Vis avstemningsresultater: Hvem synes du skal ta neste straffespark vi får?

Stemmere
20. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Espen Hoff

4 20,00%
  • Matthias Vilhjalmsson

9 45,00%
  • Gudmundur Kristjansson

5 25,00%
  • Ernest Asante

1 5,00%
  • Annen spiller

1 5,00%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

5.Serierunde: Start - Strømmen

Sted: Sør Arena
    Tid: Søndag 6.Mai kl.1800
    Før kamp: UP TOWN
    __________________________________________________ _______________
    LINKER
    Strømmen's hjemmeside: www.strommen-if.no/
    Strømmen Greyhounds hjemmeside: www.greyhoundsweb.no/
    TABELLEN
    4. Strømmen.. 4 , 2-1-1 , 9-8 , 7 poeng
    7. Start......... 4 , 1-3-0 , 9-7 , 6 poeng
    STRØMMEN IF
    Strømmen som trenes av Erland Johnsen kommer til Kr.sand ett poeng foran hjemmelaget og har absolutt fått en god start på sesongen. Bortelaget som hadde sin storhetstid på 50-tallet samt midt på 80-tallet da de spilte 2 sesonger i toppdivisjonen. I 2010 var de 3 poeng fra kvalikplass, mens de i fjor reddet plassen i divisjonen ved å vinne 6-1 hjemme mot Nybergsund.
    Denne sesongen har de imponert til nå og i de to siste rundene har de slått Ham Kam på Hamar og spilt uavgjort mot Sandefjord. Tirsdag vant de 7-0 borte mot Høland i cupen der Colin N'kee bl.a scoret 4 ganger. Dette er helt klart et lag som kommer til å selge seg dyrt i Kr.sand!

Laget spiller 4-4-2 og her er laget de startet med i forrige seriekamp mot Sandefjord:

Keeper
    (1) Duwayne Kerr
    Forsvar:
    (23) Marius Ørjaseter Amundsen, (4) Frode Bjørnevik, (15) François Yabre, (-) Lars-Erik Figved,
    Midtbane:
    (7) Kristoffer Tokstad, (5) Steinar Strømnes (K), (88) Stian Rasch, (26) Gøran van den Burgt,
    Angrep:
    (9) Colin N'kee, (10) Armin Sistek,

STRØMMEN's 5 SISTE KAMPER
    9.April: Bryne - Strømmen 3-1 (Serie)
    15.April: Strømmen - Hødd 4-2 (Serie)
    22.April: Ham Kam - Strømmen 2-3 (Serie)
    28.April: Strømmen - Sandefjord 1-1 (Serie)
    1.Mai: Høland - Strømmen 0-7 (Cup)

IK START
    Start holder ennå opprykkskjemaet med 3 poeng hjemme og 1 poeng borte. Nå er det derimot klart for ny hjemmekamp der ALLE forventer at vi skal vinne. Selv om motstander Strømmen ligger over oss på tabellen så er dette en kamp vi skal styre. Jeg vil tro at bortelaget kommer til å legge seg lavt og heller satse på kontringer, og det er bare noe Start må takle denne sesongen. Vi har ennå noen skader, men vi skal uansett ha mer enn nok styrke i laget til å vinne denne kampen. Cupkampen mot Donn burde blitt en kamp der vi fikk scoret en del mål og virkelig tettet igjen bakover, men heller ikke mot et 3.divisjonslag klarte vi å holde nullen. Det gir grunn til bekymring. Nå skal det sies at vi eksperimenterte litt bak på banen og at vi sparte noen sentrale spillere, men uansett oser ikke laget av selvtillit inn mot denne kampen.
    Amin Nouri gikk ut med skade etter halvtimen mot Donn, men har ikke hørt rapporter om at han er ute til helga, så jeg tipper vi starter med disse 11:

Alexander Lund Hanssen

Amin Nouri
    Gudmundur Kristjansson
    Glenn Andersen
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Espen Søgård
    Solomon Owello
    Nicolai Aas

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Som nevnt over så er det ikke ett Start-lag som strutter av selvtillit som tar i mot Strømmen på Sør Arena til søndag. Jeg håper virkelig at hele laget innser at alle mann må heve seg betraktelig hvis vi skal vinne denne kampen. Vi får nemlig besøk av et lag som kommer med masse selvtillit. Erland Johnsen's mannskap høvlet over Høland i cupen og i sine to siste seriekamper vant de på Hamar og spilte uavgjort hjemme mot Sandefjord. Her får vi ingenting gratis!
    Jeg vil til slutt komme med en sterk oppfordring: Ta turen til Sør Arena til søndag. Vis at du bryr deg. Forrige hjemmekamp mot Ham Kam kom det kun 4205 tilskuere. Det er elendig i en seriepremiere hjemme og Start trenger folk både for å ikke gå på en økonomisk smell, men også for å lage en fin ramme rundt kampene sine. Publikum er Start's 12 spiller og i mange av hjemmekampene denne sesongen vil vi nok se et hjemmelag som stanger mot ultradefensive bortelag med 11 mann i forsvar. DA er det viktig at publikum kan bli med å løfte spillerne fram så vi kan vinne disse utrolig viktige kampene. Når jeg ser i fra Tippeligaen at Ulf Sandnes, Hønefoss og Sogndal kjemper på øvre halvdel, så er det utrolig surt at vi må spille blant anleggsmaskiner og tomme tribuner i Adeccoligaen..
    Vi må klare dette opprykket på første forsøk, så vi kan spille der vi hører hjemme i 2013.

Da må først Strømmen beseires...

HEIA START

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen":
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2012

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser ut som Jesper går inn i midtforsvaret og Gudmundur flyttes fram i en kantrolle på midten..

Ingen tvil om at Gummi er lagets "potet". Blir spennende å se hvordan det går. Har tro på Jesper som nå får en god og rutinert makker i Glenn. Han er bedre da enn når han skal "styre" forsvaret...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Nå er Mons tilhenger av 4-4-2, men jeg kan ikke unngå å tenke tanken på et litt defensivt Start med tre mann på midtbanen. Tenk dere Søgård og Gummi som vaktbikkjer i mellomrommet, og en Solo eller Strømstad i en friere rolle foran. Tror ikke vi hadde sluppet inn flere mål resten av sesongen, nå som forsvarsfireren også er skadefri.

Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Nå har jeg tatt turen nedover med guttungen, så her kreves det seier! Or else........!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    KUN seier og 3 poeng er godt nok i denne kampen, såpass må vi forvente!
    Ferdig prata!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Nå er Mons tilhenger av 4-4-2, men jeg kan ikke unngå å tenke tanken på et litt defensivt Start med tre mann på midtbanen. Tenk dere Søgård og Gummi som vaktbikkjer i mellomrommet, og en Solo eller Strømstad i en friere rolle foran. Tror ikke vi hadde sluppet inn flere mål resten av sesongen, nå som forsvarsfireren også er skadefri.
    Jeg er helt enig i at dette hadde vært en meget spennende formasjon. Med Hoff og Asante på hver sin ving og Matti som spydspiss tror jeg Start ville vært slagkraftige i angrep også. Er likevel tvilende til at Mjelde vil vike fra sin vante 4-4-2.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser at Nouri ikke er med i morra. Hvem tar høyrebacken da? Blir det Gudmundur og en av ungguttene på høyre midtbane? Eller blir det Glenn Andersen med Jesper og Birger i midtforsvaret? Eller blir det rett og slett en unggutt på backen?

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg tror ikke både Mathisen og Madsen holder 90 min, og ønsker ikke to stoppere uten kamptrening. Håper derfor Andersen fortsetter som dirigent bak. Jeg ville plassert Gummi på høyreback, Hoff på en av kantene (Asante på den andre) og Tveit inn som spiss sammen med Matti.

Det burde også være mulig å tilby Aas en kontrakt slik at han kan brukes i flere enn de tre kampene han allerede har spilt!
    Sist endret av greipstøl : 05-05-2012 kl 22:23

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Lengter etter den gode kampen, hvor Start får spillet til å stemme og det blir mange mål til Start. Dette er så viktig for å trekke mer folk. Start skal ha Sør Arena som sin borg, det skal publikum vite og merke , likeså våre motstandere! Jeg gleder meg i dag.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    KUN seier og 3 poeng er godt nok i denne kampen, såpass må vi forvente!
    Ferdig prata!
    Veldig Enig!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Regner med det blir slik:

Lund Hansen

Gummi - Andersen - Mathisen - Vikstøl

Asante - Søgård - Owello - Hoff

Tveit - Vilhjalmsson

Tror ikke Mjelde ønsker å bruke både Madsen og Mathisen fra start enda, og jeg tror han ønsker å beholde Glenn i midten bak.
    Jeg mener det er tid for å gi sjansen til Tveit på topp!

MEN, gi Aas den kontrakten han fortjener! Det burde allerede vært ordnet slik at han kunne spilt idag, virker litt klønete at det skal ta sånn tid...

