Side 2 av 5 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 90
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Espen K G Vis innlegg
    Dette høres ut som enda en Strannegård/Sawo, men hakket yngre.
    Strannegård er vel mer midtbanespiller kontra Sawo/Nkubiri? Men ja, ellers er det samme kategori spiller.

Vanskelig for oss å bedømme slike signeringer. Men spillere som kommer fra AIK har ihvertfall gått en god skole og kommer fra et profesjonelt miljø. Så får vi håpe at klubben treffer på noen av disse, da er oppsiden antakelig stor.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Strannegård og Nkubiri har jeg tro på. Unge spillere som ikke har nivået inne til AIK, men som Fannberg kjenner godt.

Sawo er nok mer bingo. Men ser i fvn at både han og Strannegård kan starte mot Brann. I så fall må de ha imponert Tjelmeland på trening. Samtidig er det jo ikke mye konkurranse om plassene på topp for tiden.

Men nå bør det være nok unge svensker på en stund.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Shayan i FVN chat'en i dag:

"Start er interessert i Holtan og trenerteamet liker ham godt, men en overgang er ikke sannsynlig på nåværende tidspunkt for verken Holtan eller Udahl, etter det jeg hører."

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Og om Fallenius:

"Hans framtid i Start er usikker akkurat nå. Han er tilbake i Brøndby for å diskutere framtiden sin. Start ønsker å signere ham, men per nå skal det ikke være noen forhandlinger. Han skal selv være positiv til en mulig overgang til Start."

Om Bergan og hvorfor han ikke er i troppen i dag:

"Start og Arendal er i forhandlinger om Vegard Bergan. "

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nytt om Bergan og Gjesdal:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/8Qr...liteserieklubb

FVN erfarer at det er enighet om en overgang til Arendal for Bergan og at denne kan bli annonsert allerede i morgen.

Gjesdal skal trene med Kristiansund i håp om å få kontrakt der.

Begge kan dermed ha spilt sine siste kamper for Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fint om lønnsmidler til Bergan og Gjesdal blir frigjort. Så spørs det om dette brukes til å forlenge med Reinhardsen og Schultze, om de brukes til en stjernespiss eller flere talenter fra Sverige.
    Eller har Kjetil Aasen åpnet lommeboken igjen slik at det ikke spiller noen rolle?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Fint om lønnsmidler til Bergan og Gjesdal blir frigjort. Så spørs det om dette brukes til å forlenge med Reinhardsen og Schultze, om de brukes til en stjernespiss eller flere talenter fra Sverige.
    Eller har Kjetil Aasen åpnet lommeboken igjen slik at det ikke spiller noen rolle?
    Tviler på at Aasen eller Club21 spytter inn noe mer penger før det har gått tre år. De "eier" jo allerede halvparten av alle spillerne, med unntak av de som er kommet inn nå i det siste. Det må i så fall være for å kjøpe halvparten av Strannegård f.eks.

Håper på at det forlenges med minimum Reinhardsen for disse frigjorte midlene. Schulze vet jeg ikke om ønsker å forlenge, med mindre det kommer et supertilbud. Han ønsker nok primært spilletid i hans alder og det er han ikke garantert hos oss lenger.

Stjernespiss har vi ikke råd til, da de koster mange millioner. En ok spiss med potensiale er nok mer sannsynlig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bekreftet at Fallenius drar hjem til Brøndby:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/JxV...ferdig-i-start

Kjipt med en slik skade på han, selv om han kun var på lån. Han ville vært nyttig resten av sesongen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Bekreftet at Bergan drar til Arendal:
    https://www.ikstart.no/nyheter/vegar...e-utfordringer
    https://www.agderposten.no/sport/henter-start-stopper/

Kontrakten terminert. Grei avtale for alle parter tenker jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Begrepet frigjorte lønnsmidler gir vel kanskje ikke så mye mening i en klubb som Start. Det brukes nok allerede altfor mye penger til driften. Tjelmeland har hentet 17 spillere på et år. At en og annen forsvinner ut burde ikke nødvendigvis implisere at Start kan omdisponere lønnsforpliktelser som blir borte. De taper tross alt mange millioner i året. Men det er åpenbart at de trenger forsterkninger ut fra et sportslig perspektiv. Og når de strengt tatt ikke har råd til å spille Obos-fotball, er vel den sedvanlige løsningen å bruke penger man egentlig ikke har i jakten på opprykk. Det er vel fremdeles litt likvide midler igjen etter at spillerettighetene ble solgt. Men disse skal jo helst vare i tre år.

Fint at Bergan er ute. Så spørs det hvor mye gjenstående lønn han fikk med seg på veien. Det er litt av en klassereise han har gjennomført. Han var riktignok en backupløsning i Glimt, men var tilnærmet førstevalg i sølvsesongen grunnet skader. Så gikk turen til Start, der han tidvis var god som makker til Daland i eliten 2020. En svak sesongstart i fjor, og Tjelmelands inntreden parkerte karrieren. Men han er i sin beste alder og har en anstendig CV. Det er merkelig at han ender opp i Arendal. Han må trives på Sørlandet.

At Fallenius er ferdig i klubben er vel en kuriositet. Jeg vil tro Start kommer til å følge ham nøye i tiden som kommer. Spørsmålet er om hans gode spill i Start har fått andre interessenter på banen, og om han føler han kan vente til våren før han har en skikkelig kamparena. Starts pressede økonomi gjør det nok vanskelig å bruke mye penger på en spiller som ikke kan bidra. Men er han tilgjengelig på nyåret, vil jeg tro Start kommer til å gjøre sitt ytterste for å hanke ham inn - med mindre plassen er tatt eller økonomien er for svak. De har jo også kjøpsopsjon på Strannegård, og det spørs vel hvor mange slike spillere de har råd til å signere. Nkubiri er vel kanskje også en lignende type.

Fannberg kjenner naturligvis det svenske markedet bedre enn det norske. Men hvor smart det er å hamstre svenske talenter på bekostning av egen junioravdeling kan man nok spørre seg. Kanskje holder talentene i egen stall lavere nivå enn hva man kan hente billig fra AIK. Men vi ser jo at det har blitt gode spillere av Reinhardsen og Sjøkvist. Andre gamle Start 2 spillere som Fredrik Kristensen Dahl, Sindre Osestad og Philip Aukland kunne absolutt bidratt på dagens Startlag, og ingen av dem var vel ranket høyere enn dagens Start2-profiler.

Det handler ikke bare om kvalitet. Unge spillere må også trives i trygge rammer for å lykkes. Det er ikke nødvendigvis problemfritt å si adjø til familie og venner og forlate en millionby som Stockholm til fordel for en småby med 65 000 innbyggere når man er 18 år.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    18 år gamle Salim Nkubiri ble bekreftet av klubben i dag og har signert kontrakt ut 2026:
    https://www.ikstart.no/nyheter/svens...ommersignering

Han dukket også opp på FVN sin sending før kampen:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/pWo...klar-for-start

"Jeg er en rask venstrekant. Jeg er fleksibel og kan også spille på høyresiden og som tier. Jeg våger alltid å gå én mot én og bare kjøre på."

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    ...De har jo også kjøpsopsjon på Strannegård, og det spørs vel hvor mange slike spillere de har råd til å signere. Nkubiri er vel kanskje også en lignende type.

Fannberg kjenner naturligvis det svenske markedet bedre enn det norske. Men hvor smart det er å hamstre svenske talenter på bekostning av egen junioravdeling kan man nok spørre seg. Kanskje holder talentene i egen stall lavere nivå enn hva man kan hente billig fra AIK. Men vi ser jo at det har blitt gode spillere av Reinhardsen og Sjøkvist.
    Jeg tror du svarer litt på spørsmålet ditt med den øverste setningen.
    Det finnes talent i junioravdelingen, men ikke av den typen som har blitt hentet inn, inkludert Fallenius. Fokus på hurtighet og typer som kan utfordre 1-mot-1. Og da gjerne noen som går inn på førstelaget eller vil være rett i vannskorpen.

Gregersen og Eftevaag er vel de største talentene på midtbanen, men de er ikke hurtigtog såvidt jeg vet. Levi er mer den tekniske ballfordeler typen, kanskje mest lik Strannegård i så måte. Gregersen er sågar presentert som forsvarsspiller på lagsiden til andrelaget.

Basert på det vi så på benken og som fikk spilletid i dag prøver klubben (ganske sikkert med Magni i førersetet) å både forvalte egne talenter, i tillegg til å hente inn talenter som har kvaliteter som ikke finnes i klubben. Om de lykkes med dette vil jo bare tiden vise. Jeg ser derimot ikke at de som har blitt hentet direkte ødelegger for de største talentene på 2. laget enn så lenge, da de er ulike typer og spiller på andre steder på banen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Emil Pedersen satt forresten på benken i dag.
    Usikker på om det betyr at han blir værende ut sesongen, eller om de kun vil få bekreftet at de får en ny spiss inn før de låner han videre ut til Fløy igjen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    https://www.fvn.no/sport/start/i/8Qr...ille-for-start

I følge FVN skal Start ha lagt inn bud på Holtan som ble avslått og deretter forsøkt å få han på lån med kjøpsopsjon. Haugesund mest interessert i rent lån om noe som helst, men det er ikke ønskelig fra Start sin side.
    Holtan sier rett ut at han har lyst til å spille for Start.

Magni bekrefter at de har lagt inn bud på en spiller som de venter svar på, mest sannsynlig i løpet av dagen i dag virker det som.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ask Tjærandsen Skau er nå tilbake etter skade for Glimt. Samtidig er det tøff konkurranse på midten til Glimt.

Nå er det ikke midtbanen Start har størst behov for nye spillere. Og viktig at Emir og Jesper får spilletid, i tillegg til Strannegård. Antonson fortjener jo også plass på laget.

Men et lån for resten av sesongen kunne styrket laget og gjort laget mindre avhengig av enkeltspillere. Det er jo også mulig å flytte Antonson ned på stopperplass ved behov.

Siden i vår er jo Bergan borte, Tveita skadet, Gjesdal og Cresswell virker helt ute og Schultze kanskje på vei til Ham-Kam.
    I tillegg til at de to leiesoldatene har forlatt klubben.

De tre svenskene vi har fått inn, er jo ikke nok til å kompensere for dette.

Fra neste år er det naturlig at Strannegård og Jesper får større ansvar, så et lån uten opsjon kunne i dette tilfelle passet bra.

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Store Tå Vis innlegg
    Ask Tjærandsen Skau er nå tilbake etter skade for Glimt.
    Jeg er skeptisk til å låne spillere i posisjoner som er ok besatt. Han startet dessuten forrige kamp for Glimt, så det spørs vel hvor realistisk det er.

Ser at Start har lagt inn bud på Kristensen. Jeg synes han er veldig spennende, men muligens ujevn. Han scoret vel årets mål i Obos i fjor, og det målet forteller vel alene ganske mye om hans potensial.

Jeg liker overgangsprofilen til Start om dagen, selv om det muligens blir for ungt og lett til umiddelbar sportslig suksess. Start har en fin liten stamme av lokale gutter som antakelig er ganske billige i drift i Reinhardsen, Sjøkvist og Grundetjern. I tillegg til unggutter som Thorkildsen og Derviskadic. Jeg vil tro de nye svenskene også har svært moderate lønnsbetingelser. Fortsetter det slik, kan vi jo kanskje oppleve at Start etterhvert får en stall med et lønnsnivå som er tilnærmet bærekraftig.

Hvor bevisst dette er, kan man kanskje lure litt på. Den skandaløse Wormgoor-signeringen er jo helt i andre enden av skalaen. Og fortsatt må man vel vente ut Tveita, Valsvik, Sanyang og Gjesdal. Men Schultze er muligens på vei ut, og Tønnesen blir trolig heller ikke lenge til i klubben.

Hank inn Osestad og Kristensen Dahl i stedet, og vipps så har man et spennende og slagkraftig Obos-lag til Obosbetingelser. Da burde man ha et skikkelig fundament. Så spørs det om Tjelmeland er riktig mann for oppgaven.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Jeg er skeptisk til å låne spillere i posisjoner som er ok besatt. Han startet dessuten forrige kamp for Glimt, så det spørs vel hvor realistisk det er.
    Ser den. Forrige kamp var vel returoppgjør etter en 5-0-seier, så det trenger ikke bety mer enn at Kjetil Knudsen så behov for å rotere, at Skau var kampklar og trengte matching.

Og matching trenger han definitivt etter å ha vært ute i omtrent et år.

Jeg tipper han lånes ut. Han var god for Start sist, og fikk mye spilletid i det jeg antar er favorittposisjonen. Knudsen og Tjelmeland har et godt forhold og ganske lik filosofi. Jeg tipper Start kan få lånt ham hvis de vil.

Om de vil eller ikke er kanskje avhengig av hvilke spillere som forlater klubben de neste ukene, og om laget har noe å spille for i år. Sikkert lurt å avvente til nærmere slutten av overgangsvinduet.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sakene til FVN de siste dagene:

HamKam forespurt seg om Schulze:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/7dE...takt-med-start

Start lagt inn bud på Bjørn Martin Kristensen fra Grorud, men det har visstnok en del andre klubber også:
    https://www.fvn.no/sport/start/i/oWj...liteserieklubb

Member
    Ble medlem
    Aug 2021
    Det viser seg å ikke være så enkelt å hoste opp en brukbar spiss. Nå er vi på middelmådigheter fra jerv. Tenker vi ender opp med en spiss fra Fløy til slutt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sitat Opprinnelig skrevet av 1980 Vis innlegg
    Det viser seg å ikke være så enkelt å hoste opp en brukbar spiss. Nå er vi på middelmådigheter fra jerv.
    Det er korrekt: https://www.fvn.no/sport/start/i/KzO...paa-jerv-spiss

Ikke akkurat noe å rope hurra over.

Av de 17 de hadde på blokka for litt siden håper jeg inderlig at dette ikke var de som lå øverst på listen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •