Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Islendingene våre

Ser på fvn.no(får kun sett overskriften)at vi har begynt med forhandlinger for å beholde dem videre. Håper det går i orden. Disse viser en enorm fighter vilje og legger seg ikke ned for å dø bare noen er bort i dem. Noen virkelig krigere.

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hadde satt stor pris på om noen kunne dele den artikkelen? :-)

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start har gitt leiesoldatene Matthias Vilhjalmsson og Gudmundur Kristjansson tilbud om permanent avtale med klubben.

KRISTIANSAND: Det bekrefter begge spillerne til Fædrelandsvennen etter fredagens Start-trening.

- Der snakk om en lengre kontrakt, men det er fortsatt tidlig i prosessen. Jeg trives her, og forhåpentligvis vil ting ordne seg om ikke så lenge, sier Vilhjalmsson til Fædrelandsvennen.

Den målfarlige spissen er på lån fra islandske Hafnarfjördur, og har blitt en umiddelbar suksess på Sørlandet. 25-åringen har scoret ti seriemål på de tretten første kampene.

- Vi forhandler om personlige betingelser nå. Jeg tror overgangssummen allerede er avtalt mellom klubbene, sier islendingen.

Tidlig beskjed fra Mjelde
    Start-trener Mons Ivar Mjelde ga tidlig beskjed om at han ønsker de to islendingene med videre på permanent basis. Nå ser det ut til at han får viljen sin.

- Det er fortsatt veldig tidlig i prosessen, så jeg vet ikke helt hvor mye det er å si om denne saken. Vi får se hva som skjer de neste ukene, sier Gudmundur Kristjansson.

- Du trives her i Start?

- Jeg liker meg veldig godt både i byen og i laget. Det har vært interesse fra andre klubber, jeg vet ikke helt hva, men det er uansett Start som er førstevalget mitt, sier "Gummi" som har spilt seg inn i Start-fansens hjertet med sin kompromissløse spillestil.

- Jeg vil gjerne spille i eliteserien med Start. Det kan bli bra, spesielt om vi får en bredere stall, understreker den anvendelige islendingen.

Vil ikke kommentere
    Starts administrative leder, Rune Jakobsen, ønsker ikke å si noe om forhandlingene i media.

- Vi kommenterer aldri forhandlinger eller tilbud når det gjelder spillere inn eller ut, sier Jakobsen til Fædrelandsvennen.

- Men kan du bekrefte at dere har gitt de to spillerne kontraktsforslag?

- Jeg kan bekrefte at vi er interessert i å ha med spillerne videre, sier Jakobsen.
    ..............

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    I følge fvn.no(får kun sett oversikriften), så er det stor sansynlighet for at Gummi og Matta blir Start spillere videre.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    I følge fvn.no(får kun sett oversikriften), så er det stor sansynlighet for at Gummi og Matta blir Start spillere videre.
    KRISTIANSAND: - Vi holder på å snakke med Start. Jeg håper det løser seg for meg i løpet av uka, sier Gudmundur Kristjansson til Fædrelandsvennen.

Sammen med landsmann og toppscorer i 1.divisjon, Matthias Vilhjalmsson (13 mål), lander han trolig ny Start-kontrakt innen få dager.

De to islendingene har vært viktige brikker for Mons Ivar Mjeldes menn, som topper norges nest øverste divisjon. Bortsett fra en vond skulder på Vilhjalmsson, og et innhopp på Kristjansson, har begge spilt alt etter overgangene fra Hafnarfjordur (Vilhjalmsson) og Breidablik (Kristjansson). Begge er i utgangspunktet på lån ut året, men Start har opsjon på kjøp.

- Vi er klare på at vi ønsker begge to. Slik jeg har forstått det så er det ikke så stor avstand mellom partene. Vi trenger å få på plass brikker med tanke på neste år, så det blir bra når dette forhåpentligvis går i orden sier Start-trener Mons Ivar Mjelde.

- Jeg har alltid sagt at det er det jeg ønsker. Nå vil jeg avslutte kontraktsforhandlingene og kun tenke på fotball, sier Vilhjalmsson, som også har vært interessant for en eliteserieklubb, i følge agent Magnus Agnar Magnusson. Han kommer til Kristiansand senere i uka.

- Det er en klubb som har henvendt seg, men Start er førstevalget. Det er usannslynlig at han går til noen andre, sier Magnusson.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Håper virkelig dette går i orden!
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Flott!

Da gjenstår det bare å få inn eksterne investorer for å kjøpe de fri...
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Skulle man ikke ha en avklaring i september?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De har jo blitt enige om personlige betingelser,så nå venter man nok bare på at det er helt klart at vi rykker opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De har jo blitt enige om personlige betingelser,så nå venter man nok bare på at det er helt klart at vi rykker opp.
    Vi venter på eksterne investorer?

http://www.ikstart.no/news/article/w...ere-med-videre
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mulig det,men jeg tror nok ingenting skjer før det er 100 prosent klart at vi rykker opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Mulig det,men jeg tror nok ingenting skjer før det er 100 prosent klart at vi rykker opp.
    Det har ingenting å si, for det står allerede at avtalene forutsetter at vi rykker opp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    - Vi regner med å komme med noen avklaringer ganske kjapt. Innen måneden er omme har vi klar mer enn én spiller for neste år, sier Starts administrerende direktør, Magne Kristiansen.

Fra september: http://fotball.aftenposten.no/forste...icle250351.ece

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser at fvn.no melder om at det er interesse rundt våre islendinger. Kan noen legge ut artikkelen. Greit å ha opsjonsavtale for kjøp.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser at fvn.no melder om at det er interesse rundt våre islendinger. Kan noen legge ut artikkelen. Greit å ha opsjonsavtale for kjøp.
    Start har en opsjon på å kjøpe Vilhjalmsson innen 1. desember. Overgangssummen er allerede satt.

Når det gjelder Kristjansson, så kunne Start ha signert ham innen 15. august. Det gjorde de ikke. Dermed må klubben forhandle med Breidablik om en overgang.

Både Vilhjalmsson og Kristjansson er allerede enig med Start om sine personlige avtaler.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Hvis vi ikke signerer disse to blir jeg utrolig skuffa. Å få signert disse to + en ny keeper bør ha 1.prioritet

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Jeg blir skuffa hvis vi signerer Vilhjalmsson. Fraværende i første divisjon unntatt målene. Kommer til å bli en flopp i eliten. Gudmundur derimot MÅ vi få.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Søgne
    Hmmmm, hva i heiteste må til for å bli akseptert som fotballspiller i start, hvis ikke det holder å være en av divisjonens toppscorere. Hvordan kan du påstå at Vilhjalmsson har vært fraværende denne sesongen, han har etter min mening gjordt akkurat det en spiss og målscorer skal gjøre, nemlig være på riktig plass til riktig tid. En spiss skal ikke være nødt til å ta de tunge løpene hjemover på banen, men heller ligge og fiske på offsidegrensen og bare være tilgjengelig.Her syntes jeg du bommer start05
    Idrettsklubben Start i hjerte

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Helt enig med Gerrard, her.
    Se feks på Årst. Jeg synes Vilhjalmsson gjør langt mer ut av seg enn Årst gjorde.

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •