Vis avstemningsresultater: Hvor på tabellen ender Ullensaker/Kisa ?

Stemmere
16. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Rykker direkte opp

2 12,50%
  • Kvalik

5 31,25%
  • Midt på tabellen

9 56,25%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

11. Serierunde: Start - Ullensaker/Kisa (Kamptråd)

Sted: Sør Arena
    Tid: Lørdag 30.Juni kl.1400
    Møtested før kamp: UP Town
    __________________________________________________ _______________
    LINKER
    Ullensaker/Kisa's hjemmeside: www.ullkisafotball.no/
    Ullensaker/Kisa har ikke egen supporterklubb
    TABELLEN
    1. Ull/Kisa..10 , 8-0-2 , 22-11 , 24 poeng
    2. Start......10 , 6-3-1 , 26-13 , 21 poeng
    ULLENSAKER/KISA
    Ullensaker/Kisa IL ble stiftet så tidlig som i 1894 men har aldri spilt høyere enn der de er nå. De rykket opp til 2.divisjon i 1999 og rykket videre opp til Adeccoligaen i 2011. Laget har imponert veldig og leder serien etter at 1/3 av sesongen er spilt. De har vunnet de 5 siste seriekampene og deres siste serietap kom hjemme mot Bodø/Glimt 6.Mai da de tapte 0-3. Samme sifre ble det også forrige onsdag da laget røk ut av cupen mot Lillestrøm.
    Av profilerte spillere kan vi nevne Kim Holmen, Pål Steffen Andresen og Tom Kristoffersen. De har også en U19-landslagspiller fra Vålerenga på lån ut Juli - Chuma Anene.
    Toppscorer for laget er Daniel Moen Hansen som har 5 nettkjenninger så langt i serien og laget trenes av profilerte Arne Erlandsen.
    Her er TV 2's Thomas Berntsen's vurderinger av Ullensaker/Kisa så langt i sesongen: http://www.ullkisafotball.no/hovedsi...-ull-kisa.aspx

Laget spiller i en 4-4-2 formasjon og startet med disse 11 i cupkampen mot LSK:

(12) Arnold Origi Otiend
    Forsvar:
    (22) Pål Steffen Andresen, (4) Henrik Nordnes, (6) Kristian Flittie Onstad, (11) Tom Kristoffersen,
    Midtbane:
    (23) Simen Kind Mikalsen, (7) Viktor Adebahr, (8) Truls Jørstad (K), (20) Petter Severeide,
    Angrep:
    (27) Kim Holmen, (19) Steevan Humberto Fortes Dos Santos,

ULLENSAKER/KISA's 5 SISTE KAMPER
    16.Mai: Hødd - Ullensaker/Kisa 1-3 (Serie)
    22.Mai: Ullensaker/Kisa - Tromsdalen 2-1 (Serie)
    28.Mai: Bryne - Ullensaker/Kisa 0-2 (Serie)
    3.Juni: Ullensaker/Kisa - Sarpsborg08 2-1 (Serie)
    20.Juni: Ullensaker/Kisa - Lillestrøm 0-3 (Cup)

IK START
    Start spilte cup forrige onsdag og hadde da store offensive skadeproblemer. Dette begynner heldigvis å bedre seg og slik det ser ut nå er det kun Espen Hoff og Christian Tveit som ikke blir klarert for spill. Espen Børufsen har begynt å trene med ball og kan få spilletid i denne kampen. Matthias Vilhjalmsson er også bedre og sier han hadde spilt om kampen var i dag. Vi trenger definitivt vår toppscorer i denne kampen!
    Jeg tipper vi starter med disse 11:

