Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2013

Hva er planen Tigerberget?

Etter nok en navnendring og etter min mening mange steg tilbake lurer jeg på hva planen er for å få opp engasjementet..? Forumet er fullstendig dødt, feltet var en vits og dere er ute av mediebildet, ingen prater om dere og det ser ikke ut som om dere har en plan for å endre dette..? Håper jeg tar feil, men gleder meg til å høre...

Mvh Kenneth Fossdal

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Kenneth. vet det er planer på gang.
    Så kom på årsmøtet. Så får du mye info.
    Er opp til styret å informere, om hva som er på trappene.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Hva med å informere litt før årsmøtet, så kanskje noen gidder å komme.....

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Du får spøre de i styret. Men er man intr, i suporter miljø. bør innteressen være der.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det blir veldig naivt å si Warzone. De gangene det har vært mer enn 10-15 som møtte frem på årsmøte har det vært en spesiel sak på dagsorden, som navnebytte. Det er fullt mulig å informere og kanskje provosere litt for å skape det engasjementet vi etterlyer før årsmøtet, men hvis man bare vil ha det overstått så blir det som det pleier. Er tanken at diskusonen kan tas etter at nytt styre er valgt så er det jo bare å si det, men da mener jeg at grupperingene ikke kan få en styreplass slik vedtektene er i dag. Det er kanskje heller ikke deres ønske. Jeg savner informasjon fra styret om hvilken kontakt eller diskusjon som har vært til nå, for tida går vanvittig fort mot seriestart.

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2013
    Ja Espen har jo selvfølgelig et poeng. Det som ble gjort da vi byttet navn til Menigheden var jo et forsøk å VÅKNE opp folk.. Få engasjement. Samtidig som vi følte etter endel år med synkende medlemstall trengte noe nytt for å samle folk igjen. Uansett hva dere sier var det en ubetinget suksess... Det ble et veldig engsasjement og en 3 dobling av medlemmer i forhold til tidligere toppnoteringer. Men som alt annet må tng vedlikeholdes og det er stor slitasje på de som engasjerer seg. Men poenget her er at det IKKE har skjedd noen endring. Det er jo faktisk dårligere enn det var... Navnet er jo fullstendig underordnet oppi dette. Er fremdelses i sjokk over at 90 % av dere ikke ser ut til å skjønne dette. Og med engasjement mener jeg ikke å skrive på forum slik enkelte er overenasjerte i.. men å komme med nye tanker som er villig til å jobbe for.. Om styret har noen tanker er det etter min mening like godt å trekke seg med en gang når dette ikke allerede er kommet ut... Skal dere sitte der 10 stk (15 var litt i overkant Espen) å stemme gjennom sakene deres? Denne supporterklubben er rævkjørt. Enkelt og greit. Tar jeg feil? jammen så engasjer dere og overbevis meg om det da...!!!!!

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2013
    I rest my case....

Administrator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nå er ikke jeg i styret lenger, så vet ikke så mye rundt hva som skjer. Men det nytter ikke sitte på forum å klage, ønsker man endring må det sendes inn i forkant av årsmøte. Er utrolig mange gode ideer rundt omkring på forum, men så vidt jeg vet har ikke noen av forslagene kommet til årsmøte: Limer inn fra vedtektene:

§ 5 Årsmøteinnkalling
    Årsmøtet innkalles av styret senest to uker før årsmøtet avholdes. Innkallingen skal inneholde opplysninger om sted, dato, klokkeslett, saksliste, styrets beretning, regnskap, forslag til kontingent og innkommende forslag. Forslag til årsmøtet må være sendt styret senest tre uker før årsmøtet. Styret kaller inn til årsmøte ved e-post utsendelse til medlemmene samt ved oppslag der styret finner det naturlig. Årsmøtet skal kunne behandle de saker som er angitt i innkallingen. Forslag om å endre vedtektene skal gjengis i innkallingen.
    § 6 Tillitsvalgtes godtgjørelse
    Tillitsvalgte skal ikke motta honorar for sine verv, men kan motta refusjon for faktiske utgifter inkludert tapt arbeidsfortjeneste.
    § 7 Årsmøte
    Årsmøtet er Tigerbergets øverste organ. Ordinært årsmøte avholdes første torsdag i februar måned hvert år. Årsmøtet holdes på egnet sted.
    Alle medlemmer som har vært medlem i minimum 6 uker før årsmøtet er stemmeberettiget på årsmøtet. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt.
    Årsmøtet skal behandle og godkjenne:
    1. Åpning ved styrets leder eller dens stedfortreder.
    2. Registrering og godkjenning av fremmøtte stemmeberettigete medlemmer.
    3. Godkjennelse av innkallelsen og saksliste.
    4. Valg av møteleder og referent.
    5. Valg av tellekorps på to personer.
    6. Valg av to personer til å undertegne årsmøteprotokollen.
    7. Behandle og godkjenne årsregnskap og styrets årsberetning.
    8. Behandle innkomne forslag.
    9. Vedtektsendringer.
    10. Fastsette kontingent.
    11. Foreta valg av styrets leder, styrets nestleder, 3 styremedlemmer og varamedlem(er). Tjenestetiden er frem til neste ordinære årsmøte.
    12. Valg av valgkomité med minst to medlemmer.
    13. Valg av revisor.
    Stemmegivning:
    Medlemmer av styret har ikke stemmerett under behandling av årsregnskap og styrets årsberetning.
    Vedtektsendringer kan kun vedtas med 2/3 flertall. I alle andre saker fattes vedtak med alminnelig flertall. Blanke og ugyldige stemmer anses som ikke avgitt.
    Valg foregår skriftlig dersom det fremmes krav om dette.
    Alle personvalg foregår enkeltvis. Når et valg foregår enkeltvis og en kandidat ikke oppnår mer enn halvparten av de oppgitte stemmene foretas omvalg mellom de to kandidatene som oppnådde flest stemmer. Er det ved omvalg stemmelikhet avgjøres valget ved loddtrekning.

Har så jævla lyst å få til noe på nytt, jeg VET at når nytt styre blir valgt vil de ta kontakt med U1905/Gyldenløves, men hva mener dere må gjøres under forutsetningene som er p.d.d ?

Ikke mye løsninger her, mer problemer...

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sant nok, men det er jo ikke bare opptil medlemmene. Om man skal jobbe tettere med GL og Ultras blir da slik jeg forstår det ikke en årsmøtesak. Om man går ut eller inn av styret er det vel likevel styret som må fortelle hva man tenker om dette, og hviket intiativ styret har tatt, om noe. Jeg synes det er veldig defensivt å vente til nytt styre er på plass, når det da er 5 uker til seriestart, men det er nå min mening. Det er også merkelig at ikke hjemmesiden blir brukt mer, all den tid det er den eneste informasjonskanalen man har utover det årlige brevet som kommer med medlemskortet. Jeg vet også at det er lett å kritisere fra utsida, men jeg synes det er så vanvittig daut hele greia.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start får jo ta en del av skylda sjøl. Jeg husker jo godt hvordan de pressa og nærmest trua oss som var i styret i gamle TB, om at vi måtte få skikk på supporterne og oppføre oss pent. Det presset skjønner jeg lå blytungt også over Menigheden, og når Sør Arena blei ferdig. Samtidig har Start hatt ei knallhard satsing på familievennlighet og å gjøre Start om til et produkt, hvor vi er kunder. Vi får jo forresten et dårlig produkt også, som aldri kan bli best, i følge tidl. daglig leder.

Det mest tragiske her, er jo ikke at Tigerberget/Menigheden/Tigerberget sliter med å skape engasjement, men at det faktisk ser ut til å være NØDT til å være en god gjeng med overengasjerte som går foran og skaper engasjement. Det skulle jo boble opp av seg selv, ut fra kjærlighet til klubben og byen. Men det gjør ikke det, og det må Start ta på si kappe. Det var neppe noe sjakktrekk å dumpe CB heller.

Når det er sagt så tror jeg folk som kanskje har et engasjement og lyst til å få til noe blir litt apatiske til det hele når de ser vedtektene og saklista til årsmøtet. En skulle jo tro det gjaldt årsmøtet i et børsnotert selskap.

Jeg tror vi må nullstille.

La Ultras, Gyldenlöves og det som er igjen av Tigerberget bli enige om at de har en form for samhold. Takhøyden må være såpass høy at en hver person er på stadion som selvstendig individ. Ingen supportere skal måtte passe på andre supportere. Drit i rabattpriser. Det gir bare Start mulighet til å fortsatt holde den klamme hånda på plass. Orden og sikkerhet får klubben sørge for sjøl. Så kan Start true med hva de vil. Men det er ikke verre enn å holde kjeft en kamp, så skjønner de fort hvor landet ligger. Supportere bør være dønn uavhengige av klubben.

Om dette blir for hardcore for noen, så må en ikke være så redd for å miste noen. Javel, så var det for "harry" for de. Litt sportslig medgang, og vips så var det kult likevel. Ingen snakka om at det var harry i 2005.

Når klubben så til de grader har fått styre hvordan supporterne skal oppføre seg osv, så har det vel egentlig vært en umulig oppgave å beholde noe annet enn det obligatoriske engasjementet som har vært der til nå. Og du verden så mange utbrente sjeler, som har stått på for klubben de elsker, uten å få noe som helst tilbake. Ja, bortsett fra utbrenthet da.

Men for all del. Nå samles Ultras, Gylden og TB - ihvertfall mer enn i de siste sesongene. Siden jeg bor langt vekk nå, så kan jeg ikke annet enn å håpe på bedring.

Start får fortsette å kjøre sitt løp, hvor dyreparken og badeland er nærmeste konkurrenter. Så får supporterne kjøre sitt eget løp, hvor sjela i klubben er det som betyr noe. Det har vel vist seg at å kombinere disse interessene ved å samarbeide ikke er mulig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    http://www.fvn.no/sport/fotball/star...r-2361162.html

Er så enig hva som blir sagt her. Hvorfor skal folk bare kritisere. HJELPER dette IK START så burde vi støtte opp for det og ikke grine fordi det er tradisjon å at CB ølet er best. Blir det mere peng i kassa så blir veien videre så mye lettere.. Get over it, and handle it!

VI kan heller snu på det å kritisere CB som ikke har gitt noen god avtale/kontrakt til IK Start. Det er jo tross alt de som i bånn og grunn har bestemt at dette skjer.
    Sist endret av bhnilsen : 02-12-2013 kl 22:30

Junior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Start skal møte Viking i Randaberg Arena lørdag 23.februar kl.16.00. Kommer Tigerberget til å arrangere tur til den kampen? Det er vel på tide at supporterene samles til ny sesong. En bortetur til Rogaland hadde vært en fin start. Alltid gøy å slå Viking.

Junior Member
    Ble medlem
    Jan 2013
    Hva har de to siste innleggene med saken å gjøre egentlig?

Espen sier det riktig igjen. Selv om vi kan være uenige om ting er vi iallefall enige om at det er DAUT.. Savner engasjement. Vet at disse formalitetene er drepen for folk flest.. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi har det slik i det hele tatt. Men det er vel en grunn.. Uansett er det styret sin oppgave å engasjere folk til å bli medlemmer, heie, å våkne folk.. Om ikke DERE kommer på banen så kommer iallefall ikke mannen i gata til å våkne før serien er i gang. Og begynner det dødt blir det som regel bare verre. Man MÅ BEGYNNE med full trøkk.. Først da blir andre engasjert og motivert for å gjøre det bedre. Begynner man som en flau bris er det ikke lenger før denne dør ut..
    Fikk kritikk for manglende kotyme ihht regelverk i min tid som leder av TB. (Sikkert med god grunn) Men våger å påstå at det aldri har vært mer stemning enn det var da. Alex som dro i gang arrangementer på Kråga, med oppblåsbare gummibåter fulle av øl, Ræga rockers i god stemning og mye sang og stemning. Og på stadion, med tifo, fulle tribuner (stillas) og sykt bra stemning. Jada, det hjalp med sølv i 2005 men vanlige folk snakket om stemningen og ropte med i perioder. Det var kult å være supporter.. Jeg har tro å at dette kan skje igjen.. MEn da må dere våkne.. Engasjere.. Motivere... Samarbeide.. Og ikke være redde for å stryke Ik Start mot hårene. Men med den styresammensetningen har jeg dessverre ingen tro på det bedre.. Ikke misforstå, flinke koselige folk. men er det noen som helst visjon og kamplyst der?? Håper dere viser at jeg tar feil.

Også klubben selv, Idettsklubben Start. Herregud, at de ikke ser det selv.. Ik Start tror de kan leve best uten oss... De skjønner ikke at folk ikke er lojale og kommer på kamp selv om de spiller ræva kjedelig fotball.. Det kan jeg fortelle dere.. De har selv gjort dere til et PRODUKT. :O En salgsvare, der kroner og øre og familevennlighet er det viktigste av alt. Syngende supportere.. ?? De følger gratis med på lasset og stiller nok opp uansett. De må bare heie og ikke ROPE for da må de fjernes..Jeg skjønner ikke at det er en eneste person som ikke skjønner at dette måtte gå galt..!! Vi har blitt fratatt klubben vår av kapitalen, enkelt og greit. Det er ikke mer sjel enn at om det ikke kan telles i kroner så gjelds det ikke. Det er kun minnene våre igjen av den klubben som en gang var. Vi som er gamle nok til å huske spillere som ble i klubben til de gikk av med pensjon.. Stakkars de unge i dag. Det snakkes ikke om Start på ungdomsskolene idag. Det har jo vært negativt fra ende tl annen i lang tid. Løsningen for å snu detet er ikke å bli et bedre produkt, men å bli noe vi kan og VIL asosiere oss med. Et lag fra Londsia med tradisjoner som er verdt å blø for. Kristiansands og sørlandets stolthet. Ik Start, dyreparken, skjærgården, henning Olsen is, OG CB !! Men hva skjer,,,, selvfølgelig det motsatte. En videre distansering fra mannen i gata. Han om var stolt av å være sørlending. Nå er det RINGNES for faen. Er det Diplomis allerede? Om ikke kommer det vel..
    Er bare så lei av å se klubben fjerne seg mer og mer fra det den kunne ha vært. Og i motsetning til mange av dere andre skylder jeg ikke bare på styret.. For de har mer enn nok med å overleve økonomisk. Jeg skylder på alle som burde gitt bedre råd, som burde tenkt med hjertet også og ikke bare lommeboka. Fædrelandsvennen, klubbens medlemmer, tidligere spillere, byens pengefolk OG supporterklubben...!! Dere må våkne opp å se hva denne klubben egentlig skal være for noe i fremtiden. For uten tilhørighet, lojalitet går det bare en vei, Og brølapen fra Øya overtar snart Sør Arena sammen med de blå..

Jaja, sikkert mye rot her. Men er så mye som skal ut med en gang.. Og dere som klager over at folk klager, dere kan bare holde kjeft. Det kalles engasjement og det ordet må dere sikkert slå opp!!!

Fossa

Senior Member
    Ble medlem
    Apr 2012
    Stiller meg 100% bak innlegget over.

Angrer forøvrig på at jeg ikke gikk på årsmøtet.

Junior Member
    Ble medlem
    Dec 2012
    Fossa, mye av det du skriver i dine innlegg over her er riktig. At du i vanlig "Fossa" stil høvler over med gjevn kam er også greit. Jeg har tatt til orde for mye av det samme på min måte. Hva om vi "gamle kara" dro i gang noe? Styret er vel valgt og har sine planer, men en "komite" med ansvar for å dra opp medlemstallet og arrangere et par fester må de vel kunne utnevne?? Ser det som en selvfølge at det skrives ut blanko fullmakter for prosess og gjøremåte.
    Hva sier du, skal vi dra i gang noe?

Patrick.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Pat. høres topp ut. om Fossa har tid. jo mere jo bedre.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fossa prøver å skape litt debatt, og ære være han for det. Hvis ikke det er engasjement så vet ikke jeg. Det er selvfølgelig lov å være uenig i virkemidler, men uten debatt så oppnår vi ingenting. I stedet for å gå ut i avisen å trygle om hjelp, og vise til et innlegg i desember, så burde styret gått massivt ut og sagt etter årsmøtet at her må folk trå til, ellers blir det ingen tifo til første kamp. Av og til må man provosere frem engasjementet, sånn er det bare.

Junior Member
    Ble medlem
    Apr 2012

Cool Alle man Alle

Sitat Opprinnelig skrevet av Warzone Vis innlegg
    Pat. høres topp ut. om Fossa har tid. jo mere jo bedre.
    klippet ut noe fra en kommentar lenger opp her:

La Ultras, Gyldenlöves og det som er igjen av Tigerberget bli enige om at de har en form for samhold. Takhøyden må være såpass høy at en hver person er på stadion som selvstendig individ. Ingen supportere skal måtte passe på andre supportere. Drit i rabattpriser. Det gir bare Start mulighet til å fortsatt holde den klamme hånda på plass. Orden og sikkerhet får klubben sørge for sjøl. Så kan Start true med hva de vil. Men det er ikke verre enn å holde kjeft en kamp, så skjønner de fort hvor landet ligger. Supportere bør være dønn uavhengige av klubben.

Hvis alle kan forholde seg til dette så kan vi nå toppen av himmelbjerget
    Er med på og starte dialog med kråga(når de åpner igjen) og få til et helsikkes liv på hele parkeringsplassen,Samba damer,Corona båter og allsang....Synest alle de gamle bør ta et møte over et glass og legge en plan! Det Tigerberget holder på med nå er faen med bak mål.....ikke vært synnelige en plass når det gjelder og skape blest rundt klubben og supporterne! Her trenger de hjelp av erfarne halvgale folk som Fossdal familien er en god betegnelse for! Foreslår Fredag 26 april kl 1900 på uptown(innerst i lokalet) Så får vi se hvem som virkelig bryr seg om og skape noe vi engang hadde.....Send videre tidspunkt til alle dere mener kan være aktuelle.
    http://raega.nisse567.com/?page_id=16(STEMNING)

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    Skulle gjherne vært der 26 april "smurfen"
    men er på epilepsisenteret den dagen.

Når det gjeller å få igang ting, er dette mine personlige meninger.
    1: Alle som bryr seg om start-å supporterkultur. må dra samme vei.
    2: Styret i tb. må enten få fingeren ut. Eller jobbe aktivt på å knytte tettere sammarbeid med GL å Ultras, samt gamle kara.
    3: Vi som har evne/lyst/behov for et engasjert supportermiljø. Må dra opp erma å gjøre det vi kan. Likegyldig om vi er i tb-gl-Ultras eller i pensjonistgruppa.
    4: Feltet må bli enda mere inkluderende. Vi får jobbe som en enhet, ikke som 3 fraksjoner. Dritt i Hva vi synest om "de andre". Men jobbe for å lage et RÅTT felt. Høy takkhøyde, Mye stemmning. Felles sang/stemmning. Å ikke være så sykt opptatt, av hvor de hører hjemme.

Til slutt, Vi som liker trykk-fult felt, å trykk.
    Alt vi må bli enig om er sykt enkelt.
    1. følge grunnreglene til supporterfeltet.(ikke bluss-ikke røyk/pyro)
    2. Ikke dra med flasker med alkohol inn på feltet.
    3: Syng.hopp skrik-skjell ut motstandere-støtt laget.
    4: Få egne sanger til hve spiller, ikke bare navnet til spilleren. Men sanger som før. Kan gi en liten effekt.

Alt i alt la hver enkelt av oss, lage mest mulig trykk-skaff flere på feltet. Å respekter (alle de andre idiotene) som er uenig med deg.
    For meg er det syklt enkelt. vil ha fest/trykk agressivitet. å ikke minst litt"wow" effekt.
    Så kan vi få det til. er jeg happy.

Junior Member
    Ble medlem
    May 2013
    Sted
    LOND
    http://www.tigerberget.no/start-viki...-massivt-trokk

Nei takk!

Aldri tigerberget mer. Trodde man hadde sjel og litt stolthet her i sør? Hva faen driver dere med?
    "Det bedre for start", bla, bla, bla. En supportere handler om å være engasjert og ha kjærlighet til klubben.
    Hvorfor ikke kjøpe en CD-spiller som spiller av start sanger som man spiller av på SA?

Selv sjela di til trustbuddy. Kanskje du får billigere borteturer, men når man trøkker på folk som som synger og reiser med TB ved å gjøre dette, gjør dere stikk motsatt av hva en supporterklubb skal gjøre (skape engasjement). Oppfordrer alle til å boikotte Tigerberget og lage stemning alle andre steder på stadion!

Lignende tråder

1. Nyheter Tigerberget
    By Styret2014 in forum Tigerberget
    Svar: 3
    Siste innlegg: 09-17-2014, 14:36
  2. Så hva lærte vi, Tigerberget?
    By Jhonny Rockstar in forum IK Start
    Svar: 16
    Siste innlegg: 04-14-2013, 13:04
  3. Tigerberget - over halvveis i sesongen
    By Gjedden in forum Tigerberget
    Svar: 3