Side 5 av 5 FørstFørst ... 345
Viser resultater 81 til 92 av 92
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    JAAAA FANTASTISK!! Hadde etterhvert et håp om at han ble, men aldri om jeg trodde på tre årskontrakt! Sinnsykt viktig for klubben, nå har vi en fantastisk spiller med videre, og muligheten for å tjene penger på han er absolutt til stede...

Konge Solo!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt topp og ros til start som landet denne avtalen, ble også overrasket over lengden på kontrakten,positivt selvfølgelig. Lønnen rundt millionen er grei for et slikt kaliber Owello er, ligger kanskje noen klausuler i kontrakten da muligens...

"Det var aldri aktuelt å gå til en annen klubb i Norge"
    -Solomon Owello

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Swans Till I Die Vis innlegg
    Ja, det viser vel at man ikke alltid skal tro på "hva man har hørt"

Så sykt utrolig konge! Dette er en forsterkning i seg selv!
    Hvis man ser på dagens og tidligere artikler ang. Owello så viser det seg ganske tydelig at Owello og hans agent Poldner ville to forskjellige ting. Det er godt det ikke alltid er agenten som får siste ordet!!
    Eventuelt ikke ta alt avisene skriver for god fisk.
    Kanon at han blir men jeg står på det jeg skrev.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DayWalker Vis innlegg
    Eventuelt ikke ta alt avisene skriver for god fisk.
    Kanon at han blir men jeg står på det jeg skrev.
    Hvor nære kilder hørte du det ifra egentlig? Meget unaturlig å signere treårskontrakt om man mistrives...
    Og meget unaturlig at FVN skal skrive solskinnshistorie hvis de har muligheten til å skrive om mistrivsel, slik vi alle kjenner lokalavisa vår.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ganske nært i det sosiale utenfor klubben.

Nå skrev jeg vel ikke om direkte mistrivsel hvor alt er bekmørkt. Det jeg skrev i mitt opprinnelige innlegg var at både Solo og Ola kunne tenkt seg et mer innkluderende miljø fra medspillere i fritiden. Noe som da påvirker humør og trivsel.

På en måte en faktor som gjorde at jeg var redd dette kunne bikket feil vei.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Noen som kan legge ut fvn.no artikkelen om at Solo har fått en spesialavtale.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mental Vis innlegg

"Det var aldri aktuelt å gå til en annen klubb i Norge"
    -Solomon Owello

Det det er sånn som er fantastisk å høre en spiller si!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har inngått spesialavtale med Start

Solomon Owello drømmer fortsatt om proffspill i en større liga og vil reise dersom den riktige klubben kommer på banen. Start har lovet å hjelpe ham.
    .

GLAD I START: Solomon Owello føler seg hjemme i Start og Kristiansand. Det var en av hovedgrunnene til at han valgte å undertegne en ny treårskontrakt.
    FOTO: Kjartan Bjelland

.

Start
    .

AV: pål w. jørgensen, kjetil flygind

Oppdatert: 08. nov 2012 00:57
    .
    23:04
    07
    nov
    2012

+ Del fLagre

aEpostbTips oss

KRISTIANSAND: - Kommer det en større klubb på banen har vi diskutert og blitt enige om hvordan det skal foregå. Vi har hele tiden sagt at vi ønsker at Solomon skal utvikle seg til å bli interessant for større klubber, sier Starts administrerende direktør Magne Kristiansen.

Mandag fikk han underskriften til klubbens beste spiller. Owello skrev under for tre nye år i Kristiansand, men det er langt fra sikkert han blir i hele perioden.

Dersom alt går som både Owello og Start ønsker, forsvinner midtbanespilleren til en større klubb for en god pengeslump før kontrakten nærmer seg slutten.

Les også

Mjelde vil bygge laget rundt Owello

Start-trener Mons Ivar Mjelde kaller Solomon Owello klubbens beste spiller.
    - Jeg ser dette som en todelt greie. Han skal hjelpe oss til gode resultater, så skal vi hjelpe ham til en enda bedre klubb. Det er ikke sikkert han blir her hele treårsperioden, men hvis han går før så får vi i hvert fall penger til å erstatte ham, sier Start-trener Mons Ivar Mjelde.

Snakker ikke om detaljer

- Jeg vil ikke snakke om detaljer i kontrakten, men drømmen min er fortsatt å spille for en større klubb. Nå var Start det beste alternativet jeg hadde, jeg føler meg hjemme her og jeg føler meg trygg her. Jeg håper godt spill i eliteserien kan åpne noen dører, sier Owello selv.

Les også

Fansen hyller Owello-signeringen

- Han vil briljere i eliteserien, jubler Tigerberget.
    Han forteller at han hadde mulighet til å velge en belgisk klubb han ikke vil si navnet på. Han forteller også at han hadde samtaler med Brann og kunne fått kontraktstilbud der i sommer. Også danske Silkeborg har vært på banen, men Owello valgte trygghet og eliteseriespill i Kristiansand.

- Det har vært mye snakk og jeg har vært usikker. Men det var dette jeg ville. Jeg tror jeg fortsatt kan vokse som spiller i Start, og er veldig glad for å ha signert, sier Owello, som nå blir en av de best betalte spillerne i klubben.

Én million i lønn

Owello vil, etter det Fædrelandsvennen kjenner til, ha rundt én million kroner i grunnlønn. Spiller han alle kampene kan han plusse på rundt 250.000 kroner i bonus.

Les også

Var sin egen agent i sluttforhandlingene

Starts midtbanestjerne Solomon Owello inn i lønnsadelen i Start med sin nye treårskontrakt.
    - Han havner nå i det øvre lønnssjiktet lønnsmessig i Start. Han har vært der oppe før, men nå er han helt i toppen, sier Magne Kristiansen, som forteller at Owello sluttførte forhandlingene med Start alene. Han har tidligere brukt belgiske Tom Poldner som både rådgiver og agent.

Til Fædrelandsvennen sier Owello at han vil fortsette samarbeidet med den belgiske agenten.

- Fantastisk gøy

Mons Ivar Mjelde forklarer at han nå vil bygge laget rundt den nigerianske 23-åringen, som han omtaler som klubbens beste spiller og største profil.

Les også

Her er Start-fansens drømmespiller

Diskusjonen om hvem Start bør hente før eliteseriecomebacket går på Facebook. Mange ønsker en gammel kjenning velkommen tilbake.
    - Dette er fantastisk gøy. Vi er utrolig glade for at vår beste spiller og vår kanskje største profil er med videre. Jeg vil bygge rundt Solo. Han har en tydelig offensiv rolle i laget, og hadde vært vanskelig å erstatte. Dersom han hadde forsvunnet måtte vi erstattet ham med en klassespiller, sier Mjelde.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Her virker det som om det foreligger en "Moa-klausul"

Uansett så er vi i en øk situasjon hvor vi må selge om det kommer et ok tilbud.
    --

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fantastisk å få med Owello videre! Jeg trodde han var tapt men det er konge at de har klart å forlenge, selvom det er diverse klausuler.

Gleder meg vanvittig til 2013 nå

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Knallbra at vi klarte å beholde Owello. Utrolig viktig for Start å beholde han og at det foreligger en klausul om videresalg er en liten kamel å svelge i forhold til alternativene. Meget godt fornøyd med at ledelsen klarte å dra dette i land.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Siste spesifikke post om Owello i tråden hans var i oktober 2012! Det sier muligens litt om hvor lite han har vist på banen de siste årene, og også hvorfor klubben lar han gå og valget faller på en OBOS-ligaklubb.
    Owello var et stort talent da han kom til klubben, og viste til tider mye som tydet på at han kunne bli en meget god spiller. De siste to sesongene spesielt har han derimot vært en skygge på banen og virket direkte demotivert i lengre perioder. Ikke har han vært noen målfarlig midtbanespiller heller, med 8 mål på 164 kamper iflg Wikipedia. Det inkluderer cup og første divisjon, og han har vel kun 2 mål i Eliteserien hvis jeg husker riktig.
    Dette er et veldig godt valg av klubben, men likevel håper jeg han klarer å finne litt av seg selv igjen og vokse på et miljøskifte. 7 år i samme klubb er det ikke mange som har og det står det respekt av.
    God tur vestover Solomon!

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •