Vis avstemningsresultater: Hvilke 4 lag fra Adeccoligaen tror du må spille kvalik? (kan velge flere)

Stemmere
13. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Sarpsborg 08

3 23,08%
  • Start

0 0%
  • Sandefjord

10 76,92%
  • Ham Kam

5 38,46%
  • Kongsvinger

10 76,92%
  • Bodø/Glimt

8 61,54%
  • Ranheim

10 76,92%
  • Bryne

2 15,38%
  • Hødd

1 7,69%
  • Annet lag

2 15,38%
Flervalgsundersøkelse.
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

Tabell og andre kamper i Adeccoligaen 2012

Greit å ha en tråd hvor vi kan prate litt tabell og litt om andre kamper...

Akkurat nå spilles Sandefjord - Sarpsborg 08 og det er 1-2 med ca 25 min igjen. Det gunstigste er nok uavgjort i denne kampen, men er det et lag som skal vinne så er det vel Sarpsborg. De er nok de storste favorittene sammen med Start og dermed er det gunstig at begge disse lagene vinner mot alle de andre outsiderne.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    En skikkelig klyse denne Glenn "Hasjdyrkern" Roberts. Bra han fikk rødt kort for det han gjorde mot Hæstad.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg tror Adeccoligaen ender som følger:

1. Start
    2. Kongsvinger
    3. Sarpsborg 08
    4. Ranheim
    5. Sandefjord
    6. Bodø/Glimt

Resten driter jeg egentlig i Men det overrasker meg ikke at Kongsvinger og Ranheim har fått en såpass god start, de kommer til å ligge i toppen. Ranheim har ligget der flere år, og det vil de i år også. Kongsvinger tror jeg faktisk går rett opp! Grunnen er Tom Nordlie, norges beste trener! Han har evnene som skal til for å få ut såpass av mannskapet at jeg har troen på at de går direkte opp sammen med oss.
    Vi vinner ligaen! Vi har den desidert beste 11`eren i divisjonen, og skal normalt vinne ligaen, det tror jeg også vi gjør. Synes vi har kommet godt igang, vi har vært gjennom to tøffe bortekamper, fått med oss to poeng, med litt mer hell kunne vi stått med full pott. Vi har ikke akkurat hatt flaks.
    Idag venter nok en gang en tøff bortekamp, trolig en av de tøffeste ved siden av Sandefjord og 08. Reiser vi fra Trondheim med poeng idag, helst tre, så har vi unnagjort flere av de verste kampene, og kommet godt ut av det.
    Sett bort ifra kampen borte mot Kongsvinger 13. mai samt dagens kamp, så venter det stort sett bare overkommelige motstandere helt frem til sensommeren/utpå høsten når topplagene begynner å gjeste Kristiansand!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kongsvinger - Ham Kam 0-3!!!!

Det var en overraskelse. KIL stod med 3 strake seire og Ham Kam stod med 3 strake tap.
    Et godt resultat for oss, da KIL trolig er en mer reell trussel i opprykkskampen.

Dermed betyr Start-seier i dag, at vi kun er 1 poeng fra toppen...

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da har 1/3 av sesongen blitt spilt og vi kan ta en gjennomgang av tabellen. Et par lag har et par hengekamper, men vi har fått en pekepinn på hvem som begynner å stikk av, og hvem som allerede har blitt hektet av.

Her er mine tanker om de forskjellige lagene: (I forhold til tabell)

1 Ullensaker/Kisa 10 8 0 2 22 - 11 24
    2 Start.............. 10 6 3 1 26 - 13 21
    3 Sarpsborg 08 10 6 2 2 20 - 13 20
    4 Ranheim..... 10 5 3 2 22 - 12 18
    5 Bodø/Glimt.. 10 5 3 2 19 - 11 18
    6 Tromsdalen.. 10 4 2 4 15 - 16 14
    7 Strømmen.... 10 4 2 4 13 - 16 14
    8 Mjøndalen.... 9 4 2 3 11 - 14 14
    9 Kongsvinger 10 4 1 5 10 - 16 13
    10 Sandefjord.... 9 3 3 3 12 - 15 12
    11 HamKam..... 10 3 3 4 13 - 17 12
    12 Bryne.......... 10 3 3 4 12 - 16 12
    13 Notodden...... 10 3 0 7 11 - 18 9
    14 Alta............. 10 1 5 4 15 - 16 8
    15 Hødd........... 9 2 0 7 13 - 21 6
    16 Bærum........ 9 0 2 7 13 - 22 2
    __________________________________________________ _________
    ** Ullensaker/Kisa --> Overraskelsen så langt, men har hatt marginer og ganske lett kampprogram.(Start borte i neste runde)
    ** Start -- Har spilt 4 hjemmekamper og 6 bortekamper - bl.a mot de fleste opprykksfavorittene. I form - klart best i ligaen. Kan tape mot de fleste når ting ikke fungerer.
    ** Sarpsborg 08 --> Kun vunnet 2 av 5 hjemmekamper. Variert veldig og ikke så gode som antatt.
    ** Ranheim --> Har også kun 4 hjemmekamper men har imponert til tider. Scoret nest-mest i avdelingen.
    ** Bodø/Glimt --> Varierer veldig. Svakt resultat i dag (0-0 hjemme mot Strømmen)
    ** Tromsdalen --> Bedre enn forventet. Spiller mange jevne kamper og taper/vinner ikke med store sifre
    ** Strømmen --> Kanskje litt bedre enn forventet.
    ** Mjøndalen --> Imponerte mot Start og er gode hjemme (3 seire og 1 uavgjort) Kun tatt 4 poeng borte.
    ** Kongsvinger --> Startet med 3 seire, men tapte deretter 5 strake kamper. Svakere enn forventet.
    ** Sandefjord --> Svakere en forventet. Har en hengekamp, men tror ikke de vil kjempe om direkte opprykk.
    ** Ham Kam --> Kun vunnet 1 av 5 hjemmekamper og tapt 0-5 i to bortekamper til nå. Maks kvalikplass?
    ** Bryne --> Som forventet. Har spilt 6 hjemmekamper og 4 bortekamper. Varierer veldig.
    ** Notodden --> 5 strake bortetap. Vil slite i bunnen.
    ** Alta --> Har spilt 6 hjemmekamper og kun vunnet 1 av disse. Rykker ned?
    ** Hødd --> Har 4 strake bortetap, men vant 5-0 hjemme i dag mot Ham Kam og har også vunnet hjemme mot Bodo/Glimt.
    ** Bærum --> Hatt litt lite marginer. Kunne tatt poeng mot både Start og Sarpsborg. Men "nesten" holder ikke..... Rykker nok ned.

Positive overraskelser er for meg Ullensaker/Kisa, Ranheim og Tromsdalen mens de som har skuffet er Kongsvinger, Ham Kam og Sandefjord.

Start ligger ann til opprykk og det er bare å glede seg til skikkelig toppkamp hjemme mot Ullensaker/Kisa den 30.juni på et l nytt kunstgress... Jeg gjor iallefall det for da er JEG ringside!

GOD "SOMMERFERIE"

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi ligger ett poeng foran skjema om 2 i snitt pr kamp, etter å ha spilt 2 flere bortekampe enn hjemmekamper og i tillegg mot de antatt beste lagene i ligaen. Det synes jeg er godkjent +!

Håper baare vi blir enda sterkere i høst, så skal det gå veien dette her!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    Vi ligger ett poeng foran skjema om 2 i snitt pr kamp, etter å ha spilt 2 flere bortekampe enn hjemmekamper og i tillegg mot de antatt beste lagene i ligaen. Det synes jeg er godkjent +!

Håper baare vi blir enda sterkere i høst, så skal det gå veien dette her!
    Må også huske på at vi mangler 2 av våre beste spillere i Espen Borufsen og Espen Hoff. Kanskje også lille Fredrik blir å se utover sommeren... Nei, synes absolutt at dette ser lovende ut. Må også huske på at det ikke bare er å hente poeng i denne divisjonen. Spiller mot mange drittlag (som nå sist) og selv om de ligger dårlig ann på tabellen så er det som en cupkamp å regne for dem.

Det blir dog spennende å se hvordan takler overgangen til kunstgress på hjemmebane. Fortsetter vi den gode hjemmeformen - også på plastikk - så går dette veien!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi ligger nå 2 poeng foran skjema på 2 poeng i snitt pr kamp!
    Vi har fått luke på tre poeng ned til både Glimt og S08. Trolig er det oss og de to lagene som vil kjempe om de to øverste plassene. Ull/Kisa faller av garantert...
    Håper vi klarer å holde luken og øke sammen med ett av de to lagene, eller alene. Glimt imponerer veldig, og tar en sterk 4-0 seier borte mot Notodden idag(to mål av Khalili på slutten).
    Det blir en nøkkelkamp til helga å slå Hødd borte, for å ikke slippe lagene innpå oss igjen med en gang.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Positiv runde for Start der Sarpsborg 08 tapte 2 poeng hjemme mot Bryne, og Sandefjord tapte hjemme mot Tromsdalen.

Ellers var det mye som forventet!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Positiv runde for Start der Sarpsborg 08 tapte 2 poeng hjemme mot Bryne, og Sandefjord tapte hjemme mot Tromsdalen.

Ellers var det mye som forventet!
    Ja, bra runde, men kunne tenkt meg bedre innsats av Notodden.

Sandefjord tror jeg vi mer eller mindre kan avskrive i kampen om direkte opprykk allerede, de virker fryktelig ustabile. De går fra bra til fryktelig dårlig.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Glimt - Ranheim 0-3!! Det var en overraskelse...

Vinner vi i dag så får vi en luke - i og med at Ull/Kisa's kamp er utsatt!

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Da slo Ham-Kam Ull/Kisa 2-0 i den utsatte kampen – dermed har vi nå like mange spilte kamper og fortsatt fire poengs luke. Herlig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Torsen Vis innlegg
    Da slo Ham-Kam Ull/Kisa 2-0 i den utsatte kampen – dermed har vi nå like mange spilte kamper og fortsatt fire poengs luke. Herlig!
    1-0 hvertfall Greit nok det, selv om jeg er 100% sikker på at Ull/Kisa vil falle kraftig av utover høsten og ikke være noen trussel. Enda hyggeligere at det er 6 poeng ned til Glimt og Ranheim!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Antar Ranheim vil miste en del av spillerne til sommeren pga økonomi, og deretter gå på en smell de også.

Junior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    1-0 hvertfall Greit nok det, selv om jeg er 100% sikker på at Ull/Kisa vil falle kraftig av utover høsten og ikke være noen trussel. Enda hyggeligere at det er 6 poeng ned til Glimt og Ranheim!

Hersker visst en viss uenighet om resultatet, sto 1-0 i fvn og 2-0 på vg.no, men samma det Deilig med luke, men virkelig jevnt på de neste plassene, skiller 5 poeng mellom Sarp08 på tredje og TUIL på tiende…

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi rykker fra etter dagens runde. Sarpsborg 08 tapte borte mot Hødd, mens Ranheim spilte uavgjort mot Alta. Sandefjord har flyt og vant 3-1, mens Ham Kam krabbet helt opp i opprykkskampen med seier mot Bryne.

Ull/Kisa - Strømmen spilles i morra, men uansett resultat der, så er det 7 poeng ned til lag nr 3 på tabellen. I tillegg har vi meget god målforskjell så i realiteten er det 8 poeng. Det er solid!

Bak oss er det dog et kobbel av lag som kommer jagende. Skiller kun 2 poeng mellom Ham Kam på 2.plass og Mjøndalen på 8 plass, så det ser ut til å bli en hard kamp om den siste opprykksplassen (regner med at Start styrer dette trygt i land) og kvalikplassene!

Som jeg skrev i siste kamptråd så er det viktig at vi klarer opprykk så tidlig som mulig så vi kan starte planleggingen av 2013!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    S08 har "avsatt" Roar Johansen som trener etter sesongen. Kan vi oppleve at laget får en liten dupp og mislykkes i opprykkskampen?
    http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article6170548.ece

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det kan ikke gå bra for SB08 .. vi vet jo alle hvordan det er å ha en trener på oppsigelse.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan ikke klage på at Sandefjord kun klarte ett poeng hjemme mot Mjøndalen!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan ikke klage på at Sandefjord kun klarte ett poeng hjemme mot Mjøndalen!
    Det var et perfekt resultat. Mjondalen (som er eneste lag som har slaatt Start) ligger ogsaa og lurer sammen med 5-6 andre klubber like bak Sarpsborg og Sandefjord.

Lignende tråder

1. Svar: 68
    Siste innlegg: 12-03-2017, 14:53
  2. Tippeligaen 2016 - Tabeller, andre kamper, dommere +++
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 08-05-2016, 11:39
  3. Svar: 281
    Siste innlegg: 11-06-2015, 07:12
  4. Svar: 51
    Siste innlegg: 09-21-2014, 16:36

Regler for innlegg