Side 2 av 29 FørstFørst 123412 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 562
    Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Christianssand
    Cissé som, iflg statistikken, har 9 kamper for Selfoss på Island i år. Ingen mål på ni kamper. På Island. Skeptisk...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hyggelig med besøk,men det som opptar meg er hva skjer med Espen B og Fredrik? Er jo ingen som melder noe. Prater de sammen fortsatt? Når kan vi vente en avklaring? Selv fvn.no skriver nada.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    Hyggelig med besøk,men det som opptar meg er hva skjer med Espen B og Fredrik? Er jo ingen som melder noe. Prater de sammen fortsatt? Når kan vi vente en avklaring? Selv fvn.no skriver nada.
    Enig i det. Han Cisse typen får meg ikke til å miste nattesøvnen akkurat.. Er mer spent på Børufsen og Strømstad. Merkelig at man ikke kan bli enige, da det i media har virket som om begge VIL spille for Start. Greit at det er lite med penger og at man må vaere litt forsiktige, men det må da vaere andre ting man kan legge inn i kontrakten.

Strømstad - vil ha en lengre kontrakt og da burde man vel kunne gi han en kontrakt på 1.5 år med forbehold om opprykk, evt en type kontrakt med bedre betingelser ved opprykk og mindre gode betingelser om opprykket skulle glippe. Han kan vel også få med i kontrakten at han skal bruke litt tid opp mot sponsorer og evt de yngre i Start. Dette er vel en ypperlig måte for Strømstad å "gi noe tilbake" da han er en av de mest populaere idrettsutøverne på Sørlandet...

Børufsen - Vil til utlandet, men pga skaden han slet med tidligere så er han vel ikke veldig aktuell for dette nå. Få en klausul i kontrakten om at han kan gå hvis noen legger et visst beløp (eks 10 mill) på bordet. Her kan man evt gi en kontrakt der han kan fristilles om Start ikke rykker opp. Ingen tvil om at spill i Tippeligaen 2013 vil vaere et ypperlig utstillingsvindu for han og at han derfor vil vaere tjent med å bli i Start så lenge laget rykker opp.

Er litt frustrerende at man ikke har blitt enige og at spesielt Børufsen kan "dra på dagen" om det kommer et tilbud fra en Tippeligaklubb eller en annen klubb... Han er mye mer "verdifull" enn Strømstad, da vi mangler spillere som kan spille på venstre kant, mens vi har flere som kan fungere sentralt på midtbanen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er Fredrik bekreftet tilbake i Start.

http://www.ikstart.no/news/article/1...r-7-er-tilbake

Velkommen tilbake!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Bra nyheter ;D

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Herlig nyheter. Nå venter jeg bare på possitivt rundt Espen B.

Junior Member
    Ble medlem
    Aug 2012
    enig. er nesten mer spent på espen =)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Herlig at Fredrik er tilbake!! Velkommen hjem

Men enda viktigere er det at Børufsen blir med videre, venstrekanten er ikke lett å erstatte slik jeg ser det. Men ser Start og Mjelde går ut å sier de har navn på blokka i tilfelle det skjærer seg. Det er bra det, men heller ikke mer enn hva man bør forvente i den situasjonen klubben er i, viktig med backup løsninger i dette gamet!
    De forhandler med Børufsen i ettermiddag står det, og de regner med å bli enige i løpet av dagen idag. Jeg håper og tror ogå dette, men jeg er veldig spent på kontraktslengden...
    Håper virkelig de klarer å få han med på en treårskontrakt minimum, men ser at det kan bli vanskelig.

Denne prøvespilleren er nok mer et besøk for å se på nivået, han er nok aldri aktuell i år.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    Denne prøvespilleren er nok mer et besøk for å se på nivået, han er nok aldri aktuell i år.
    Ut i fra det som stod i artikkelen, virket det lite sannsynlig at han er aktuell nå i høst ja. Men det er godt at de pleier kontakten med islandske klubber. Vi har jo sett at det er spillere der som absolutt holder godt nok nivå for Start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Venstrekanten har skrevet under en avtale som strekker seg ut 2014-sesongen.
    Så da er det i boks.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    sorry for feil copy lol.

Venstrekanten har skrevet under en avtale som strekker seg ut 2014-sesongen.

- Det er veldig deilig å være i boks med forhandlingene. Jeg er utrolig glad for at jeg skal spille for Start fremover – en klubb jeg er så glad i, sier Espen Børufsen.

Den siste tiden har Espen planlagt fotballfremtiden sin. Det har ført til mange reaksjoner fra folk flest.

- Det har vært litt mye de siste dagene. Når du ikke har skrevet under på noe kontrakt, så må man gjøre regning med det. Heldigvis er det over nå. Jeg er bare glad for å møte opp på trening og spille fotball.

Glad er også Starts styreformann og daglige leder, Magne Kristiansen.

- Dette er vi selvsagt svært godt fornøyd med. Espen er en publikumsspiller og en viktig brikke i Starts offensive spill, sier Kristiansen.

Espen Børufsen fikk sin debut for Start i 2006 - borte mot Stabæk. Kristiansanderen er dermed en av klubbens mest rutinerte spillere.

- Vi ønsker en sterk stamme av lokale spillere. Derfor er vi svært fornøyde med at Espen er med oss fremover, sier Magne Kristiansen.

Grunnen til at forhandlingene tok litt tid skyldes avtalens varighet. Start ønsket en lang kontrakt og spiller og klubb er altså nå enige om en lengde på 2,5 år. Nå ser Børufsen frem til mange høydepunkter i gult og svart.

- Dialogen har vært fin. I Start har vi veldig mye bra på gang og jeg er heldig som får være med å bidra. Laget er i flyten og jeg er ikke i tvil om at vi er på vei mot noe stort. Første mål er Tippeligaen. Det tror jeg vi skal klare. På vårt beste har vi også vist at vi kan hamle opp med topplagene i Tippeligaen. Husk også at vi bygger selvtillit når vi spiller som vi har gjort i det siste, sier Espen Børufsen.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    To gode nyheter i dag! Optimismen kommer snikende
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ser på overskirften på fvn.no at Mjelde ønsker nye spiss.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Onsdag ble det klart at Fredrik Strømstad endelig er klar for Start og at Espen Børufsen har signert ny kontakt med klubben. Begge to vil bli viktige brikker for klubben, men Start-trener Mons Ivar Mjelde er likevel ikke helt fornøyd med troppen sin.

- Hadde alle spillerne vært skadefri, ville troppen vært komplett nå, men dessverre er det ikke slik, sier Mjelde til Fædrelandsvennen

Mjelde peker spesielt på spissplassene som en posisjon der han kunne ønsket seg en ny spiller.

- Jeg legger ikke skjul på at jeg kunne tenkt meg en ny spiss inn i stallen - det er noe jeg ønsker, sier Mjelde.

- For få spisser
    Mjelde peker på skadeproblemene i angrepsrekken som et problem denne sesongen.

- Hoff har vært mye skadet og er fortsatt ute. Vi vet ikke hvor lenge han vil være ute. Per i dag har vi derfor for få spisser, sier Mjelde.

Men Mjelde er ikke optimistisk med tanke på muligheten til å få på plass en ny spiss i løpet av overgangsvinduet.

- Når Hoff er ute med skade er vi svekket, men det kan godt hende at vi må gå ut sesongen med den stallen vi har i dag, sier Mjelde.

Denne uka har Start en prøvespiller, spissen Moustapha Cisse, fra den islandske klubben Selfoss, på besøk. Dette er en del av et samarbeid med Selfoss, og det er lite trolig at Cisse, som kommer fra Senegal, får kontakt med Start, selv om spissen selv håper på kontrakt.

Et økonomisk spørsmål
    Som i situasjonen med Strømstad, er det også denne gangen det økonomiske det står på for Mjelde og Start.

- Vi er nok avhengig av eksterne midler for å hente en spiss i dette overgangsvinduet, sier Mjelde.

Per i dag er det kun Matthias Vilhjalmsson og Dardan Dreshaj som er rene spisser i Start-stallen og aktuelle fra start mot Ranheim. Men også Gudmundur Kristjansson og Ernest Asante kan spille spiss, men da vil det gå utover bredden på midtbanen. I tillegg nærmer Nicolai Aas seg startplass.

- Vi får se hva det har blitt til i slutten av august, avslutter Mjelde.

Overgangsvinduet stenger 31. august.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva med han Lind-typen fra Donn? Mener å huske at han var i dårlig form, men at Start skulle hjelpe til med et treningsopplegg for å få han i bedre form. Han må vel vaere en billig losning hvis de mener han er god nok da! og det må da vaere perfekt å bruke andre halvdel av 2012 hvor vi forhåpentligvis sikrer opprykket tidlig og kan slippe til disse unge spillerne så de er mer modne for Tippeliga i 2013..

Junior Member
    Ble medlem
    Aug 2012
    tviler da sterkt på at han plutselig har kommet i så mye bedre form så fort.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Er nok Stene fra ranheim som er aktuell. Blir kvalm!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Er nok Stene fra ranheim som er aktuell. Blir kvalm!
    Med all respekt å melde, har du sett mange kamper hvor Robert Stene har spilt? Han har et scoringssnitt på nesten 0,5 for Ranheim, og har bøttet inn mål for alle klubber han har spilt for de siste årene. Etter min mening helt klart en ok spiller å ha i troppen som dekning for Hoff/Vilhjalmsson. Dessuten blir han billig siden han nærmer seg slutten på kontrakten med Ranheim.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Billigere og ikke hente han inn. Han er 29 år og spiller for en middels klubb i 1. div. Garantert ikke dyr sier du? Tror du han flytter til kristiansand for gøy? Noe koster han garantert og det er penger klubben heller bør legge i andre ting. Det viktigste vist noen skal inn bør være om de vil forsterke et TL lag. Det tviler jeg på stene gjør neste år. STOL PÅ TALLENTENE MJELDE.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Risør
    Han blir billig når det gjelder overgangssum. Lønn aner jeg ikke, men som du selv skriver spiller han for en middels Adeccoklubb...
    Vi har en altfor tynn stall, så vi må utvide denne også. Og våre spisstalenter er ikke veldig talentfulle og vil nok ikke forsvare en plass på laget i TL. Heller en 29-åring som scorer mål for oss enn en 19-åring som ikke presterer. Jeg ønsker at vi unngår å rykke ned igjen sesongen etter vi er oppe. Hadde vi hatt STORE talenter hadde saken vært en annen, men etter min mening er hverken Dreshaj eller Tveit store talenter. Men aller helst vil jeg ha inn spillere som går rett inn på laget og forsterker det, der er vi helt enig. Men så er spørsmålet hva klubbens økonomi tillater

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start
    Svar: 605