Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012

Hvem er de 11 som spiller?

Ser at fvn.no har begynt å spekulere hvem som blir fast på laget vårt.(får ikke leste pga mangel på abonnement).
    I denne tråden kan jo vi spekulere hvem vi tror spiller,

Her er mitt forslag:

Opdal

Vikstøl-Mathisen-Bismark-Andersen

Børufsen-Owello-Kristjansson-Hoff

Vilhjamsson-Castro

Der jeg er usikker er høyresiden på midten. Kan fort blir Asante som spiller der.

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Håkon

Birger-Bismark-Matta-Rolf

Gummi-Kong Solomon-Babacar-Fjone

Matti-Hoff

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Oslo
    Jeg tror OGH treffer blink, med et mulig unntak i de kampene der vi skal stå høyt og angripe (e.g. mot tilsvarende eller svakere motstand på hjemmebane). I de kampene tror/håper jeg at Andersen går inn i midten bak og Nouri tar høyre back.

Det som blir synlig er at vi har ok dekning ved skader/karantener i mange plasser. Hoff kan brukes i midten fremme og venstre kant, så kan Asante ta høyre siden. I midten har vi både defensive fibre i Sarr og offensive i Tronstad, og bakerst kan Andersen flyttes på to plasser i tillegg til at Gummi kan gå inn der. De eneste plassene vi har ikke har "kvalitet" å sette inn er venstre back og keeper per dags dato. Det er lovende!

Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Myggen Vis innlegg
    Håkon

Birger-Bismark-Matta-Rolf

Gummi-Kong Solomon-Babacar-Fjone

Matti-Hoff
    http://this11.com/boards/abEisbzaly.jpg
    Draw your tactical diagram with this11.com

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    Try
    tror også Ogh er veldig nær fasiten.

---------------opdal-----------------

Andersen---Mathisen--Evens--Vikstøl

--------Owello-------Gummi..............

Hoff-------------------------Børufsen

--------vilhjasson---Castor-----------

men Nouri--Sarr--Tronstad
    Tror jeg er nær 11eren.
    Asante 20 min for Børufsen-hoff eller en av spissene, liker vell i korta.
    Tveit for nok en del spilletid på slutten av kampene.
    Andersen går nok inn sentralt i kamper vi presser i. mathisen ut å nouri på backen.

Tror i allefall at det er slik det blir stort sett.

tronstad en del min for owello.
    Sarr for vikstøl eller gummi.
    byttes vikstøl går gummi på back.
    Håper enda birger kommer seg igjen.
    Men så tror jeg at griser kan fly når jeg drikker nok.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    .....................Odda....................
    Jerv.......Gimletroll........Bethlehem.....Vågs
    Beveren......Breidablik....Nigeria......Bygd
    .......Hafnarfjördur..........Saprissa...
    Sist endret av SpennEnde : 02-21-2013 kl 00:49

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warzone Vis innlegg
    Men så tror jeg at griser kan fly når jeg drikker nok.
    Du også

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Søndag den 17. mars 2013 tar følgende 11 i mot Hønefoss på SØR-Arena

----------------Opdal----------------
    Andersen - Mathisen - Bismark - Vikstøl
    Hoff - Owello - Kristjansson - Børufsen
    ----------Vilhjamson - Castro---------
    --

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er vel i utgangspunktet det minst spennede laget å sette opp i hele tippeligaen! Det er jo tross alt 11 mann som har spilt alle treningskampene så langt i år.

På andre tippeligalag (og andre på La Manga) ble det gjerne gjort 10 bytter på hvert lag fra kkamp til kamp. Noen av startgutta som var La manga fikk ikke engang spilletid! Skammelig av Mjelde spør du meg. Når skal de da få utviklet seg?

Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av sydspissen Vis innlegg
    Når skal de da få utviklet seg?
    Mjelde har laget i hodet, og bruker de spillerne han mener er best litt uavhengig av prestasjoner. Det så man tydelig i fjor, og sikkert enda tydeligere i år. Det er synd for talenter som trenger spilletid, og litt kjedelig fordi man i liten grad kan forvente at nye fjes skal slå seg inn på laget. Men det har jo vært en suksessfull strategi tidligere. Tom Nordlie sverget til det samme. Nils Arne Eggen likedan.

Problemet er at spillerne utenfor førstelaget stagnerer og må erstattes. Unge spillere søker seg bort. Og man må alltid hente forsterkninger utenfra fordi man ikke får frem egne spillere.

Det ser vi jo allerede. Samtlige unge spillere på utløpende kontrakt takket vel nei til å fortsette etter forrige sesong. Sondre Tronstad kvier seg for å forlenge, og vil avvente å se hvor mye spilletid han får i år. Klok av skade etter at forrige sesong endte med en ussel kamp fra start.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg
    Men det har jo vært en suksessfull strategi tidligere. Tom Nordlie sverget til det samme. Nils Arne Eggen likedan.
    .
    Suksess og suksess fru blom. Det kan jo være en av grunnene til at Tom Nordlie ikke har vært i en klubb lengre enn 2 år. Når det gjelder NAE så er det så mange år siden, og fotballen var så lite fysisk at man trengte kun 11 spillere tilgjengelig dersom man ungikk suspensjoner. Men det er vel en annen diskusjon.

At de unge talentene ønsker seg bort fra Start er overhodet ikke positivt, og man kan si hva man vil om de som sluttet i fjor. Greit nok at det kanskje ikke blir landslagsspillere av noen av dem, men det sender et særdeles dårlig signal utad når de fleste ungguttene velger å forlate kllubben til fordel uvisshet og klubbleting.

Laget blir selvsagt som dere skriver over, og 11eren er god nok til å overleve i tippeligaen

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    Da er kaptein Glenn ute i opptil 6 uker. Kjipt, men typisk at dette skjer. Så blir spørsmålet om man kjører Nouri inn eller flytter ned Gummi. Heldigvis kom skaden på et tidspunkt der den "nye" høyrebacken får litt tid på å forberede seg.

Nå må vi helst unngå flere langtidsskader på en stund.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Dessverre er dette noe som skjer både titt og ofte i fotballen. Vi må bare prøve å unngå mange skader samtidig, for da blir det ille. Glenns skade gjør at Nouri kommer inn og vi er like bra eller bedre fotballag!

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av SpennEnde Vis innlegg
    Da er kaptein Glenn ute i opptil 6 uker. Kjipt, men typisk at dette skjer. Så blir spørsmålet om man kjører Nouri inn eller flytter ned Gummi. Heldigvis kom skaden på et tidspunkt der den "nye" høyrebacken får litt tid på å forberede seg.

Nå må vi helst unngå flere langtidsskader på en stund.
    Det virker som om Amin Nouri får plassen (I folge Mjelde paa fvn.no) og det er fornuftig. Han var en av våre klart beste i fjor og har et utrolig bra tempo. Hvis han får luket bort feil valg som han gjorde mot LSK, så er dette ikke noen veldig svekkelse. Nouri har styrker som Glenn ikke har, så ikke så veldig redd for dette - selv om rutinen til Glenn blir savnet samt at Glenn også er mer målfarlig.

Det blir også nevnt at man kan flytte ned Gummi, men nå mener jeg vi må slutte å flytte Gummi rundt over hele banen, med mindre det er helt nodvendig. Det må vaere utrolig frustrerende for Gummi å ikke få spille i favorittposisjonen sin. Det tror jeg også han har gitt uttrykk for, selv om han selvsagt spiller der Mjelde vil han skal spille.

Jeg tror Nouri spiller hoyreback mot Sandnes Ulf og trolig også i de forste seriekampene, så får det vaere opp til han å spille så bra at Glenn holdes borte - selv etter skaden er leget!

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sted
    San Christian
    I utgangspunktet er jeg ikke motstander av å rullere på laget, slik er den moderne fotballen blitt.
    Men jeg synes man skal holde det innenfor visse grenser.

Luksusproblemet for Mons er nok at det er vanskelig å se hvilken komposisjon som utgjør det mest slagkraftige laget. Og det er et godt tegn, på mange måter. Det betyr konkurranse om plassene. Minuset er at man kan gå glipp av relasjonene som man ofte finner i "satte" lag med enere i alle posisjoner.

Nøkkelposisjonen blir Solos partner på midtbanen. Hvis Gummi kaprer den plassen, så blir resten av laget omtrent som i vinter med Hoff på høyre flanke. Skulle Sarr vise seg å bli foretrukket sentralt, så blir det en vurdering av 4 sterke vingkandidater (Gummi, Hoff, Børufsen, Asante) til to plasser. Og så har man situasjonen vi er oppe i nå, der Andersen er ute og Gummi kan frigjøres til backposisjon.

Poenget er at Gummi er så god og anvendelig at han er et potensielt 1.valg på midtbane, ving og back. Det tror jeg han bare må leve med. Til beste for laget.

Og det senker nok ikke akkurat markedsverdien hans heller.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Sitat Opprinnelig skrevet av Peder A. Sten Vis innlegg

Problemet er at spillerne utenfor førstelaget stagnerer og må erstattes. Unge spillere søker seg bort. Og man må alltid hente forsterkninger utenfra fordi man ikke får frem egne spillere.
    Det er en lite fremtidsrettet måte å drive en fotballklubb på. Jeg er glad for innrømmelsen fra Mjelde tidligere angående Tronstad, og jeg håper det innebærer at ihvertfall han får mer spilletid i år. Og så håper jeg Mjelde etterhvert ser verdien av å gi de nest beste spilletid for å utvikle seg. Start som klubb er helt avhengig av det dersom vi tenker litt langsiktig.

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    Fasiten:

Håkon Opdal
    – Amin Nouri, Bismark Acosta, Jesper Mathisen, Rolf Daniel Vikstøl
    - Espen Hoff, Gudmundur Kristjansson, Solomon Owello, Espen Børufsen
    – Alejandro Castro, Matthias Vilhjalmsson.

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle272164.ece
    --

Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Det er 4 uker til neste seriekamp, men det er ingen tvil om at Mjelde har en utfordring i og med at både Gummi og Acosta er ute med karantene. Det er nok også tvilsomt om Jesper blir klar så fort, selv om vi vel kan håpe ta han kommer seg fort etter operasjonen. HVIS Jesper ikke blir klar, så blir det interessant å se hva Mjelde finner på i Sarpsborg.
    I tillegg er det mulig Owello er ute med strekkskaden han fikk i dag...?

Hvordan synes dere vi burde starte HVIS Owello og Jesper ikke blir klare i tillegg til de to som er ute med karantene?

Inn med Alexander Jones i midtforsvaret med Glenn?

Sarr inn i midtforsvaret og Tronstad og Dahlum på midten?

Tronstad som defensiv midtbanespiller og Matthias som offensiv midtbanespiller og Castro/Hoff på topp?

Blir Jesper eller Owello klare så går disse inn, men hvis ikke så sliter vi mer..

Andre forslag?
    Sist endret av Frankieboy : 05-26-2013 kl 22:50

Senior Member
    Ble medlem
    Mar 2012
    ute med kort mener du vel :P

Super Moderator
    Ble medlem
    Mar 2012
    Nouri - Andersen - Vikstøl
    Asante - Tronstad - Sarr - Børufsen
    Hoff - Vilhjalmsson - Castro

Rimelig offensivt, men slik jeg ser det, en grei løsning. Da tar jeg høyde for at Tronstad blir å løpe fram og tilbake som en strikkbalong, og prøver å være både defensiv og offensiv.

Lignende tråder

1. Svar: 20
    Siste innlegg: 07-06-2016, 08:39
  2. Hvem er tidenes beste startspiller?
    By Raoul Duke in forum IK Start
    Svar: 17
    Siste innlegg: 01-06-2014, 13:37
  3. Hvem vil vihelst møte neste år?
    By Lynet in forum IK Start
    Svar: 11
    Siste innlegg: 11-20-2012, 16:00

Regler for innlegg