Opprinnelig skrevet av
FVN
Til full utredning hos Olympiatoppen
Start-spiller Birger Madsen er usikker på fotballfremtiden etter nesten to år på sidelinjen.
- Det er det samme som i fjor. Det knyter seg i halsen eller lungene når jeg kommer opp i puls. Det jeg savner er et svar, sier Birger Madsen til Fædrelandsvennen.
I dag er Starts midtstopper til full utredning hos Olympiatoppen i Oslo, etter mer eller mindre to år på sidelinjen.
Etter at han ankom Start som Clarence Goodsons erstatter før fjorårsesongen har Oslo-gutten kun spilt 9 kamper og 564 minutter seriefotball etter overgangen fra Vålerenga.
Få kamper
De store problemene startet rett før seriestart i fjor. Luftveisplagene gjorde at midtstopperen ikke var på banen før helt mot slutten av sesongen.
Hans første seriekamp fra start kom først i siste serieomgang mot Tromsø på Sør Arena (1-6 tap).
I år var han på banen i noen kamper i innledningen av sesongen, og startet blant annet seriepremieren mot Sarpsborg. Så dukket de samme problemene opp på ny.
- Kroppen har rett og slett ikke fungert. Fokuset nå er å finne ut hva som er galt. Finne en knagg å henge det på, sier den lange Oslo-karen, som har en uviss fremtid i Start.
Han har ett år igjen av kontrakten, men Mons Ivar Mjelde vet ikke om han kan regne med å ha Madsen med for fullt når treningen starter igjen i januar.
- Som en mosjonist
De siste månedene har Madsen knapt trent.
- Det har ikke blitt mye trening. Som en mosjonist, sier Madsen og smiler skjevt.
- Hva tenker du om neste år?
- Nå skal jeg ta denne utredningen først. Skal jeg bidra neste år må jeg ha et svar. Jeg håper det ikke er noe kronisk, svarer Madsen, som gleder seg over opprykket, men savner fotballen.
- Klart jeg gjør. Jeg misunner dem, sier han og nikker ut mot treningsfeltet.