Side 3 av 29 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 562
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av jbasma Vis innlegg
    Han blir billig når det gjelder overgangssum. Lønn aner jeg ikke, men som du selv skriver spiller han for en middels Adeccoklubb...
    Vi har en altfor tynn stall, så vi må utvide denne også. Og våre spisstalenter er ikke veldig talentfulle og vil nok ikke forsvare en plass på laget i TL. Heller en 29-åring som scorer mål for oss enn en 19-åring som ikke presterer. Jeg ønsker at vi unngår å rykke ned igjen sesongen etter vi er oppe. Hadde vi hatt STORE talenter hadde saken vært en annen, men etter min mening er hverken Dreshaj eller Tveit store talenter. Men aller helst vil jeg ha inn spillere som går rett inn på laget og forsterker det, der er vi helt enig. Men så er spørsmålet hva klubbens økonomi tillater
    Spennende tider nå. Men i alle dager. Robert Stene? Nei takk. Da kan vi heller hente noen av de talentene som finnes rundt omkring. Har tidligere uttalt min overraskelse over at Martin Ramsland fortsatt ikke har vært på prøvespill. Var i går i Grimstad og så Jerv - MK og gutten har definitivt noe som våre andre spisser mangler. 9 mål på 15 kamper i 2. div i sin første sesong lover også bra. Bedre fart, teknikk og styrke enn de vi allerede har. Om noen blir billig så er det vel de lokale unge talentene som faktisk ønsker å spill for Start, og ikke gjør det pga pengene elle fordi andre ikke vil ha dem.-

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Sydspissen,
    Ja helt for unge fremadstormende talenter,
    Men med opprykk til tl, trenger vi målgarantister. Stene, er 29. men leverer gode res, i adecco.
    En spiller som Ramsland, bør virkelig sjekkest ut. Men vi har dahlum/darjan. som unge gode spillere. å trenger en spiss, som er nesten på nivå med wilhjamson/hoff. å som samtidig ser muligheten i start, å aksepterer lite spilletid.

Selv hadde jeg likt å få hjem khalili. Skårer ok med mål i bodø. å er faktisk lokal.
    Selv om han ikke er helt på nivå.
    Hadde Start hatt noe bedre økonomi(pr.dd) hadde g.l.Fevang vært perfekt. prob med det er at han ville gått rett in på laget.
    Noe som hadde gått ut over-asante/gummi/nouri eller kanskje vikstøl.

Vi må skaffe spiss som kan levere. uten at vi mister ofangsiv kraft. eller svekker spillergruppa eller trygheten vi som lag nå har.
    (kanskje stokkis venner hjem om stabæk går ned?)

men av dagens alternativer, tror jeg faktisk at Stene ikke er så dumt valg.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warzone Vis innlegg
    Sydspissen,
    Ja helt for unge fremadstormende talenter,
    Men med opprykk til tl, trenger vi målgarantister. Stene, er 29. men leverer gode res, i adecco.
    En spiller som Ramsland, bør virkelig sjekkest ut. Men vi har dahlum/darjan. som unge gode spillere. å trenger en spiss, som er nesten på nivå med wilhjamson/hoff. å som samtidig ser muligheten i start, å aksepterer lite spilletid.

Selv hadde jeg likt å få hjem khalili. Skårer ok med mål i bodø. å er faktisk lokal.
    Selv om han ikke er helt på nivå.
    Hadde Start hatt noe bedre økonomi(pr.dd) hadde g.l.Fevang vært perfekt. prob med det er at han ville gått rett in på laget.
    Noe som hadde gått ut over-asante/gummi/nouri eller kanskje vikstøl.

Vi må skaffe spiss som kan levere. uten at vi mister ofangsiv kraft. eller svekker spillergruppa eller trygheten vi som lag nå har.
    (kanskje stokkis venner hjem om stabæk går ned?)

men av dagens alternativer, tror jeg faktisk at Stene ikke er så dumt valg.
    Her skjønner jeg ingenting. Problemet med Fevang er at han er god nok for laget? Og resten av spillerene er perfekte for de er gode nok for benken?

Start bør bruke minst mulig penger resten av året, og heller se på stallen i desember og januar. Generelt sett bør backup spillere være unge og sultne spillere i utvikling som får spille når det trengs, ikke middelmådigheter i midten eller slutten av 20årene, men omtrent som stallen tilsier nå. Eneste problemet med denne stallen er at mjelde åpenbart ikke stoler på noen av de unge. Her er det oladapo som gjelder.
    Sist endret av Starten : 08-04-2012 kl 16:21

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Stol på de unge. Er de ikke gode nok i år, er de heller ikke gode nok for oss neste år hvis vi er i eliten. Å hente slike spillere ser jeg svært få fordeler på lang sikt. Kanskje de kan bidra litt mere i noen kamper i nær fremtid, men de svekker klubbens unge spillere som vil slå hardt ut på lengre sikt. Frykter at vi bare får enda en Ola som stjeler spilletid fra en yngre spiller.
    Dessuten syns jeg at Start med sin meget svake økonomi bør være ytterst varsomme med å hente kjekt å ha spillere. De som er her nå har ført oss opp i toppen. Det er jo ganske enkelt fordi de har vært best. Og de er jo ingenting som tyder på at vi skal bli dårligere fremover..

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    For å gjenta meg selv i fra en annen tråd. Av de unge talentene vi har hatt i klubben de siste 10 åra, er det vel bare K. Hæstad som pr. i dag holder ok tippeligaklasse?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Ja, kanskje det er en grunn til det.. Mulig klubben har satset på feil spillere, mulig spillerne har hatt/fått feil holdninger eller kanskje klubben ikke har klart å fått ut potensialet til spillerne. For jeg nekter å tro at ikke Start har hatt muligheten til å finne flere som kunne holdt tippeliganivå.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av DelPiero Vis innlegg
    Ja, kanskje det er en grunn til det.. Mulig klubben har satset på feil spillere, mulig spillerne har hatt/fått feil holdninger eller kanskje klubben ikke har klart å fått ut potensialet til spillerne. For jeg nekter å tro at ikke Start har hatt muligheten til å finne flere som kunne holdt tippeliganivå.
    Det kan synes som om de talentene i fra landsdelen som har holdt seg borte i fra Start har hatt en litt bedre utvikling ref. Hagen, Strandberg og Tripz.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    For å gjenta meg selv i fra en annen tråd. Av de unge talentene vi har hatt i klubben de siste 10 åra, er det vel bare K. Hæstad som pr. i dag holder ok tippeligaklasse?
    Da mener du at vi skal legge ned alt av tallentutv. kjempeforslag Hva skal vell klubben med publikumsfavorittet? Det er klart 05 laget hadde klart seg like bra uten strømstad, haaland, johnsen, Borgersen, engedal, pedersen, nilsen berhus.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Da mener du at vi skal legge ned alt av tallentutv. kjempeforslag Hva skal vell klubben med publikumsfavorittet? Det er klart 05 laget hadde klart seg like bra uten strømstad, haaland, johnsen, Borgersen, engedal, pedersen, nilsen berhus.
    Selvfølgelig skal vi ikke legge ned noe som helst. Vi må bare bli bedre på det! Vi får stadig frem ung og lovende talenter, men de fleste ender opp som Kleiven, Pepa og Stokkelien. De utvikler seg ikke videre. Håland, Borgersen og Pedersen er for gamle til å passe inn i den "10-års kategorien" jeg nevnte.

Vi har vel heller ikke hatt en stabil landslagsspiller siden Myggen?
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Men skal vi bli bedre på det så må det satses mer også. Både penger og tillit. Ikke sløse penger på backup

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av sydspissen Vis innlegg
    Spennende tider nå. Men i alle dager. Robert Stene? Nei takk. Da kan vi heller hente noen av de talentene som finnes rundt omkring. Har tidligere uttalt min overraskelse over at Martin Ramsland fortsatt ikke har vært på prøvespill. Var i går i Grimstad og så Jerv - MK og gutten har definitivt noe som våre andre spisser mangler. 9 mål på 15 kamper i 2. div i sin første sesong lover også bra. Bedre fart, teknikk og styrke enn de vi allerede har. Om noen blir billig så er det vel de lokale unge talentene som faktisk ønsker å spill for Start, og ikke gjør det pga pengene elle fordi andre ikke vil ha dem.-
    Robert Stene kan i hverfall score på straffe.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Starten.
    Sorry for rottete innlegg.
    Det jeg prøvde å si.
    fevang hadde vært perfekt for oss(målgarantist-teknisk-passer i spillestilen vår)
    det negative er at unge spillere som asante-nouri-gummi eller Vikstøl. hadde fått mindre spilletid.
    Det hadde gjort deres utvikling ville gå saktere.
    De andre jeg nevnte, er på et bra nivå. men ikke naturlige 1 valg.
    men sterke nok til å utgjøre en forskjell ved skader mm. Samt vil akseptere mindre spillestill.

Vi skjønner alle at spillere som.
    wilhjamson-børufsen-hoff. spiller så lenge de er friske. fordi de har et høyere nivå.
    hadde start hentet Fevang ville han også spilt fast.
    det gjør at de overnevnte yngre spillerne hadde fått mindre spillestid. samt at veien for dahlum å drajan hadde blitt lengre.
    Å vi som klubb. må utvikle spillere- utvikle lagsamarbeid samt levere resultater.

verken mere eller mindre.

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Og kjøpe spillere til benken vil også skyve vekk dardan og dahlum. Det spiller liten rolle om fevang skyver strømstad ut på benken og dahlum på tribunen eller om stene setter seg på benken og dahlum på tribunen.

Vi er heldigvis enige om det viktigste som er utvilking av spillere og klubb:-)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Det er der vi er uenige.
    henter vi spillere som er rett under 1 lags spillerne. er det et kortere skritt for ungetalenter.
    med andre ord de ser at det nivået er opnåelig.
    Så spillere med de rette holdningene-kvalitetene, vil hevde seg i et slik miljø.
    veien er ikke for lang.
    Samtidig må man være inkluderende. etablerte spillere må gi unge spillere feedback hjelp- knytte kontakter osv.
    Å om talentene ikke løfter seg det hakket, er de faktisk ikke så store talenter, at vi som klubb. kan bygge oss videre mot toppen av norsk fotball.
    Derfor er det bedre med nesten topp spillere. som kan gjøre jobben når det trenges en sutrete spillere.
    det være seg- alagspillere eller talenter. som gir opp/gir faen. eller velger spill i 2-3 div.
    Det går på holdninger-innstiling-vilje. å ikke minst lysten til å bidra.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Er noen nye rykter på gang?

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ole Gilboe Hermansen Vis innlegg
    Er noen nye rykter på gang?
    Kan umulig tro det skjer noe mer nå. Det måtte vaere en spiss inn (Robert Stene eller han fra Donn) og evt at det kommer et bud på Owello.

Jeg tror ikke vi foretar oss noe mer nå, selv om Mjelde vil ha en spiss inn!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    TV2sporten melder at start har vist interesse for Arild Østby

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    TV2sporten melder at start har vist interesse for Arild Østby
    Skjønner ikke helt hvorfor Start skal prioritere å hente inn en keeper, regner med det er Arild ØstbØ du mener...
    Vi har Johnny bak Lund Hansen, og jeg håper vi fortsetter der ut sesongen. I tippeligaen vil det dog kanskje være bruk for en keeper til av et visst format, for etter at Crowe dro, er det fort veldig tynt med en skade på Lund Hansen. Synes uansett ikke Start bør bruke penger der i dette vinduet.
    Jeg synes i det hele tatt ikke Start bør hente inn flere spillere i dette vinduet, en forlengelse og forbedret kontrakt med Owello bør være høyeste prioritet per nå! Det er det desidert viktigste for klubben å få til en forlengelse med han, både av sportslige og økonomiske hensyn, mtp en mulig gevinst ved fremtidig salg.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    Skjønner ikke helt hvorfor Start skal prioritere å hente inn en keeper, regner med det er Arild ØstbØ du mener...
    Vi har Johnny bak Lund Hansen, og jeg håper vi fortsetter der ut sesongen. I tippeligaen vil det dog kanskje være bruk for en keeper til av et visst format, for etter at Crowe dro, er det fort veldig tynt med en skade på Lund Hansen. Synes uansett ikke Start bør bruke penger der i dette vinduet.
    Jeg synes i det hele tatt ikke Start bør hente inn flere spillere i dette vinduet, en forlengelse og forbedret kontrakt med Owello bør være høyeste prioritet per nå! Det er det desidert viktigste for klubben å få til en forlengelse med han, både av sportslige og økonomiske hensyn, mtp en mulig gevinst ved fremtidig salg.
    100 % enig. Vi har grei dekning på keeperplassen nå, og alle kluter må rettes mot Owello og få hans signatur på en forlenget kontrakt!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jeg kobler dette litt med at RBK jakter keeper jeg
    Kan det være at man leter etter en erstatter for ALH?

Henter ny keeper før helga
    Skrevet av Thomas Myren, 7. august 2012, 07:04
    Rosenborg erstatter hofteskadde Erik Bråthen innen kort tid.

Må erstatte Bråthen i høst (13.07.12)

- Allerede før helga håper vi å ha en løsning på plass, bekrefter Erik Hoftun overfor rbkweb.no.

- Altså blir en ny keeper med til Sogndal?

- Ja, forhåpentligvis.

- Blir løsninga langsiktig eller kortsiktig?

- Det får du se når det er i boks, svarer den sportslige lederen.

Reservekeeper Bråthen skadet hofta på trening i slutten av juni, og skal snart under kniven.

- Det kan ta litt tid å komme tilbake - denne sesongen går helt sikkert med. Det er en spesiell operasjon som skal gjøres, sier fysioterapeut Sigbjørn Hammer.
    http://www.rbkweb.no/vis/9028

Lignende tråder

1. Overgangsvinduet - sommeren 2017
    By krs in forum IK Start
    Svar: 124
    Siste innlegg: 10-14-2017, 11:59
  2. Overgangsvinduet vinter/vår 2016
    By krs in forum IK Start
    Svar: 293
    Siste innlegg: 03-16-2016, 18:11
  3. Overgangsvinduet 2014/15
    By jbasma in forum IK Start