Vis avstemningsresultater: Skal du ha sesongkort for 2013?

Stemmere
14. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA

7 50,00%
  • Trolig

2 14,29%
  • Usikker

1 7,14%
  • NEI

4 28,57%
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012

29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)

Sted: Sør Arena
    Tid: Søndag 4.November kl.1230
    Før kampen: Ikke kro på Up Town pga tidlig avspark men stikk innom etter kampen!
    __________________________________________________ _______________
    LINKER
    Kongsvinger's hjemmeside: www.kil.no/no/
    KIL Supporterklubb's hjemmeside: www.kilsk.com/Hjem.php
    KIL Supporterklubb's Forum: http://www.kilsk.com/forum/new/phpBB...php?f=1&t=5951
    TABELLEN
    1. Start.............28 , 19-6-3 , 67-33 , 63 poeng
    9. Kongsvinger...28 , 12-3-13 , 43-42 , 39 poeng
    KONGSVINGER
    Tom Nordlie's menn i Kongsvinger startet sesongen forrykende. Etter 3 runder toppet de tabellen sammen med Ranheim med 9 poeng av 9 mulige. I den runden vant de 2-1 borte mot opprykksfavoritt Sarpsborg 08 men etter dette ble det 5 strake tap og laget raste ned til neddykksplass. Kongsvinger har variert stort etter dette og 2 runder før slutt ligger laget på 9.plass. De kan klare kvalik, men da må de ta igjen Ull/Kisa som ligger 5 poeng foran seg på tabellen. Laget kan ikke rykke ned, men det aller største problemet denne sesongen er økonomien. Kommunen vil ikke hjelpe og det har de siste ukene rådet endel usikkerhet om de ville klare å unngå konkurs.
    Det ser dog ut som de klarer å gjennomføre sesongen, men det er ingen tvil om at laget fra de dype skoger har hatt store problemer både på og utenfor banen.
    Til Kr.sand må de klare seg uten Morten Hæstad og Henry Joseph Shindika - som soner for henholdsvis 5 og 7 gule kort. Sikkert litt kjipt for lillebror Hæstad som sikkert hadde gledet seg til gjensyn med Sør Arena.
    Toppscorer for KIL er Olav Tuelo Johannessen med 12 nettkjenninger.

KONGSVINGER's 5 SISTE KAMPER
    30.September: Notodden - Kongsvinger 3-1 (serie)
    7.Oktober: Kongsvinger - Bodø/Glimt 1-2 (serie)
    14.Oktober: Kongsvinger - Ranheim 2-2 (serie)
    21.Oktober: Bærum - Kongsvinger 4-1 (serie)
    28.Oktober: Kongsvinger - Strømmen 2-1 (serie)

SLIK GIKK DET SIST
    Start dro til Gjemselunden den 13.mai og fikk brutt en borteforbannelse som hadde vart siden seriestarten i 2011 da vi vant i Skien. Denne gangen var det en tett og jevn kamp uten store sjanser og altfor godt spill. Men Asante's scoring etter 36 minutter ble den eneste i kampen og dermed kunne vi endelig juble for 3 poeng på fremmed gress. Det skal dog sies at scoringen til Asante var meget pen, da han smalt ballen opp i krysset fra utenfor 16-meteren. Start vant kampen 1-0.

IK START
    Det ser ut til at både Jesper Mathisen, Ernest Asante og keeper Arild Østbø blir skadefrie til denne kampen. Espen Hoff har slitt med litt sykdom, men er på bedringens vei. Vi stiller med et betydelig sterkere lag enn mot Glimt, og blir Hoff klar så tipper jeg vi starter med disse:

Arild Østbø

Amin Nouri
    Jesper Mathisen
    Steinar Pedersen
    Rolf Daniel Vikstøl

Ernest Asante
    Gudmundur Kristjansson
    Solomon Owello
    Espen Børufsen

Matthias Vilhjalmsson
    Espen Hoff

I FARESONEN
    Her er en oversikt over hvilke spillere som står i fare for å måtte sone karantene om de får gult kort denne runden. Etter kampen mot KIL avslutter Start sesongen borte mot Notodden og følgende spillerne må unngå kort denne runden:

START: Solomon Owello, Matthias Vilhjalmsson, Espen Hoff, Olufemi Oladapo, Jesper Mathisen, Espen Børufsen, Gudmundur Kristjansson
    NOTODDEN: Tor Omar Sande, Håvard Kleven, Andrae Junior Campbell, Paal Christian Alsaker, Lars Lien, Øystein Aksnes, Borgar Velta (Notodden spiller borte mot Sarpsborg 08 søndag kl.1230)

NOEN TANKER TIL SLUTT
    Siste hjemmekamp i Adeccoligaen står for tur, og forhåpentligvis er det siste gang vi inviterer til Adeccokamp på Sør Arena på lang lang tid. Nå er det på tide at vi etablerer oss i Norgestoppen for godt. Middelmådige klubber/steder som Haugesund og Aalesund klarer det og da må jaggu også Start og Sørlandet klare det.
    Selv om laget leverte en drittkamp forrige helg, så fortjener gutta at det kommer mange tilskuere i siste hjemmekamp for sesongen. Vi har rykket opp for 2 runder siden, og med poeng i denne kampen kan vi krone oss som serievinnere - og det vil igjen bringe et par hundre tusen kroner ekstra i en slunken Start-kasse.

Det er også litt spennende å se om Matthias Vilhjalmsson kan finne nettmaskene igjen, da han er for fullt med i kampen om årets toppscorertittel i Adeccoligaen.

Start har gått ut med sesongkortprisene, og det er gledelig å registrere at klubben fryser prisene og dermed blir vi blant de billigere klubbene i Tippeligaen neste sesong. Jeg håper virkelig at folk verdsetter dette og at sesongkortsalget slår salget vi har hatt de siste sesongene. Jo flere som kjøper sesongkort, jo bedre spillere kan vi hente.

Det ble ny publikumsrekord for sesongen sist mot Sandefjord og jeg håper at mange av disse kommer også denne gangen. Ellers blir det hyggelig å se Tom Nordlie på Sør Arena igjen. Velkommen til siste Adeccokamp på Sør Arena, og med rekordtidlig avspark kan man her ta med både små og store barn.
    Så inviter med dere venner og familie på Sør Arena. Jeg kommer - og tar med meg 7 amerikanere.
    Noen andre som tar utfordringen med å invitere med seg folk?

Søndag skal vi feire seriemesterskapet og jeg håper DU kommer!

HEIA START

Bli med i "Den Store Tippekonkurransen":
    http://tigerberget.no/forum/showthre...kurransen-2012

Har du ikke anledning til å dra på kampen, så kan du høre direkteoverføring fra Radio Sør på FM 98,6 i Kristiansand eller på radiosor.no

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Da er det endelig balanse i universet igjen. Er liksom ikke det samme uten denne kamptråden. Du gjør en fantastisk jobb Frankieboy.

Member
    Ble medlem
    Nov 2012
    Noen som har et godt svar på hvorfor Mjelde ikke bytter flere og tidligere? Henrik Dahlum er den eneste av innbytterne som kommer innpå og han får 8 minutter. Nå så jeg ikke kampen, men på stillingen 3-0 syntes jeg han kunne sluppet til noen av unguttene og forsåvidt også Fredik så fort klokken hadde gått forbi 60 minutter.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Sesongens to overordnede mål er dermed begge oppnådd: Opprykk og serievinner. Kudos til Mons og guttene!

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Start er serievinner, er det suverent beste laget og spiller siste hjemmekampen for året. Alt ligger til rette for fest på sør arena. Likevell sitter jeg igjen med en råtten følelse av skuffelse og pessimisme. Det i seg selv er nå en ting, men det at det Omtrent var tomt på tribunen betyr muligens at det er veldig veldig mange flere enn meg som sitter med disse følelsene. DET ER SKUMELT

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Starten Vis innlegg
    Start er serievinner, er det suverent beste laget og spiller siste hjemmekampen for året. Alt ligger til rette for fest på sør arena. Likevell sitter jeg igjen med en råtten følelse av skuffelse og pessimisme. Det i seg selv er nå en ting, men det at det Omtrent var tomt på tribunen betyr muligens at det er veldig veldig mange flere enn meg som sitter med disse følelsene. DET ER SKUMELT
    Jeg er ikke enig. Publikumsoppmøtet skyldes vel først og fremst at kampen gikk i kirketid og ikke hadde noen reell betydning.

Ellers synes jeg Start var forbilledlig skjerpet til tross for traurige rammer. Førsteomgangen var bra. Andreomgangen riktignok tilsvarende dårlig. Men alt i alt en brukbar kamp.

Ellers stusset jeg litt over at enkelte spillere fremsto uforståelig ampre utover kampen til tross for at kampen allerede var vunnet. Hoff kranglet på seg et unødvendig gult kort, og Mathisen burde fått det røde etter sitt stygge overfall på markeringen sin på corner. Det virket litt spesielt.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Nå har vel du hatt de følelsene i hele år Starten, så at det ikke endret seg siste kampen kan ikke ha kommet som noen overraskelse.

Jeg er forsiktig optimist mtp neste år. Hvis vi beholder de vi har, i tillegg til en forsterkning her og der bør alle muligheter være tilstede for festfotball i ny og ne neste år, i tillegg til en plass midt på tabellen. Deretter kan vi bygge oss sakte men sikkert mot toppen.
    Sesongen i år har vært stort sett meget bra. Gode og ikke minst smarte forsterkninger har gjort mye. Det har vært et feilskjær eller tre i år også, som det pleier i løpet av sesongen, men sett under ett har vi vært solide.
    Mitt største ankepunkt, som endel andre her påpeker, er manglen på muligheter for de yngste til å vise seg frem. 3-0 etter første omgang og kun Dahlum fikk spilletid av den yngre garde. Det er synd, både for dem og for fremtiden til laget. Det blir garantert ikke lettere for dem å få spilletid til neste år.

Jeg gleder meg uansett til seriestart 2013. Og jeg gleder meg over at laget klarte sine målsetninger med glans

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Meget solid kamp! Stort sett god kontroll, og dødelig effektive første halvtimen. Da var kampen over!
    Burde vunnet mer, men 3-0 må vi være fornøyde med!

Unødvendig av Hoff å få det gule, men det betyr ledig plass for Dardan, Tveit, Dahlum eller Bijev i neste kamp. Hvis ikke Fredrik gis muligheten og Gummi flyttes ut på kanten og Asante frem. Håper først og fremst en av spissene får sjansen!

Uansett fantastisk sesong, kun en kamp igjen og den skal vinnes! Målet må være at Vilhjalmsson kaprer toppscorertittelen! Satser på to nye mot Notodden, 20 totalt hadde vært topp!

Lignende tråder

1. 16.Serierunde: START - KONGSVINGER (kamptråd)
    By Frankieboy in forum Kamptråder
    Svar: 12
    Siste innlegg: 07-25-2017, 13:20
  2. 2. Serierunde: KONGSVINGER - START (kamptråd)
    Svar: 31
    Siste innlegg: 04-11-2017, 13:32
  3. 29.Serierunde: Start - Kongsvinger (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 7
    Siste innlegg: 11-04-2012, 20:12
  4. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 17:17
  5. 6.Serierunde: Kongsvinger - Start (kamptråd)
    By Frankieboy in forum IK Start
    Svar: 26
    Siste innlegg: 05-14-2012, 17:17

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere postene dine
  •