Alexander Lund Hanssen

Amin Nouri
    Glenn Andersen
    Jesper Mathisen
    Rolf Daniel Vikstøl

Gudmundur Kristjansson
    Espen Søgård
    Solomon Owello
    Ernest Asante

Matthias Vilhjalmsson
    Dardan Dreshaj

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Etter en måned pause fra seriespill er vi nå klar for å kjempe om poeng igjen. Først ute er årets desidert største overraskelse - Ullensaker/Kisa. Laget til Arne Erlandsen har kapret hele 24 av 30 mulig poeng denne sesongen og selv om få tror at laget vil rykke opp, så har de absolutt imponert så langt. I deres forrige seriekamp slo de også opprykksfavoritt Sarpsborg 08, så det er klart at dette ikke blir noen enkel kamp.
    Nå spiller derimot på Sør Arena, og hjemme har vi dominert voldsomt så langt i sesongen med 5 strake seire og 21-2 i målforskjell. Men, det er en ting som skiller disse kampene fra denne kampen og det er underlaget! Så langt har vi spilt hjemmekampene på ei fantastisk gressmatte, mens vi i denne kampen skal spille på et flunkende nytt kunstgress. Det er klart at dette er positivt for "kunstgresslag" som Ull/Kisa så vår klare hjemmefordel i slike kamper er betydelig redusert. Når det er sagt så har Start et bedre lag og bedre spillere enn Ullensaker/Kisa så vi stiller som klare favoritter, selv om vår motstander topper tabellen.

Etter at 1/3 av sesongen er ferdigspilt ligger vi på opprykksplass og med serieleder på besøk, så burde det bli mye folk på Sør Arena til lørdag. Jeg håper virkelig at folk innser hvor viktig det er for Start at tribunene fylles og det er nå på tide at vi viser at vi ønsker Tippeligafotball i Kr.sand i 2013.
    Jeg tar turen fra Minnesota, USA og dermed kan ingen mellom Flekkefjord og Tvedestrand klage over at det er for langt til Kristiansand!
    Vinner vi denne kampen er vi igjen på toppen av tabellen, men skal vi klare det er Start avhengige av at publikom kommer - og bidrar til at kampen bikker i Starts favør. I forrige hjemmekamp feide vi Bodø/Glimt av banen og det samme kan absolutt skje i denne kampen.

Kan vi klare å slå årets publikumsrekord på 5402 tilskuere til lørdag? Det fortjener Start - så kom på kamp!!

HEIA START

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen":
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2012

Har du ikke anledning til å dra på kampen, så kan du høre direkteoverføring fra Radio Sør på FM 98,6 i Kristiansand eller på radiosor.no
    Sist endret av Frankieboy : 06-29-2012 kl 15:20

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser ut til at det er gode sjanser for at folk kommer på kamp, Start prøver i hvert fall! :-)

http://www.ikstart.no/news/article/8...-publikumsfest
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er det bare for Tigerberget og alle oss andre engasjerte rundt å fyre opp under forsøket til Start! Når det først kommer iniativ som er etterlyst blant folk via jungeltelegrafen samt forumet her så må man bare trå til

Får starte rekruttering blant naboene i de kommende dagene

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Litt pirk, men vi har vel 16-2 i målforskjell - ikke 21-1? Blir uansett 21-2 om du tar med cupkampen mot Vard også da

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gjedden Vis innlegg
    Litt pirk, men vi har vel 16-2 i målforskjell - ikke 21-1? Blir uansett 21-2 om du tar med cupkampen mot Vard også da
    Godt å se at folk leser hva jeg skriver - og du har helt rett. Vi har 21-2 i målforskjell inkludert cupkampen! Er rettet nå!!!

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Denne kampen viser det ikke akkurat hvor liten stall vi har...

I forsvar har vi: Vikstøl, Andersen, Madsen, Mathisen, Nouri og Gummi. Og alle disse kan mer enn gjerne spille, det er ingen av disse jeg ikke vil ha i forsvaret, men jeg ser for meg at det er Mathisen som ikke spiller fra start i dag...

På midtbanen har vi: Oladapo, Søgård, Asante, Børufsen, Owello, Gummi og Tronstad. Av disse er jeg minst begeistret for Oladapo, og akkurat i denne kampen ville jeg nok ikke puttet Tronstad innpå til å begynne med, men resten kan jeg gjerne se på midtbanen fra start. Jeg vil tro at Børufsen kanskje ikke blir puttet innpå fra starten, siden han har hatt en så lang pause, men hvis han gjør det, tror jeg Nouri ryker til fordel av Gummi.

Til slutt har vi spissene våre: Matti, Dardan, Dahlum og Asante. Her er det vel bare Dahlum jeg ikke ville hatt fra start i toppen. Men det er vel liten tvil om at det blir Matti og Dardan på topp.

Men vi har altså to spillere som spiller to plasser, og nå har vi plutselig et utvalg av hvem som skal spille. Det er mange som er gode nok, og hvis vi ikke har flere skader, blir det nok et ganske dynamisk lag... I hvert fall når Hoff også kommer tilbake, som også kan spille spiss og ving.

Vi har strengt tatt "råd" til å ha tre skader gående, så lenge det er litt godt spredt utover i banen.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Leifen Vis innlegg
    Ser ut til at det er gode sjanser for at folk kommer på kamp, Start prøver i hvert fall! :-)

http://www.ikstart.no/news/article/8...-publikumsfest
    "De med årskort i Dyreparken er blitt invitert på kamp for en billig penge". Noen som vet noe om dette? Hele familien har årskort hos meg, men ingen som har hørt noe som helst om billig adgang til kampen...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Har ikke peiling, men møt opp å se hva det koster, så betaler du deg inn koste hva det koste vil

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Skandale å starte med femi som spiss når vi har unggutter som står klare. Hva slags signaler sender dette om talentutvikling? Med start sin økonomi burde det vært en selvfølge og prioritere unge spillere foran dårlige spillere på utgående kontrakter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    Har ikke peiling, men møt opp å se hva det koster, så betaler du deg inn koste hva det koste vil
    I'll be there

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nok en viktig seier i dag. Men det var langt mellom høydepunktene i dag. Jeg er litt bekymret over måten vi spiller fotball på nå. Det er lite bevegelse, dårlig balltempo og veldig lite kreativitet. I tillegg til at det slås altfor mange dårlige pasninger. Vi vinner igjen, men uten å imponere noen tror jeg.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Vi vinner og tar tre nye viktige poeng! Inntar tabelltoppen gjør vi også!
    Men det var en dårlig og kjedelig kamp...

Mye av skylden får Ull/Kisa som utelukkende pælmer ballen oppover, de satser 100% på dødball. Skulle ikke vært lov å spille slik drittfotball! Da er det ekstra deilig å sende de hjem uten poeng!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    De første 25 er vi veldig svake, deretter synes jeg vi blir bedre. Kunne likevel fort endt 1-1, men vi reddes av en lang tå fra G.Andersen. Vanskelig kamp for oss mot et lag som hadde 10 mann bak ballen hele tiden, og som kun var utpå der for å sabotere for oss, og håpe å score på en dødball. Årets klart mest defensive på Sør Arena. Minnet om Hellas i EM 2004. Seier i dag var en seier for fotballen. Hvordan dette laget skal være godt nok til å rykke opp (Ull/Kis altså), er for meg uforståelig. Ikke mange som hadde gode ferdigheter på det laget.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stig Hornnes Vis innlegg
    Nok en viktig seier i dag. Men det var langt mellom høydepunktene i dag. Jeg er litt bekymret over måten vi spiller fotball på nå. Det er lite bevegelse, dårlig balltempo og veldig lite kreativitet. I tillegg til at det slås altfor mange dårlige pasninger. Vi vinner igjen, men uten å imponere noen tror jeg.
    Jeg ble ikke blendet over spillet, men det var allikevel en sterk seier mot et lag som kom for å ta ett poeng og som dro ned tempoet i fra det forste minutt. De brukte uvanlig lang tid på dodballer allerede fra tidlig 1.omg og det var ingen tvil om at de ville få Start ned i sitt gå-tempo og håpe på en dodballscoring eller kontring!

Jeg var på mQtet med sponsorene i forkant av kampen der Mjelde og Erlandsen ble intervjuet. Erlandsen sa at fryktet en rask bane, og at de dermed nektet Start å vanne banen i pausen - selv om Start onsket dette! Han sa samtidig at de ville få ned tempoet i kampen da dette gagnet hans lag.
    Når det var Mjelde's tur så sa han at Start hadde vaert snille og latt Ull/Kisa trene på SQr-Arena i går. Når så Arne Erlandsen "svarte" med å nekte Start vanning i pausen, så var han meget skuffet.

Til slutt: Noen legger lista litt for hQyt når man går på Start-kamp. Vi spiller mot serieleder på hjemmebane, på et helt nytt dekke som i utgangspunktet ikke favoriserer Start, vi spiller mot et lag som nylig slo Sarpsborg08 og vi spiller med en defensiv midtbanespiller som spiss. At vi da vinner 2-0 i en kamp der vi er klart best, synes jeg er veldig positivt. Det er forresten slike seire som kjennetegner et opprykkslag - at de vinner jevne kamper som denne.

Onsdag kommer TIL på besok. Da får vi en pekepinn på hvor vi står i forhold til de beste lagene i Norge.

En ting er dog klinkende klart etter denne kampen. Vi trenger en spiss!!!! Oladapo er ikke god nok i denne posisjonen og når overgangsvinduet åpner, så må vi få inn en spiss! Ikke umulig at dette blir en Donn-spiss......
    Sist endret av Frankieboy : 07-01-2012 kl 09:05

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Latterlig å nekte Start å vanne banen! Enda mer glad for at vi sendte de hjem med 0 poeng hvis så er tilfelle... Ble banen vannet før kampen, eller ble dette også nektet? Har motstanderlag i det hele tatt lov å nekte vanning av banen?

Du mener vel legge lista litt lavere? Er forsåvidt enig i det, denne kampen var ikke enkel. Aldri lett å møte lag som ligger så kompakt og ikke gir noe rom, det er det verste som finnes for lag som er antatt bedre. Så ut ifra det gjennomførte Start greit, visste at det ikke kom til å bli noen underholdende kamp hvis vi ikke fikk et tidlig mål.

Jeg mener ikke vi trenger en spiss, det er ikke noe must. Tveit og Hoff er snart klare igjen. Men jeg synes det er skuffende at Mjelde velger å bruke Oladapo fremfor Dardan, håpløst valg spør du meg!
    Børufsen er fit for fight igjen, og det gir oss enda flere alternativer på topp, da kan også Asante flyttes helt frem ved skader, selv om jeg håper han rendyrkes som kantspiller i utgangspunktet. Gummi leverte en bedre kamp som spiss enn det Oladapo gjorde, og viser seg å være et opplagt valg på stort sett alle plasser, en glimrende allrounder å ha i stallen!
    Lind fra Donn er jeg usikker på om er god nok, jeg er usikker på om han er bedre enn Tveit og Dardan. Han bør være bedre enn dem hvis vi skal hente ham, det får han vise når han skal trene med Start.

Håper vi starter med Børufsen og Asante på hver sin kant, og Vilhjalmsson og Dardan på topp mot Tromsø. Eventuelt Gummi sammen med Vilhjalmsson istedet for Dardan.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Lynet. Ja bannen vannes før kamp.
    I følge reglene til nff. skal det ikke vennes siste 50 min før kamp eller i pausen, uten at lagene er enige i vanning.
    Normalt er dette ikke noe problem da, de fleste ønsker raskere bane. I år har vi np 2 ganger blitt nektet å vanne nærmere opp til kamp en 50 min å i pausen. av hamkam å ul/kisa.

De aller fleste lag ønsker å få ned farten på ballen mot start(i adecco) viser at vi er favoriter mot de fleste.
    Å en hver mulighet, de får bruker de for å brytte opp spillet eller senke hurtigheten på gresset.

Før gikk det på kombinsajon av vanning å lengde på gresset.(lengde på gresset kan vi jo ikke kompangsere med lenger)
    mot hamkam, da vi ikke fikk vanne. klippet vi gresset kortere for å kompangsere for mindre vann på bannen.
    men alt i alt. 3 nye poeng. Å det viser oss at de fleste frykter oss. så en god dag aly i alt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    Men jeg synes det er skuffende at Mjelde velger å bruke Oladapo fremfor Dardan, håpløst valg spør du meg!
    Jeg tror tankegangen til Mjelde var at han visste Ull/Kis vil ligge veldig lavt og kompakt. Vi trengte spillere som kan klare å holde på ballen på motstanderens banehalvdel, og som kan fighte med midtstopperne deres. Det er vel ikke akkurat dette Dardan har som sin styrke? Han er vel mer en bakromsspiller, og var det noe det ikke var så var det bakrom. Ola ble en slags nødløsning frem til Børufsen kom inn på kanten. Dette var neppe kampen for Dardan. Så kan man selvfølgelig kritisere Mjelde for å ikke satse på egne talenter osv. Det viktigste i denne toppkampen var uansett 3 poeng, og da kan ikke Mjelde ta hensyn til alder, fødested og kontrakt. Det kan han gjøre mot dårligere mostand.

Ellers så synes jeg faktisk litt synd på Ola. Føler ikke at han har fått sjansen til å vise hva han kan. Han er jo stort sett blitt brukt i alle andre posisjoner enn der han hører hjemme, nemlig i den defensive midtbanerollen. De gangen han har fått spille defensiv midtbane synes jeg han har vist lovende takter. At han ikke er noen stor spiller på kanten og som spiss er vel ikke noen bombe for noen. Hvis Søgård forsvinner hjemover (som det ryktes), tror jeg Ola ville tettet hullet etter han der uten problem. Men la han få sjansen i "sin" posisjon, ikke misbruk han i alle andre posisjoner.

Uansett 3 særdeles viktige poeng mot topplaget

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Kan fylle inn på det Warzone sier.

Normalt tas dette opp i sikkerhetsmøtene 3 timer før kamp. I de aller fleste tilfeller betyr det at ledelsen til den andre klubben bestemmer. Men i Ham/Kam sitt tilfelle, visste ikke ledelsen svaret, og gikk derfor ned til treneren til HamKam og spurte. Han tolket sannsynligvis dette som at vi muligens ønsket råere spill (Ble det spekulert i i etterkant), da det også er lettere å spille rått med våtere matte.

Og det er tydeligvis stor forskjell på å vanne frem til en time før kamp, og frem til tre kvarter før kamp.

Det er et spørsmål styret i Start spør hver eneste kamp de spiller på hjemmebane, og det pleier gå fort og greit.
    Ull/Kisa sa bastant nei, og ville ikke ha vanning i pause eller lenger enn NFF sine utgangspunkt er satt, fordi de ønsket tregere spill (Noe som også ble veldig tydelig i kampen). Men dette er overhodet ikke noe "unfair" eller noe slikt, det er bare at så langt har alle sikkerhetsmøtene jeg har vært på, vært positive til dette, bortsett ifra Ham/Kam og Ull/Kisa. Sannsynligvis blir det ikke spesielt mange flere som kommer til å si nei heller.
    Det er overraskende når noen sier nei, men det er ikke mer enn at ledelsen sier ifra, og Start må forberede seg på at det ikke er sikkert det blir like raskt spill som vanlig.
    IK Start te æ dør.
    Støtter laget uansett.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Artig greie dette med vanning av banen, og litt sutrete av Start i media etterpå.
    Man har valgt å legge kunstgress og dette er "best i landet" og ingen forskjell.

Ull/Kisa satser på dødballer og kompakt forsvar, med et spill som passer lavt tempo best.
    Det er jo ingen grunn til at de skal gjøre det vanskeligere for seg selv?
    Laget har overbevist så langt i sesongen, gjort noen vrier som har betalt seg innenfor regelverket.

Så Start, brett opp armene, ha fokus på egne prestasjoner og det man kan påvirke selv!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frankieboy Vis innlegg
    Til slutt: Noen legger lista litt for hQyt når man går på Start-kamp. Vi spiller mot serieleder på hjemmebane, på et helt nytt dekke som i utgangspunktet ikke favoriserer Start, vi spiller mot et lag som nylig slo Sarpsborg08 og vi spiller med en defensiv midtbanespiller som spiss. At vi da vinner 2-0 i en kamp der vi er klart best, synes jeg er veldig positivt. Det er forresten slike seire som kjennetegner et opprykkslag - at de vinner jevne kamper som denne.
    Det er mulig det. Men jeg synes likevel man må kunne forvente en viss grad av presisjon i pasningsspillet, og at man klarer å få litt tempo på ballen. Start klarte ingen av delene på lørdag, og gjorde det veldig lett for Ull/Kisa å forsvare seg. Og det er på ingen måte slik at dette er et enkeltstående tilfelle. Jeg synes det skjer litt for ofte, og jeg liker dårlig å se Start på den måten.

Lignende tråder

1. 20.Serierunde: ULLENSAKER/KISA - START (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 15
    Siste innlegg: 08-19-2017, 16:06
  2. 6.Serierunde: START - ULLENSAKER/KISA (kamptråd)
    Svar: 10
    Siste innlegg: 05-11-2017, 10:20
  3. 17.Serierunde: Ullensaker/Kisa - Start (kamptråd)
    Svar: 23
    Siste innlegg: 08-14-2012, 11:03
  4. 17.Serierunde: Ullensaker/Kisa - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 23
    Siste innlegg: 08-14-2012, 11:03
  5. 11. Serierunde: Start - Ullensaker/Kisa (Kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 20
    Siste innlegg: 07-02-2012, 10:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •