Side 4 av 5 FørstFørst ... 2345 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 96
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Var litt underlig ja. Tror nok fvn føler seg litt snytt.
    Samtidig er det jo slik at hvis du har dårlige nyheter, får du ut alt i en omgang for at omtalen skal gå raskest mulig over. Og hvis du har gode nyheter, sprer du dem utover for å holde interessen oppe. Det at EØB ikke møtte opp til pressekonferansen, er med på å holde denne saken levende litt til.
    Og her var det nok et tilleggspoeng å Blå kors-vaske EØB.
    Altså…dersom det er Blå Kors-vaskingen av gaven fra EØB som er så ille, ene og alene pga bruduljer om Sørlandsnyhetene, synes jeg man skal heve blikket til de 100 millionene som kom fra Start En Drøm, penger som i all vesentlighet kommer fra et selskap som utnytter spillegalskap. Vi snakker da vitterlig om splinter vs bjelker i øyet her?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt riktig. Jeg liker verken fliser eller bjelker i øyet. Og tror min omtale av dette er nokså proporsjonal.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Toleranse mot meningsmotstandere har dårlige kår. Og grisetakler man de med makt skal man behandles som spedalsk.
    Klarer ikke å få den enorme medlidenhet når man ser på styrkeforholdet. Og dette er idrett og veldedig arbeid, og ekstremt dyrkjøpt reklame.
    For meg ser mye av kritikerne ut som bitre grinebitere, som prøver å gjøre idrett og veldedighet til politikk, og ikke forbrødring og konkurranse uavhengig av etnisitet, religion og politisk tilhørighet..

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Litt skuffa etter denne uka. Det ble annonsert store ting på tirsdag. Fikk Brandsdal ok det men det var mer på gang som ikke ble klart til tirsd. Terje Marcussen mer eller mindre lovet mer i løpet av uka. Spor5sjef og noe mer investor lå i kortene. Men stille som i graven og det betyr nok noen skjær i sjøen. Men kanskje det kommer nå til uka?….

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Ndong til kvartfinalen i Afrika mesterskapet etter straffespark. Har sett mesteparten av de kampene han har spilt til nå. Denne kampen kanskje den vi så minst til han. Men den engelske kommentatoren fikk sagt at han spilte i norsk andre div men at han godt kunne spilt i engelsk topp serie. Kan være vi sitter på gull her?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Fire prøvespillere vil få vise seg frem i kampen mot Vindbjart i morgen i følge Sindre: Mehdi Amini, August Frobenius, Chukwuemeka Kalu og Amidou

https://www.fvn.no/sport/start/i/bGd...-start-trening

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Fire prøvespillere vil få vise seg frem i kampen mot Vindbjart i morgen i følge Sindre: Mehdi Amini, August Frobenius, Chukwuemeka Kalu og Amidou
    Spennende. Tjelmeland har så langt hentet 11 spillere. Vinduet er vel åpent frem til 31. mars, så det kommer nok flere. Spørsmålet er om de bikker 16 slik Start en drøm gjorde på sine to første vinduer.

Det overrasker meg litt at Start er i posisjon til å forsterke på keeperplass. Når de åpenbart ikke har penger til keepertrener.

Det forundrer meg også at Obos-klubben Start, med tilskuersnitt på 1462, kan ha seks etablerte stoppere på lønningslista når Manchester City og Liverpool må nøye seg med fire.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Det forundrer meg også at Obos-klubben Start, med tilskuersnitt på 1462, kan ha seks etablerte stoppere på lønningslista når Manchester City og Liverpool må nøye seg med fire.
    Spillerlogistikken til Start har jo vært skandaløs i mange år. For mange kjøp, for mange middelmådige spillere, for høye lønninger - og hvis man har klart å selge til OK pris er det mer unntak enn hovedregel. Det siste kan jo skyldes at klubben er dårlig på salg, men det hjelper jo ikke med en «kjøp først, selg etterpå»-policy.

I tillegg har troppen sjeldent vært i balanse. Nå er det hovedvekt på midtstoppere og midtbanespillere, mens det er tynt offensivt.

Når det er sagt, er det jo gøy de gangene klubben treffer på kjøp.
    Ser Ndong spille mot Elfenbenkysten i afrikamesterskapet nå, og han gjør en svært god figur.
    Emir kan også utvikle seg til å dominere i Norge før han etterhvert blir utenlandsproff. Men det hadde jo vært langt gøyere hvis de spilte på et lag med en god, balansert førsteellever.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    I tillegg har troppen sjeldent vært i balanse. Nå er det hovedvekt på midtstoppere og midtbanespillere, mens det er tynt offensivt.
    Det er ofte balansen som er feil ja.så også denne gangen. Jeg er mer interessert i hvem de klarer å kvitte seg med fremover, enn hvem de faktisk får inn av nye. Bergan, Gjesdal og Moldskred er spillere som bør ut. Og ny keeper? Helt meningsløst.

Legger ellers merke til at det har drøyet enda halvannen uke siden sist Start mente det skulle komme sportsdirektør på plass.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mikael Ugland til Jerv ifølge Fvn...

https://www.fvn.no/sport/start/i/47l...a-vei-til-jerv

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Den så jeg virkelig ikke komme. Jeg synes Mikael lå like i vannskorpen og regnet med at han skulle få flere muligheter i året som kommer. Han er et talent som kan blomstre. Forstår derimot valget dersom han har fått beskjed om at han vil bli satset på i Jerv.

Litt merkelig at han går til en Eliteserieklubb, da han ikke har fått vist seg noe særlig frem i Obos-ligaen engang tidligere.

Håper for Mikael sin skyld at han blir fantastisk god...og så kommer tilbake til oss når han er på topp

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Mikael Ugland til Jerv ifølge Fvn...

https://www.fvn.no/sport/start/i/47l...a-vei-til-jerv
    Jeg så ikke den komme.

Det virker jo forsåvidt rasjonelt. Ugland tenker vel det er større sjanse for å få spille eliteseriefotball i Jerv enn Obos-fotball i Start, og da blir vel valget enkelt.

Men for Starts del må det jo være litt blandede følelser. Han er tross alt fra byen og var regnet som et av de største talentene i sitt eminente årskull. De har investert mye spilletid i ham. Gjennombruddet har latt vente på seg, men omstendighetene har jo heller ikke vært enkle under fjorårets kaossesong og året før på et lag som ikke holdt eliteserienivået. Det er kanskje litt tidlig å avskrive ham ennå.

Han har åpenbart ingen høy stjerne hos Tjelmenland, så da må vi vel bare rose klubben for å være rause nok til å la ham gå til Jerv.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg så heller ikke denne komme. Enig i at det kan være et smart valg av han. Han har ikke fått ut det påståtte potensialet i Start. I Jerv får han en miljøforandring og blir antagelig satset på litt anderledes enn i Start. Jeg tipper han tenker at Jerv blir et kort opphold, og at en god sesong i Eliteserien skal sende han raskt videre. Alternativet er jo fort at det blir OBOS i 2023 med Jerv.

For Start sin del er overgangen først og fremst nok et symbol på et stort talent som aldri fikk det helt til i Start. Og det er trist.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Oppdatert forsiden, med litt ekstra informasjon basert på denne artikkelen:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/rEO...et-med-dem-naa

Ujkani og Eftevaag også registrert som Bosman.

Foreløpig har 8 spillere (inkl. Ujkani og Eftevaag) forlatt klubben og det har kommet inn 4. I tillegg ser det ut til at Grundetjern muligens blir neste signering (https://www.fvn.no/sport/start/i/47Q...om-en-overgang).

Emil Pedersen er nok aktuell for nok et utlån, eventuelt en permanent overgang til en annen klubb. Med konkurransen han har ser jeg ikke hvordan han skal spille seg til fast plass basert på hva han har vist etter han kom til klubben.

FVN spekulerer en god del i at Belli Moldskred mest sannsynlig vil forlate klubben med konkurransen på hans plass og at han ikke har vist seg nok frem til å bli regnet som kandidat til førsteelleveren.

Eman har vært det store salgsobjektet etter fjorårssesongen, men det virker lunkent enn så lenge. Visstnok føling med en skade som skal forklare det lave nivået han har vist i treningskampene. Dersom han blir ser jeg ikke hvor det store behovet for forsterkning er akkurat nå. I en 3-4-2-1 formasjon med vingbacker har vi dobbel dekning på alle plasser.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ikstart.no melder at Frobenius har signert en treårs-avtale. Virker som en spennende signering. Nå bør de klare å kvitte seg med minst en av de som er der allerede. Helst to.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Eman muligens på vei til Sverige:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/bGw...svensk-fotball

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Nå bør de klare å kvitte seg med minst en av de som er der allerede. Helst to.
    Ja, syv stoppere i stallen er sjeldent overdådig selv for en klubb som styres etter mantraet til helvete på første klasse.

Bergan fremsto ferdig etter høsten i fryseboksen, men virker i skrivende stund å ha klort seg fast på laget igjen så da vet man vel aldri. For Gjesdal og Robstad er vel alternativet å legge opp eller trappe ned, så det er neppe enkelt å kvitte seg med dem. Og Reinhardsen er vel et godt og billig lokalt alternativ man bør ta vare på.

Det løsner nok inn mot seriestart når desperasjonen melder seg ute i klubbene. Men det er naturligvis dumt å lønne spillere uten fremtid hele oppkjøringen. Det gjelder både dem man ønsker å selge og dem man ønsker å dumpe. Jeg tror nok både Markovic og Tønnesen er spillere Start ønsker å selge i dette vinduet, men om interessen for Tønnesen har kjølnet, kan det kanskje være aktuelt å selge erstatteren i stedet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Mathias Grundetjern bekreftet til klubben. Kommer fra Fløy.

https://www.fvn.no/sport/start/i/pWE...ller-fra-floey

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er Moldskred bekreftet til Mjøndalen. Forventet og riktig at han går fra Start, selv om jeg hadde foretrukket at det ikke var til en direkte konkurrent.

Markovic er visst i samtaler med Norrköping etter at Start har akseptert et bud. Det er også forventet

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •