Viser resultater 1 til 3 av 3
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Årsmøte 2022

Deltok på mitt første årsmøte igår. Det var spennende, men også litt skremmende.

Desverre synes jeg sakspapirene var utrolig tynne, og gav medlemmene et dårlig utgangspunkt for å ta beslutninger. Det gjelder flere av sakene. Beretningen fra styret gav i praksis lite informasjon som ikke er kjent gjennom media. Det var ingen kommentarer knyttet til budsjettet, selv om tallenes tale viser at klubben har store utfordringer med å øke inntektene. Og de to store og viktige sakene, terminering av avtalen med SED og ny TPO, var i praksis uten relevant info.

Spesielt når det gjelder TPOen. Ingen av oss som var tilstede har noe grunnlag for å vite hvilke konsekvenser den mulige avtalen får for klubben. Likevel gav årsmøte styret fullmakt til å inngå en avtale om salg av inntill 50 prosent av rettighetene til spillerstallen. Styret har åpenbart kommet et godt stykke på vei med forhandlingene, likevel er det knapt informasjon å få. Det er altfor dårlig.

Fra Styret sin side blir det presentert som om det er et være eller ikke være for klubben om man sier ja eller nei til avtalen. Det kan godt hende er riktig. Men styret har en plikt til å legge saken frem på en måte som gir årsmøte et grunnlag for å ta et valg. Det mener jeg ikke var tilfellet. Selv stemte jeg for Teddy Moen sitt forslag om å utsette den saken i to uker slik at medlemmene kunne få mer informasjon. Det er synd at det ikke ble vedtatt.

Ellers er det et spennende styret som ble valgt. Det gir litt håp om at fremtidige årsmøter blir vesentlig bedre forberedt.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Det er påtakelig høy snittalder i lokalet, og de mente nok at Mr Moen var litt for aktiv, så vi støtter ikke han i noe. Oppvigler!
    Han burde jo bli valgt inn i styret!
    Og hvor var spillerne hen, de er jo medlemmer og burde vært der.

Mye av det Teddy foreslo er jo en selvfølge i de fleste klubber.
    Start burde jo hive seg på NFF sitt kvalitetsklubb prosjekt, så får de hele dokumentbiblioteket på plass i riktig format. Skulle, jo være obligatorisk i toppfotballen!

Når start inviterer til digitalt årsmøte på teams, så burde de også gjennomføre det på den måten, der alle forslag vises på skjerm, så folk ser ordlyden. Og stemmetall legges ut på hvert forslag. Regner med noen i styret eller admin i klubben behersker dette.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Harry G Vis innlegg
    Mye av det Teddy foreslo er jo en selvfølge i de fleste klubber.
    Helt riktig. Og ikke bare i de fleste klubber,det samme gjelder trolig de fleste organisasjoner. De fleste frivillige organisasjoner jeg selv har vært med i har hatt bedre stell på årsmøtepapirene sine enn det Start hadde i går.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •