Side 3 av 5 FørstFørst 12345 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 96
    Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Brandsdal er en type jeg ikke liker. Begrunnelsen er sørlandsnyhetene og hans kontakt med bystyrets klovn NN. Men om han kommer inn og bidrar for klubben så er dette en kamel jeg svelger. Jesper liker jeg godt rett fra levra og slikt sett utypisk den jevne sørlending. Tror egentlig ikke han er klar enda sier selv det må passe. Hvordan han vil klare jobben som sportssjef er jeg litt tvilende til. Men nå får vi se. Er litt en ny start og merker optimismen kommer sigende. Årskort er for lenge siden kjøpt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    To nyheter de siste dagene.

Jonatan Braut Brunes på lån fra Lillestrøm i 2022 sesongen: https://www.ikstart.no/nyheter/mot-var-nye-nummer-9

Alagie Sanyang kommer gratis til klubben etter at kontrakten hans gikk ut med KFUM: https://www.ikstart.no/nyheter/her-s...g-for-ik-start

Begge er spennende spillere, men kanskje spesielt Alagie. 15 mål for Kåffa er ganske så bra og bare ett bak Eman. Spørsmålet er om han skal inn på topp, eller erstatte Eman som nok forventes at forsvinner før overgangsvinduet stenger. Jeg tipper venstre ving, med Jonatan tiltenkt plassen i midten.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Jeg liker Sanyang. Ut fra det jeg har sett, synes jeg han var blant de aller beste spissene i Obos i fjor. Muligens mangler han litt ekstremkvaliteter til å steget videre opp. Han fremstår i mine øyne som en god allround fotballspiller som både kan score mål og legge til rette for andre med godt overblikk og bra pasningspresisjon. Jeg tror imidlertid han bør brukes sentralt. Enten som spiss eller like bak spissen. Jeg tror det kan være lurt av Start å hente inn en spiss som kan noe mer enn å slåss all den tid laget har ambisjoner om ekstrem ballbesittelse.

Braut Brunes er et ubeskrevet blad for meg. Men jeg er generelt sett negativ til at Start henter spillere på lån. Obos er en utviklingsarena, og Start bør prioritere å utvikle egne spillere i stedet. Lån uten kjøpsopsjon bør være en nødløsning.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sanyang er en solid signering. Hvor han er best kan ikke jeg uttale meg om, men behovet er prekært på alle de offsive plassene. Ihvertfall om man antar at Markovic blir solgt.

Jeg er heller ingen stor tilhenger av lån uten opsjon. Lykkes han i Start blir han hentet tilbake. Mislykkes han sender vi han tilbake. Eneste fordelen jeg kan se er at terskelen for å sette han ut til fordel for eksempelvis Svela vil være forholdvis lav.

Men det har vært en positiv start på året.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Da ble det ikke Jesper denne gangen. Kanskje like greit. Tror han ville skapt veldig mye entusiasme og fokus på start. Selv om han nok har mye greie på norsk fotball så er jeg litt usikker på hvordan han ville takle alle faser som en sportsdirektør må ha.
    Vet at Viggo strømme sa nei tidligere. Men kanskje. Har troa på han.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    El Makrini drar hjem til Nederland etter at kontrakten er gjensidig terminert. Personlige årsaker ligger bak.
    Kjipt, for han var god i 2020 selv om han dro på seg en del gule kort her og der.

https://www.fvn.no/sport/start/i/Rrq...kten-med-start

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg har jo vært svært kritisk til Start en drøm. Men selv om det fortsatt er mye vi ikke vet, ser det ut som at de forlater klubben i en tilstand som er bedre enn fryktet.

Det ser ut som spillerne på de dyreste kontraktene er ute av klubben, og at klubben har midler til nye signeringer. Vormgord har de neppe råd til, og kanskje er det like greit. Dyre, gamle spillere med tvilsom matchform passer dårlig med å bygge langsiktig.

Det ser ut til at Terje Marcussen får en posisjon der han kan utgjøre en forskjell.
    Og det er positivt at IK-styret tar selvkritikk også på egen innsats.

Alt i alt ser det nå lysere ut enn på lang tid. Og hvem vet, kanskje Bjørkan igjen kan bli aktuell som sportssjef?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Alt i alt ser det nå lysere ut enn på lang tid.
    Jeg har ikke lenger tilgang til Fevennen så jeg har mistet litt oversikt. Men stusser litt over optimismen som virker å prege supportere og lokaljournalister. For Start trenger vel 12-15 millioner friske kroner bare for å komme seg gjennom årets sesong, og har vel aldri vært i nærheten av slike tilskudd fra lokale velgjørere før Start en drøm kom på banen. Er det realistisk at Start skal finne investorer som er villig til å sprøyte inn tosifret antall millioner årlig uten å ta del i sportslige avgjørelser?

Det snakkes om tredjeparts eierskap av spillergruppa, men ikke er den verd stort og ikke kan den vel selges mer enn en gang. Så jeg ser ikke helt hva det skal løse.

Men jeg er glad for at Jesper Mathisen er ute av bildet i denne omgang. Jeg hadde et anstrengt forhold til ham som spiller. Etter mitt syn var han svak og latterlig overvurdert, og dessuten en som satte seg selv foran laget med sine innfall som klareringsforbud og straffespark med kjeiva. Sentral var han vel også i mytteriene mot Nordlie og Tørum - de to eneste trenerne som har fått Start verd å se på i moderne tid.

Da passer han nok bedre som fotballekspert. Ikke fordi han nødvendigvis har god greie på fotball, men fordi han har medietekke og kan være morsom og spissformulert. I hvilken grad dette er kvalifikasjoner som kan komme Start til gode, er jeg mer tvilende til. Det slår jo litt begge veier. På twitter fremstår han tidvis som nabokjerringa der han sprer sladder og drittpakker til koronasyke juniorspillere og gamle trenere. Hvorvidt dette skyldes ubetenksomhet eller er bevisste valg for å pumpe opp sin egen markedsverdi, er vanskelig å vite. Men om Start på død og liv skal ansette en profil, bør han vel fremstå samlende og ha noe mer impulskontroll og dømmekraft enn Mathiesen virker å besitte.

Hovedargumentet mot er imidlertid mangel på erfaring og faglige kvalifikasjoner. Han har vel knapt et trenerkurs. Å kommentere fotball på TV2 er ikke meritterende. Det er naivt å tro at Start skal lykkes om de fortsetter å ansette lærlinger i alle fremtredende posisjoner.

Start er en stor klubb etter norske forhold. De befinner seg høyt oppe i hierarkiet. Det er mange flinke fotballfolk der ute. Det er ingen grunn til å ta til takke med ukvalifisert arbeidskraft.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Hva Jesper hadde tilført start er vanskelig å si og vi får ikke greie på det denne gangen. Men å kalle Jesper. For latterlig overvurdert ja det er skivebom. Jesper var en meget god spiller og hadde kommet langt om ikke skader dessverre stoppet en sannsynlig stor karriere . Men som sportssjef ikke denne gangen. Min favoritt er Viggo strømme. Har hørt mye bra om han. Men han ga vel beskjed om at han ikke lengre var aktuell pga sommel i start. Men vi får se da.
    Start har kvittet seg med lønnsutgifter på nærmere 10 mill så det mangler faktisk ikke mye på balanse i budsjettet. Men så må vi ha nye spillere som igjen gir noen økte kostnader.
    Sitter og ser på Ndong spille landskamp. Og her sitter vi på en potensielt gullgruve. Han har imponert og skaper mye med fart og gode innlegg.

Det er gøy å se lyst på framtiden og håper ting er på gang når det gjelder investorer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.fvn.no/sport/start/i/Pow...g-ny-signering

Bjarni Mark Antonsson i Kristiansand for medisinske tester. Spilt for Brage som er på svensk nivå to og kommer i tilfelle gratis, da kontrakten hans er gått ut. Ser ut som en defensiv midtbanespiller og da mulig en direkte erstatter for El Makrini.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Pressekonferanse i dag kl. 14:15.
    Det forventes at Vito Wormgoor og Bjarni Mark Antonsson presenteres som nye spillere!
    https://www.fvn.no/sport/start/i/z7e...-i-ettermiddag

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Da var Bjarni bekreftet. Liten pause for Vito blir presentert virker det som.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Og da var Vito også klar. Virker motivert.
    Håper inderlig at han er en stor del av løsningen på å ikke slippe inn 2 mål i snitt per kamp!

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Da kommer det ny pressekonferansen til uka der nye investorer pluss kanskje en ny sportssjef blir agendaen. Regner med at start blir assosiert med sportsvasking nå. Og at sørlandsnyhetene (Brandsdal ) er en av de nye. Skal leve med det.
    Blir vel han med fortid i Brann tenker jeg som blir ny sportslig leder. Han kjenner nok godt til dagens to nye signeringer.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vito Wormgor er isolert sett en veldig god signering. Trolig en av de beste midtstopperne i ligaen, om ikke den beste. Jeg er likevel skeptisk. Gjør man en slik signering er det for å rykke opp. Klarer man ikke det har man brukt mye penger på en gammel spiller, mens man heller kunne bygd noe litt mer langsiktig. Start sine sjanser er relativt begrenset i år, med tanke på hvem som er konkurrentene. Selv om sjansene til å gå opp via kvalikk trolig er bedre i år enn tidligere. Jeg hadde egentlig håpet at vi ikke skulle gå for denne typen signeringer i år.

Islendingen har jeg ingen forhold til overhodet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg er skuffet over signeringen av Wormgoord. Ikke fordi ikke det er en god spiller. Og svært positivt at klubben har økonomi til å gjøre dette. Han har jo garantert fått en høy lønn for å velge Start foran Brann og Odd.

Men fordi denne type signering indikerer at det er noen på vei inn som vil starte enda en drøm. Og det er trist.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Om Wormgoord er en god ledertype på banen, og en rollemodell utenfor er det bra. Jeg synes Start har manglet det, og en som viser vei både på og utenfor er viktig. Men det er for meg åpenbart at han ikke har vært det i Brann.
    Og om de tømte banken for en som er på vei ned, ser det tynt ut.
    Jeg er sikker på at internt, og trolig også utad det soleklare målet direkte opprykk. Og er det ikke det kommer de til å bli mye pepper og kritikk. Så er nok det også kritisk for troverdigheten å komme seg opp fort som svint, før Jerv blir Sørlandets lag. For om jerv er en Askeladden i norsk fotball for tiden, så er Start hoffnarren.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Men fordi denne type signering indikerer at det er noen på vei inn som vil starte enda en drøm.
    Mulig du har rett. Men signeringen av Antonsson indikerer vel det motsatte. Og at Start signerer spillere med høy lønn har vel aldri vært noe tegn på trygg økonomi.

Jeg tenker denne signeringen først og fremst indikerer at det fremdeles ikke finnes tegn til intelligent liv på Sør Arena.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Merkelig pressekonferanse nå nettopp. Forventningene var at de skulle presentere sportssjef og nye investorer, og så presenterer de en sponsoravtale isteden. Som de ikke vil gå inn på detaljene i. Den pressekonferansen kunne de vel spart seg for tenker jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Var litt underlig ja. Tror nok fvn føler seg litt snytt.
    Samtidig er det jo slik at hvis du har dårlige nyheter, får du ut alt i en omgang for at omtalen skal gå raskest mulig over. Og hvis du har gode nyheter, sprer du dem utover for å holde interessen oppe. Det at EØB ikke møtte opp til pressekonferansen, er med på å holde denne saken levende litt til.
    Og her var det nok et tilleggspoeng å Blå kors-vaske EØB.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •