Side 5 av 5 FørstFørst ... 345
Viser resultater 81 til 96 av 96
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    selv om jeg hadde foretrukket at det ikke var til en direkte konkurrent.
    Enig, men det er ikke lett å finne en klubb som både er svak nok til å være interessert i Starts vrakgods og samtidig stor nok til å kunne overta lønnsforpliktelsene.

Nå venter vi spent på sportsdirektøren. Blir det Fannberg, Tjærnås, Mathisen eller Bjørkan?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Nå venter vi spent på sportsdirektøren. Blir det Fannberg, Tjærnås, Mathisen eller Bjørkan?
    Fvn «erfarer» at det blir Fannberg, men har tatt feil før. Ellers er kanskje Halvar Thoresen også inni bildet. Rart hvis han skulle dukke opp på sør arena for å ha et privat møte med Terje Markussen.
    Tjærnås vil jo være et nederlag. Godt mulig han er flink, men klubben har tydeligvis vurdert mange kandidater før ham, og det å bli ansatt som sjettevalg er jo ingen fornøyelse.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Wichne terminerer kontrakten melder FVN. Betyr vel at han legger opp…? Setter start i en vanskelig situasjon like før seriestart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det lukter krise at Wichne stikker. Klubben kan jo ikke starte sesongen med bare én keeper, som fortsatt har flere år igjen som junior.

Hadde dette vært en annen klubb, ville jeg tenkt at klubben hadde en plan. At ny reservekeeper var på vei, og med lavere lønn enn Wichne og minst like god.
    Men sportssjefen har vel knapt begynt i jobben. Og Wichne hadde neppe særlig høy lønn, selv til å være reservekeeper. Det var han jo helt til Deumeland ble skadet i fjor.

Så antakelig er det Tjelmeland som har vært overtydelig på at Wichne ikke vil bli benyttet. I stedet for å si at han vil velge den beste keeperen, men at han vil gi Jasper noen treningskamper for å spille seg varm.

Det er i så fall svært dumt rett før seriestart.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her har det åpenbart skjedd noe. Dette kommer jo som en overraskelse på alt og alle. Dersom dette bare handler om at Wichne har mistet plassen til en 18-åring ødelegger han karrieren ved å terminere kontrakten.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Dersom dette bare handler om at Wichne har mistet plassen til en 18-åring ødelegger han karrieren ved å terminere kontrakten.
    Der er jeg uenig. Wichne var vel kanskje Starts beste spiller i fjor. Torkildsen viste at han knapt er moden for Toppserien. Når Wichne vrakes til fordel for en keeper han er milevis bedre enn, og Start dessuten er åpne på at de ønsker å hente inn ny førstekeeper, så står Wichne i fare for å ødelegge karrieren om han blir. Hva blir kamparenaen hans denne sesongen når ny førstekeeper er på plass og Torkildsen skal stå for andrelaget?

Dette er jo et klassisk Start-grep. Om man behandler folk så dårlig at de terminerer kontrakten, kan man hente forsterkninger uten å bekymre seg for økte kostnader. Jeg tipper Start har fått det akkurat som de ønsker.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start kan ikke både hente en ny førstekeeper og samtidig si at de satser på Jasper.
    Ved å beholde Wichne, kunne Jasper både fått konkurranse og mange muligheter, samtidig som klubben ville hatt god dekning. Nå har de i stedet fått keeperkrise.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    [QUOTE=Peder A. Når Wichne vrakes til fordel for en keeper han er milevis bedre enn, og Start dessuten er åpne på at de ønsker å hente inn ny førstekeeper, så står Wichne i fare for å ødelegge karrieren om han blir. [/QUOTE]

Wichne er en bedre keeper per nå. Milevis bedre? Neppe. Han har på ingen måte gjort seg bort i vinter, og har et langt større potensiale enn Wichne.

Personlig synes jeg dette valget er rart, jeg hadde sett for meg at Wichne kunne gjort en god figur i OBOS denne sesongen. Men det er samtidig tøft gjort å satse på en ung spiller på denne måten.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Start kan ikke både hente en ny førstekeeper og samtidig si at de satser på Jasper.
    Ifølge Tjelmeland skal de nå hente en ny andrekeeper. Jasper er førstekeeper i Start i 2022.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Vi får se. FVN har gjentatte ganger sagt at Start ønsker å forsterke keeperplassen denne vinteren. Det virker underlig å presse Wichne ut av klubben om ikke planen er å frigjøre plass til en bedre keeper.

Torkildsen fikk en Obos-kamp borte mot Bryne i fjor. Start tåler ikke mange slike før opprykkssjansene er ødelagte.

Jeg synes uansett det er trist å se at Start nok en gang behandler sine ansatte som søppel.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ifølge Tjelmeland i videointervjuet før kampen i går, ble det sagt tydelig at Jasper er klubbens førstekeeper i 2022, og nå må klubben ut og hente ny andrekeeper.

Jeg har forståelse for at Wichne ble skuffet. Men jeg ser ikke dette som et forsøk på å presse han ut. Hva skulle være rasjonale for det bare noen uker før seriestart? Jeg synes dette er svakt av Wichne, jeg klarer ikke lande på noen annen konklusjon.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Men jeg ser ikke dette som et forsøk på å presse han ut.
    Hva er det da et forsøk på? Hvilke andre motiver kan Start ha for å gi Wichne beskjed om at han ikke har noen fremtid i klubben? Denne nådeløse beskjeden gis vel utelukkende til spillere man ønsker å kvitte seg med? Det er vel ingen klubber som ønsker å sitte på desillusjonerte spillere som vet at døra til førstelaget er og blir stengt uansett prestajoner? Det er jo en oppskrift på dårlig moral og penger ut av vinduet.

Dette er jo dessverre en ganske vanlig praksis i skakkjørte fotballklubber. Jeg vil tippe at både Moldskred og El Makrini har fått samme tilbakemelding. Men det spesielle med Wichne er jo at det rammer en lovende, lokal keeper som angivelig har veldig gode holdninger og trolig ganske moderat lønn. Han er åpenbart mer enn god nok til å være førstekeeper for Start, og sportslig sett et soleklart førstevalg.

Så kan man naturligvis ta et strategisk valg om å satse på unge Torkildsen. Men det fremstår jo litt merkverdig i en sesong der Start har hentet inn flere korttidsløsninger for å sikre et opprykk som anses å være helt avgjørende for klubbens videre eksistens.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Start har nok en plan om ny keeper. Det har ligget i kortene lenge. Skjønner ikke hva start har gjort feil ved å fortelle Wichne at han ikke ville satses på. Dette er en praksis som alle klubber driver med. Start må selvsagt legge planer om hva de vil med spillere. Når jeg ser enkelte kommentarer her inne så skulle en tro at det ble diskutert en verna bedrift. Fotball er ferskvare og en blir daglig bedømt av ledelsen. Min mening her har ikke start gjort noe feil mot Wichne. Det eneste som er synd er at ikke klubben klarte å selge han for litt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Hva er et da et forsøk på? Hvilke andre motiver kan Start ha for å gi Wichne beskjed om at han ikke har noen fremtid i klubben? Denne nådeløse beskjeden gis vel utelukkende til spillere man ønsker å kvitte seg med?
    Jeg er enig i at det fremstår rart. Men jeg ser samtidig ikke rasjonale for at de ønsker å presse han ut. Dersom de henter et nytt førstevalg blir det noe helt annet. Men der var Tjelmeland klokkeklar. Men de hadde hatt alt å vinne på å ha Wichne med videre som reserve.

De ser vel at Thorkildsen har tatt store steg i vinter, og ønsker å bruke anledningen til å bygge han som førstekeeper i OBOS. Wichne synes forståelig nok at det er ugreit å bli vraket når man tross alt er klubbens beste keeper pt. Men utenom det synes jeg det er helt kurrant.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Noen småting har skjedd under forumpausen

Mark Fabricius Jensen er kommet inn som andrekeeper med kontrakt ut sesongen. Han har vært ok og kanskje spesielt vist seg å være rolig med ballen i beina.

Lars Erik Oskar Fallenius har kommet inn på lån fra Brøndby ut sesongen. Det står at det er en "en opsjon i sommer" på ikstart.no, men det har ikke kommet frem hva denne opsjonen er. Retur dersom Brøndby ønsker det? Forhåndsavtalt kjøpssum?

Emil Pedersen har dratt på lån til Fløy. Kanskje den minst overraskende overgangen i vår/vinter.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •