Viser resultater 1 til 4 av 4
    Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Starts styrker og svakheter

Etter å ha sett alle kampene i år begynner en å få noen meninger om hvor Start overrasker positivt og negativt.
    Dette mener jeg:

+

Pasningskvalitet. Jeg syntes faktisk at Start har mer presise pasninger utover i sesongen. De mister ballen mindre. Unntak er innlegg og når en nærmer seg mål. Da blir det bingo. Her må det trenes.

Forsvar. Det er blitt tryggere og tryggere der bak. Som de fleste vet takler Start press mot svært dårlig og at det blir mindre av dette mot 1 div. lag er jo en kjensgjerning, men de klarte seg tålig bra mot TIL også selv om det var hjemmebane og TIL sløste med de store sjansene. Føler alikevel at det bedrer seg. Mathisens blemme mot TIL var alikevel et gufs av fortiden.-

Innsats. Føler de kjemper mer og gir mindre opp enn en har sett tidligere-. Virker også som de står kampene bedre ut.

Enkeltspillere. Føler spesielt at Keeper og Nouri har bedret seg merkbart gjennom sesongen. Førstnevnte må øve på igangsettinger. Sistnevnte må gå gi fra seg ballen litt fortere, men begge to har virkelig overrasket meg positivt. Det at keeper fremstår som sikker kan også være grunn til at forsvarsspillerne opptrer sikrere.

Minus

Plan over angrepsspillet. Det er lite løp, kreativitet og plan over det de ofte gjør fremover på banen. Det merkes at Espen er ute, men det må være flere spillere som kan slå stikkere, gjøre litt uventede ting osv. Det er veldig stillestående. Kombinert med dårlige innlegg som går bak mål, til keeper eller over alle blir det ganske dårlig. Start bør begynne å få flere inn i boksen når en kommer så ofte ut på kantene og det må slås mye mer lavt og hardt eller løst og sikkert til medspiller. I Eliten vil de slite fælt med å få mange mål med dagens spill.-

Straffer. Start må forvente og styre mange kamper i 1 div. og at det ville bli endel straffer. At det er så elendig utnytting av dette er for meg en gåte. Det ser ikke ut som det øvd på i det hele tatt og noen må øve på dette. Det byttes straffeskyttere i hytt og pine. En taper mange poeng grunnet dette.

Dårlig med skyttere. Mathisen er farlig på frispark hvis han ikke treffer muren, men skudd i spill er dårlig for alle spillerne. Går som regel høyt over.

-----------
    Trener. Hva skal vi si om han? Føler han sakte men sikkert bygger opp selvtillitt i gruppen. Er flink med media og han klager lite over ressurser mm. Viser jo også til tider engasjemant.
    Det han bør jobbe med er å få en plan i angrepsspillet, samt bytter. Føler han bytter for sent i mange kamper. Forstår heller aldri vitsen med Ola inn i noen kamper.
    Sist endret av start05 : 07-08-2012 kl 20:12

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Mjelde er opptatt av å bygge klubb, ikke bare lag. Det synes jeg det virker som han lykkes med. Spillergruppa virker mye mer harmonisk enn tidligere, og det virker som om lagfølelsen er bedre enn før. Ikke uten grunn at han hentet Søgård til klubben, og at vi har hørt fint lite til Jesper i media denne sesongen

Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sted
    flateby
    Jeg er tildels enig i at mjelde for til det å bygge en klubb, men er det det vi trenger fremfor et lag som skal sloss om europa spill år etter år samt gull i tippeligaen?
    Det at han hentet inn søgård har ikke noe med det å bygge en klubb men for at lsk ga slipp på en av topp tre viktigste spillerene de har hatt de 12 siste årene og har da skjønt dette med å hente han tilbake i håp om å berge plassen i neste års tippeliga. Og det at vi ikke hører noe ifra hvor mange ræge fester spillerene har hatt på jespers hytte ol er bare digg.Han har kanskje fått en leder som er tydelig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Terje Brede Halvorsen Vis innlegg
    Jeg er tildels enig i at mjelde for til det å bygge en klubb, men er det det vi trenger fremfor et lag som skal sloss om europa spill år etter år samt gull i tippeligaen?
    Det at han hentet inn søgård har ikke noe med det å bygge en klubb men for at lsk ga slipp på en av topp tre viktigste spillerene de har hatt de 12 siste årene og har da skjønt dette med å hente han tilbake i håp om å berge plassen i neste års tippeliga. Og det at vi ikke hører noe ifra hvor mange ræge fester spillerene har hatt på jespers hytte ol er bare digg.Han har kanskje fått en leder som er tydelig.
    Skal Start få et lag som år etter år er i toppen i Norge, og kommer seg ut i Europa, MÅ hele klubben utvikles. Man må få en vinnerkultur i klubben. Mjelde hentet Søgård fordi han representerte noe Start manglet, nemlig profesjonalitet og vinnerinnstinkt. Hadde han ikke hatt dette hadde ikke Mjelde vært interessert i å hente han. At Lillestrøm lot han gå er en annen sak.
    Mjelde er veldig opptatt av at ALLE skal dra i samme retning. Alle fra keeperen til dama som lager lunchen i kantina. Dette synes jeg han er i ferd med å få til.
    Og takk og pris for at vi slipper å høre om rægefester på hytta til Jesper hver gang de taper.

Lignende tråder

1. starts økonomi
    By Markusbukken in forum IK Start
    Svar: 213
    Siste innlegg: 03-09-2020, 12:56
  2. Vurdering av Starts overganger siden opprykket
    By EternalSunshine in forum IK Start
    Svar: 14
    Siste innlegg: 08-01-2015, 19:29
  3. Svar: 13
    Siste innlegg: 10-18-2014, 19:51
  4. Starts fineste trener gjennom tidende?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 9
    Siste innlegg: 12-13-2013, 19:54
  5. Starts målsetting for sesongen 2013
    By Glazer in forum IK Start
    Svar: 245
    Siste innlegg: 11-18-2013, 05:03

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine