Viser resultater 1 til 14 av 14
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try

Exclamation Nytt År Snart nytt Valg av Styre.

Ut fra signalene fra årets styre.
    Stiller de fleste, seg villig til å fortsette 1 år til.

Jan Ness er pr.dd eneste som jeg har fått beskjed om at ikke stiller seg villig til å fortsette.

Er det Noen som Ønsker å Bidra, Noen med et ønske om å gjøre en innsats, for suporterkultur på sørlandet.
    Send meg en sms. eller mail. Eller Ring.

Tlf 938 11 938.
    Mail: Humlind@mail.com

Jeg legger dette i IK Start Tråden. da Tb tråden, ikke blir brukt.

Etter de nye reglene i TB. er alle i styret, på valg hvert år!
    Så har du et ønske om å bygge en suporterkultur, Gjøre en innsats for Start.
    har du ideer, Evner. er det mange muligheter, å oppgaver, som trenger hjelp.

men viktigst er lysten til å bidra til et sterkt suporterfelt, Viljen til å Gjøre ditt beste for suporterne på sørlandet.

Håper på mange svar. Samt alternativer. slik at Vi som bryr oss om suportere-start. faktisk har et reelt valg på Årsmøtet. Å at vi kan få et slagkraftig styre, med forskjelige ønsker. Slik at alle får en mulighet til å forme fremtiden for tb.

Svein
    Torgrim
    Jan
    Terje
    Leif
    Martha

Har alle i år gjort en god innsats.

Torgrim`s innsats, er noe jeg vil trekke spessielt frem.
    Å gå inn i styret igjen i 2012. å være så posetiv, gjøre en utrolig god jobb, er beundringsverdig.
    Bøyer meg i støvet for den jobben.

Martha som eneste "faste styremedlem" av det Sterke kjønn. har som sekretær. Gjort en kjempe jobb.

De som har sagt seg villige til å fortsette neste år. fra dagens styre er.
    Svein-Torgrim-terje-leif-Martha
    (info fra Jan)
    Linn-Bjarne har jeg ikke snakket med. men skal gjøre det denne uken.

Håper flere melder sin interesse.

Roy Arne Try
    (valg komiteen)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hvem er Linn-Bjarne?

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Linn og Bjarne. de to varemedlemene

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Til nå har responsen til styret for 2013. vært noe labert.

Vi har fått 2 menn som har sakt ja til å gjøre en jobb.
    Men mangler flere jenter. Å gjerne flere menn også.

Siden forige post her, Har Terje Roland, Også bestemt seg for at han ikke har tid for TB styre ansvar i 2013.
    Så benytter anledningen til å takke ham for en utrolig innsats siste årene.
    Å håper han får bedre tid, senere. takk skal du ha, for den jobben du har gjort for Suporterene, å all dritten du har taklet. power to you mate.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Skal det være noe som helst håp om å samle supporter sørlandet på et felt bør det snarest mulig tas kontakt med Ultras og Gyldenløves, de bør få muligheten til å ha hver sin representant i et nytt styre. Eller i det minste inviteres til styremøter så de kan få sagt sin mening. Det er Tigerberget som må initiere kontakt. Som mange har fått med seg så brenner jeg for et samlet supporter felt i 2013. jeg tror mye av grunnen til at vi er så splittet er at enkelte har satt seg på den "høye hest" og toleransen for enkelt individet er blitt bortimot null. Når i tillegg Menigheden/Tigerberget skal være en familie supporterklubb med aldersgrense 4 år så går det den veien høna sparker.

Skal vi klare å synge Klanen og kanarifansen i senk i sommer så bør noen snarest ta kontakt og nærmest tigge Ultras og Gyldenløves om å stå på samme felt. Å tro at 100 drittunger og et 10-15 veteraner skal overdøve disse når de kommer blir meget naivt.

VÅKN OPP FOLKENS, DET ER 2,5 MÅNEDER TIL SESONGSTART!!!!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Paxe.
    Har brukt lit tid på å fordøye, det du skrev over.
    Å prøve å være konstruktiv, samtidig som jeg mener at ærlighet, å fronte situasjonen koretkt. Er like viktig.

1: Ultras ønsker sang-liv aktivitet av suporterne.
    Å sang messig gjør de en meget bra jobb.
    2: Gyldenløves, har meget gode ideer, å på mange måter er jeg enig i deres ideer å mange av holdningene deres.

Men Det går ikke ann, å legge ansvaret for problemene på TB, slik du gjør over.
    Jeg vet at 0 personer i TB styre eller med andre ansvar. Ønsker en aldersgrense under 4 eller 16 for den sak skyld.
    Men, Ingen verken tb-gyldebnløves eller Ultras. Bør eller skal stille ultimate krav, i forhold til hvordan ting er.
    det å jobbe, gjøre en innsats, påvirke sine synspungter.
    Å på den måten få innført ting som er i deres innteresse, er veien å gå.
    Når du nevner "og toleransen for enkelt individet er blitt bortimot null"
    Går jeg ut fra at du gjør samme feilen som, mange av oss har gjort mange ganger.
    Enkelt personer, som har retferdig å i enkelte tilfeller uretferdig. blitt frontet som "problemer".
    Er dette ikke av Tb. eller styret. Men styret ledelsen i Ik start.
    Å siden tb, har egne vakter på feltet.
    Må vi håndheve de pålegg som leges på oss, fra Start.

At enkelte, får en kald skulder av vakter fra tb. og eller styremedlemer.
    har det ikke noe med Ultras/Gyldenløves å gjøre. Men måten, enkelte gjør sitt beste for å brytte regler. Å eller skappe spild,

Jeg vet at i flere år. Har tb/menigheden. ønsket folk fra Ultras i styret. Slik at vi kunne jobbe mere sammen mot et felles mål.
    At dette ikke er ønskelig fra Ultras, Er beklagelig, men også en situasjon. Som ikke er TB sitt verk.
    Skal det være mulig å bygge en felles plattform.
    er man faktisk nødt til å jobbe sammen. Å tilrettelegge for at hver enkelts behov i størst mulig grad, kan oppfylles.

Tror ingen ønsker et felt som er hovedvekten av 14iser.
    Men hva er alternativet? Så lenge koalisjoner, ønsker å bruke sin tid på å bygge opp under forskjeller å splid.
    er det faktisk få muligheter til bedring.
    Håper, jeg ikke er for negativ. Men slik jeg ser det. handler det ikke om. At tb må være mere åpne, å jobbe hardere for å bygge relationer til U/G. men at de faktisk ønsker å være en bidragsyter, til å bygge opp en ny suporterkultur.

Eksempel. Ultras fikk for 2 år siden, spørsmål om å ta seg av tifo. Noe de sa ja til.
    Hele den sesongen, hadde de 1 baner. Møtte opp rett før kamp. Vi som vakter. ordnet flagg-klargjorde feltet.
    Å fikk egentlig ingen ting tilbake fra dem.
    Men er helt enig. Det må snakkes sammen. Å hver enkelt gruppering å suporter må gå i seg selv, å se hva de kan gjøre. Eller er vilig til å gjøre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel slike innlegg som skaper større konflikt mellom grupperingene, og ikke samler opp om noe felles.
    I utgangspunktet hadde jeg tenkt å holde meg langt vekke fra denne debatten, og sånn sett er det kanskje feil tråd å skrive i også. Men siden trådstarter/valgkomite har tatt opp problemstillingen, svarer jeg her.

Men Det går ikke ann, å legge ansvaret for problemene på TB, slik du gjør over.
    Jeg vet at 0 personer i TB styre eller med andre ansvar. Ønsker en aldersgrense under 4 eller 16 for den sak skyld.
    Men, Ingen verken tb-gyldebnløves eller Ultras. Bør eller skal stille ultimate krav, i forhold til hvordan ting er.
    Så lenge det ikke er noe dialog, er det heller ikke noe løsning.

Eksempel. Ultras fikk for 2 år siden, spørsmål om å ta seg av tifo. Noe de sa ja til.
    Hele den sesongen, hadde de 1 baner. Møtte opp rett før kamp. Vi som vakter. ordnet flagg-klargjorde feltet.
    TB styret har mer ansvar for at det kun ble en banner gjennom en hel sesong, hadde styret tatt sitt ansvar, hadde man gjort endringer i løpet av en sesong

Det er ikke noe vits å samle opp eldre episoder, for så å gi skyld.

Kjernen i problemet er en total mangel på dialog.
    Det ble startet et godt initiativ på forumet her i desember, alle parter hadde sjans til å komme til ordet, og alle grupperingene skrev at de snakket om en løsningen.

1. Tok styert i TB kontakt med Ultras og GL?
    2. Tok valgkomiteen kontakt med personer i Ultras eller GL for å forhøre seg om samarbeidsløsninger eller muligheter for å bidra i styret?

Så må TB bestemme seg for om de ønsker å tillatte Ultras og GL, med de holdninger på supporter feltet det bringer? Det er TB som sitter på nøkkelen, den må bare brukes!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Det skjønner jeg ikke Rebell.
    Vi hadde satt til side penger til tifo.
    De ble ikke brukt.
    I løpet av fjor årets sesong tok jan kontakt med ultras. hva dette ente opp i, var ut fra den lille infoen jeg fikk ingenting.

Når det gjelder Holdninger til Ultras/GL. Ser jeg få problemer med det. De er opptatt av liv. stemmning. å Sang stemmning.
    Ser ingen problemer med det.
    Men om du er medlem av Ultras/GL eller Tb. å brytter reglene til stadioen/start. må en hver ta sitt eget ansvar.

Jeg laget denne tråden for å gi de om ønsker, en mulighet til å påvirke fremtiden, til suportere på sørlandet.
    Å både GL medlemer å Ultras medlemer, er på dette forum.
    Så er egentlig opp til dem, om de ønsker å gjøre en innsats.
    I valgkomiteen, har vi prøvd å finne folk, som er aktive, er villig til å gjøre en jobb.
    Samtidig, noen som har kontakter i forskjelige miljøer.
    Dette siden, tilbakemeldingen har vært noe laber.
    Samtidig, er det viktig å prøve å bygge broer, å prøve å knytte sterkere kontakter til de forskjelige fraksjonene.

At jeg svarte Paxe, er jeg enig i at, ikke ideelt sett burde vært her(denne tråden)
    Men Påstander, som slenges ut, uten å bli svart på. fører oftest, til at lesere tar som god fisk.(makrell)
    Å min ærlige oppfatning. Er at Ultras selv har distangsert seg fra muligheten til å kunne bygge opp en uporterkultur. I deres ånd.
    Gyldenløves har jeg stor respekt for. da de genuint ønsker lib/sang/stemmning. å et kraftfult suportermiljø.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warzone Vis innlegg
    Det skjønner jeg ikke Rebell.
    Vi hadde satt til side penger til tifo.
    De ble ikke brukt.
    Man kan ikke delegere vekk ansvaret for en så essensiell funksjon som tifo.
    Styret er ansvarlig for at alle funksjonene fungerer tilfredsstillende.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Du som har sittet i styre. Vet at er det noen som sier ja til å ta et ansvar, så får de muligheten til dette.
    etter en halv sesong. Tok styret selv på seg å kjøpe flagg, å nye stenger. Å gjorde en jobb, i forhold til å skappe en liten stemning på feltet.
    Er helt enig i at det er for lite. Men bedre en ingenting.
    Alle som tar seg et ansvar, er avhengig av å følge opp det de sier ja til.

Tifo. er noe som er VIKTIG. Å derfor essensielt at gjøres av de som brenner mest for denne delen av suporterkulturen.
    Å plassere folk som meg, eller andre, uten artistiske evner, til en slik jobb, Blir tull.
    Så ut fra mulighetene som var til stede, var det et naturlig valg at. Ultras som er opptatt/intressert i slikt. fikk muligheten, til det.
    jeg er den første som skal inrømme, at det er et stort behov for slike aktivideter og visuelle virkemidler på Sør Arena.
    Men det trenges folk som har lyst/evne og visjoner om hvordan dette blir.

Synest det er alt for lett, å velge at et synspungt er 100% rett. Virkeligheten er ikke sort hvit. Men full av Gråsoner.
    Så får hver enkelt, Vurdere om de som enkeltpersoner eller gruppering. har valgt en løsning som bygger på å gjøre det beste for suporterkultur å støtte av IK START.

Jeg skulle gjerne ha representanter fra Ultras/GL i et samlet suporterstyre.
    Skulle gjerne sett trykk lignende 2005 på Sør Arena.
    skal dette oppnås. Må alle parter ta sitt ansvar. Å ikke kun komme med Anfall.
    Men være vilig til å komprimisse. Slik at de kan få gjenomslagg for deler av sine ønsker.
    For meg er dette "normal" oppførsel.Skal man oppnå resultater. må man gi å ta.
    Å slutte å komme med utalelser. som skal gi skyld ensartet.
    Det er destruktivt. å fører aldri til noe posetivt.
    Sist endret av Warzone : 01-14-2013 kl 14:50 Årsak: manglet ord.

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warzone Vis innlegg
    Men er helt enig. Det må snakkes sammen. Å hver enkelt gruppering å suporter må gå i seg selv, å se hva de kan gjøre. Eller er vilig til å gjøre.

Nå skal det sies att det er en grunn til att det ble gjort så lite arbeid.
    Avtalen var att Tigerberget betaler, å vi gjør jobben.
    Men når det blir sånn att man må legge ut penger av egen lomme, for å kjøpe Tusjer,Koster og ting til symaskinene ++.
    Man tar vare på kvitteringene og leverer inn, men får enten ikke igjen, eller så må man purre og purre for så mange måneder etter kanskje få igjen. Sånn skal det ikke være!! Derfor la vi ned arbeidet den sesongen!
    Vi fikk nytt tilbud sesongen etter, hvor vi skulle få forhåndsbetalt penger til tifo. Men valgte og takke nei til dette.
    Det var heller ikke snakk om noe klargjøring av feltet eller store flagg ved innmarsj, dette regnet vi med tigerberget ordnet. Da vi aldri har sagt ja til det.
    Du burde iallfall ha Fakta på bordet før du uttaler deg, Warzone.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Takk eppo. Ante ikke at dere måtte legge ut alt.
    Noe som er langt fra ok.
    Det var noe jeg skulle vist, Da kunne jeg ha endret det.
    Så meget oppklarende info.
    Når det gjelder flagg. synest jeg det er en del av Tifo/stemning.
    men helt enig. Dere skulle ikke trengt å lagt ut på forhånd.
    Jeg vet vi i styret satta av 10.000 kr det året.
    Men Ser problematiken, Å legge ut penger for noe man gjør for flertallet er tull.
    Men Kvitteringer trenger man altid.
    Man takker for feedback.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Er klar over at mitt forrige innlegg nok var litt urettferdig og vel krasst, det var meningen det skulle være det i håp om at noen snart ser at noe må gjøres for å samle supporterkulturen på sørlandet. Som klart største og offisielle supporterklubb bør TB ta dette ansvaret. Hvis det betyr en noe mer ydmyk tilnærming til andre fraksjoner så får det så være.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Takker alle, som har postet her.
    Å også for de som har sagt seg villig til å stille til valg med årsmøtet.
    I år har vi for første gang på flere år. hatt flere, som har stilt seg villige til å gjøre en styrejobb. for tb.
    Å jeg vil benytte denne anledningen til å takke alle disse.

Når det gjelder saken om Å samle suporterne. Er ikke dette tråden.
    Men kan berolige all parter om at TB. kommer til å ta tak i dette i god tid før seriestart.
    Å så får vi krysse fingrene for et konstruktivt utfall, I den situasjonen.
    Så lykke til alle sammen. å ha en Spennende sesong.
    Med masse liv, leven. høy adrenalinfaktor.
    Gud Signe Ik Start.

Lignende tråder

1. Nytt forum?
    By Esben in forum IK Start
    Svar: 27
    Siste innlegg: 05-16-2015, 20:46
  2. Nytt turkonsept!
    By Esben in forum Tigerberget
    Svar: 0
    Siste innlegg: 03-09-2015, 19:42
  3. Hilsen fra nytt styre
    By Esben in forum Tigerberget