Men idag skal vi gruse Strømmen, det er det eneste som gjelder!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    En god og informativ artikkel om Start og Kristiansand hos Strømmen Greyhounds.

http://www.greyhoundsweb.no/5-serier...rte/#more-5823

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Ser at Nouri ikke er med i morra. Hvem tar høyrebacken da? Eller blir det Glenn Andersen med Jesper og Birger i midtforsvaret?
    Da ble det Glenn Andersen på backen.. Jeg tror ikke Mjelde ville splitte Hoff/Vilhjalmsson på topp.

Her er laget:

Alexander Lund Hansen

Glenn Andersen - Birger Madsen - Jesper Mathisen - Rolf Daniel Vikstøl

Gummi Kristjansson - Espen Søgård - Solomon Owello - Ernest Asante

Espen Hoff - Matthias Vilhjalmsson

Innbyttere: Elias Valderhaug, Olufemi Oladapo, Christian Tveit, Henrik Dahlum, Sondre Tronstad, Isak Reinhardsen, Robert Skårdal.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ei bra omgang av Start og vi kunne og burde ledet med mer enn 2 mål.

Utrolig merkelig at ikke Fredrik Nilsen hos bortelaget ble utvist da Hoff ble klippet ned i klar scoringsposisjon. At han ikke fikk gult en gang viser er en skandale. Hvis ikke hoved-dommeren ser det, burde jo linjedommeren hjulpet til. Han var 5 meter unna situasjonen.

Ellers dominerer Start totalt. Får vi 3-0 tidlig kan dette bli greie sifre!

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jepp ganske solid hittil ihvertfall! 3-0 nå etter en kjempe strømmen-tabbe og da får vi håpe gutta fortsetter å kjøre på kampen ut og putter et par mål til

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette skal gå veien. Men 3875 tilskuere er skandale tatt i betraktning at det er budsjetert med over 6000 på hjemmekampene!
    --

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jaja 3-1 seier er greit men burde vært flere mål. Uansett veldig positivt at vi dominerte kampen totalt, hadde en del fint spill og ikke minst masse sjanser

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dette var overkjøring, Strømmen var aldri i nærheten. Vi burde puttet på flere, men det var litt mye rart ofensivt som forhindret det. Hvis jeg skal finne noe å sette fingeren på må det være effektiviteten og kvaliteten på dødballene. Det er ikke mye vi klarer å skape på cornere spesielt, noe som er rart så lenge vi har Madsen, Andersen og Mathisen på banen samtidig. Og så irriterer det meg vannvittig at vi heller ikke i dag klarer å holde nullen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    Dette skal gå veien. Men 3875 tilskuere er skandale tatt i betraktning at det er budsjetert med over 6000 på hjemmekampene!
    Latterlig lavt tilskuertall, og latterlig høyt budsjettert snitt. Det er vel kun Start som faktisk har hatt troen på at det skal gå, alle andre har bare ristet på hodet. Så er spørsmålet hva som skal til for å trekke folk tilbake til Sør Arena. Første bud er å spille underholdende fotball, det holder ikke bare å vinne. Og så må Start gjøre aktive grep ut mot befolkningen, jeg har ikke inntrykk av at de har vært spesielt synlige rett og slett.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Latterlig lavt tilskuertall, og latterlig høyt budsjettert snitt. Det er vel kun Start som faktisk har hatt troen på at det skal gå, alle andre har bare ristet på hodet. Så er spørsmålet hva som skal til for å trekke folk tilbake til Sør Arena. Første bud er å spille underholdende fotball, det holder ikke bare å vinne. Og så må Start gjøre aktive grep ut mot befolkningen, jeg har ikke inntrykk av at de har vært spesielt synlige rett og slett.
    Kampen i dag var vel god PR for kommende hjemmekamper. Det var da en underholdende kamp med mye fint angrepspill av Start. Vil tro at mange av de som kom i dag - kommer igjen. Så må man bare få lokket enda litt flere med seg til neste kamp...

Budsjettet bommer man garantert med, så den er grei, men man burde vel kunne komme opp i rundt 5000 i snitt?

Lignende tråder

1. 26.Serierunde: STRØMMEN - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 12
    Siste innlegg: 10-01-2017, 22:16
  2. 12.Serierunde: START - STRØMMEN (kamptråd)
    Svar: 23
    Siste innlegg: 06-12-2017, 17:31
  3. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-26-2012, 23:32
  4. 19.Serierunde: Strømmen - Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 08-26-2012, 23:32
  5. 5.Serierunde: Start - Strømmen