Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Jerv

Member
    Ble medlem
    Aug 2021

Jerv

Gratulerer til jerv som dessverre vant. Helt utrolig flaks at de ikke lå under med mange mål etter ordinær tid.
    Nå møter vi Brann neste år som vil være en klar opprykksfavoritt.

Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2013
    Her ser vi hvordan keeperspill kan bli utført på en fantastisk måte. Se hvilken rekkevidde og hva han gjør på de fleste innlegg i boks. Jo han går ut i feltet og rydder unna i stor stil. På de fleste av hjørnesparkene fikk keeper en hånd på ballen, og fikk avverget Brannscoring. Brann hadde bortimot 15 cornere !!!!!!!. Start hadde garantert tapt med masse mål mot Brann, da de har en keeper som stort sett hele tiden står på streken. Jeg har sagt det før, og sier det gjen. Start har et stort keeperproblem med Amund Wichne, med sitt svake feltarbeid. Slik det har vært de to siste sesongene, så holder det desverre ikke mål, og kombinert med svakt forsvar, er dette dømt til å ikke lykkes. Beklager å måtte si det, men tror det er realiteten.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Gratulerer til Jerv!
    Også interessant å se at de tre lagene som rykket opp har erfarne trenere. Reka, Lars Arne Nilsen og Arne Sandstø. Disse ser ut til å kunne lage granitt av gråstein …

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Gratulerer til Jerv! Der meislet de virkelig inn taperstemplet i panna på Start, og klarte til og med å toppe tidenes kvalikkamp på Åråsen med noe enda drøyere.

For Starts del innebærer dette først og fremst at veien til eliteserien trolig blir langt tøffere med både Stabæk og Brann som opprykkskonkurrenter. Det virker vanskelig å sikre direkte opprykk neste sesong. Så blir det sannsynligvis betraktelig enklere året etter, når et førerløst Hamkam og et punktert Jerv dumper nedenom Obosligaen igjen på veien mot postnord. Men det er vel ikke gitt at Start har økonomi til å vente så lenge.

Således kan Jervs opprykk ha vært nok en spiker i Startkista. Men at Jerv skal overta hegemoniet på Sørlandet så lenge Start eksisterer som toppklubb har jeg ingen tro på. Jerv er ingen konkurrent til Start. Start er først og fremst sin egen største fiende.

Gårsdagens kamp setter jo også flyttingen av Amazon i et morsomt lys. Amazon skal flyttes fra Grimstad til Kristiansand for å oppnå synergi med herrelaget Start samtidig som det åpenbart er mer kompetanse på herresiden i egen by. Man argumenterer for at man må ta jentene på alvor. Samtidig hadde man vel aldri engang vurdert å flytte et herrelag på samme måte, så selve flyttingen er vel en direkte demonstrasjon av at man ikke tar jentene på alvor. Og så binder man seg altså til masten med Start, som så seint som i vår virket farlig nær tvangsoppløsning, og igjen går en usikker fremtid i møte med investorbråk.

I begivenhetenes sentrum står kristiansandspatriot og Start-mannen Steinar Pedersen som er hovedtrener i Amazon, sikkert kunne tenke seg kortere pendlervei og åpenbart har en finger med i spillet her. Hadde Amazon vært et herrelag, måtte nok Pedersen ha skaffet seg livvakt.

Det blir spennnende å se hvordan dette ender. Amazon må åpenbart være ekstremt misfornøyde med behandlingen de har fått i Grimstad når de vurderer å gå til dette skrittet.

Men argumentet om at det er umulig å henge med de beste damelagene med base i Grimstad blir jo direkte komisk når Grimstad nå forstrer et eliteserielag på herresiden.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Således kan Jervs opprykk ha vært nok en spiker i Startkista. Men at Jerv skal overta hegemoniet på Sørlandet så lenge Start eksisterer som toppklubb har jeg ingen tro på. Jerv er ingen konkurrent til Start. Start er først og fremst sin egen største fiende.
    Nettopp. Start er sin egen største fiende. Jeg har heller ingen troa på at Jerv vil overta hegemoniet med mindre Start forsvinner som klubb.

Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Gårsdagens kamp setter jo også flyttingen av Amazon i et morsomt lys. Amazon skal flyttes fra Grimstad til Kristiansand for å oppnå synergi med herrelaget Start samtidig som det åpenbart er mer kompetanse på herresiden i egen by. Man argumenterer for at man må ta jentene på alvor. Samtidig hadde man vel aldri engang vurdert å flytte et herrelag på samme måte, så selve flyttingen er vel en direkte demonstrasjon av at man ikke tar jentene på alvor. Og så binder man seg altså til masten med Start, som så seint som i vår virket farlig nær tvangsoppløsning, og igjen går en usikker fremtid i møte med investorbråk.
    Mitt inntrykk er vel at det er noe mer komplisert. Jerv har vel aldri vist særlig interesse, noe som antakelig henger sammen med at de er en liten klubb. Til tross for år med vanstyre og dårlige resultater, er fortsatt rammene for en satsing vesentlig bedre i Kristiansand og rundt Start. Jerv har ikke dette på plass.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er det lov til å håpe at det kommer noe godt ut at denne miserable sesongen? Det er jo ikke helt ukjent at det først er når man virkelig treffer bunnen at man tar tak og reiser seg igjen.

Nå gjenstår det å se om dette er bunnen, men i historisk kontekst er vi så langt nede som vi aldri har vært før. Niendeplass i nest høyeste divisjon, og fra neste år er det en annen representant fra landsdelen i den øverste divisjonen. Det gjør ordentlig vondt. Og det er en følelse som forsterkes av at det føles så inderlig fortjent. Vanstyre, kaos og uvettig pengebruk over flere år fortjener ikke bedre. Hadde jeg sett på Start med nøytrale øyne hadde jeg kost meg over den brutale nedturen.

Jerv representerer det stikk motsatte. En liten klubb med små midler som er drevet av hardt arbeid og kontinuitet.

Nøkkelen til Start nå er Terje Marcussen. Han må lykkes med å bygge en klubb som er tuftet på helt andre verdier enn de som er rådende i dag. Vi får se om årets sesong tenner en gnist i klubben som bidrar til at vi reiser oss. Men enn så lenge ser det bare ut til å fortsette med krangling. Jeg er alvorlig redd for at det bare fortsetter, og da ser vi ikke Start i toppen av norsk fotball på lenge.

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Neste år er det vel godt mulig jerv har et større budsjett en start.?
    Men nå må jerv leve sitt liv så får vi konsentrere oss om start og veien tilbake til toppen.
    Vi får be til høyere makter at Marcussen klarer å finne en eller flere som vi gå inn med litt kroner.
    En sportssjef og 3-4 spillere er vel det vi kan håpe på. Om vi skal ha håp om opprykk så må nysigneringene gå rett inn og forsterke laget. Så må Tjelmeland øke kvaliteten på det start skal prestere. Ingen tvil om at neste sesong blir det veldig vanskelig å rykke opp. Brann en klar favoritt med Stabekk som en klar nr 2. så får start forhåpentligvis kjempe med ffk, songdal, ranheim, Sandnes Ulf og Mjøndalen om å utfordre de i utgangspunktet to klare favorittene.
    Jeg håper på bedre tider og årskort er selvsagt kjøpt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •