Viser resultater 1 til 12 av 12
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

TV avtalen & kamptidspunkt

Fant ikke noe tråd om dette tidligere, så får opprette litt.

Nytt for meg er at det i 2013 skal spilles etter hva jeg har forstått er følgende i TL:

Fredager
    Kl XX.XX - TV2 kamp

Lørdager
    kl.16 (?) Kamp på canal+
    kl.19.(?) Kamp på canal+

Søndager
    Kl 15.00 - Kamp på Canal+
    Kl 17.00 - "Hovedrunde"
    Kl 19.00 - TV2 kampen

Er det noen som kjenner mer til kamptidspunkt etc?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    De kjører likegodt alt enda mer samtidig som Premier League, kommer heeelt sikkert til å øke publikumstallene i Norge...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lynet Vis innlegg
    De kjører likegodt alt enda mer samtidig som Premier League, kommer heeelt sikkert til å øke publikumstallene i Norge...
    I tillegg vil flere av måtte skaffe seg en ny betalkanal, for å kunne følge med. Noe som svekker interessen ytterligere...
    --

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av krs Vis innlegg
    I tillegg vil flere av måtte skaffe seg en ny betalkanal, for å kunne følge med. Noe som svekker interessen ytterligere...
    Jeg betaler litt under 300,- i måneden for Canal+ som sender blandt annet spansk og italiensk fotball, samt flere filmkanaler. TV2 sport koster vel 200,- i måneden. Jeg er ikke i tvil om hva som gir mest valuta for pengene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Jo da. For oss som er over gjennomsnittet interessert har Canal + et bra tilbud. Men skal norsk fotball vokse er den avhengig av at de "halv-interesserte" får god lettvint tilgang til kampene. De gjør de ikke om de må kjøpe en ny betalkanal.
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel på sin plass å minne om at interessen for norsk fotball, eller ihvertfall besøkstallene, de siste årene har fallt i takt med stadig økt tilgjengelighet. At kampene neste år skal gå på Canal +, eller Cmore eller hva de skal hete, trenger derfor ikke bety så mye. Da er det nok betydelig verre at kampene nå skal spres slik at mange kamper kolliderer med PL. Det er en kamp norsk fotball taper.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Den nærmeste tråden jeg fant til temaet...

TV-overførte Adecco-kamper utover høsten:

Søndag 07.10 kl 15:00: Start - Mjøndalen
    Søndag 14.10 kl 15:00: Bodø/Glimt - Sarpsborg
    Søndag 21.10 kl 15:00: Start - Sandefjord
    Søndag 28.10 kl 15:00: Bodø/Glimt - Start

Alle kampene sendes på TV2 Zebra. Når det gjelder hjemmekampene - kun for oss utenbys-supportere, selvsagt
    Sist endret av Fish : 09-29-2012 kl 02:24

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da ser det ut som tv tidspunktene er offentlige:
    Fredag: Kl. 19.00, TV 2 Zebra.
    Lørdag: Kl. 15.00 og kl. 17.00 på C More (tidligere Canal +).
    Søndag: Kl. 15.00 C More, kl. 17.00, hovedrunden, 3 kamper C More, mens TV 2 får den siste kampen i runden kl. 19.00.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article253136.ece

Tv messig er jo dette kjempe, men for den almne interesse en liten katastrofe....
    Hvem kan planlegge 3 dager og 6 forskjellige tidspunkt, 15 helger, før man kjøper sesongkort?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Finnes det andre ligaer i Europa der "hovedrunden" kun består av 3 kamper?

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Christianssand
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg
    Da ser det ut som tv tidspunktene er offentlige:
    Fredag: Kl. 19.00, TV 2 Zebra.
    Lørdag: Kl. 15.00 og kl. 17.00 på C More (tidligere Canal +).
    Søndag: Kl. 15.00 C More, kl. 17.00, hovedrunden, 3 kamper C More, mens TV 2 får den siste kampen i runden kl. 19.00.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article253136.ece

Tv messig er jo dette kjempe, men for den almne interesse en liten katastrofe....
    Hvem kan planlegge 3 dager og 6 forskjellige tidspunkt, 15 helger, før man kjøper sesongkort?
    Kan vel umulig kalles en katastrofe da det er en forbedring, slik jeg ser det, ut i fra dagens situasjon. I dag er det TL fordelt over fire dager, nå endres det til tre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Apostrof Vis innlegg
    Kan vel umulig kalles en katastrofe da det er en forbedring, slik jeg ser det, ut i fra dagens situasjon. I dag er det TL fordelt over fire dager, nå endres det til tre.
    Man ser vel allerede idag at tv avtalen har redusert interessen for fotball på fotballstadion.
    Det å spre kampene på et ekstra tidspunkt, selv om det er færre dager, er ikke noe i mine øyne katastrofalt.

Kampene legges enda tettere opp mot PL, både lørdag og søndag.
    Hovedrunden reduseres til de 3 minst interessante kampene, da toppkampene flyttes til gunstige tv tidspunkt.
    Enda flere kamptidspunkt medfører at færre kjøper sesongkort, da planlegging er håpløst, noe det også er idag for mange.

Fotballen har mistet kontroll på sitt eget produkt, i sin iver etter å signere tv avtaler.

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rebell Vis innlegg

Kampene legges enda tettere opp mot PL, både lørdag og søndag.
    Hovedrunden reduseres til de 3 minst interessante kampene, da toppkampene flyttes til gunstige tv tidspunkt.
    Jeg mener det er positive og negative ting med dette oppsettet. Veldig positivt at mandagskampen forsvinner, da det er veldig mange som har andre aktiviteter disse dagene. (trening, skole, jobb ++) I tillegg er det håpløst å drar på bortekamper disse dagene. Veldig positivt å bli kvitt mandagskamper.

Ellers er jeg enig med Rebell i at kampene må styres unna PL runden så mye som mulig. De som ennå går på kampene er de som er såpass interessert i fotball at de også følger nøye med på Premier League - og da skyter man seg selv i benet ved å legge kampene på samme tidspunkt som PL. Nå skal det sies at også PL er spredt godt ut og at det er "umulig" å legge alt utenom, men man må iallefall unngå å legge kamper rundt hovedrunden som er kl.16 på lørdag. Jeg skulle ønske at man hadde flere "flomlyskamper" litt senere på kveldene i Norge, selv om det kan gå ut over familier med litt mindre barn. Jeg ville hatt en sen kamp på fredagen, selv om jeg vet at fredagskamper også vil skape problemer for bortesupportere. Det er uansett bedre å ta fri deler av fredagen og ha fri dagen etter enn å dra på en mandag der man også skal jobbe tirsdag

Jeg ville satset på noe ala dette:

* Fredag kl.19 (en kamp)
    * Fredag kl.21 (en kamp)
    * Lørdag kl.18 (en kamp)
    * Lørdag kl.20 (en kamp)
    * Søndag kl.18 (hovedrunden - 3 kamper)
    * Søndag kl.20 (en kamp)

Lignende tråder

1. Tv avtalen
    By Esben in forum IK Start
    Svar: 13
    Siste innlegg: 06-16-2015, 10:49