland ønsker av formasjon og typer. Høsten var litt forvirrende i så måte.

Jeg har ikke fått lest om investorbråket. Men trodde Kjetil Aasen var enerådende i klubben, og den eneste med penger på bok. Så om det bare er Reed og Fagerli som nå formelt sett forlater skuta, har det kanskje ikke så stor betydning.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg har ikke fått lest om investorbråket. Men trodde Kjetil Aasen var enerådende i klubben, og den eneste med penger på bok. Så om det bare er Reed og Fagerli som nå formelt sett forlater skuta, har det kanskje ikke så stor betydning.
    Mulig. Men enn så lenge hindrer konflikten at man klarer å enes om et budsjett for 2022. Ikke at det har allverdens å bety på kort sikt, men fvn melder idag at det kan bety at Fannberg glipper som sportssjef.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg synes det er skandale at krangling blant investorene og mellom investorene og Start nok en gang skaper trøbbel for Start.
    Investorene har skiftet kurs gjentatte ganger, noe som har kostet klubben omtrent like mye som investorene har spyttet inn.
    «Alle» som var i klubben da de kom, har sluttet.
    Før denne sesongen førte krangling til at eneste forsterkning ble Bock Jensen, eller hva han nå het.
    Nå krangler de slik at ikke budsjettet kommer på plass. Var det det som gjorde at Bjørkan trakk seg?
    Og hvor lenge vil Terje Marcussen sitte i spagaten?

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Ndong har et enormt potensialet glad han ble kjøpt fri. Han har vært skadeutsatt i start. Men er overbevist om at får han en god oppkjøring og holder seg skadefri da sitter start på en gullgruve.
    Må selvsagt ha minst 1 spiss om ikke 2. ønsker også en ny stopper velkommen. Det har vært veldig rufsete bak og der må det ordnes opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Ille å se at Akinyemi har hatt en årslønn på 900 000 i Start. Snakker om penger ut av vinduet.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Da var jerv i play off finalen. Dumt men levner de liten sjanse. Det var en dårlig kamp i dag og de skal normalt tape klart mot eliteserielag iallfall om det blir Brann.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lite å diskutere her inne for tiden. Men det er bekymringsfullt at det ikke kommer på plass et budsjett som gir klare rammer for neste sesong. Før det kommer henger ting litt i løse luften, og det er vanskelig å starte rekruttering. Så ligger vel i kortene at det vil komme endringer i eierstrukturen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jepp. Men virker som eierne gir blaffen i fremdriften, til tross for problemene det gir for klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da er første posten oppdatert med informasjon hentet fra lagsiden på ikstart.no.

4 spillere med utgående kontrakt er allerede fjernet derfra.
    Siste informasjon som ligger noe sted angående Johannes Eftevaag er at han skrev kontrakt ut sesongen 2021. Han har ikke returnert fra Fløy ifølge hjemmesiden til IK Start, så da er det usikkert om han blir der permanent.

I tillegg er jeg spent på om noen av ungguttene fra Start 2 blir tatt opp i troppen. De mest aktuelle er vel Sander Svela og Elias Nahiry, selv om sistnevnte ikke er å finne på lagsiden til Start 2.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Elias Nahiry signerte proffkontrakt ut 2024 tidligere i år, sammen med Jesper Gregersen.

https://www.fvn.no/sport/start/i/Qy8...rakt-med-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Elias Nahiry signerte proffkontrakt ut 2024 tidligere i år, sammen med Jesper Gregersen.

https://www.fvn.no/sport/start/i/Qy8...rakt-med-start
    Stemmer det, men jeg kan ikke finne noen av dem hverken på A-laget eller Start 2. Veldig merkelig.
    Regner med at de regnes som U-19 spillere fremdeles og kanskje Start 2 siden ikke blir oppdatert så fryktelig ofte.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Trist å lese i fvn hvordan Terje Marcussen har hatt det de siste ukene. Bekrefter for meg at drømmegutta gir blaffen i alt og alle hvis ikke de får viljen sin.

Blir spennende å se fortsettelsen. For meg er alt bedre enn at investorene fortsetter.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Endelig skjer det noe. Ja veldig trist det vi kan lese om Marcussen. Håper han får igjen troa og viljen til å gjøre en jobb i klubben. Men start en drøm må nok ut nå. Ser ut som Brandsdal kommer inn med penger og at start igjen prøver å bruke klubb 21 modellen som de har brukt før, ved at investorer kjøper /hjelper med spillerkjøp og «eier» spilleren rettighetene.
    Eller utrolig med penger inn i norske klubber for tiden. Bodø glimt selger to spillere for oppimot 140 mill og lsk får vist også godt betalt for et spillerkjøp leser vi i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har sett intervjuet med Marcussen på ikstart.no nå. Et ganske sjokkerende intervju mtp at han er ansatt i Start en drøm.
    Enten er dette avtalt med drømmegutta, eller så er dette et illojalt rop om hjelp.
    Høydepunktet er kanskje når lyset går, og han fra markedsavdelingen (?) sier noe i retning av: Dette er symptomatisk for klubben nå.
    Da er det dårlig stemning. Tipper mye av skilsmisseforhandlingene dreier seg om taushetserklæringer om hva drømmegutta egentlig har gjort i klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    For meg er alt bedre enn at investorene fortsetter.
    Enig, med visse unntak. Og Einar Øgrey Brandsdal er definitivt et slikt for meg. Får vi i tillegg inn Jesper som sportsdirektør er det nok over og ut for min del. Da blir det helt umulig å like denne klubben.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg forstår godt at du er skeptisk til Einar Øgrey Brandsdal. Jeg vil heller ikke ha ham inn i noen styrende rolle. Og vet ikke om jeg ville likt Bli vakker som draktreklame heller.
    Men som investor i spillere som Eman, Emir, Tønnessen, Ugland og Sjøkvist - og nye spillere - tror jeg kunne vært en ok løsning. Han kan ikke regne med å tjene så mye mer enn tidligere støttespillere, men det trenger han strengt tatt ikke heller.
    Om han vil, er en annen sak.

Jeg synes Jesper ofte fronter de enkle løsningene. Det er vanskelig å se noen rød tråd når han skal balansere ulike hensyn mot hverandre. Hadde han ledet pandemihåndteringen i Norge ville landet stengt helt ned og åpnet helt opp annenhver dag. Men han ville i hvert fall skapt engasjement. Og det trenger klubben.
    Perfekt? Langt i fra.
    Bedre enn drømmegutta? Ja. Og med mindre makt. Så definitivt en bedre løsning.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Spørsmålet er vel om denne klubben noengang igjen kan bli det vi supportere ønsker, eller om det er så skakkjørt at vi må ta til takke med enhver løsning som holder skuta flytende. Personlig sliter jeg med å like en klubb som må løpe rundt til potensielle investorer hele tiden for å holde hjulene i gang. Det er selve symbolet på at man har drevet elendig. Det er ikke noe man ønsker å være assosiert med. Men vi får nå se hva som blir ordningen til slutt før vi dømmer for hardt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Enig, med visse unntak. Og Einar Øgrey Brandsdal er definitivt et slikt for meg. Får vi i tillegg inn Jesper som sportsdirektør er det nok over og ut for min del. Da blir det helt umulig å like denne klubben.
    Det Peder sier! 100%

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan ikke forstå dette. Antar dette skyldes Sørlandsnyhetene. En ting om det var lovbrudd, men kontroversiell og provoserende er vel noe annet. Jeg tror heller Start trenger noen som står i stormen, enn flere som gjemmer hodet så fort det blåser.
    Synes ikke vi skal blande politikk inn i fotballen, og forventer at heller ikke han gjør det. Like dumt som om klanen medlemmer som ikke stemte sv/ap skulle vent vif ryggen når Raymond Johannesen var der. Eller er det kun frp folk som var glade for Starts gull?
    Men så mener jeg også det er ganske patetisk at folk krever større samfunnsansvar av gamle fotballspillere, enn av politikere, diplomater og organisasjoner som har dette som arbeidsoppgave/lover/vedtekter.
    Jeg synes verden er blitt tristere og rommet mindre, om man kun kan akseptere de som ikke provoserer. Og jeg synes selv det er mere provoserende at de gjemmer seg bort. Men jeg svartelister ikke klubben av den grunn.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •